Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Wywołany do tablicy przez Roberta, rozpoczynam relacje z budowy MiG-19 PM w wersji z depronu z napędem EDF. Model na obecną chwilę czeka na instalacje napędu i oblot ale w relacji opisze kolejne fazy budowy. 

 

2020-05-13 16.24.54.jpg

20200508_212648.jpg

20200508_213226.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta 19'stka będzie kosić Anglików na niebie w UK ?

Trochę danych:

rozpiętość 660mm

waga tego co na zdjęciach 580g. 

brakuje EDF 64mm, pakietu 4S 2200-2600mAh, ESC, stabilizatora lotu (o nim osobno) i odbiornika. Jakieś 350g dodatkowo. I farba. 

 

Samolot z tych co to zawsze mi się podobał a, że jego modeli RC niewiele widziałem to... sami wiecie.

Konstrukcja prosta (jak modele statków z MM), szybki rysunek w skethupie i można wycinać.

Szkielet dzielony na część górną i dolną. Skrzydła bez wzniosu ujemnego. 

 

89823078_1118865661813874_601507133262921728_o.thumb.jpg.3bfbbd1f7de4c9d1db38028c7616ee46.jpg

 

Szkielet został wzmocniony listwami sosnowymi 3x3. Jednym z pierwszych elementów był ster wysokości (płytowy) i statecznik pionowy. Tutaj było trochę zabawy ale działa. Ster obraca się na osi i jest połączony w rejonie krawędzi natarcia. Zabezpiecza to przed skręcaniem na osi.

 

 

20200325_210719.jpg

20200328_183533.jpg

20200325_210716.jpg

20200408_203215.jpg

20200401_100704.jpg

20200401_100650.jpg

20200419_105011.jpg

20200430_132744.jpg

20200501_082432.jpg

20200508_212804.jpg

20200505_201115.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pewnej chwili zorientowałem się, że budują wersję C (ta ładniejsza) a u nas były tylko wersje P i PM. Dlatego musiałem lekko powiększyć część dziobową i dodać dłuższy wlot powietrza. Zamknięcie maski na przetyczkę z bowdena i karty do bankomatu.

20200430_132815.thumb.jpg.25349a986b6212b1690bc6bb2d4539ed.jpg

20200503_203041.thumb.jpg.d9186695136fd43dfe6e60d29ef5efe7.jpg

20200505_200933.thumb.jpg.0bd5f8d491f06d732777c3defc0b2787.jpg

 

Antena odbiornika będzie jak w oryginale.

20200505_200912.thumb.jpg.33d1d45c5ee73a6b3d20155211463d4f.jpg

 

Wloty do edf będą w tylnej części kadłuba. Tutaj wewnętrzna kierownica powietrza do edf. I miejsce na dysze wylotową. 

 

Profil skrzydła to symetryczny KFm4.

 

 

20200505_200629.jpg

20200505_200619.jpg

Start będzie z rampy i przy pomocy sznura gumowego. 

 

20200508_213218.jpg

20200508_213226.jpg

20200508_212804.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz go takiego nieuzbrojonego to ustaw statecznik poziomy na ok-1st i porzucaj nim żeby ustalić środek ciężkości.

Potem przy uzbrojeniu wyważ aby w tym punkcie lekko pochylał się na przód i nie będzie w locie żadnych niespodzianek.

Martwią mnie może te małe lotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten samolot był moim "przekleństwem"

Mieszkałem z rodzicami na ul. Puławskie, (w Warszawie) która jest przedłużeniem ul. Marszałkowskiej.

To nad nią przelatywały samoloty i przejeżdżały z rykiem motorów czołgi po conocnych próbach przed coroczną defiladą na Placu Defilad

Spać się oczywiście nie dało, a rano trzeba było iść do szkoły.

MIG, i generowały słynny huk przy przekraczaniu bariery dźwięku, a to było kwintesencją ich pokazu. Świat musiał słyszeć, że Układ Warszawski ma samoloty ponad dźwiękowe, a spać nie mogłem jednak ja. ?

Tej hiper prędkości mocno pomagać musieli piloci bo to cudo niezbyt chętnie wtedy łamało tę prędkość.

Nadlatywali nad miasto na dużej wysokości po czym przechodzili w lot nurkowy aż wywołały grzmot nad stolicą.

W nagrodę Polska nie dostała ich produkcji. Moskwa dała ją Czechom, a my zamiast je produkować i sprzedawać sami musieliśmy je kupować od Ruskich.

Zaważyły oczywiście sprawy polityczne. Tak zwany przełom polityczny, przejęcie władzy przez Gomułkę i.t.p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, stema napisał:

Ten samolot był moim "przekleństwem"

Mieszkałem z rodzicami na ul. Puławskie, (w Warszawie) która jest przedłużeniem ul. Marszałkowskiej.

To nad nią przelatywały samoloty i przejeżdżały z rykiem motorów czołgi po conocnych próbach przed coroczną defiladą na Placu Defilad

Spać się oczywiście nie dało, a rano trzeba było iść do szkoły.

MIG, i generowały słynny huk przy przekraczaniu bariery dźwięku, a to było kwintesencją ich pokazu. Świat musiał słyszeć, że Układ Warszawski ma samoloty ponad dźwiękowe, a spać nie mogłem jednak ja. ?

Tej hiper prędkości mocno pomagać musieli piloci bo to cudo niezbyt chętnie wtedy łamało tę prędkość.

Nadlatywali nad miasto na dużej wysokości po czym przechodzili w lot nurkowy aż wywołały grzmot nad stolicą.

W nagrodę Polska nie dostała ich produkcji. Moskwa dała ją Czechom, a my zamiast je produkować i sprzedawać sami musieliśmy je kupować od Ruskich.

Zaważyły oczywiście sprawy polityczne. Tak zwany przełom polityczny, przejęcie władzy przez Gomułkę i.t.p.

Stefan, oczywiście, że... NIE.  MiG 19 nie wszedł u nas do produkcji i mieliśmy go w małych ilościach dlatego, że:

1. Mig 15 i 17 były podobne w obsłudze i konstrukcji a 19 potrzebowały nowego zaplecza. 

2. MiG 19 nie był wielkim skokiem do przodu, raczej małym kroczkiem. (Kupiliśmy modele bardziej zaawansowane P oraz PM.)

3. Zdecydowaliśmy się na przejście na lepsze i bardziej zaawansowane MiG 21.

 

Robert. Dzięki za podpowiedź. Pomyślę. Stabilizator ma za zadanie zapobiegać niekontrolowanej beczce itp.

19 godzin temu, robertus napisał:

Jak masz go takiego nieuzbrojonego to ustaw statecznik poziomy na ok-1st i porzucaj nim żeby ustalić środek ciężkości.

Potem przy uzbrojeniu wyważ aby w tym punkcie lekko pochylał się na przód i nie będzie w locie żadnych niespodzianek.

Martwią mnie może te małe lotki.

Robert. -1? Żeby pochylał dziób w locie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.