Skocz do zawartości

P -39 AIRACOBRA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cytat

fajna ta Cobra ale mam jeden niesmak... wiesz gdzie był w oryginale silnik? mogłeś zadać sobie trochę trudu i tam go wsadzić gdzie powinien być, była by nie lada atrakcja.

Krzysiek powiedz ,że żartujesz ?.....

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Wybrałem się  dzisiaj na lotnisko  z zamiarem oblatania Airacobry.   Wyregulowałem silnik ,  DA- 50  ,  sprawdziłem drobiazgowo instalację paliwową , pneumatyczną   i    elektroniczną.    Wypiłem kawę i po krótkiej przerwie  odpaliłem silnik  , zaskoczył za pierwszym razem dodałem stopniowo trochę gazu  a silnik zamiast przyspieszać   zaczął  zwalniać obroty i zgasł .   W żaden sposób nie dało się go już uruchomić , więc spakowałem się i wróciłem do domu. Szkoda pięknego dnia ☹️ W zaciszu mojego warsztatu  będę szukał przyczyny.

 

 

 

IMG_0238.thumb.JPG.c29761af9d74c210b5b2b827b65ba4d1.JPGIMG_0239.thumb.JPG.f9ef6fd8b69c5138b9d4333b6cb01e2d.JPGIMG_0240.thumb.JPG.3976bfe79674a875e5a57b76d2e3db55.JPGIMG_0241.thumb.JPG.d22cdfc03e2b6e7642d71d294042a7ea.JPG

  • Lubię to 1
Opublikowano
6 godzin temu, Lucjan napisał:

Wybrałem się  dzisiaj na lotnisko  z zamiarem oblatania Airacobry.   Wyregulowałem silnik ,  DA- 50  ,  sprawdziłem drobiazgowo instalację paliwową , pneumatyczną   i    elektroniczną.    Wypiłem kawę i po krótkiej przerwie  odpaliłem silnik  , zaskoczył za pierwszym razem dodałem stopniowo trochę gazu  a silnik zamiast przyspieszać   zaczął  zwalniać obroty i zgasł .   W żaden sposób nie dało się go już uruchomić , więc spakowałem się i wróciłem do domu. Szkoda pięknego dnia ☹️ W zaciszu mojego warsztatu  będę szukał przyczyny.

 

 

Z silnikiem elektrycznym nie byloby problemu ?

  • Haha 1
  • 1 rok później...
Opublikowano
14 godzin temu, Lucjan napisał:

Model odleżał  swój czas .  Kilka dni temu  postanowiłem że  zastosuję napęd elektryczny .  Sylwetka nosa  modelu zbliży się do

oryginału , nie będzie wystawał tłumik i  cylinder  a przede wszystkim  nie będzie słychać ryku silnika  dwusuwowego . 

 

 

?

Opublikowano

Przewiduję  silnik  AXI   5345/16 HD Gold Line V2  , zasilanie  8- 12 Li-pol.

 

Maska  silnika w raca do pierwotnego  wyglądu.

 

IMG_0655.thumb.JPG.575ed7e69d377b1ee84d7b076b941c08.JPGIMG_0656.thumb.JPG.ebde522ebc08c98fea98a6b8631f41ac.JPG

Opublikowano
12 minut temu, Lucjan napisał:

Przewiduję  silnik  AXI   5345/16 HD Gold Line V2  , zasilanie  8- 12 Li-pol.

 

 

Trochę za mocny jak do tego modelu, ale skoro już masz to używaj.

Opublikowano
19 minut temu, kesto napisał:

Trochę za mocny jak do tego modelu, ale skoro już masz to używaj.

 

Krzyśku ,  będę latał na połowie gazu .   A jaki napęd zaproponował  byś ?   Waga modelu  około  11 kg.

 

Opublikowano

11kg to trochę ciężko, ale zasada doboru silników elektrycznych jest taka, że przy modelach acro współczynnik obciążenia mocy jest w granicach 250-300W/kg. To w Twoim przypadku : 11kgX250W/kg=2750W   lub  X300W/kg=3300W.

Tak więc silnik powinien mieć moc między tymi wartościami.

Ten byłby wystarczający https://nastik.pl/produkt/dualsky-xm6350da-14-kv200-3rd-gen-f3a-competition/ lub https://nastik.pl/produkt/dualsky-xm6352ea-24se-v3-uav/

Wybrałeś AXI o mocy ponad 4150W czyli mocno przewymiarowany i ...drogi.:)

Do tego modelu stosują również Turnigy G-160 https://hobbyking.com/en_us/turnigy-easymatch-g160-brushless-outrunner-245kv-160-glow.html?___store=en_us&gclid=CjwKCAjwwo-WBhAMEiwAV4dybb4RZMzQSsRTc1d6u_caB6ljpKleO357kKVJOYD1S-mkInu3DjamGRoCiFcQAvD_BwE

  • Lubię to 2
Opublikowano
20 godzin temu, Lucjan napisał:

 

Krzyśku ,  będę latał na połowie gazu .   A jaki napęd zaproponował  byś ?   Waga modelu  około  11 kg.

 

Czy w te 11kg sa wliczone baterie i silnik?

Opublikowano
1 godzinę temu, Andrzej Klos napisał:

Czy w te 11kg sa wliczone baterie i silnik?

 

Tak  Andrzeju ,  to jest  waga modelu gotowego do lotu.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.