Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 minut temu, enter1978 napisał:

Wiem tyle że temu już nie odpuszczę i będzie miał zęby i ślepia, będzie biało czerwony , i chciał bym mu zamontować te tłumiki kanistry , jeden już mam bo zdemontuję tłumik z Mx-a , oba Mx-y będą jednak latały na puszkach , wystarczy drugi taki sam i mam ciche wydechy.

Mam nadzieję że modelowi o takich gabarytach kanistry nie będą przeszkadzały , ale wystarczy że ktoś powie że te dodatkowe z 800g zrobi różnicę to bez problemów zrezygnuję z kanistrów.

Ale to odległa przyszłość teraz będę miał ważniejsze sprawy związane z tym modelem niż wybór wydechów ;)

To nie tak , budując taki model musisz myśleć o wszystkim do przodu.

6 minut temu, Shock napisał:

Nie za pochopny wniosek ?

Miałem, mam, liczę że będę miał nadal pakiety i wiem jak się z nimi obchodzić.

Jeśli uważasz że nie wykryłem wady fabrycznej w środku pakietu to faktycznie słabo dbam...;)

Ciekawi mnie jak tą wadę wykryłeś ?.

Opublikowano

Ok , Jest prostszy sposób by wykryć takie anomalie.

Ładowarka , która mierzy rezystancje wewnętrzną ogniwa. To jest takie oczywiste.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Shock napisał:

No chyba prostszej rzeczy nie było... "rozebrałem" pakiet i wszystko było widać czarno na białym :)

 

 

Można było sprawdzić wcześniej.

  • Zmieszany 1
Opublikowano

Ale czemu szukasz dziury w całym ?

Sedno dyskusji jest takie że głosisz ryzykowne hasła na temat zasilania modelu 2.7 jednym pakietem 

Ze względu na bezp. to słabe a ja podałem Ci realny przykład czemu warto mieć zdublowane zasilanie.

To że pakiet siadł u mnie i jak do tego doszedłem to najmniej tu jest istotne.

I co można było sprawdzić wcześniej jak pakiet działał do momentu awarii ok ? 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jeden pakiet to i owszem, ale do modelu 1,6m...mi się też przytrafiła przygoda z pakietem. Nadłamany był przewód o czym nie wiedziałem, gdyby nie dwa pakiety był by kręt. Swoją drogą powerbox też mi raz uratował model, więc wydaje mi się że w przypadku bezpieczeństwa nie ma co oszczędzać. 

  • Dzięki 1
Opublikowano
14 godzin temu, Shock napisał:

Ale czemu szukasz dziury w całym ?

Sedno dyskusji jest takie że głosisz ryzykowne hasła na temat zasilania modelu 2.7 jednym pakietem 

Ze względu na bezp. to słabe a ja podałem Ci realny przykład czemu warto mieć zdublowane zasilanie.

To że pakiet siadł u mnie i jak do tego doszedłem to najmniej tu jest istotne.

I co można było sprawdzić wcześniej jak pakiet działał do momentu awarii ok ? 

Rafał , wiadomo , że zapas zasilania to nić złego , ale potrzebna separacja ogniw. Nie jest to problemem dla kogoś kto łykną odrobinę  elektroniki. Kto nie wie jak to zrobić kupuje gotowce i płaci i wszyscy wiemy , że te tańsze za , które trzeba wydać to minimum 300 zł. to badziewie. To chciałem przekazać Wiesiowi jak ciąć koszty. Odnośnie ogniw . Też latam elektrykami gdzie płyną zdecydowanie większe prądy nigdy nie miałem przypadku usterki z minuty na minutę - pomijając urwanie kabla. O tym pisał Michał , a to jest już zaniedbanie.Bywają indywidualne przypadki i tak tego nie przewidzimy.A jeszcze jedno , nie ma znaczenia wielkość modelu , zasady są takie same.

Odnośnie tych P. boksów , model identyko i czegoś takiego tam nie zauważyłem , bardzo prosta instalacja - nie ma się co psuć.

 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Zaniedbanie? Nie siedzę w przewodach i co lot nie sprawdzam czy przypadkiem gdzieś nie ma przerwy. A co do wielkości modelu to mialem na myśli zapotrzebowanie na prąd i wydajność pakietu. 

Opublikowano

No spoko Irek .

Masz poniekąd ciut racji, można i tak i owak kombinować ale napisz mi krótko  -czy w Twojej budowanej Extrze będzie jeden akumulator zasilający  całą awionikę ?

Jeśli tak to jaki, jakiej pojemności ?

 

Opublikowano
10 minut temu, Shock napisał:

No spoko Irek .

Masz poniekąd ciut racji, można i tak i owak kombinować ale napisz mi krótko  -czy w Twojej budowanej Extrze będzie jeden akumulator zasilający  całą awionikę ?

Jeśli tak to jaki, jakiej pojemności ?

 

10 minut temu, Shock napisał:

No spoko Irek .

Masz poniekąd ciut racji, można i tak i owak kombinować ale napisz mi krótko  -czy w Twojej budowanej Extrze będzie jeden akumulator zasilający  całą awionikę ?

Jeśli tak to jaki, jakiej pojemności ?

Mam taką zasadę , że przed każdym lotem zawsze sprawdzam stan bateri.

Do Extry planuje jakieś 300 , nie latam agresywnie.

Opublikowano

Ja też jestem za prostą instalacją , ale akumulatory musi być dwa, jeden do zasilania a drugi dla świętego spokoju i jeszcze trzeci do zapłonu.

Odseparowanie akumulatorów to bez przesady , to nie jest ani trudne ani drogie.

Opublikowano
24 minuty temu, Michal3013 napisał:

Zaniedbanie? Nie siedzę w przewodach i co lot nie sprawdzam czy przypadkiem gdzieś nie ma przerwy. A co do wielkości modelu to mialem na myśli zapotrzebowanie na prąd i wydajność pakietu. 

 

24 minuty temu, Michal3013 napisał:

Zaniedbanie? Nie siedzę w przewodach i co lot nie sprawdzam czy przypadkiem gdzieś nie ma przerwy. A co do wielkości modelu to mialem na myśli zapotrzebowanie na prąd i wydajność pakietu. 

Michał , bez obrazy z tym zaniedbaniem , ale większość  modelarzy tak robi.

Po lotach model w kąt i nie sprawdza czy coś się złego dzieje.

W elektrykach OK , ale benzyny (te komorki je....ane ) to telepią i trzeba to mieć na uwadze.

Opublikowano
12 minut temu, Cybuch napisał:

 

 

Do Extry planuje jakieś 300 , nie latam agresywnie.

Nie bardzo to rozumiem -co to 300 ? ... i nie wiem w końcu czy jeden pakiet będzie u Ciebie czy nie ? nie potwierdziłeś...

Opublikowano
13 minut temu, enter1978 napisał:

Ja też jestem za prostą instalacją , ale akumulatory musi być dwa, jeden do zasilania a drugi dla świętego spokoju i jeszcze trzeci do zapłonu.

Odseparowanie akumulatorów to bez przesady , to nie jest ani trudne ani drogie.

Wiesiu , nie przesadzam . Ty sobie poradzisz , ale nie wiesz ile jest ludzi dla , których jest to problem. Z czystej ciekawości zapytam - Jakie diody zastosować?.

Opublikowano
5 minut temu, Shock napisał:

Nie bardzo to rozumiem -co to 300 ? ... i nie wiem w końcu czy jeden pakiet będzie u Ciebie czy nie ? nie potwierdziłeś...

 

5 minut temu, Shock napisał:

Nie bardzo to rozumiem -co to 300 ? ... i nie wiem w końcu czy jeden pakiet będzie u Ciebie czy nie ? nie potwierdziłeś...

Rafał , jeden pakiet o pojemności 3000 mA. Dzięki za ....

Opublikowano

A to ciekawostka. Taka trochę ryzykowna wg mnie jednak pozwala zaoszczędzić trochę na masie ;)

Idąc takim tokiem to może Ci wyjść mega lekka ta Extra .

Zatem zbiornik też nie za wielki ?  Ja miałem w Extrze   0,7 lub 0,75 z napoju Oshee i było w sam raz

A karnistry planujesz ?

Opublikowano
3 minuty temu, Cybuch napisał:

Z czystej ciekawości zapytam - Jakie diody zastosować?.

Kłopot w tym że ja się na tym nie znam  ot tak hobbystycznie coś tam czasami jak mi trzeba to polutuję.

W starym modelu mam schottky 2x 10A   po jednej na pakiet,  3 lata śmigałem bez najmniejszych problemów , schottky ma małe straty chyba 0,3V

W nowym modelu mam zenera  4x10A  po dwie na akumulator , większe straty bo 0,7V ale ja tam różnicy nie widzę , tyle że w nowym mam spory zapas amper ten menager w razie niespotykanej awarii w postaci zacięcia kilku serw jednocześnie prędzej upiecze instalację niz sam siądzie.

Do tego kondensatory , światełka , całość wykonana na uniwersalnej płytce z ścieżkami z srebrnego drutu 1mm z tym że obciążone ścieżki są z dwu warstw srebrnego drutu zlutowanych cyną , tak że przekrój mają odpowiedni :)

Opublikowano
5 minut temu, enter1978 napisał:

Kłopot w tym że ja się na tym nie znam  ot tak hobbystycznie coś tam czasami jak mi trzeba to polutuję.

W starym modelu mam schottky 2x 10A   po jednej na pakiet,  3 lata śmigałem bez najmniejszych problemów , schottky ma małe straty chyba 0,3V

W nowym modelu mam zenera  4x10A  po dwie na akumulator , większe straty bo 0,7V ale ja tam różnicy nie widzę , tyle że w nowym mam spory zapas amper ten menager w razie niespotykanej awarii w postaci zacięcia kilku serw jednocześnie prędzej upiecze instalację niz sam siądzie.

Do tego kondensatory , światełka , całość wykonana na uniwersalnej płytce z ścieżkami z srebrnego drutu 1mm z tym że obciążone ścieżki są z dwu warstw srebrnego drutu zlutowanych cyną , tak że przekrój mają odpowiedni :)

No właśnie, Ty znasz zagadnienie.

9 minut temu, Shock napisał:

A to ciekawostka. Taka trochę ryzykowna wg mnie jednak pozwala zaoszczędzić trochę na masie ;)

Idąc takim tokiem to może Ci wyjść mega lekka ta Extra .

Zatem zbiornik też nie za wielki ?  Ja miałem w Extrze   0,7 lub 0,75 z napoju Oshee i było w sam raz

A karnistry planujesz ?

Kanistry , OCZYWIŚCIE.

Opublikowano
W dniu 12.11.2020 o 20:18, Cybuch napisał:

Te menadżery zasilania , podwójne baterie itp. To tylko strata kasy.

na zachodzie WSZYSCY piloci którzy traktują ten sport poważnie używają sprawdzonych powerboxów bo takie bezsensowne oszczędzanie przy modelu 2.7m to nie tylko głupota ale narażanie siebie i innych

będąc na zawodach IMAC w Czechach w ciągu 2 dni piloci wykonują 300 lotów i nic się nie dzieje natomiast u Nas w PL wystarczy oglądnąć zwykłe "pikniki" i czasem aż strach przebywać w strefie bo co 10 model trzeba wykopywać z ziemi często przez takie właśnie "mądre" oszczędzanie na komponentach

  • Lubię to 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.