Dabalwwy Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 WitamPostanowiłem zrobić z serwa sg5010 wyciągarkę rc . Przerobiłem serwo mechanicznie później Podłączyłem zasilanie bezpośrednio do silnika i zasilałem je z płytki arduino akurat była pod ręka gdzie prąd jest stabilizowany 5v 0,5A i wszystko było ok. później zrobiłem testy terenowe i do zasilenia użyłem powerbanku i niestety silnik nie wytrzymał podejrzewam ze powodem był za duży amperaż . Teraz pytanie czy jeśli użyje stabilizatora LDO 5v 0,5A będzie wszytko śmigać zasilane pakietem 2S?? nie chce przy testach uwalić drugiego serwa
Zulugula Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 Silnik pobierze tyle prądu ile będzie potrzebował, prędzej ten stabilizator usmażysz. Możesz dać bezpiecznik polimerowy, który odetnie silnik przy przeciążeniu, ale raczej potrzebujesz mocniejsze serwo przerobić
Dabalwwy Opublikowano 15 Września 2018 Autor Opublikowano 15 Września 2018 Może tak ale dziwi mnie to ze przy stabilizowanym napięciu dawał rade a przy powerbanku poległ.
Zulugula Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 stabilizowane ale do 0,5A potem zaczyna napięcie spadać, możne nawet lekko wcześniej, jak masz miernik to zobacz jak się zachowuje ten zasilacz do arduino. Takie serwo pewnie potrafi pobrać kilka amper w porywie dla tego przy słabym zasilaczu nic mu nie było za to powerbank potrafił oddać większy prąd w dodatku przeciążyłeś serwo, a tak poza tym co to za wyciągarka?
Dabalwwy Opublikowano 15 Września 2018 Autor Opublikowano 15 Września 2018 A jaki ten bezpiecznik?? . Sprawdzę jak będę w domu
Zulugula Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 jak masz mierzydełko jakieś to podepnij serwo do jakiegoś mocniejszego zasilacza(choćby ten powerbank) przez amperomierz i zobacz jaki prąd pobiera pod obciążeniem. Powerbank ma jaką wydajność prądową? Mam gdzieś podobne serwo zerknie i dam znac. tower pro 995mg, czyli nieco mocniejsze po zablokowaniu ponad 2A przy szybkim ruszaniu ok 1,5A. Z drugiej strony skoro tamto padło to pomyśl nad jakimś mocniejszym serwem.
Dabalwwy Opublikowano 15 Września 2018 Autor Opublikowano 15 Września 2018 Powerbank max 2,4A. Ale podpinałeś pewnie przez sterownik serwa??
Zulugula Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 Tak, najlepiej to podłącz przez amperomierz i zobacz jaki prąd pobiera ale jak pisałem wcześniej, może byś przeciążone i bezpiecznik ci będzie tylko je wyłączał, nie spalisz ale będzie działać kiedy mu się zachce napisz co to za wyciągarka bo ciekawy jestem.
Dabalwwy Opublikowano 15 Września 2018 Autor Opublikowano 15 Września 2018 Sprawdzę jak będę w domu. Taka tam wyciągarka dla samochodu rc 1:10 trochę słaba ale takie akurat miałem serwo wcześniej przerobione na silnik.
AMC Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 Taka tam wyciągarka dla samochodu rc [...] Eeee... Całkiem fajnie wykombinowałeś Krzysiek dobrze naprowadza - jakiś ogranicznik prądu będzie tu konieczny. Scalone stabilizatory liniowe zwykle taki posiadają integralnie, niektóre nawet z regulacją limitu. Są też taniuteńkie przetwornice VC DC/DC z regulacją napięcia wyjściowego, regulacją limitu ogranicznika prądu i sygnalizacyjną LED dojścia do tego limitu. Jak zasilasz z 2S, to byłoby OK.
latacz Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 silnik w takim serwie to pewnie ma mocy ciągłej ułamek wata... w serwie w porywach pracuje na sporo większej mocy ale 90% czasu to postój -i średnia jest zachowana. dłuższa praca przy prądzie 0,5A może już być ryzykowna. jako, że często najprostsze rozwiązania są najlepsze... daj w szereg z silnikiem serwa żarówkę samochodowa 12V 5W (od postojówek) -żarówka powinna stabilizować około 0,3A -gdy silnik serwa będzie miał większe obciążenie -to zwolni a żarówka będzie się rozświecać -gdy "wyciągarka" na luzie -to żarówka przygaśnie i więcej mocy pójdzie na to serwo... pewnie potrzebna będzie troszkę mocniejsza żarówka jakieś 9V 0,5A lub 12V 10W jeśli znajdziesz... generalnie będzie ograniczać prąd -a napięcie zasilające serwo będzie spadać przy wzroście obciążenia. zacznij od samochodowej 12V 5W bo tania i najłatwiej kupić...
Dabalwwy Opublikowano 15 Września 2018 Autor Opublikowano 15 Września 2018 W pierwszej wersji serwo miało być zasilane bezpośrednio z napięcia ESC bez kabla sygnałowego a polaryzacja zmieniana przełącznikiem 3 pozycyjnym on-off-on. Bo wykonuje to dla kolegi który ma apke 2ch. Ale chwilę pomyślałem i zrobię to inaczej . Puszczę napięcia przez sterownik serwa wtedy będę miał już kabel sygnałowy i poprostu zrobię przełącznik na jednym kanale też 3 pozycyjnym którym będzie się wybierać obsługę wyciągarki lub np.ruch kół. Ma to jakiś sens??
latacz Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 jeden kanał jazda przód /tył. drugie kanał kierownica lewo/prawo i nie bardzo wiem jeśli aparatura 2 kanały to pod jakie kanały chcesz jeszcze podłączyć wyciągarkę ? sterownik serwa = potrzebny kanał esc kół ewentualnie może być ten sam kanał co wyciągarka jeśli będzie przełączane co ma pracować - ale przełączanie wyciągarka/ruch kół =kolejny kanał I jeszcze jeden kanał -kierowanie kołami. jak nie liczyć wychodzi minimum 3. prościej bez przełączników 1 kanał naped 2 kanał serwo kierunku 3 kanał wyciągarka. jedyne obejście braku trzeciego kanału -jeśli działa napęd samochodu (samochód jedzie) to przekaźnik w modelu przełącza sygnał kierunku na serwo kierunku. jeśli samochodzik nie jedzie -brak wysterowania silnikiem napędowym -to przekaźnik puszcza -i przełącza sygnał z kanału kierowania na wyciągarkę... w czasie jazdy na kanale kierunku jest sterowanie kierunkiem -a w czasie postoju wyciągarka poplątane to -prościej kupić apke z większa ilością kanałów....
Dabalwwy Opublikowano 15 Września 2018 Autor Opublikowano 15 Września 2018 Przełącznik będzie służył do przełączania wyciągarka/ruch kół. Na sterowniku serwa usunąłem potencjometr zastąpiłem go dwoma rezystorami więc sygnał z ruchu kół prawo lewo będzie w wyciągarce powodował zwijanie lub rozwijanie linki. Wiem że w tym momencie nie będzie można skręcać ale to taki kompromis powiedzmy To nie mój model tylko znajomego wiem że 2ch to trochę cienko
latacz Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 daj tak jak piszę -cewkę małego przekaźnika z 2 lub 3 stykami przerzutowymi równolegle z silnikiem napędowym. jak silnik kreci -jest na nim prąd to przekaźnik zamyka. na styki ruchome sygnał i + (czerwony przewód) z odbiornika. na styki ktore załacza jesli wysterowany silnik daj odpowiednio sygnał i + do serwa kierunku. A na styki na które odpadają te przerzutowe jeśli silnik napędowy stoi daj + i sygnał idące na wyciągarkę. Mały przekaźnik z cewką na 6 lub 9V kupisz za około 10zeta w sklepie z częściami elektronicznymi....
Dabalwwy Opublikowano 15 Września 2018 Autor Opublikowano 15 Września 2018 No faktycznie przemyśle sprawę dzięki
GUMIŚ Opublikowano 3 Stycznia 2019 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Podobne rozwiązanie dotyczące "obejścia " braku kanałów w radiu za pomocą kryterium ruchu pojazdu zastosowałem z powodzeniem w modelu czołgu do obracania wieży. Jak czołg stoi w miejscu to "kierownica" obraca wieżę lewo-prawo. Podczas ruchu (a więc istnienia napięcia zasilającego silnik, biegunowość nie jest istotna) sterowane są gąsienice.
Rekomendowane odpowiedzi