Skocz do zawartości

Crawler by przemo ... czyli moja rozkmina o co chodzi w off roadzie w skali 1/10


Rekomendowane odpowiedzi

Powiem Ci szczerzę że gotowe moduły chodziły mi po głowie ale ... 

 

Po pierwsze buda to pick up (w moim przypadku) i obawiam się że braknie mi miejsca na dodatkowe cary w postaci mojej misternej instalacji świetlnej i będę musiał coś improwizować z jakąś skrzynią na pace z tyłu która to pomieści a moduł dźwiękowy  to już nie mam pojęcia gdzie bym wsadził ... planuje przeźroczyste szyby i "kierownika" w środku a obok niego nie planuje na widoku głośnika audio :P

 

Po drugie  20 - 30 dolarów do jakieś od 80 do 120 złotych ... nie jest to mało ale też nie jest to dużo (biorąc pod uwagę dźwięk silnika, który szczerzę mówiąc na chwilę obecną najmniej mi się podoba) ... przy czym moja instalacja wyjdzie z diodami około 45 pln (koszt samych części, najdroższy switch 4 kanałowy bo to 30 PLN)

 

Po trzecie zrobienie czegoś samemu jest wprost proporcjonalne z satysfakcją jak to wszystko zadziała.  

 

 

Ale jak masz jakiś film jak to działa u Ciebie z miłą chęcią bym oglądnął ... koszty ciut delikatnie ograniczam już na ten projekt bo w zasadzie mogłem za tą gotówkę kupić jakiś zestaw od Axial'a w stylu RTR ale jak dla mnie to ciut nie po mojej myśli i lubię coś dołożyć od siebie ... cierpliwości mi brakuje ale uparty jestem czasem :P  czasem to owocuje a czasem zbieram cięgi ale uczę się na swoich błędach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PLN 80-100 to dużo czy mało? Każdy niech sam oceni. Ja uważam że za możliwości. które daje ten sprzęt to bardzo mało. Mój filmik:

https://youtu.be/V9UgmxkYfTg

To początki były więc tylko miałem wgrane dźwięki z jakiejś ciężarówki (tekoguty były sterowane oddzielnie)

Płytka w wersji micro ma rozmiary karty sim... wszystkim wysterujesz z aparatury (stop, cofanie, kierunki, awaryjne, koguty, syreny, klaksony, itp, itd

 

Filmik z neta, Twoja działka ;-)

https://youtu.be/FM5m2fzvMzM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda ciekawie muszę przyznać, ale na dźwięku mi nie zależy, płytka płytką ale głośnik raczej nie ma rozmiaru karty sim no chyba że się mylę to bardzo przepraszam i w takim przypadku oszczędnością miejsca nie musiał bym się martwić :)

Koszt 80 - 100 PLN według mnie i przy taki modelu to pewnie koszt nie duży ale mam już wszystko skompletowane do wykonania oświetlenia według mojego tzw "widzi mi się" więc za te 100 złotych to mam już pomalowaną karoserię (kolor i potem klar), wydrukowane w drukarni szablony do oznaczeń lub zrobioną kalkomanię i zostanie mi jeszcze na browara w porywach do 4 sztuk żeby aerograf lepiej się prowadził przy malowaniu "kryptonimu" na karoserii.

Co do modułu ... dzięki ale może następnym razem, chcę spróbować własnych sił ... jak polegnę to skorzystam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli zaczynają mi schodzić części z banggod'a.

Przeszedł mi wczoraj regulator hobbywing 60A, serwo 25 kg i amortyzatory ...

 

20200429_133024.thumb.jpg.ccc078f617ea0e9d17c190466e1d5b32.jpg

 

Moje pierwsze takie duże serwo i wyjęcie go z pudełka zrobiło na mnie wrażenie gdyż na co dzień miałem do czynienia z serwami wielkości 9 gramowych. 

Regulator też nowość, są dwa zworki, jedna od wyboru lipo albo nimh, a druga od ustawienia działania regla ? Nie wiem jak to fachowo nazwać ... ogólnie ustawiłem na froward/break/reverse tak chyba będzie poprawnie :)

 

Ale przechodzę chyba do perełki a mianowicie amortyzatorów .... ogólnie co nie co o amortyzacji liznąłem może nie w modelach czy samochodach ale w rowerach zjazdowych i jest coś takiego jak ugięcie wstępne amortyzatora tzw SAG, dla roweru zjazdowego (downhill'owego) SAG jest prawidłowy na poziomie około od 30 do 35% jego skoku pod ciężarem rowerzysty, Co skutkowało opadaniem koła podczas jazdy gdy wjeżdża się w obniżenie terenu co powoduje wyprostowanie amortyzatora, czyli koło opada do podłoża a jak koła ma kontakt z podłożem to ma przyczepność a więc skręcanie jest możliwe ... tak pokrótce w ramach ciekawości  z kolarstwa grawitacyjnego:) a w przypadku tych amortyzatorów to sprężyna jest tak twarda że ugięcie kilku krotne w placach skutkuje delikatnym bólem opuszka palca ... nie miałem takiego modelu ale już wiem że te amortyzatory są za twarde i jak model stanie na kołach to na pewno nie będzie wspomnianego ugięcia wstępnego ... wątpię żeby one chciały pracować podczas jazdy.

Dodatkowo w opisie na banggodzie jest wspaniały napis zachęcający do kupna "oiled filed" więc no grzechem było by nie kupić, ładnie wyglądają a jeszcze są olejowe i to wszystko za 34 PLN za 2 sztuki (tutaj chyba jest pies pogrzebany). Pierwsze wyciągnąłem z woreczka, ugiąłem klika razy i szło wyczuć sprężynę w środku, więc rozkręcę zobaczę co tam jest w środku ... no i niespodzianka ... jakiś chińczyk zapomniał dodać oleju ? ... na pustyni jest bardziej wilgotniej jak w środku tych amortyzatorów. 

Kolejna rzecz, przykrywka jest aluminiowa (na plus), nawet jak bym chciał je zalać olejem to nie ma nawet żadnego o-ringu uszczelniającego, więc olej miał by jedną drogę ucieczki. Tłoczysko jest osadzone w teflonowym pierścieniu i bardzo dobrze dopasowane i wydaję się że to połączenie będzie szczelne (przynajmniej daje taką nadzieję, ich zalanie to zweryfikuje). Już na dzień dobry wywaliłem te betonowe sprężyny i wsadziłem ciut miększe, jest lepiej ale będę szukał jeszcze miększych sprężyn. Poszukam w sieci o-ringów i spróbuje dopasować do zakrętki i wtedy zaleje olejem. Tak jak pisałem wcześniej ładnie wyglądają więc coś może uda się z nimi zrobić żeby działały choć w połowie tak dobrze jak wyglądają :)

 

Oczywiście co do amortyzacji w rowerze nie koniecznie musi się to zgadzać ze sportem motorowym czy też crawlingiem no ale amortyzator jest od tego żeby dbał by koło miało cały czas kontakt z podłożem czy to w samochodzie czy motorze czy nawet w rowerze. 

 

Mirek a teraz możesz się śmiać ... prawy dolny róg postu opcja "haha" ? 

 

EDIT ...

 

a dzisiaj kolejna niespodziewajka w postaci kolejnych części :)

 

Felgi aluminiowe, ładne, masywne, beadlock i ciężkie ale to raczej na plus :)

20200429_142935.thumb.jpg.bd983b72823ec42d42471cac89f6d561.jpg

 

ubrałem oponę ... fajnie bo jest zestaw śrub i dodatkowo i dłuższe śruby żeby ścisnąć felgę żeby założyć krótsze śruby już docelowe 

20200429_142939.thumb.jpg.48d9c2855d5fca197ed99d1ef8b9a241.jpg

 

no i wyciągarka, fajnie wygląda na razie jakieś ponad 1 kilo udało mi się nią przeciągnąć w warsztacie, według mnie jest potencjał ... dalsze testy już chyba na złożonym modelu. Jak będzie do bani to będzie atrapą :)

 

20200429_143044.thumb.jpg.d6a188b7914e797e37e063e9388adabf.jpg

CDN ...

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, mjs napisał:

Przemku drogi, to nie byl śmiech na sali, gdzież bym śmiał. To był entuzjazm radości, tak pięknie przypaliłeś te kanisterki.

A widzisz ... moja zła interpretacja ... przeprasza się :)

 

Następnym razem proszę z komentarzem :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Mirku wiem, w tych moich zielonych sprężyna jest w środku. Te akurat bardzo mi się podobają. Ogólnie oglądając recenzję tego podwozia jednym z takich minusów były właśnie twarde amortyzatory i stąd decyzja o zakupie nowych. Zamówiłem zestaw o-ringów i olej do amortyzatorów silikonowy, spodziewam się przesyłek dopiero po weekendzie majowym więc coś ruszę z amorami jakoś w tym czasie. Jak mnie to nie będzie satysfakcjonowało z pewnością zakupie nowe a te zostawię do czegoś innego. 

Ogólnie za pierwszym razem chyba kiepsko szukałem i mogłem pogrzebać ciut dłużej no ale moja wina ...

teraz mój faworyt 

https://www.banggood.com/2PCS-Full-Metal-Hydraumatic-Shock-Damper-Absorber-for-1-or-10-RC-Crawler-Axial-SCX10-Tamiya-CC01-Vehicles-Models-p-1671868.html?rmmds=mywishlist&ID=6287836&cur_warehouse=CN

ewentualnie 

https://www.banggood.com/Feiyue-Upgrade-Accessories-Rear-Shock-Absorber-02-35-FY-01FY-02FY-03-RC-Car-Spare-Parts-p-1079852.html?rmmds=mywishlist&cur_warehouse=CN

ale raczej pierwsza opcja. 

 

Na razie czekam na olej i uszczelki ... pogrzebie i wtedy będzie decyzja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec dnia po pracy byłem ciężko coś popchnąć do przodu, więcej było rysowania w Design Sparku jak samej roboty przy landz. Zderzak narysowany czeka na swoją kolej, teraz priorytetem są burty paki, jedna się kończy na noc poleci druga, w niedziele skleję bo jutro dalszy patataj w pracy mnie czeka ... ale coś tam poszło w przód. 

zrobiłem mocowanie zderzaka opierające się na rurce aluminiowej fi 8 mm, zderzak będzie demontowany. Mam nadzieję że w otworach się nie rypnąłem i wyjdzie za pierwszym razem :P

Po wsadzeniu serwa skrętu wyszedł pewien powiedzmy mankament ... serwo dolega ściśle do budy w zasadzie to plus bo jest jakiś punkt odniesienia przy wymyślaniu jej punktów montażowych ale jest i minus ... serwo nie puści i nadkola delikatnie nie pasują co krzywizny koła i przy mocnych ugięciach jest kłopot w postaci  darcia opony o karoserie ...

20200501_185835.thumb.jpg.17cbf9d8ce90a31389afb63eaf146439.jpg

 

tu widać serwo jak przylega do budy.

 

a tu rozwiązanie tegoż problemu ... na pomoc przyszła stara buda ... oczywiście do testów ... nadkole poszerzone o 10 mm z jednej strony.

PRZED:

20200501_185826.thumb.jpg.a202c0209b40388c2bd94cdd2428a893.jpg

 

 

PO:

20200501_190720.thumb.jpg.ea124638369e25a94d6d60af33634a45.jpg

 

tył raczej zostanie oryginalnie bo tam udało mi się to wymierzyć. 

Do landa dolutowałem jeszcze zewnętrzny BEC który już ustawiłem na 6V i będzie zasilał tylko serwo. W niedziele pogrzebie i poszukam kabli do serwa takich grubych jak są przy tym choć mogę nie znaleźć więc będzie trzeba zamówić, żeby zrobić pajączka do podłączenia serwa z BECem i odbiornikiem.

 

A widzicie jeszcze pewne słowa sprostowania a mianowicie co do amortyzatorów ... w jednej z recenzji było że są za twarde a tu wsadzając część budy na przód, serwo i pakiet amorki stały się miękkie i fajnie ugięły się wstępnie pod swoim ciężarem ... tył jednak jest za lekki póki i tam ugięcie występuje ale nie tak duże jak z przodu. Uznaję to za fałszywy alarm jednak amory mogą być :)

 

CDN ...

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna aktualizacja dłubania przy landku :)

przedni zderzak, mocowany oczywiście do ramy na nim wyciągarka i szekle w zderzaku, całość metalowe, zderzak oczywiście drukowany ale na gęsto.

20200503_160756.thumb.jpg.e45ca957a3395721a46876856771b070.jpg

 

przy okazji powstał tylny zderzak 

 

20200503_205855.thumb.jpg.3576270f1ff7490857dfb6667c054e9b.jpg

 

Udało mi się dzisiaj ożenić karoserie z podwoziem ... jest progres bo pojeździłem już landkiem z budą po podwórku :)

Tuż przed próbną jazdą

20200503_160806.thumb.jpg.8e6dacb38b21fc920311c74fabbf278c.jpg

 

pierwsza jazda w terenie 

 

 

Co do mocowania karoserii to na tyle są magnesy neodymowe, łącznie 4 sztuki 

20200503_160332.thumb.jpg.45a147e49b47587dbcb963744f0b882d.jpg

 

poniżej paka

20200503_160336.thumb.jpg.568f8db69bcd2bcb23b0b1162d2176fe.jpg

 

 

a z przodu wykorzystałem oryginalne otwory w podwoziu i dorobiłem kostki z miejsce na nakrętki, które przykeiłem w okolicach drzwi. Wszystko trzyma bardzo dobrze, można przenosić za dach nie ma obaw że się urwie. Myślałem że będzie kłopotliwe wyciąganie lipo z modelu ale spoko, na chwilę obecną nie planuję bocznych szyb, niech silnik i ESC mają przewiew a przy okazji przez boczną szybę da się zamontować lipo bez żadnych kłopotów :)

20200503_160341.thumb.jpg.7f921e85b07b151dd015160b0df5b52c.jpg

 

No i wyciąłem ze styrenu podłogę paki. Jak pisałem wcześniej nie jest za głęboka bo zawieszenie na tp za bardzo nie pozwoli, już w zasadzie widać że jest wycięty otwór na wieże amortyzatorów.

20200503_170629.thumb.jpg.be2e9f5778476022b8547efe30b80a2d.jpg

Dobra a teraz idę z prośbą o pomocną dłonią .... istnieje coś takiego na panhard, który bym chciał zamontować ... w zasadzie na przedniej osi mam miejsce żeby go przykręcić ale w ramie nie ma ale to tez da się dorobić ale gorzej mam z linkami ... czy są jakieś specjalne ? Szukam, szukam i jakoś mi to nie wychodzi ... może ktoś coś doradzi ? podlinkuje ? coś co pasuje do injory ? 

I kolejne pytanie o smarowanie modelu ? Dyferencjału w zasadzie ... Też szukam ale kiepsko mi idzie ... albo cząstkowe  informacje albo temat z forum ale nie dotyczący crawlera. 

 

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby mam teraz tydzień wolnego od pracy ale mało czasu żeby na spokojnie zejść do warsztatu i na spokojnie pogrzebać przy landku.

Na chwilę obecną pozostaje mi grzebanie w design sparku w przerwach gdy mój 2 i pół letni zastępca (liczę że następca) mi nie przeszkodzi w tym procederze. Dzisiaj za wiele się nie podziało ale powstały powiedzmy dwa elementy ... pierwszy to poszerzenie nadkoli ... i tak muszę haratać przednie nadkole co się wiążę z harataniem tylnego nadkola żeby było do kompletu więc padła decyzja o narysowaniu poszerzenia ...  syn dzisiaj na domiar wyrozumiały i udało mi się to opanować do tego stopnia że drukarka była w stanie to wyrzucić na swój blat roboczy ...

 rysowanie wyszło tak 

nadkole.thumb.png.9510ee8186b78114eede6160a8c443b0.png

to jest przedni ... oczywiście tylny ciut się różni ale jakoś wyszło ... poszerzyło to landa o 10 mm z każdej strony .... co na tym zyskałem ? Mianowicie lepszy prześwit w nadkolach co będzie można wywnioskować po zdjęciach poniżej o co w sumie chodziło przy okazji zyska do wyglądu według mojej opinii :)

a to co wypluła drukarka ale stare nadkola przed wyszarpywaniem mięsa ... czekam na nowego dremla po moja stara podróbka już wyzionęła ducha (2 dni temu).

 

20200504_205745.thumb.jpg.132152de56177a3ad030e6e1a3441ad8.jpg

 

20200504_205735.thumb.jpg.498304607752444694c4cfeb82607f25.jpg

 

Z rzeczy dodatkowych to dzisiaj drukarka po 50 paru minutach wypluła tablice rejestracyjne 

20200504_091937.thumb.jpg.97bde0536307dd29d8ff2395637ece1f.jpg

 

już zapodkładowane czekają na malowanie ...

 

przy okazji pisałem że będzie szperacz pogorzeliskowy ... miałbyć montowany do dachu ale po ostaniej wizycie Wojtka Sz przekonał mnie to zrobienia jednak masztu oświetleniowego więc taki i też powstał ...

20200504_092752.thumb.jpg.8168987c1b24157bf794a46619e236fb.jpg

 

20200504_092732.thumb.jpg.d8d34b6430b9ccf16d644b31e921f8d4.jpg

 

20200504_092737.thumb.jpg.ec1f8942de0f5de48e775ee437b5e33b.jpg

 

dodatkowo planuje zrobienie mocowania takiego reflektora na jednym z błotników bliżej podszybia jak to typowo miał miejsce w starszych typach samochodów pożarniczych. Jutro klaruje mi się czas na dokończenie podłogi w pace. Przy okazji dodam, że udało mi się ustawić hamulec w ESC ... szacun jak to fajnie działa. Dodatkowo odbyłem jazdę w terenie, podjazd plus grząski piach i jestem w niebo wzięty jak fajnie można się bawić nie odrywając się od ziemi ... rewelacja :) ino czas pozwoli pakuje to co mam w auto i do lasu :)

 

 

CDN ...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe kroczki do przodu bo dremla nie ma a to PLA twarde dość konkretnie i nie chce mi się ręcznie haratać błotników. W zasadzie jak to zrobię to powoli będę mógł się brać za przygotówki do malowania.

 

Mały progres bo bardzo mały ale landa już dzisiaj zarejestrowałem  :P

20200505_130453.thumb.jpg.69769b2a329b38b884f0de5552925184.jpg

 

20200505_130457.thumb.jpg.0890701f607d5eae5cd5ce93260c77e1.jpg

 

Powoli tworzy się paka ze styrenu. 

 

CDN ...

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem podłogę paki. Zrobiłem ją ze styrenu (chyba) ... Sławek jak zaglądasz to wielkie dzięki za ten budulec ;)

20200505_203748.thumb.jpg.d880abf80fc75c89323b67de8a39f632.jpg

 

Jak widać wyrosła nam skrzynia na środku paki, z początku przypuszczałem że będzie większa ale udało się ją zmniejszyć jak tylko mogłem, oczywiście wypustka na wieżę amortyzatorów. Jakoś to tam może do waloryzuje pod kątem skrzyni. Minus bo może nie jakoś ustawnie jest ale za to mam w miarę głęboką pakę :) Niby nic a dłubania było nawet dość sporo.

 

Przy okazji udało mi się dzisiaj podłączyć próbę oświetlenia i spróbować nim sterować ... z początku za bardzo nie mogłem dojść do łady składu przy wyborze sekwencji ale w końcu się udało. Przełącznik jest rewelacyjny :) zasilanie podpinane jest pod wtyczkę balansera, następnie przechodzi przez stabilizator napięcia redukujący go do 3.3 V.

 

Króciutki film z prezentacji działania przełącznika ... oczywiście oświetlenie do filmu tzw prowizorka :)

 

 

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec dnia więc wypadało by coś wrzucić w temat.

Dzisiaj skończyłem przedni zderzak. Tylny mam pomalowany ale późno już padam z sił więc tylny zostawię sobie na jutro :)

Zderzak malowany na czarno, wstępnie planowałem na biało ale w warsztacie zalegał czarny mat do felg i szkoda by było nie skorzystać z takiego dobrodziejstwa :)

tak mi to wyszło ... nawet wrzuciłem małe śrubki że tablica niby przykręcona :P

20200506_233017.thumb.jpg.913e46dfe0dea2f06f7f6be48adf1604.jpg

 

20200506_233030.thumb.jpg.c74e5afecf1e54f300a98446e9e48c6b.jpg

 

Zastanawiałem się gdzie dać włącznik od wyciągarki i padła decyzja że najlepiej będzie na desce rozdzielczej ale że za bardzo się nie dało jej dać i mógł by być kłopot z sięganiem do niego więc włącznik będzie przy oknie pasażera. Dzisiaj narysowałem jakąś tam imitację deski rozdzielczej i kierownicę ale tej jeszcze nie zdążyłem wydrukować. Póki co tak mi to wygląda ....

20200506_233124.thumb.jpg.afe0359998efd7420a43216ce1dc5cc8.jpg

 

20200506_233117.thumb.jpg.bf9f2be729c6bf8ebd6cd67abd035d48.jpg

 

Koło włącznika widać gniazdo tam będzie wpinany jeden z dwóch szperaczy, który będzie mocowany na błotniku, oczywiście szperacz będzie demontowany i chowany w skrzyni na pace razem ze szperaczem montowanym na maszcie. 

 

Jutro może w końcu dremel przyjedzie choć w to wątpię więc pewnie w piątek jak czas pozwoli popchnę a przynajmniej spróbuje coś popchnąć do przodu pod kątem przygotowania karoserii o do malowania.

 

 

tradycyjne z mojej strony 

 

CDN ...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, f-150 napisał:

Te wyciągarki dają się ładnie sterować elektroniką ze standardowego serwa

Wiem bo nawet włącznik da się odczepić od zestawu żeby podpiąć go do jakiegoś sterownika. Aparaturę mam 3 kanałową i 3 kanał idzie do oświetlenia ale jest jeszcze inna opcja dość ciekawa a mianowicie wyciągarka na osobnym pilocie. Myślałem o czymś takim 

https://www.banggood.com/Wireless-Winch-Controller-For-RC-Car-Crawler-Part-Remote-Control-Car-Accessories-p-1182663.html?rmmds=mywishlist&cur_warehouse=CN

 

ale póki co zakup nowego dremla rozłożył fundusze i trza będzie machać ręcznie wajchom :P ogólnie widziałem test tej wyciągarki na youtubie i przyznam że namówił mnie do zakupu po czym idzie w sieci znaleźć jak ludziska narzekają na tego typu wyciągarki, że lepiej samemu zrobić z 25 kg serwa czy tam 20 kg 

film do testu 

 

Ogólnie pojeździmy zobaczymy ... świeży jestem więc na błędach się nauczę :)

 

A póki co dremel dotarł i przyznam że wart swojej ceny ... to co miałem a co mam teraz to rewelacja jak chodzi o narzędzie :)ale nie o tym chciałem tutaj pisać 

dzisiaj nastąpiło wycinanie nadkoli 

Świeżo po skończeniu działania dremlem 

20200507_174201.thumb.jpg.e6b363267e1405e40c470fcd1a6ddcad.jpg

 

i po uzupełnieniu ubytków styrenem i obficie zalane CA tak żeby wlazło pod styren, oczywiście rzadkie CA

20200507_180249.thumb.jpg.cab9d81dc88683db647947872fe1347d.jpg

 

 

Całość po szarpaniu 

20200507_182952.thumb.jpg.797235a078b3f619cd53e1529e1e99be.jpg

 

Z przodu na maksymalnym ugięciu opona już nie haczy o nadkole ... może nie wygląda ale musicie wierzyć mi na słowo ...

 

20200507_183012.thumb.jpg.f7d5b9ce1c6b6e1706c8ace6f3d752e9.jpg

No i poszerzenia nadkoli ... malowane raz podkład i dwa razy szpachla natryskowa i 4 warstwa czarny lakier do felg zalegający w warsztacie ...w końcu się przydało :P

Tego nadkola nie będę jakoś detalizował bo z reguły są one z tworzywa zrobione więc kilka jazd i się same zdetalizują :)

 

Ogólnie dzisiaj na budę udało mi się położyć podkład ... jutro pójdzie pierwsza warstwa szpachli natryskowej.

 

Może  przyszłym tygodniu położę kolor który już wybrany czyli RAL 3024 tzw czerwony świetlisty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okresowy spam zdjęciowy z mojej strony ... żebyś Cię nie myśleli że jak tylko ja piszę w temacie to się tak szybko zniechęcę ... nic bardziej mylnego :P

 

Progres w zasadzie znowu malutki ale coś się dzieje. Brakło szpachli natryskowej więc front z jednej strony stanął ale ruszył z drugiej ...

przygotowałem sobie już diody do lamp tylnych.

 

Wnęki które udało mi się wyłuskać w oryginalnych plikach ściągniętych z sieci 

20200510_161532.thumb.jpg.8ff5d8e0946b847c72407d92ed288548.jpg

 

W zasadzie miałem robić awaryjne ale w środku już mam taką mieszaninę kabli że sam jestem w szoku jak to wszystko uporządkuje ?

 

Żeby zakryć wnękę widać leży wydruk już maźnięty na czarno i tak wygląda zakryte 

20200510_161528.thumb.jpg.076aa4ae05af7b4fcaf2bc7539bcd761.jpg

Wnętrze paki będzie czarne tak jak te zaślepki.

I tak to świeci 

20200510_161255.thumb.jpg.ad8cdfc17faf5c8d28ff677104445b96.jpg

 

Przy okazji zrobiłem lusterka ... brak przedniego zderzaka, obecnie przechodzi lifting tak samo jak tylny ... czytaj będą nowe w zasadzie już są kwestia malowania ale szpachli brak.

20200510_163433.thumb.jpg.c959f5fe7f715cc46adcfb0db131b3df.jpg

 

20200510_163439.thumb.jpg.6d229082e08fbda3dc64901eb7226625.jpg

 

Oczywiście druk 3D no bo jak :P  ... lusterka planuje ruchome żeby podczas wywrotki się składały.

 

20200510_163447.thumb.jpg.8cfa33377a2ccc8a8ff31c102f23ed4a.jpg

Oczywiście wspornik lusterka to drut 1.5 mm.

Przy okazji chyba najmniejszy element póki co jaki wydrukowałem ... wspornik lusterka w błotniku :) może i szczyt lenistwa ale jak się ma narzędzie czemu z niego nie korzystać :)

20200510_194027.thumb.jpg.81c59ef720df0a97a177c2109c60db6f.jpg

 

No i podłączyłem część oświetlenia ... przednie lampy razem z kogutami. Dzisiaj pojeździłem po 21.00 i oświetlenie jest rewelacja ładnie oświetla przed samochodem .... na reflektorach zrobiłem jak dobrze pamiętam 5 stopniowy spad.

Próba w piwnicy, ukośnica ładnie oświetlona :)

20200510_162104.thumb.jpg.45085ac92526dd7e8240df06cddc38ef.jpg

Przy nocnej jeździe zapomniałem zabrać telefonu  z sobą ale za to króciutki film z działania przedniego oświetlenia z kogutami (niebieskie lampy błyskowe) w piwnicy :)

 

 

spamu ciąg dalszy nastąpi ... CDN 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz ...kierowca to chyba T1000 .. z moczeniem go we wrzątku to bym uważał :)

Skrzynkę w podłodze można by ucharakteryzować na  np narzędziową zamiast malować na czarno , i tak i tak masz tam rożne (fajne) manele .

Sprężyny nie wiem na ile to możliwe ale dać może  miększe -mimo amortyzacji model teraz dość sztywno podskakuje.

Można by ewentualnie zwiększyć wagę auta by zmusić aktualne amorki do pracy ale to się odbije na czasie jazdy  .

 

Fajny projekcik i jak zwykle estetycznie wykonany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.