Jump to content
pawellis19@gmail.com

Jak to z tymi spalinówkami jest...

Recommended Posts

Panowie (i Panie jeśli takowe są), projekt będzie kontynuowany.

 

Jednak pójdę za Waszą radą i postaram się najpierw udowodnić, że coś potrafię albo przynajmniej próbowałem.

Potem ruszę z projektem i zamieszczając tu relację z budowy postaram się zdobyć Wasze zaufanie/uznanie.

 

Pewnie po takich zabiegach chętniej będziecie udzielać pomocnych rad.

 

Uprzedzam, że będę pisał i umieszczał informacje w różnych odstępach czasu.

Czasem może być to raz dziennie innym razem tydzień... dwa...

W zależności od czasu.

 

Na dniach (lub może troszkę później) wrzucę to co znajdę z moich obecnych dokonań i chociaż marginalnie wpisuje się w to forum...

Dlatego proszę o cierpliwość i wyrozumiałość.

 

Do administracji:

Proszę końcem tygodnia lub nawet po weekendzie wyczyścić temat i zostawić pierwszy post który odpowiednio poprawię i dostosuję do projektu i relacji z postępów.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Uprzedzam, że będę pisał i umieszczał informacje w różnych odstępach czasu.


Czasem może być to raz dziennie innym razem tydzień... dwa...


W zależności od czasu"


 


Spoko ; tutaj niektore modele buduje sie kilka lat ( m.in. kilka moich )  :D  :D    Wiele NIGDY nie bedzie dokonczonych !!!


 


Proszę końcem tygodnia lub nawet po weekendzie wyczyścić temat i zostawić pierwszy post który odpowiednio poprawię i dostosuję do projektu i relacji z postępów.


 


Wlasnie raczej popros , aby  zostawic wszystko !!!  My sie z Ciebie podsmiewalismy i bylismy BARDZO sceptyczni , a tutaj bedziesz mial czarno na bialym , ze nie mielismy racji !!   Wrocisz tylko do posta sprzed np 3 lat i udowodnisz ze jarek996 jednak NIE mial racji  ;) .


Niech temat toczy sie "wlasnym" zyciem ........


Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrocisz tylko do posta sprzed np 3 lat i udowodnisz ze jarek996 jednak NIE mial racji  ;) .

Ha! Ja tez musze przyznac, ze w tym przypadku odnosnie mojego sceptycyzmu bardzo chetnie chcialbym sie mylic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha! Ja tez musze przyznac, ze w tym przypadku odnosnie mojego sceptycyzmu bardzo chetnie chcialbym sie mylic.

 

Jarek , w JAKIM temacie weszlismy na rowery ? Skleroza normalnie  :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlatwiej silnik gwiazdowy zrobic z malych silnikow zarowych Cox

 

Niby jak?

Albo, mówiąc precyzyjniej, skąd weźmiesz podciśnienie w skrzyni korbowej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Skoro masz dostep do maszyn np. obrabiarek CNC to sprawa wydaje sie banalnie prosta.

 

Zobacz to: http://www.agelessengines.com/

 

No to kolego ZA..........ES z grubej rury  :D  :D  :D

Niby jak?

Albo, mówiąc precyzyjniej, skąd weźmiesz podciśnienie w skrzyni korbowej?

No jeszcze jakies zaworki warto byloby podokrecac  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe jakie wtedy konkretnie części tego Coxa zdołasz wykorzystać :)

 

To jest juz problem forumowych  "konstruktorow" !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest pięć osobnych silników napędzających jeden wał.

Stosunek mocy do masy gorszy niż dla pojedynczego silnika. Ktoś to zrobił dla jaj a nie po to żeby w modelu montować. Żarzenie pięciu świec i zwłaszcza regulowanie pięciu igieł to musi być niezła zabawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarek , w JAKIM temacie weszlismy na rowery ? Skleroza normalnie  :wacko:

 

I teraz ja musze szukac. :)

Strzal tygodnia - dzial o serwomechanizmach. Ale zdjecia BMC pokazales gdzie indziej. Tylko gdzie? Tego i ja juz nie wiem.

Moze kto sie zlituje i zbierze to wszystko do kupy, bo rowery to nie mniej fascynujacy temat od motocykli i modelarstwa.

 

 

No to kolego ZA..........ES z grubej rury

Napisal "wydaje sie". To go usprawiedliwia. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu masz wyjaśnienie, pięć oddzielnych silników scalonych do kupy

 

tu rozbudowany temat  http://www.rcuniverse.com/forum/glow-engines-114/11258165-making-radial-out-multiple-single-engines.html

G-MARK%2030%20Radial%20%282%29%20page%20

Panowie (i Panie jeśli takowe są), projekt będzie kontynuowany.

 

Jednak pójdę za Waszą radą i postaram się najpierw udowodnić, że coś potrafię albo przynajmniej próbowałem.

Potem ruszę z projektem i zamieszczając tu relację z budowy postaram się zdobyć Wasze zaufanie/uznanie.

 

Pewnie po takich zabiegach chętniej będziecie udzielać pomocnych rad.

 

Uprzedzam, że będę pisał i umieszczał informacje w różnych odstępach czasu.

Czasem może być to raz dziennie innym razem tydzień... dwa...

W zależności od czasu.

 

Na dniach (lub może troszkę później) wrzucę to co znajdę z moich obecnych dokonań i chociaż marginalnie wpisuje się w to forum...

Dlatego proszę o cierpliwość i wyrozumiałość.

 

Do administracji:

Proszę końcem tygodnia lub nawet po weekendzie wyczyścić temat i zostawić pierwszy post który odpowiednio poprawię i dostosuję do projektu i relacji z postępów.

 to polecam w ramach treningu    :https://www.heilemann-sternmotoren.de/en/

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu masz wyjaśnienie, pięć oddzielnych silników scalonych do kupy

 

 

Ale przynajmniej tylko jeden system zasilania w paliwo. Z konieczności średnica takiego silnika będzie znacznie większa niż typowego silnika gwiazdowego przy danej pojemności skokowej, podobnie jak masa.

Sam pomysł korzystania z gotowych cylindrów i głowic jest zresztą bardzo dobry, ale wg. mnie ma sens praktyczny tylko jeśli mówimy o czterosuwie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale przynajmniej tylko jeden system zasilania w paliwo. Z konieczności średnica takiego silnika będzie znacznie większa niż typowego silnika gwiazdowego przy danej pojemności skokowej, podobnie jak masa.

Sam pomysł korzystania z gotowych cylindrów i głowic jest zresztą bardzo dobry, ale wg. mnie ma sens praktyczny tylko jeśli mówimy o czterosuwie.

no taka znacznie to nie  :) , w klasycznej gwiezdzie  to stopa głównego korbowodu jest dośc  dużej średnicy... W G-Mark-u  zastosowano rozsadny sposób zasilania palwem, jak i rozrząd tegoż paliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby jak?

Albo, mówiąc precyzyjniej, skąd weźmiesz podciśnienie w skrzyni korbowej?

Można zastosowac nadcisnienie wytwarzane sprężarka - np. taką !

post-3419-0-13416900-1569420903.png

post-3419-0-86157400-1569420971.png

post-3419-0-51464600-1569421000.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Tu ma zastosowanie teoria względności... :P

Ale realizacja niewątpliwie będzie możliwa i skuteczna !

Podobne rozwiązanie - tylko z inną pompą -  stosowane było w silnikach rotacyjnych w czasie I WW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.