Skocz do zawartości

Dabalwwy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Postanowiłem zrobić z serwa sg5010 wyciągarkę rc . Przerobiłem serwo mechanicznie później Podłączyłem zasilanie bezpośrednio do silnika i zasilałem je z płytki arduino akurat była pod ręka gdzie prąd jest stabilizowany 5v 0,5A i wszystko było ok. później zrobiłem testy terenowe i do zasilenia użyłem powerbanku i niestety silnik nie wytrzymał podejrzewam ze powodem był za duży amperaż . Teraz pytanie czy jeśli użyje stabilizatora LDO 5v 0,5A będzie wszytko śmigać zasilane pakietem 2S?? nie chce przy testach uwalić drugiego serwa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stabilizowane ale do 0,5A potem zaczyna napięcie spadać, możne nawet lekko wcześniej, jak masz miernik to zobacz jak się zachowuje ten zasilacz do arduino.

Takie serwo pewnie potrafi pobrać kilka amper w porywie dla tego przy słabym zasilaczu nic mu nie było za to powerbank potrafił oddać większy prąd w dodatku przeciążyłeś serwo, a tak poza tym co to za wyciągarka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz mierzydełko jakieś to podepnij serwo do jakiegoś mocniejszego zasilacza(choćby ten powerbank) przez amperomierz i zobacz jaki prąd pobiera pod obciążeniem.

Powerbank ma jaką wydajność prądową?

Mam gdzieś podobne serwo zerknie i dam znac.

 

tower pro 995mg, czyli nieco mocniejsze po zablokowaniu ponad 2A przy szybkim ruszaniu ok 1,5A.

Z drugiej strony skoro tamto padło to pomyśl nad jakimś mocniejszym serwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, najlepiej to podłącz przez amperomierz i zobacz jaki prąd pobiera ale jak pisałem wcześniej, może byś przeciążone i bezpiecznik ci będzie tylko je wyłączał, nie spalisz ale będzie działać kiedy mu się zachce :P napisz co to za wyciągarka bo ciekawy jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka tam wyciągarka dla samochodu rc [...]

 

Eeee... Całkiem fajnie wykombinowałeś  :) 

Krzysiek dobrze naprowadza - jakiś ogranicznik prądu będzie tu konieczny. Scalone stabilizatory liniowe zwykle taki posiadają integralnie, niektóre nawet z regulacją limitu. Są też taniuteńkie przetwornice VC DC/DC z regulacją napięcia wyjściowego, regulacją limitu ogranicznika prądu i sygnalizacyjną LED dojścia do tego limitu. Jak zasilasz z 2S, to byłoby OK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik w takim serwie to pewnie ma mocy ciągłej ułamek wata...  w serwie w porywach pracuje na sporo większej mocy ale 90% czasu to postój -i średnia jest zachowana. dłuższa praca przy prądzie 0,5A może już być ryzykowna.

 

jako, że często najprostsze rozwiązania są najlepsze...  daj w szereg z silnikiem serwa  żarówkę samochodowa 12V 5W (od postojówek)     -żarówka powinna stabilizować około  0,3A  -gdy silnik serwa będzie miał większe obciążenie -to zwolni a żarówka będzie się rozświecać -gdy "wyciągarka" na luzie -to żarówka przygaśnie i więcej mocy pójdzie  na to serwo... 

 

pewnie potrzebna będzie troszkę mocniejsza żarówka jakieś 9V 0,5A     lub 12V 10W jeśli znajdziesz...     generalnie będzie ograniczać prąd -a napięcie zasilające serwo będzie spadać przy wzroście obciążenia. 

 

zacznij od samochodowej 12V 5W bo tania i najłatwiej kupić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej wersji serwo miało być zasilane bezpośrednio z napięcia ESC bez kabla sygnałowego a polaryzacja zmieniana przełącznikiem 3 pozycyjnym on-off-on. Bo wykonuje to dla kolegi który ma apke 2ch. Ale chwilę pomyślałem i zrobię to inaczej . Puszczę napięcia przez sterownik serwa wtedy będę miał już kabel sygnałowy i poprostu zrobię przełącznik na jednym kanale też 3 pozycyjnym którym będzie się wybierać obsługę wyciągarki lub np.ruch kół. Ma to jakiś sens??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden kanał jazda przód /tył. drugie kanał  kierownica lewo/prawo   i nie bardzo wiem jeśli aparatura 2 kanały to  pod jakie kanały chcesz jeszcze podłączyć wyciągarkę ? 

 

sterownik serwa =    potrzebny kanał 

esc kół ewentualnie  może być ten sam kanał co wyciągarka jeśli będzie przełączane  co ma pracować -

 

ale przełączanie wyciągarka/ruch kół =kolejny  kanał

 

I jeszcze jeden kanał -kierowanie kołami.

 

 jak nie liczyć wychodzi minimum 3.

 

prościej  bez przełączników  1 kanał naped  2 kanał serwo kierunku 3 kanał wyciągarka.

 

jedyne obejście braku trzeciego kanału -jeśli działa napęd samochodu (samochód jedzie) to przekaźnik w modelu  przełącza sygnał kierunku    na serwo kierunku.

jeśli samochodzik nie jedzie -brak wysterowania silnikiem napędowym -to przekaźnik puszcza -i przełącza sygnał z kanału kierowania na wyciągarkę...  

w czasie jazdy na kanale kierunku  jest sterowanie kierunkiem -a w czasie postoju wyciągarka

 

poplątane to -prościej kupić apke z większa ilością kanałów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik będzie służył do przełączania wyciągarka/ruch kół. Na sterowniku serwa usunąłem potencjometr zastąpiłem go dwoma rezystorami więc sygnał z ruchu kół prawo lewo będzie w wyciągarce powodował zwijanie lub rozwijanie linki. Wiem że w tym momencie nie będzie można skręcać ale to taki kompromis powiedzmy :)

To nie mój model tylko znajomego :) wiem że 2ch to trochę cienko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj tak jak piszę -cewkę małego przekaźnika z 2 lub  3 stykami przerzutowymi równolegle z silnikiem napędowym.  

 

jak silnik  kreci -jest na nim prąd to przekaźnik zamyka. na styki ruchome   sygnał i + (czerwony przewód) z odbiornika.

 

na styki ktore załacza jesli wysterowany silnik daj odpowiednio sygnał i +  do serwa kierunku.

 

A na styki na które   odpadają  te przerzutowe jeśli silnik napędowy stoi daj + i sygnał  idące na wyciągarkę.

 

Mały przekaźnik z cewką na 6 lub  9V kupisz za około 10zeta w sklepie z częściami elektronicznymi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Podobne rozwiązanie dotyczące "obejścia " braku kanałów w radiu za pomocą kryterium ruchu pojazdu zastosowałem z powodzeniem w modelu czołgu do obracania wieży. Jak czołg stoi w miejscu to "kierownica" obraca wieżę lewo-prawo. Podczas ruchu (a więc istnienia napięcia zasilającego silnik, biegunowość nie jest istotna) sterowane są gąsienice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.