maruta82 Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Super a mógł byś do porównania zrobić symulacje z twoim dualsky
sbogdan1 Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Super a mógł byś do porównania zrobić symulacje z twoim dualsky Przy zastosowaniu 3S + śmigła Graupner 13 x 8 - oczywiście rozmiar który jest dostępny w sprzedaży. Musisz albo nie musisz się zdecydować jaki pakiet chcesz pakować w FR Ja akurat mam 2 kołpaki ze śmigłami więc mogę albo 3S lub 4S zakładać Może jest to kłopotliwe ale jak braknie mi któregoś z pakietów robię podmiankę 1 min i gotowe.
maruta82 Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Tak patrzę na te porównania pierwszego wykresu i ostatniego to aż tak bardzo od siebie nie odbiegają Myślę że na początek będzie mój zestaw napędowy odpowiedni do wyczucia modelu Później można zabrać się za modyfikacje Mimo wszystko dzięki za wykresy ????
sbogdan1 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Wszystko przed Tobą, jak nie spróbujesz to się nie dowiesz.Składaj więc latadło i w górę. Przy pierwszym starcie jest adrenalinka Model dobrze ustawiony wyważony idzie jak po sznurku.
maruta82 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Tak co do adrenalinki to to znam Już parę modeli poskładałem więc wiem jak to jest Ostatnio pierwszy lot zaliczył faun z blejzyka którego poskładałem z napędem
sbogdan1 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Dawno mnie tu nie było więc trzeba coś naskrobać... Modelami z MPX latam od dawna i nie zwracałem na to uwagi, do momentu kiedy przyszła pora na FR mocniejsze silniki z większym kV, lipolami 4S, i całym tym dobrodziejstwem. Tym razem Multiplex dał przysłowiowej ,,dupy,, o ile produkt na 99% jest idealny, to w tej kwestii 1% jest lichy.A głównie chodzi o kompletny kołpak a raczej część metalową. Chyba od początku wypuszczają do sprzedaży bubel i nie przywiązują do tego wagi. Kwestia jest taka że zastanawiały mnie wibracje ze strony sinika, kołpaka, śmigieł. Oczywiście nie zawsze, raczej wybiórczo.Wszystko zależy od przysłowiowego szczęścia zamontowania kołpaka na oś silnika a raczej skręcenia wszystkiego czyli trzech podkładek. Ja posiadam dwa kołpaki ze śmigłami przystosowane pod 3S i 4S To tak zapobiegawczo jeśli okazało by się że chcę jeszcze polatać a zostały mi tylko pakiety 3S O ile na silniku o obrotach w przedziale powiedzmy 750 kV - 1120 kV przy wykorzystaniu 3S nie było tragedii to pakiet 4S ujawnił piękny efekt wibracji całej jednostki napędowej z kołpakiem i śmigłami.A winowajcą tego są właśnie wspomniane podkładki, jeśli nie ułożą się w osi piasty silnika i mocowania kołpaka efekt mamy zapewniony, oczywiście na małych obrotach tego nie odczujemy ale wykorzystując pełny zakres czyli gaz na maxa 4S + kV silnika ... komentować nie muszę co się będzie działo. Sprawdzone w praktyce.Na początku nie wiedziałem co się dzieje ale podmiana wspomnianych kołpaków dała do myślenia.Zacząłem drążyć temat no i wszystko się wyjaśniło, brak współosiowości wszystkich elementów dało efekt wibracji.Prawdopodobnie podkładki z MPX wylądują w koszu a oś dostanie spasowany nowy element. Tak to przedstawia się na fotkach, luzy jeszcze raz luzy. Tu widać na głównej szerokiej podkładce ile luzu jest względem piasty.To jest nówka tyle co z pudelka wyjęta. 1
zipp Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Może wystarczy owinąć czymś luźną ośkę by podkładka kołpaka się ładnie wycentrowała? Jutro powinienem mieć swojego FR to się przyjrzę partactwu MPX. ps. wada udokumentowana perfekcyjnie
sbogdan1 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Piotrze też myślałem o jakiejś nakładce ale to raczej druciarstwo wyjdzie.Musze podjechać do znajomego tokarza i podpytać czy nie wytoczyłby mi takiej podkładki. Zastosowałbym tylko jedną nieco szerszą od tej głównej + sprężynową o ile nie będzie luzu + nakrętka i to wszystko. Trzy sztuki są zbyteczne.
Shock Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Dobra uwaga Bogdan, coś trzeba zaradzić na ten luz ... Ja powoli kleję swojego choć bez ciśnienia bo silnika brak. Chyba zamówię z HK tego Turnigy SK którego Ty masz -nie ma sensu wyważać otwartych drzwi a zestaw sprawdzony.
sbogdan1 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Rafał ja zamawiałem na HK ten silnik z magazynu EU - 14 dni i był u mnie.
samolocik Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Boguś, gdyby się dało to ja też poproszę podkładkę. Oczywiście odpłatnie. Mój FR dotarł ale na razie sobie czeka.
maruta82 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Podepnę się pod temat. Dzięki Bogdan że się dzielisz spostrzeżeniami i my możemy uniknąć tych niedociągnięć już na starcie???? Już wiem że cięgna do serw pójdą z nierdzewki no i ta nieszczęsna podkładka Wiemy że takie wibracje są niebezpieczne dla otoczenia i samego modelu.
zipp Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Właśnie wróciłem z oblotu FR. Wylatałem dwa pakiety 2,2Ah po ok. 25min latania na każdy. Pierwsze wrażenie: podmuchy 4-5m/s nie robią na nim żadnego wrażenia, ale jest znacznie bardziej wymagający uwagi w porównaniu do Phoenixa Evo czy ASW28. Trzeba pilnować prędkości bo wali się na skrzydło albo w korka. To pewnie kwestia oblatania(mam taką nadzieję) i jak przetrwa początkowy okres to będzie dawał dużo radości. Po tych pierwszych dwóch lotach widzę potencjał.. Ustawienia wychyleń lotek zalecane przez MPX były dla mnie za nerwowe i troszkę sobie zmniejszyłem. Przy lądowanie pod wiatr na BF rzeczywiści można by go chwytać do ręki, bo opada jak liść (póki co się nie odważyłem Gdy na moment się uspokoiło to bardzo ładnie go ciągnęło do góry w kominie.. Boguś czy ty latasz na tych zalecanych przez MPX wychyleniach lotek (+20/-9mm)? Aaa, nieszczęsną, za luźną ośkę pod podkładkę śruby piasty owinąłem taśmą i jest elegancko wycentrowana
samolocik Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Nie będę odpowiadał za Bogusia co do szczegółów bo nie znam, ale latałem jego modelem i pamiętam, że Boguś ustawił w nadajniku chyba za pomocą faz lotu wychylenia rekomendowane przez producenta i drugie gdzie klapy są sprzężone z lotkami i coś tam jeszcze. Wystartowałem w standardowych ustawieniach jak mi przełączył jak już byłem wysoko na sprzężone lotki z klapami to model reagował bardzo żywo na ruchy drążkiem (było to fajne do kręcenia figur) ale po testach nie zdecydowałem się na kontynuację lotu i lądowanie na tych wychyleniach i poprosiłem o standardowe. Lądowanie odbyło się spokojnie bez butterfly-a Aha, nie walił się ani na skrzydło ani w korka, być może latałeś nim za wolno. [edit] edytowałem posta, bo głupoty napisałem o ustawieniach a przecież ktoś może wg. nich oceniać model lub go sam ustawiać. poniżej oryginalna wersja przed edycją: i drugie albo ograniczone albo EXPO. W każdym razie startowałem na tych ograniczonych, jak mi przełączył jak już byłem wysoko na wychylenia producenta to model reagował bardzo żywo na ruchy drążkiem (było to fajne do kręcenia figur) ale po testach nie zdecydowałem się na kontynuację lotu i lądowanie na tych wychyleniach i poprosiłem o ograniczone. 1
zipp Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Aha, nie walił się ani na skrzydło ani w korka, być może latałeś nim za wolno. no właśnie napisałem, że trzeba pilnować prędkości - jak się przesadzi z prędkością (a raczej jej brakiem) to się wali To tylko moje prywatne porównanie do prędkości jakie akceptują Phoenix czy ASW28 - one mogą dosłownie stanąć w miejscu a nic im się nie dzieje..
sbogdan1 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Podstawowe wychylenia lotek jakie ustawiłem to przede wszystkim ustawienie różnicowe bez expo.Poniżej fotki pokazują wychylenie które mierzyłem na końcu lotki skrzydła ( akurat prawe ) Góra Dół Zaznaczę że to są ustawienia optymalnych wychyleń które odpowiadają moim preferencjom.Jeśli chodzi o aparaturę to przedstawia się to w ten sposób Wracając już do samego lotu to raczej kwestia wlatania się w model.Wiadomo że prędkości trzeba pilnować ale bez przesady, FR nie raz już zwolnił do takiego minimum że jak już miał tendencje to raczej dawał nura na pysk, albo po prostu po całości klapną na płasko. Niejednokrotnie lądując na BF sam byłem zadziwiony że jeszcze w ogóle leci będąc powiedzmy na ok. 2m wysokości. Bywało że specjalnie zwalniałem na BF i wyłączałem go z ciekawości jak zareaguje. Oczywiście wszystko pod kontrolą kciuk na drągu i w razie czego gaz na maxa. Generalnie zwalenie na skrzydło, tudzież w korek raczej odpada.W pierwszych lotach i lądowaniach miałem trochę drżące łapy. Olałem bezkresne bezsensowne latanie a skupiłem się jedynie na w miarę perfekcyjnym lądowaniu w różnych warunkach z różnymi ustawieniami i poznaniu jak model reaguje.Na zabawę w powietrzu zawsze jest czas Reasumując...Jak już się zakumplujemy z nim to pozostaje tylko czerpać radość z lotów. Jeśli chodzi o BF to wychylenia mam następujące Klapy na maxa w dół ile się da. Lotki w górę ale na tyle aby model w razie czego był jeszcze sterowny To co wspominał PiotrMam również ustawione na przełączniku pełne wychylenie lotek które pracują same oraz lotki z klapami które pracują razem.Przy czym, w ostatnim przypadku następuje wypłaszczenie profilu skrzydła, czyli lotki i klapy podnoszą się lekko w górę.Do miksowany jest również SW który również idzie nieznacznie w górę. Wtedy daję nam to możliwość szybkich przelotów i dynamicznych akrobacji. 1
Shock Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Bogdan,będę "zrzynał" Twoje ustawienia z grubsza bo to nudnawa robota z tym ustawianiem modelu .Ostatecznie dotrę pod siebie te ustawienia i myślę że będę zadowolony .
sbogdan1 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Jak najbardziej Rafał...Sam z resztą widziałeś nie raz jak ślęczę na lotnisku, na chwile w powietrzu i korekta.Oczywiście tak jak wspomniałeś...po czasie ustawisz pod siebie.
Shock Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Sam z resztą widziałeś nie raz jak ślęczę na lotnisku, na chwile w powietrzu i korekta. No i właśnie doceniam tą mrówczą robotę i jej efekty. Dlatego skorzystam .
zipp Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Polatałem jeszcze pod wieczór dwa pakiety i chyba zaczynam się oswajać, bo już nie miałem walenia na skrzydło Zmieniłem też śmigło na 13x6,5 (było 12x6) i jest zdecydowana poprawa - właściwie wciąga się w pionie.. Czy ktoś mógłby mi policzyć czy za bardzo nie przeciążam silnik? (teoretycznie ma fabrycznie zalecane śmigło 12x6, ale takie samo dla zasilania 3s i 4s ) Wyliczenie potrzebne dla: Emax GT2820/07 850kv, zasilanie Graphene 3s 2,2Ah 75c, ECS Aerostar 60A, aeronaut 13x6,5 Dla śmigła 12x6 silnik był letni po locie, dla 13x6,5 jest ciepły.. był ECS Redox 80A ale miał b.słaby hamulec i nie blokował tego większego śmigła. By je zatrzymać musiałem na górze przeciągnąć tak by model na moment zawisł. W tym momencie ten słaby ECS był wstanie zahamować śmigło. Niezła jazda jak na pierwsze loty.. W każdym razie ECS Aerostara hamuje tak, że praktycznie nie da się obrócić palcami osi silnika..
Rekomendowane odpowiedzi