Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Prezentuje się bardzo fajnie i tak też powinna latać . Miejmy nadzieję , że bez problemu wyważy się pakietem .( widzę , że posiłkowałeś się planami Katany X-Lite , niestety wymagają one wydłużenia przodu kadłuba lub cofnięcia skrzydła o 3 cm , co powoduje łatwiejsze wyważanie .)  Polecam do niej pakiet 3S  2200 starczy na około 8 minut hasania po niebie .

Opublikowano

Leszek  również mam nadzieję, że model uda się wyważyć. Najwyżej będę kombinował, żeby pakiet przesunąć maksymalnie do przodu. Taki pakiet, jaki proponujesz akurat posiadam i będę mógł go zastosować.  Do tego muszę dokupić silnik i regulator. Zakładając, że masa modelu gotowego do lotu powinna wynosić około1400g, zastanawiam się nad kupnem silnika E-MAX GT2815/06  oraz regulatora RAY G2 R-40B. 

Opublikowano

Skończyłem malowanie spodu samolotu. Trochę było przy tym zabawy, ponieważ pojawiło się parę zacieków które musiałem zamalowywać. Mam na myśli zacieki, które powstają na łączeniu obszaru malowania z taśmą maskującą (maluję wałkiem i używam taśmy maskującej - oczywiście nie tej najtańszej). Po korektach otrzymałem zadawalający efekt, jednak  zastanawiam się, czy jakbym użył aerografu to byłby też efekt zacieków?

post-21542-0-08239300-1546701484_thumb.jpg

post-21542-0-82174400-1546702169_thumb.jpg

Opublikowano

Dzięki Michał. Lubię spędzać wolny czas w warsztacie, dlatego staram się mieć tam jak najlepsze warunki.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wrzucam jeszcze kilka zdjęć z wykonania podwozia.  Podwozie zrobiłem z aluminiowego płaskownika  na ręcznej domowej giętarce potocznie zwanej imadłem :)

post-21542-0-72170800-1547761652_thumb.jpg

post-21542-0-85847300-1547761709_thumb.jpg

post-21542-0-83211400-1547761936_thumb.jpg

post-21542-0-91368100-1547761983_thumb.jpg

post-21542-0-10922000-1547762118_thumb.jpg

Opublikowano

Kilka dni temu kupiłem już silnik Emax GT 2815/06. Może rzeczywiście jest trochę przewymiarowany bo maksymalny ciąg według specyfikacji to 1900g (silnik Turning 3542  ma ciąg 1260g). Przypomnę, że teoretyczna masa modelu gotowego do lotu powinna wynosić 1400g.

Opublikowano

Mocy w aktobatach nigdy za dużo IMO. Zawsze lepiej mieć zapas, a na pełnym piecu nie trzeba non stop latać. Mam jeden zestaw napędowy o ciągu 1,7kg, a mój Gargulec do lotu waży 750 gramów i latam nawet na ćwiartce.

Opublikowano

GT 2815/06 nie  za bardzo przewymiarowany.

Mam prawie taki sam silnik GT2815/07 z byłego funcuba i też ma niby ciągnąć 1900g.

Obecnie jest zamontowany w extra 330 VA-MODELS chyba 1050mm rozpietości, model średnio latał więc przeszedł modyfikacje , a że mu sie przytyło waży 900g z pakietem 2600mah.

Postanowiłem zamontować ten silnik GT 2815/07 i tak , na śmigle 11x7 master airscrew i pakiecie 1800mah (3S oczywiście) ciąg mierzyłem w domu i wynosił 1600g ale to chwilę bo po kilku sekundach ciąg zaczynał spadać i bardzo szybko spadł do 1200g, może akumulator mało wydajny ale niby to gens 1800mah 45C.

Pomyślałem że zmniejsze skok śmigła na takie jakie producent sugeruje , czyli 11x5,5, ale śmigło zmieniłem a pomiarów nie wykonałem tylko wyszedłem dzis polatać bo ostatnio latałem jeszcze jesienią.

Model nawet fajnie lata i przynajmniej tak samo w locie normalnym jak i odwróconym , ale aż raziło po oczach że model nie ma mocy , na śmigle ledwo wisi , odejścia np z jakiegoś spokojnego lotu do np pionowego wznoszenia ciężko uświadczyć.

Polatałem chwilę i wróciłem do domu zrobić pomiar jak że się zdziwiłem jak zobaczyłem 1009g ciągu na śmigle 11x5,5 , i to nie ma mowy o za małej wydajności baterii bo latałem jak i robiłem pomiar na pakiecie 3S 2600mah  ,70C.

Opublikowano

To zastanawiające, dlaczego ciąg na śmigle 11x5,5 wynosi tylko 1009g. Może regulator ma ustawione jakieś ograniczenie prądowe powyżej którego nie pozwala zwiększyć obroty silnika. Według instrukcji maksymalny prąd, jaki ten silnik może pobierać to 36A. Ja zakupiłem regulator RAY G2 R-40B (maksymalny prąd 40A), jednak jeszcze go nie przetestowałem. Jak będę miał chwilę wolną, to sprawdzę ciąg na tym silniku i śmigle 10x5.      

Opublikowano

Piękny model, ciekawa konstrukcja, która od dawna chodzi mi po głowie. Kiedy oblot ?

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Krzysiek dzięki. Oblot planuję dopiero na wiosnę. Wracając do poprzedniego wpisu zmierzyłem ciąg. Pierwszy pomiar wyszedł 1400g a po doładowaniu pakietu uzyskałem około 1670g. Wynik ten uzyskałem dwukrotnie "wchodząc" na pełną moc na parę sekund. Następnie dałem pełną moc na około 1 minutę i w tym czasie ciąg utrzymywał się na poziomie 1500g.  Do testów użyłem pakietu Foxy 2200mA 3S 40/80C.

post-21542-0-40062400-1548013393_thumb.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Maskę pokryłem papierem na wikol i pomalowałem. Wręga silnikowa jest wykonana ze sklejki lipowo balsowej. Dla zwiększenia powierzchni klejenia w środek wstawiłem listewki balsowe.   

post-21542-0-92757500-1550094047_thumb.jpg

post-21542-0-71349800-1550094100_thumb.jpg

Opublikowano

Ps. Trochę offtopic ale poznasz dobrego modelarza po porządku w miejscu pracy. Podziwiam Twój warsztat :)

Troche bym polemizowal . W domach w ktorych jest TZW sterylna kuchnia , nigdy nie dostaniesz smacznego jedzenia. Lekki "chaos tworczy" nie zaszkodzi ani w kuchni , ani w modelarni ( nie mylic z BRUDEM ; pisze o malym nieporzadku ) . Ja mam niestety zawsze balagan ( w modelarni  ) , ale tez modelarzem jestem do dupy  ;)

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.