Skocz do zawartości

P -39 AIRACOBRA


Lucjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za odpowiedź. Tez jestem zwolennikiem dopasowywania napędu do rodzaju modelu. Ogólna zasada, którą podał Kolega Kesto jak najbardziej się sprawdza, do warbirdów (bo to jednak nie akrobaty, nawet te tylko 250W byłoby w zupełności OK. A każdy przewymiarowany silnik to nic innego jak zakamuflowany balast.

Polecam eCalc do dokładnych symulacji, a z silników na temat, których mam dobre opinie, a które są i tańsze i lżejsze od zaproponowanego Axi polecałbym rozważyć również Dualsky, ale serii GA (tu dla przykładu GA 4000, aczkolwiek posymulowałbym w ecalcu wagę planowanego zestawu napędowego - silnik, regiel i bateria, bo może po redukcji wagi całości i GA 3000 byłby dobry)

 

https://nastik.pl/produkt/dualsky-ga4000-6-kv210-4000w/

 

Dość wymądrzania, dalej podziwiam i dopinguję :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.07.2022 o 14:58, Viper napisał:

Dzięki za odpowiedź. Tez jestem zwolennikiem dopasowywania napędu do rodzaju modelu. Ogólna zasada, którą podał Kolega Kesto jak najbardziej się sprawdza, do warbirdów (bo to jednak nie akrobaty, nawet te tylko 250W byłoby w zupełności OK. A każdy przewymiarowany silnik to nic innego jak zakamuflowany balast.

Polecam eCalc do dokładnych symulacji, a z silników na temat, których mam dobre opinie, a które są i tańsze i lżejsze od zaproponowanego Axi polecałbym rozważyć również Dualsky, ale serii GA (tu dla przykładu GA 4000, aczkolwiek posymulowałbym w ecalcu wagę planowanego zestawu napędowego - silnik, regiel i bateria, bo może po redukcji wagi całości i GA 3000 byłby dobry)

 

https://nastik.pl/produkt/dualsky-ga4000-6-kv210-4000w/

 

Dość wymądrzania, dalej podziwiam i dopinguję :) 

 

Dziękuję  bardzo za  sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Viper napisał:

Aż mi się zrobiło głupio (po czasie), że się wymądrzam w wątku jednego z moich ulubionych Twórców.

W ramach przeprosin mogę przeliczyć coś w eCalcu :) 

 

Ja w elektrykach  jestem  słaby,  więc  każda sugestia  kolegów  którzy  mają doświadczenie  w elektro napędach  może mi tylko pomóc.

To jest takie hobby w którym ciągle się czegoś nowego uczymy,  więc nie jest nudno .🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Fajne i trochę tańsze motorki ma T-motor. Tutaj idealnie nadaje się "40 ccm". Jest lekki (780g) i ma niezłe parametry. Wykonanie silnika na 6.

https://store.tmotor.com/goods.php?id=1094

Silnik z dużą "przekładnią" 24N22P dla większych śmigieł. T-motor ma referencje.

Jeszcze go nie testowałem ale wkrótce trafi na tył Do335.

Ciężko go trafić w EU niestety.

 

Choć Ciebie masa raczej będzie interesować w kontekście wyważenia.

Ps. Nawet jest https://rc-innovations.es/Tmotor-at-7224-160kv-motor-brushless-avion-rc-30cc-40cc-equivalente

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No toś Pan zaszalał 😀

Do 11 kg taki motor, wow.

No, ale fakt biorąc pod uwagę sprawność całego zespołu śmigło- silnik, to z tych prawie 4200W trochę spadnie.

W samolotach z napędem elektrycznym sprawność zespołu napędowego liczy się jako = sprawność silnika * sprawność śmigła, * sprawność rozładowania akumulatora.

Ten AXI pokazuje, że ma sprawność w dużym zakresie prądowym  >85%, czyli 0,85. Ale nie podają dla jakiego napięcia.

Śmigła modelarskie nie mają więcej niż 0,75

 

Pomijam sprawność rozładowania akumulatora, to sprawność zespołu napędowego = 0,85 * 0,75 = 0,64 = 64%

Czyli może realnie moc zespołu śmigło-silnik będzie na poziomie 2700 W

Zrobiłem arkusik Excel na bazie tego pliku, który zamieścił Andrzej - dla makiety 11 kg wyszło  mi 2750 W.  Jak go wyczyszczę i sprawdzę, to wrzucę dla ciekawych. Dodając moje przemyślenia.

 

Dziwne, że taka firma jak AXI nie publikuje wykresów - jak inna mniej zaca firma w swoich instrukcjach. 

Tyle kasy i tylko mizerna tabelka z danymi.

 

Patrząc na wykres dla tego silniczka BLDC_A2212_13T, od razu widać jaki akumulator wybrać.

2057727196_Zrzutekranu2022-07-19o18_30_14.thumb.png.9c06a02e00edd5ddb37443298e1eda20.png530810891597_Zrzutekranu2022-07-19o18_30_33.thumb.png.2982814a67f253f5f37b0dc0e046b45a.png

 

 

 

 

Jaki akumulator, ile S?

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
14 godzin temu, jarek996 napisał:

 

Ale baterie puste, czy naladowane ? 😉

 

Jak bedziesz chlodzil regulator ?

Pisales , ze dziura po cylindrze "zaklajstrowana", a on ma dosyc szczelny dziob.

 

Jarku ,  myślę że  takie chłodzenie  w zupełności  wystarczy.   Model gotowy do lotu waży  11kg.

 

 

 

IMG_0682.thumb.JPG.910ae49d66e5458a8d19499ee6d4e4ff.JPGIMG_0683.thumb.JPG.4f103f0f79a272ce8c43c4c2dec20058.JPGIMG_0681.thumb.JPG.bbcd5151c6fcb42c3ce4fa8d59870970.JPG

27 minut temu, kesto napisał:

Lucjan, podoba mi się sposób zamocowania regulatora. Jarek ma rację z chłodzeniem. Musisz trochę "podziurawić" owiewkę silnika, bo zagotujesz wszystko. Trochę amperów ten napęd szarpnie. Czekam niecierpliwie na oblot.:) 

 

Dzięki  Krzyśku.    Myślę że akceptujesz  taki sposób  chłodzenia jak na powyższym zdjęciu.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jarek996 napisał:

Ozebrowanie regla na 100% dostanie swoja dawke chlodzenia, ale moze dobrze byloby zrobic "przeciag" (czyli jakies dziurki, zeby to co wplynie do srodka, moglo z niego wyplynac) ? Tak sobie tylko glosno mysle .

 

Przeciąg  jest  zrobiony , powietrze leci przez cały kadłub  a  wylot  jest  od spodu tuż przed sterem kierunku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.