Skocz do zawartości

F 100 Super Sabre


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak napisał stan_m , makieta powinna odwzorowywać prawdziwy samolot (konkretny egzemplarz) .

w związku z tym model nie może być ,, wygłaskany " .

No chyba , że jest to egzemplarz prosto z fabryki lub odpicowany egzemplarz muzealny .

największymi problemami u makieciarzy jest odwzorowanie powierzchni i malowania , 

a w następnej kolejności realistyczny lot - we wszystkich jego fazach .

.

Opublikowano

Kolejne elementy się robią aby móc powoli zamknąć  przednią część kadłuba. Zacząłem od góry i na nie wyciętej jeszcze pokrywie wylaminoeałem ramkę owiewki. Od spodu zostały karabiny, rurka pilota, hamulec aerodynamiczny i będzie można nakładać detale. 

IMG_20210405_101304.thumb.jpg.48fd9014fe6ce26fcd3316ab5eccb3d9.jpg

  • Lubię to 3
Opublikowano

Ramka wyszła nadwyraz dobrze. Pasuje idealnie jedynie szyba wymaga docięcia i całość będzie siedziała idealnie na swoim miejscu. W pierwszej wersji chciałem robić otwieraną ale rezygnuje aby nie obciażać modelu bez potrzeby. Nie chce zrobić  takiego klocka co by do staru potrzebował pasa jak na Okęciu. 

IMG_20210406_212244.thumb.jpg.cc54bccd1c35ae34fc265ab8b7031abf.jpg

 

IMG_20210406_212252.thumb.jpg.bbb2e28841f677f846616ac5c990552e.jpg

  • Lubię to 4
Opublikowano

Wyszło dobrze?! Bardzo dobrze! Rewelacja! Żebym ja tak umiał...

A co do lakieru to zrób próbki. Według mnie to mat albo półmat. Błyszczący raczej nie bardzo. Półmat mógłby być dobrym kompromisem.

Opublikowano
9 godzin temu, merlin71 napisał:

Wyszło dobrze?! Bardzo dobrze! Rewelacja! Żebym ja tak umiał...

 

Nie bądz taki skromny, Twoja 11 wygląda doskonale.

Biorę się za przednią cześć kasłuba, może do lata uda mi się choć pustego zrobić, a w przyszły m roku polatać.

Opublikowano
W dniu 21.04.2021 o 08:12, Dariusz Dudzik napisał:

A działko jakie tam zamątujesz ?

Karabiny zrobiłem takie. Balsa 1,5 zwinięta w rurkę i wpasowana w kadłub. 

IMG_20210427_194726.thumb.jpg.f8cb0cfc015315244c7d899f2bc1cddb.jpg

 

Zrobiłem też hamulec. Troszkę inaczej niż w kicie. Użyłem dwóch siłowników pneumatycznych zamiast serwa gdyż użycie serwa przy tak dużym hamulcu wymagało by mocnego serwa a siłowniki pneumatyczne poradzą sobie z nim bez problemu. 

IMG_20210427_194750.thumb.jpg.11108a9632127a272ecfdc7b1a305905.jpg

IMG_20210427_194741.thumb.jpg.177c3ccf6f8c5c32b7a4353d10bbcbb4.jpg

 

Zrobiłem też pancerny uchwyt rurki pitota. Rurka jest demontowalna do transportu. 

IMG_20210427_194734.thumb.jpg.42801313ed8384578a622465b7edb650.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano
Godzinę temu, solainer napisał:

 

Zrobiłem też hamulec. Troszkę inaczej niż w kicie. Użyłem dwóch siłowników pneumatycznych zamiast serwa gdyż użycie serwa przy tak dużym hamulcu wymagało by mocnego serwa a siłowniki pneumatyczne poradzą sobie z nim bez problemu. 

 

 

 

Jakie to siłowniki i w jaki sposób będziesz sterował zamykaniem i otwieraniem tego hamulca?

Opublikowano

Takie samo chciałem zadać pytanie . Servo Multiplexa gigant wystarczyło by z nawiązką. przekładnia serva nie do uwalenia 

Opublikowano

Tylko jedno serwo gigant waży o wiele więcej. Trzeba też wziąć pod uwagę, że będzie brało spory prąd trzymając ten hamulec w pozycji zamkniętej. W tym przypadku do napędu użyje tego samego powietrza które będzie do hamulców w kołach, a do sterowania zwykły zawór trójdrożny i mikro serwo. Wyjdzie lżej i lepiej. 

Opublikowano
2 godziny temu, solainer napisał:

Karabiny zrobiłem takie. Balsa 1,5 zwinięta w rurkę i wpasowana w kadłub. 

 

z tego co kojarzę F 100 był uzbrojony w działka rewolwerowe kalibru 20 mm 

Hamulce aerodynamiczne rewelacja :D 

Opublikowano
7 godzin temu, AKocjan napisał:

z tego co kojarzę F 100 był uzbrojony w działka rewolwerowe kalibru 20 mm 

Możesz mieć racje, nie znam się na tym. 

  • Haha 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.