Skocz do zawartości

P -39 AIRACOBRA


Lucjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Wybrałem się  dzisiaj na lotnisko  z zamiarem oblatania Airacobry.   Wyregulowałem silnik ,  DA- 50  ,  sprawdziłem drobiazgowo instalację paliwową , pneumatyczną   i    elektroniczną.    Wypiłem kawę i po krótkiej przerwie  odpaliłem silnik  , zaskoczył za pierwszym razem dodałem stopniowo trochę gazu  a silnik zamiast przyspieszać   zaczął  zwalniać obroty i zgasł .   W żaden sposób nie dało się go już uruchomić , więc spakowałem się i wróciłem do domu. Szkoda pięknego dnia ☹️ W zaciszu mojego warsztatu  będę szukał przyczyny.

 

 

 

IMG_0238.thumb.JPG.c29761af9d74c210b5b2b827b65ba4d1.JPGIMG_0239.thumb.JPG.f9ef6fd8b69c5138b9d4333b6cb01e2d.JPGIMG_0240.thumb.JPG.3976bfe79674a875e5a57b76d2e3db55.JPGIMG_0241.thumb.JPG.d22cdfc03e2b6e7642d71d294042a7ea.JPG

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Lucjan napisał:

Wybrałem się  dzisiaj na lotnisko  z zamiarem oblatania Airacobry.   Wyregulowałem silnik ,  DA- 50  ,  sprawdziłem drobiazgowo instalację paliwową , pneumatyczną   i    elektroniczną.    Wypiłem kawę i po krótkiej przerwie  odpaliłem silnik  , zaskoczył za pierwszym razem dodałem stopniowo trochę gazu  a silnik zamiast przyspieszać   zaczął  zwalniać obroty i zgasł .   W żaden sposób nie dało się go już uruchomić , więc spakowałem się i wróciłem do domu. Szkoda pięknego dnia ☹️ W zaciszu mojego warsztatu  będę szukał przyczyny.

 

 

Z silnikiem elektrycznym nie byloby problemu ?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
14 godzin temu, Lucjan napisał:

Model odleżał  swój czas .  Kilka dni temu  postanowiłem że  zastosuję napęd elektryczny .  Sylwetka nosa  modelu zbliży się do

oryginału , nie będzie wystawał tłumik i  cylinder  a przede wszystkim  nie będzie słychać ryku silnika  dwusuwowego . 

 

 

👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, kesto napisał:

Trochę za mocny jak do tego modelu, ale skoro już masz to używaj.

 

Krzyśku ,  będę latał na połowie gazu .   A jaki napęd zaproponował  byś ?   Waga modelu  około  11 kg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11kg to trochę ciężko, ale zasada doboru silników elektrycznych jest taka, że przy modelach acro współczynnik obciążenia mocy jest w granicach 250-300W/kg. To w Twoim przypadku : 11kgX250W/kg=2750W   lub  X300W/kg=3300W.

Tak więc silnik powinien mieć moc między tymi wartościami.

Ten byłby wystarczający https://nastik.pl/produkt/dualsky-xm6350da-14-kv200-3rd-gen-f3a-competition/ lub https://nastik.pl/produkt/dualsky-xm6352ea-24se-v3-uav/

Wybrałeś AXI o mocy ponad 4150W czyli mocno przewymiarowany i ...drogi.:)

Do tego modelu stosują również Turnigy G-160 https://hobbyking.com/en_us/turnigy-easymatch-g160-brushless-outrunner-245kv-160-glow.html?___store=en_us&gclid=CjwKCAjwwo-WBhAMEiwAV4dybb4RZMzQSsRTc1d6u_caB6ljpKleO357kKVJOYD1S-mkInu3DjamGRoCiFcQAvD_BwE

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.