Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to niedługo mam nadzieję, że będą tu dwa filmy z odpalania PeeWee :D

Widzę, że schodzenia farby to dość normalna sprawa w Coxach, zastanawia mnie czy można to jakoś odnowić? Mam na myśli ten czerwony bak i złoty tył, podobnie w TeeDee, złoty element z miejscem na iglicę oraz złota piasta (choć tam nie jest źle w moim egzemplarzu. Co prawda w przypadku czarnego koloru na cylindrze też są ubytki, ale tego to już bym nie ruszał z uwagi na to, że to w końcu cylinder i ewentualne malowanie mogłoby też dostać się do środka. To jest coś jak malowanie proszkowe?

Opublikowano

Myślę że te części są raczej anodowane na różne kolory ( obróbka elektrochemiczna) ale koledzy z forum mają na to swoje sposoby !

Chyba Mask może coś na ten temat doradzić !!  :D

W części ogólnej działu silnikowego jest kilka fajnych wątków o renowacji starych silników a także odnawianiu ich kolorowych powłok  - poczytaj !  :)

Opublikowano

Na początku o tym pomyślałem, ale stwierdziłem, że jakby za łatwo to schodzi. Przyznaję się bez bicia, że niestety się nie znam :). W takim razie poszukam i może coś tam kiedyś spróbuję zrobić - dzięki! :)

Opublikowano

No i mnie też wkręciło i szukam po aukcjach cox-ów, które kiedyś miałem (0,8 cm3 z bordowym zbiorniczkiem oraz zwykły 1,5 cm3). Chętnie kupię, najlepiej niechodzone lub w dobrej kondycji, idealnie z pudełkiem jak ktoś posiada.

Na razie trafiłem na ciekawą literaturę dla miłośników. Posiada ktoś to wydawnictwo:

 

https://www.ebay.de/itm/Cox-Model-Engine-Handbook/183698811758?_trkparms=aid%3D333200%26algo%3DCOMP.MBE%26ao%3D1%26asc%3D56582%26meid%3Dce73fe20664d483fb0131f1fa5dcf7a9%26pid%3D100008%26rk%3D11%26rkt%3D12%26sd%3D312514812726%26itm%3D183698811758&_trksid=p2047675.c100008.m2219

 

Pozdrawiam

  • Lubię to 1
Opublikowano

Sięgając głębiej do "szuflady" znalazłem kolejne maleństwo :) był oczywiście zaklejony. Wykąpałem go w rozpuszczalniku no i trzeba było zobaczyć czy żyje :)

Wkręcił się w 14000 obrotów. Nie wiem czy to dużo, za czasów gdy był w użyciu nie miałem obrotomierza. Śmigło od Wen-Mac a paliwo 16% nitro. Fajnie to brzmi po latach tylko trochę tłuste :(

 

post-606-0-02386100-1552206241_thumb.jpg

 

 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

Dużo masz jeszcze tych głębokich szuflad ??
Interesujące !!!
Wygląda na Black Widdow i do tego z tłumikiem !

 

P.s.

Znalazłem fajny film z Pee Wee 020

 

https://www.youtube.com/watch?v=KeLpVY7BWXY

 

https://www.youtube.com/watch?v=yLdlBZA1PMA

 

https://www.youtube.com/watch?v=M38HyKCXZO4

Lastick 1-8A - 21,8in.wingspan R.C gas .010-.020 by Dave Fritzke Plans A4.pdf

Edytowane przez kaszalu
Opublikowano

W końcu kupiłem bardziej Coxowe paliwo. Miałem kupić już chyba 2 tygodnie temu, ale chwilę przed moim zakupem poszła ostatnia sztuka paliwa, a było nieco taniej niż u konkurencji (20 zł na 2.5L) więc chciałem poczekać, aż może wróci. Znalazłem jednak ostatnio w dobrej cenie w innym sklepie i kupiłem, 2.5L to trochę dużo jak dla mnie, ale może się przyda :). W każdym razie 20% Nitro powinno być do Coxów odpowiednie.

 

Jeśli chodzi o PeeWee, odpalałem go już półtora tygodnia temu, kiedy odpalaliśmy moje silniczki u kolegi. PeeWee odpalił wtedy "od strzała" i pracował bardzo równiutko jednak tylko na około 16 000 obrotów (paliwo 5%). Chociaż też przy przykładaniu ręki do iglicy obroty spadały. Niestety filmu nie było.

Dzisiaj postanowiłem odpalić z nowym paliwem i troszkę nie poszło. Silnik się wkręcał potem obroty spadały i nie nadążałem go wyregulować, wrzucam film może ktoś coś podpowie :). Sprawdzę jeszcze z drugą głowicą, którą też dostałem od Marcina, choć ta wygląda okej. Postanowiłem dzisiaj go nie męczyć, bo w sumie zapomniałem o otworze na wlot powietrza z tyłu, niby jest zagłębienie przez które powinno iść powietrze, ale dla pewności zrobię otwór. Jednak to już za jakiś czas bo zamierzam zrobić sobie lepsze, uniwersalne stanowisko do silników.

 

https://www.youtube.com/watch?v=WWro4YkCEGI

 

Ranger również miał problemy, w sumie podobne jak wcześniej choć już lepiej reaguje na przepustnicę (może to kwestia naprawy tego pęknięcia). Mimo że zastosowałem paliwo 20% Nitro to wkręcał się na jakieś 16 000 (czyli ciut więcej niż wcześniej). Dodatkowo jest problem, bo czasami przy otwartej przepustnicy na maksa zaczyna pracować jakby na wolnych obrotach. No i tutaj też ciężko mi go wyregulować, bo jak zbliżam rękę do iglicy to zwalnia, tak jak bym zaburzał przepływ powietrza (chyba,  że mam jakąś złą aure czy coś :D). Może też być problem z umiejscowieniem baku, go też jeszcze pomęczę jak zrobię to stanowisko (resztę silników też). Tutaj krótki urywek z jego pracy:

 

https://www.youtube.com/watch?v=2o0YewkOoBg

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Sprawdź faktycznie dolot powietrza do PeeWee ( ja zawsze robiłem kanalik dolotowy we wrędze silnikowej lub dawałem odstęp na podkładkach) i drożność układu paliwowego - to falowanie może wynikać z tego, że np. masz źle ściętą końcówkę wężyka paliwowego w zbiorniku i podczas zasysania zbliża się końcówka do dna i tłumi dopływ - silnik faluje obrotami, wężyk się odsuwa, znów jest swobodny dopływ - silnik przyspiesza itd. To sprawdzone objawy bo w moim PeeWiaku też to miałem -pomaga rozkręcenie zbiornika i inne docięcie lub ułożenie końcówki węża !!  :)

Jak już będziesz miał rozebrany zbiornik to sprawdź czy zawór membranowy porusza się swobodnie pod tym pierścieniowym dociskiem i czy nie jest np. z jednej strony przyblokowany - to też może powodować problemy w pracy !

Te silniki poza tym są dość czułe na kręcenie igłą paliwową - trzeba to robić z wyczuciem i doregulowywać po zdjęciu klipsa żarzenia !

Co do 049 to zauważyłem, że masz nie ustabilizowany, "pływający"  zbiornik i przez wężyk podczas pracy idą bąbelki powietrza ( 31 - 35 sek filmu np.) - przyjrzyj się na filmie !!

Ustal jego położenie na jakiejś gąbce izolacyjnej tak, aby nie latał po hamowni jak subiekt po pustym sklepie - to powoduje pienienie paliwa, zasysanie powietrza i kłopoty z regulacją !

Poza tym pięknie mruczą !!  :P  B)

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Opublikowano

Zrobię otwór na następny raz, wężyk sprawdzę, choć starałem się ustawić przy składaniu tak jak radziłeś :). Z tego co pamiętam zawór chodził dobrze, ale jak już otworzę to też sprawdzę. Jasne, na filmie klips jest założony kiedy próbuję kręcić iglicą, ale zasilanie jest odłączone w skrzynce :)

Tak, ten zbiornik, powiedzmy - nie jest najlepiej zamocowany :D. Bąbelki też widziałem przy oglądaniu, po to też nagrywam filmy, bo później oglądając łatwiej mi wyłapać niektóre rzeczy. Jak zrobię sobie uchwyt do motorków to będzie i miejsce na zbiorniki paliwa z gąbką antywibracyjną. Na razie jak widać całe mocowanie jest dość kiepskie. Dzięki za wskazówki.

Ładnie pracują i palą od dotknięcia, aż jestem nieco zaskoczony, że takie małe silniki mogą tak pracować :D

Opublikowano (edytowane)

A widzisz ..... Panie Swięty - za moich czasów to były silniki ...... :P  :P  :P  :D ( to znaczy wtedy kiedy Sfinks miał jeszcze nos...)     :) !!

Powodzenia w dalszych bojach !!  B)

Ps.

Ja mojego PeeWiaka po reanimacji organami przesłanymi przez MASKA z Nowego Jorku ( oby żył wiecznie !!) przygotowałem już do odpalenia w minihamowni - filmik wkrótce.

Bieżące wekendowe odpalenie zostało niestety zniweczone przez niespodziewane zobowiązania rodzinne !!  :rolleyes:

post-3419-0-81272000-1552849235_thumb.jpg

post-3419-0-13392300-1552849254_thumb.jpg

post-3419-0-00767800-1552849270_thumb.jpg

post-3419-0-34651400-1552849281_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
Opublikowano

Kończąc temat tego o czym pisałem w TYM poście. Dzisiaj przyszła paczka ze sklepu coxengines.ca i mocno mnie zaskoczyła, bo wygląda tak:

 

post-18299-0-86535200-1553089427_thumb.jpg

 

Jak widać otrzymałem w sumie 3 tylne elementy, w tym jeden z całym kompletem (wlot, iglica ze sprężyną, śruby mocujące, podkładka oraz zawór z jego mocowaniem). Dlatego też, mimo, że już o tym pisałem, bo sklep zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie już za pierwszym razem głównie przez bardzo miłą i fachową obsługę, BARDZO POLECAM coxengines.ca :D. Nic z tego nie mam, ale moim zdaniem należy im się chociaż tyle ode mnie za załatwienie tej sprawy dużo ponad moje oczekiwania.

 

PS: Gdyby ktoś potrzebował tę tylną pokrywę to chętnie służę pomocą :).

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj piękna, wiosenna pogoda - wybraliśmy się z kolegami na loty na naszej "Łączce w Fordonie" !  :)

Wiecej tu : http://pfmrc.eu/index.php/topic/44643-lotnisko-bydgoszcz-fordon/page-115?do=findComment&comment=741255

Loty fajne, udało się też odpalić PeeWee 0.33cm3 na przeszczepionych częściach od Marcina "MASKA" - w dziadunia ( silnik ma bez mała 50 lat !!!) wstąpiły nowe siły witalne i po wymianie zespołu tłok - cylinder PALIŁ OD PALCA  ( i po palcach... :D ) .

https://www.youtube.com/watch?v=lbbCzvHSLHw&feature=youtu.be

 

Kolega Janusz "Jamyk" dzielnie pomagał !!  :D

post-3419-0-02171900-1553443485_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzięki uprzejmości i pomocy Marcina "Maska" - DZIĘKI :) ZA POMOC - mój TeeDee 09 otrzymał elegancki tłumiczek  wydechu .

Do zamontowania w najbliższym czasie ! 

Teraz będzie można spokojnie odpalić silnik nie powodując obrażeń słuchu co delikatniejszej części publiki !!  :P  :D  :D  :D

Tłumik zostanie zamontowany w silniku pokazanym na ostatnim zdjęciu !

post-3419-0-13030000-1553788113_thumb.jpg

post-3419-0-99969000-1553788136_thumb.jpg

post-3419-0-15180400-1553788155_thumb.jpg

post-3419-0-38430200-1553788497_thumb.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziadek "PeeWee" po przeszczepie części zamiennych zachowywał się w pracy bardzo dziarsko, wobec tego sprawiłem mu nowy kołpaczek i zestaw śmigieł

specjalnie do niego przeznaczonych !  :)

Szykuję do niego mikromodelik, jeszcze będzie latał !

W zestawie ze śmigiełkami przyjechał pierścień regulacji obrotów do "Skymastera" 049 - na wiosnę szykuje się wysyp "naCOXowanych" minimodeli w oldskulowym stylu !!  :D

post-3419-0-18929100-1554913705_thumb.jpg

post-3419-0-28447200-1554913721_thumb.jpg

post-3419-0-17212600-1554913740_thumb.jpg

post-3419-0-15492300-1554913762_thumb.jpg

post-3419-0-81875000-1554913774_thumb.jpg

post-3419-0-33469000-1554913785_thumb.jpg

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.