Skocz do zawartości

RWD-5 BIS wg.Schiera czyli to już było wiele razy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Marku - wielkie dzięki za wykonanie oznakowań ?

Druk na ultra-cienkiej folii wymagał uwagi przy wygrzewaniu ale efekt jest świetny, zobaczymy jak to się sprawdzi w czasie bo oratex z czasem odpuszcza naprężenie.

 

ms

Opublikowano
9 godzin temu, mirolek napisał:

Bardzo ładny model, gratuluję wykonania i oblotu.

No i polska konstrukcja. Super!

 

 

 

Opublikowano
28 minut temu, ahaweto napisał:

to chyba łzy szczęścia

Znaczy to, że pod płaszczykiem twardego, bezwzględnego podniebnego łowcy tli się jeszcze iskierka dobroci... 

Gratulacje.

Opublikowano

Bardzo dziękuję, wzruszyłem sie teraz jak czytam komentarze, to bardzo miłe ?

W czasie lotu też łza się w oku zakręciła ale to chyba z uwagi na zimny wiatr ....nie moge się przecież przyznawać do takich emocji ?

Myślę, że każdy kto buduje model od zera z czasem nabiera jakiegoś emocjonalnego połączenia z własną konstrukcją. Pamięta się poszczególne etapy budowy, małe radości gdy coś wychodzi jak trzeba i nerwowo obgryzane paznokcie jak coś się nie udaje. Patrząc potem jak to wszystko poskładane w całość leci w powietrzu, mam z tego wielką satysfakcję.

 

Czy model pędzi?

Na początku zanim go wytrymowałem leciał faktycznie na pełnym gwizdku i na pewno leciał zbyt szybko. Potem gdy już był ustawiony latał na połowie gazu i moim zdaniem prezentował się z tą prędkością całkiem dobrze a że trochę wiało i z wiatrem się rozpędzał to już niestety tak zawsze będzie.  Jak powyżej zostało napisane "zapasy nośności" sa spore, do kolejnych lotów zmienię śmigło na większe o mniejszym skoku i model na pewno zwolni, na dużej prędkości lotu mi absolutnie nie zależy. Silnik o klasę mniejszy, jeśli chodzi o moc konieczną do startu tez byłby wystarczający ale wtedy konieczny byłby balast na przodzie, przy silniku klasy 52 udało się model wyważyć samym pakietem zasilania.

 

ms

  • Lubię to 1
  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Była próba ale okazało się że silnik o ciągu 2300 Gr. jest za słaby aby model wystartował z trawy a waga modelu do startu to 2800 gram .Kupiłem E-MAXA o ciągu 2900 gram dzis pewnie otrzymam przesyłkię to zamontuję i myśle ze natym silniku to poleci a silnik to E-MAX GT 2826/05.

Opublikowano

Trochę to niezroumiałe, jeżeli masz ciągu statycznego 2,3kg a RWD do lotu potrzebuje nie więcej niż 0,6x2,8=1,68kg ciągu to czemu nie wystartował ?

To nie jest akrobat abyś potrzebował 1:1

Przy słabszym ciągu będziesz miał dłuższy nieco rozbieg ale model powinien bez problemu się od ziemi oderwać.

 

ms

Opublikowano

Zamontowałem już ten silnik o ciągu 2900ze śmigłem APC 13x 6,5 no i czekam na odpowiednią pogodę bo jak narazie to wjeje i pada.

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Trawka wykoszona do zera,silnik E-MAX -o ciągu 2900 gram Waga modelu -2800gram ,no i próba startu RWD-piątki.Wystartował i po chwili zwala sie w lewo i laduje na łanach żyta.Nic się nie uszkodziło to następna próba i to sam z tym ze na prawą stronę i koniec prób bo ulegaja uszkodzeniu sklejkowe bagnety i wał silnika do wymiany.Niewiem czemu tak się dzieje,model wykonany zgodnie z planami,wywazony idealnie,zwichrzenia skrzydeł prawidłowe.Zastanawia mnie kąt pomiedzy skrzydłem a st. poziomym bo w ksiązce pisze że os st. poziomego równoległa do podstawy skrzydeł.Natomiast mam plany RWD-9 i tam skrzydła sa na plu 3 stopnie.

RWD-2.jpg

Opublikowano

Podejrzewam za mała prędkość przy starcie... ale pewny nie jestem.

Mam ten sam silnik w Spitfire 2021, śmigło 14x7.

Waga modelu około 2150g przy rozpiętości 1,6m.

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.