Jump to content
Modelarz 2123

Spitfire Mk IX 1:4,2 (2,6m)

Recommended Posts

Mam pytanie czym przedłużyć czujnik temperatury taki o

post-15056-0-90333500-1565255032.jpg

 

podejrzewam że dolutowanie kabla nie wchodzi w grę, a nie wiem czy ten przedłużacz będzie pasował?post-15056-0-01941200-1565255254.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dlaczego lutowanie miałoby nie wchodzić w grę? Utnij wtyczkę z zapasem i przedłuż wedle uznania. Ten czujnik to pewnie najzwyklejszy termistor - to sugeruje obecność tylko dwóch przewodów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super dzięki, tak zrobię B) . Bałem się lutować, ponieważ wyczytałem, że przerwanie tej czerwonej izolacji na końcu powoduje jakieś zakłócenia itd... więc obawiałem się, że tak samo może być z resztą kabla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może ten kabel jest ekranowany? Jeśli tak, to można przedłużać tylko ekranowanym. Zwykły serwo przedłużacz wtedy też się nie nada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź czy na zewnątrz tych dwóch kabelków jest oplot z takiej jakby siateczki miedzianej.Przy wtyczce widać dwa kable.

 

Nie wiem jak to sprawdzić niestety

 

Nie sądzę żeby był ekranowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli to czujnik od Spektrum to śmiało możesz lutować jak i zastosować przedłużacz. Testowałem w swoich modelach obie opcje i nie było problemów.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję, niestety oblot będzie odłożony do przyszłego roku, będę miał teraz mało czasu na model przez najbliższe kilka miesięcy, jest poza tym kilka rzeczy do dokończenia, żeby mógł polecieć a i nie chce robić go w pośpiechu i na siłę, co by niczego nie pominąć i nie zrobić głupiego błędu. Tak, że chwilowo budowa wstrzymana, przez zimę podociągam ostatnie rzeczy i w przyszłym roku będę się szykować na oblot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model już tak naprawdę gotowy do lotu, muszę pokombinować z zamykaniem kabiny, co by się w locie nie otwierała, mam do dodania kilka detali na zewnątrz i wyposażenie kabiny pilota, a no i będę kombinował z chlodzeniem silnika pod maską, ale na to mam już plany. Oblot planuję na początku lata, jako że mało w tym roku latałem to na wiosnę planuje jakąś rozgrzewkę mniejszymi modelami, a potem...

 

 

Narazie postanowiłem zająć się wykończeniem kabiny, fotel i pilota już wcześniej zrobiłem, teraz przyszedł czas na resztę, tak wiec zacząłem od podłogi, z racji tego że jest to półmakieta proszę o wyrozumiałość, to ma tylko przypominać wnętrze prawdziwego spitfiera

 

post-15056-0-26020600-1570399141_thumb.jpgpost-15056-0-60768300-1570399214_thumb.jpg

 

tutaj po dodaniu zaworu instalacji pneumatycznej

post-15056-0-76571000-1570399307_thumb.jpg

 

i po podpieciu do niego tej instalacji ????

post-15056-0-02259100-1570399428_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiedziałem i żeby nie było w środku tak pusto to stworzyłem napisy eksploatacyjne do wnętrza kabiny, odtworzyłem je poprostu na podstawie zdjęć oryginału. Teraz muszę je jeszcze przeskalować i wydrukować.post-15056-0-95156900-1570883566_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiedziałem i żeby nie było w środku tak pusto to stworzyłem napisy eksploatacyjne do wnętrza kabiny, odtworzyłem je poprostu na podstawie zdjęć oryginału. Teraz muszę je jeszcze przeskalować i wydrukować.attachicon.gifDSC_1401.JPG

Jak chcesz to moge Ci to wydrukowac na ploterze UV na folii samoprzylepnej

 

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Leszekm35
      Witam jak w temacie teraz super cena za ten model
       
      https://www.olx.pl/oferta/spitfire-280cm-cy-model-CID767-IDD0RxW.html#
    • By AKocjan
      Witam, chciałbym zapytać czy ktoś posiada model samolotu  Spitfire'a IX 1600 mm z serii FlightLine. Mój egzemplarz ma ponad rok, nadal służy mi bez zarzutu. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
      Model - elektryk kupiony w formie PNP. Zastanawiam się, czy po roku czasu nie powinienem wymienić ważnych podzespołów elektroniki - szczególnie boję się o regulator silnika oraz serwomechanizmy.  
      Chętnie wymienię się uwagi z innymi posiadaczami tego modelu. 

      PS film prezentujący mój model w powietrzy  
       
       



    • By AKocjan
      Jestem nowym użytkownikiem forum,  jeżeli chodzi o modele zdalnie sterowane zajmuję się głównie samolotami. 
      Posiadam między innymi Spitfire'a / F-4 Phantm'a 
      Mój Spitfire: https://youtu.be/vuC35WoeFGU
      Mój F-4 Phantom: https://youtu.be/YKMkXTa7CaQ

      Pozdrawiam serdecznie 
    • By kkdarch
      https://www.argunners.com/buy-a-spitfire/
       
      Myślę że ciekawa oferta (dla bogatych)
    • By Andrzej Klos
      Witam,
      Chcialbym pokazac kilka moich Spitfire'ow i ich modifikacje.  Modele sa z Durafly i Parkzone.  Wole budowc modele od podstaw ale z powodu braku czasu, przez kilka lat nazbieralem kilka tego typu modeli.
      Pierwszy byl Spitfire MkXXIV z Durafly.
      Przerobilem go nieco na Spitfire MkIX/XVI z Polskimi oznaczeniami ale modelem bardzo sie zawiodlem:
       

       
      1. Ma zle dobrany silnik i smiglo i w rezultacie lata dosyc ociezale.  Silnik powiniem miec wyzsze kV a smiglo ma za duzo lopat na tak wolny model.  Zalozylem silnik 950kV i 2-lopatowe smiglo, bylo duzo lepiej ale nie moglem znalesc odpowiedniego kolpaka.  W sumie model lata lepiej na 2-lopatowym smigle, wlaczajac w to orginalne smiglo z wylamanymi 2 lopatkami.
       
      2. Podwozie robi sie luzne po 2-3 lotach (zapewniam, ze laduje calkiem niezle).  Dobrze jest tez skrocic oslony podwozia o jakies 15mm.
       
      3.  Cos jest nie tak ze skrzydlem/statecznikiem i model wpada w korkociag przy bardziej ostrych manewrach np ciasna osemka w poziomie z duzym przechyleniem.
      Sprzedalem go po kilku lotach.
       
      4. Jeszcze przed lotami zaczely "piszczec" 3 serva.  Po kilku lotach musialem je wymienic.  HK wymienil bez problemu.
       
      W tym samym czasie kupilem Spitfire MkIX, Parkzone.  Wpierw sprawdzielem opinie na Internet.  Wszyscy narzekali na brak klap i kapotaz przy starcie i ladowaniu.  Model jest troche drozszy od Durafly i trzeba dokupic chowane podwozie za nastepne ~A$100. Hmm...
       
      Zrobilem nastepujace modifikacje:
       
      1. Dorobilem klapy od Durafly Spitfire MkXXIV, mozna je kupic od HK za ~$5.
       

       
       
      2. Usunolem atrape chlodnic aby zmniejszyc opory.
       

       
       
      3. Skrocilem atrapy dzialek.  Sa nie w skali, za duze i czesto powoduja wylamywanie czesci skrzydel przy mniej udanych ladowaniach.
       

       

       
       
      4. Aby uniknac kapotazu zalozylem 3 M3 podkladki pod tylne sruby chowanego podwozia.  Ta prosta modifikacja praktycznie wyeliminowala kapotaz ale musze przeznac, ze latamy na eleganckim boisku do cricket'a z pieknie obcieta trawa (najczesciej).  Dodatkowo mozna tez zalozyc lzejsza srube smigla, niektorzy tocza srodkowa jej czesc, bo CS jest za bardzo z przodu.
       

       
       
      5. Zmienilem smiglo na 10x7.5, mozna tez zmienic ESC na ~40-45A ale jak dotad spalilem tylko jeden orginalny 30A.
       

       
       
      Model latal doskonale a ladowania to "cala przyjemnosc" i kupilem nastepnego PZ Spitfire po tym jak pierwszy zostal skasowny w 3 dni po pierwszym locie w wyniku zderzenia w powietrzu z ciaptakiem, ktory latal w odwrotna strone do przyjetego kierunku.
       
       

       
       
      Tym razem przerobilem go na Spitfire Waclaw Krol, "Moj Spitfire WX-L".
       
       

       

       
      Model latal tak dobrze ze kupilem kolejnego PZ! Tym razem przerobilem na pozna wersje Spitfire MkIX/MKXVI.  Po prostu odcialem tyl kadluba i wstawilem kawalek zwyklego bialego styropianu.  Potem troche szlifowania (na wode) + szpachlowka i malowanie natryskowo.
       
       
          
      Troche znudzil mnie Brytyjski kamuflaz i znalazlem rzadko spotykany Poludniowo Afrykanski.  Ma to dla mnie dodatkowo mily akcent bo mieszkalem w RPA przez ~16 lat, skonczylem tam studia i urodzily sie tam moje dzieci.
       

       
      Oba Spitfire lataja bardzo dobrze i szybko.  Latam ~60% mocy i czesto koledzy pytaja czy model jest na 4S baterii.  Ja uzywam 3S 2200mAh.
       
      I to by bylo na tyle.
      Czolem
      Andrzej
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.