oki188 Opublikowano 16 Lipca 2019 Opublikowano 16 Lipca 2019 Cześć. Myślałem że problem z rozkręcającym tłumkiem uda mi się jakoś rozwiązać ale nie mam już siły dlatego proszę o rady. Trzy razy pod rząd stosując oryginalną podkładkę (brązowa jak na obrazku) pomiędzy silnik a tłumik zdarzyło mi się że bardzo szybko w pierwszym locie po dosłownie dwóch minutach tłumik się luzuje a podkładka zostaje rozerwana i wypchana z układu. Połączenie robię następujące (mocno wszystko skręcając do oporu) Obecnie wypchało mi już kolejną uszczelkę po dosłownie minucie lotu silnik stracił moc na skutek rozszczelnienia układu. Obecnie nie posiadam już tych fabrycznych uszczelek zostały mi samodzielne zrobione z klingerytu oraz podkładki aluminiowe o grubości 0.50mm oraz 1.00mm. Mam obawy co do podkładek z klingerytu że znowu je wypcha. Z kolei jedna osoba podpowiedziała bym użył silikonu kominowego wytrzymującego 1500 stopni i tak się nad nim zastanawiam aby go dać pomiędzy cienką uszczelkę aluminiową. Ale najpierw chciałbym się was poradzić jak to rozwiązać by raz zakręcić i zapomnieć o problemie luzującego się tłumika. Pozdrawiam.
MacFlyer Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 Siema, spróbuj na ziemi popracować trochę silnikiem żeby złapał temperaturę i dopiero wtedy dokręcić tłumiki. Pomaga
radziu45 Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 Ten zielony klingieryt jest za mięki na taką uszczelkę , użyj tej blaszki i silikon , nie musi być aż na 1500 stopni wystarczy na 300 .
Grzesiek Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 Na śrubę koniecznie uzyj LOCTITE do polączen skręcanych niebieski.
Paweł Prauss Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 Cześć. Myślałem że problem z rozkręcającym tłumkiem uda mi się jakoś rozwiązać ale nie mam już siły dlatego proszę o rady. Trzy razy pod rząd stosując oryginalną podkładkę (brązowa jak na obrazku) pomiędzy silnik a tłumik zdarzyło mi się że bardzo szybko w pierwszym locie po dosłownie dwóch minutach tłumik się luzuje a podkładka zostaje rozerwana i wypchana z układu. indeks.jpg Połączenie robię następujące (mocno wszystko skręcając do oporu) 20190716_232626.jpg Obecnie wypchało mi już kolejną uszczelkę po dosłownie minucie lotu silnik stracił moc na skutek rozszczelnienia układu. Obecnie nie posiadam już tych fabrycznych uszczelek zostały mi samodzielne zrobione z klingerytu oraz podkładki aluminiowe o grubości 0.50mm oraz 1.00mm. 20190717_003805.jpg Mam obawy co do podkładek z klingerytu że znowu je wypcha. Z kolei jedna osoba podpowiedziała bym użył silikonu kominowego wytrzymującego 1500 stopni i tak się nad nim zastanawiam aby go dać pomiędzy cienką uszczelkę aluminiową. Ale najpierw chciałbym się was poradzić jak to rozwiązać by raz zakręcić i zapomnieć o problemie luzującego się tłumika. Pozdrawiam. Lepiej się pochwal w jaki sposób wycinasz takie ładne uszczelki :-))
RomanJ4 Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 Na śrubę koniecznie uzyj LOCTITE do polączen skręcanych niebieski. Kiedyś się stosowało mocne sprężynki pod łeb śruby, wtedy siadająca miękka podkładka nie luzuje połączenia.... Musiała mieć kilka zwojów, podkładka sprężynowa się do tego nie nadaje, coś a' la...
oki188 Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Opublikowano 17 Lipca 2019 Dzięki za podpowiedzi. Siema, spróbuj na ziemi popracować trochę silnikiem żeby złapał temperaturę i dopiero wtedy dokręcić tłumiki. Pomaga Próbowałem i niestety nie pomogło dalej się odkręcał. Na śrubę koniecznie uzyj LOCTITE do polączen skręcanych niebieski. Locktite właśnie nie jest odporny na temperaturę która jest tam dość wysoka. Zawsze jak mam problemy z odkręceniem śrub na klej podgrzewam je i Locttite puszcza więc pomysł od razu odpada. Lepiej się pochwal w jaki sposób wycinasz takie ładne uszczelki :-)) Materiał jest na tyle plastyczny i giętki że ostry nóż do tapet daje radę. A aluminiowa podkładka służy za szablon. Obecnie używam tego materiału pod gaźnikiem i się sprawdza idealnie Kiedyś się stosowało mocne sprężynki pod łeb śruby, wtedy siadająca miękka podkładka nie luzuje połączenia.... Musiała mieć kilka zwojów, podkładka sprężynowa się do tego nie nadaje, coś a' la... Roman pomysł fajny ale raczej do połączeń ruchomych (tłumiki samochodowe) u mnie by się to całkowicie nie sprawdziło. Ten zielony klingieryt jest za mięki na taką uszczelkę , użyj tej blaszki i silikon , nie musi być aż na 1500 stopni wystarczy na 300 . Tak właśnie zrobiłem na próbę. Kupiłem silikon myślałem czy wsiąść temperaturowy czerwony ale wiem że nitro go rozpuszcza (temat przerabiałem już). Dlatego zdecydowałem się na ten 1500 stopni koloru czarnego. Strasznie ciężko się go kładzie bo szybko wysycha tworząc czarną maź. Szybko posmarowałem uszczelkę aluminiową 0,5mm z dwóch stron i skręciłem całość tak mocno że aż ukręciłem oba gwinty na imbus w śrubkach. Dodatkowo gwinty też zostały posmarowane tym silikonem (ciężej się wszystko skręcało) oraz dałem kontry też posmarowane. Połączenie muszę mieć bardzo sztywne i trwałe gdyż nawet najmniejsza nieszczelność powoduje olbrzymi spadek mocy w silniku. Pozdrawiam. P.S. Po pierwszych lotach zdam relację czy ten silikon wytrzymał wibracje i przeciążenia jakie zaoferuje mu silnik i model. No i najważniejsze czy połączenie się trzyma sztywno
AndrzejC Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 Ja w takich przypadkach nie daję niczego. Dokładnie wyrównuje obie powierzchnie, dokładnie skręcam i ma działać. I działa. Żadne tam klingeryty, silikony loktajty. Dwie porządne odpowiednie śruby imbusowe całkowicie rozwiązują problem i nie maja prawa się odkręcić. I jest szczelne Tak jak na tym zdjęciu silnika ASP 21 z linka: https://pfmrc.eu/index.php/topic/65389-fsr-standard-formu%C5%82a-asp/page-10 A.C. 1
f-150 Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 W najwęższym miejscu zrób szersze ścianki.Pomaga. 1
oki188 Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Opublikowano 17 Lipca 2019 Ja w takich przypadkach nie daję niczego. Dokładnie wyrównuje obie powierzchnie, dokładnie skręcam i ma działać. I działa. Żadne tam klingeryty, silikony loktajty. Dwie porządne odpowiednie śruby imbusowe całkowicie rozwiązują problem i nie maja prawa się odkręcić. I jest szczelne Tak jak na tym zdjęciu silnika ASP 21 z linka: https://pfmrc.eu/index.php/topic/65389-fsr-standard-formu%C5%82a-asp/page-10 A.C. W przypadku silników z małym, lekkim tłumikiem ma to sens u mnie silnik 8.27 cm3 musi dźwigać tłumik o masie około 200g i długości około 30cm. Taka ładna rura którą jeszcze macha w powietrzu na wszystkie strony.
AndrzejC Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 A sprawdziłeś? Myślę, że nie. Bo jakbyś sprawdził wcześniej to nie byłoby tematu. Przykręć porządnie na styk ten tłumik do silnika i idź latać . Będzie dobrze. A.C.
japim Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 Miałem podobny problem w Super Tigre 10cm3. Dopiero podkładka wykonana z kartoniku na którym drukowane były bilety komunikacji miejskiej pomogła.
Rekomendowane odpowiedzi