Skocz do zawartości

Relacja z budowy modelu F2B Stiletto


kszczech

Rekomendowane odpowiedzi

CD...

Dzisiaj sypie u nas śnieg. Ale wiosna przyjdzie w końcu. Tak mi się wydaje.

Więc nie ma co zwlekać z robotą. Jedziemy dalej.

 

Dzisiaj moja żona przypomniała mi, że na kaloryferze leżą i schną jakieś dziwne rzeczy.

No tak, przypomniałem sobie że tydzień temu umieściłem w formatkach ze styropianu namoczoną balsę. Na górę i dół kadłuba.

Wyschło porządnie.

 

1071.thumb.jpg.5337e77e656a5edb2d02ec52857eb675.jpg

 

1072.thumb.jpg.71bd13c815b3de306f9eb280c2c4ca05.jpg

 

Dzisiaj przykleiłem na Soudal. Pamietać aby klejem smarować balsę a nie styro. Pójdzie dużo mniej kleju :)

 

 

spacer.png1085.thumb.jpg.acffa748ba732137989192e1da444e80.jpg

 

 

Niech sobie schnie.

 

Powracam do statecznika.

Listwy natarcia na sterach powinny teraz zostać zeszlifowane w trójkąt.

Proponuję aby w pierwszej kolejności ładnie ściąć nożem a potem doszlifować ścierakiem. Od środka listwy 1,5 mm która jest po środku do krawędzi górnej i dolnej. A dopiero potem szlifować z góry i z dołu.

Coś takiego:

1073.thumb.jpg.2e0e54278975a28faeaf0e614bb5126d.jpg

 

1074.thumb.jpg.3616b76afcde0cec159b7b764e0666bb.jpg

 

Ta kolejność jest dość ważna bo tak będzie łatwiej zachować odpowiednie kąty.

Podszlifować też miejsce gdzie wchodzą zawiasy. Poniżej widać jak.

 

Teraz umieścić ster pod silne światło żarówki i zobaczyć gdzie jest szczelina na dźwignie. Zaznaczyć i wykonać taki otwór:

 

1075.thumb.jpg.46ec5bb0e68861b8263746b77d6f259f.jpg

 

No i można przygotować zawiasy i przymierzyć wszystko. Powinno pasować.Ja zastosowałem zawiasy, które znalazłem ze starych zapasów MP Jet 16x32. Są chyba dostępne w sklepach i to za rozsądną cenę.

Pomiędzy tymi wypustami trzeba wyciąć kawałek listwy aby umożliwić swobodny ruch dźwigni. Tutaj na środku widać.

 

1076.thumb.jpg.5a83855a200a38ec970ade77602ecf63.jpg

 

Czas na końcówki sterów i statecznika. Zapomniałem sfotografować statecznik ale to tak samo jak stery trzeba zrobić. Tutaj również inicjatywa kształtu powinna zostać po stronie budowniczego. Ja przygotowałem coś takiego.

 

1077.thumb.jpg.d46dea09f52abba4e88e7a42d39d52c2.jpg

 

1078.thumb.jpg.ce5f3a7eb176764f564bfb1108a2fbda.jpg

 

A po sklejeniu wszystkiego powinno wyjść coś takiego:

 

1079.thumb.jpg.ad5411fba6d2226ac1c31dc927fd88e3.jpg

1081.thumb.jpg.b7ce63b2cb1b9e90fa2afe1ce5815e94.jpg

 

 

Prawie gotowe. Jeszcze pozostało zaszpachlować te brzydkie otworki. No i dokleiłem kawałki balsy aby trochę wzmocnić końcówki sterów.

 

1082.thumb.jpg.4803600fce35f75a1ad329bb3c660175.jpg

 

Trochę kleju zostało to posklejałem ster kierunku i taki element składający się z dwóch. Potem zobaczycie co to i do czego to jest.

 

1083.thumb.jpg.3a85d4f1e7ed8acba9e8871694c096f8.jpg

 

1084.thumb.jpg.539124553caf735fca82e4196dfa55ff.jpg

 

Na dzisiaj tyle.

 

CDN...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, kszczech napisał:

Maciej, bardzo się cieszę że, miałem na Twoja decyzję wpływ. Trzymam kciuki. 

 

I czekam na relację ?

Chodziło to za mną od dawna, ale Twoja relacja na swój sposób mnie zmusiła do tego by to wreszcie zrobić :)

Od modeli na uwięzi milion lat temu zacząłem przygodą z modelarstwem, która z przerwami trwa do dziś :)

Na razie muszę powiększyć plany, wydrukować i przemyśleć konstrukcję. Nie mam lasera ale mam ponad 60 letni "ploter" na bazie ręki i piłki włośnicowej i pewnie tak będzie to robione :)

No i podjąć decyzję, spalinowy czy elektryk? tylko mnie nie krzyżujcie jak wyjdzie że elektryk :) bo w bloku, spalinowy to trudny temat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kesto napisał:

zawsze chciałem zrobić elektryka na uwięzi?

Krzysztof, co za problem? chcieć to móc.  Robi się tak samo jak salinę  tylko kadłub nie ma łoża do spaliny tylko wręgę do elektryka. Lata się tak samo  w lewą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sylkub napisał:

na zawodach w F2B na około 20 zawodników  spalinami lata jeszcze  4 może  5 zawodników .Cała reszta to elektryki.

Zauważyłem to niestety.

Raz zrobiłem elektryczną uwięź ale taką małą na halę.

 

Dzisiaj w kalendarzu forumowym pojawiło się kilka zawodów i imprez z uwięziówkami. Mamy w Polsce nawet Mistrzostwa Świata.

Super wiadomości. Już rezerwuję terminy aby pooglądać to.

 

Hej

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, kulfon250 napisał:

No i stało się przez Ciebie, uruchamiam powoli działania :)

Padło na https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=1528

Powoli zaczynam rozmyślania i planowanie modelu.

No i poszukiwania linek itp.

1528.jpg

 

No i brawo, o to chodzi ;) odnośnie linek wysłałem info na priv.

 

 

 

 

18 godzin temu, sylkub napisał:

na zawodach w F2B na około 20 zawodników  spalinami lata jeszcze  4 może  5 zawodników .Cała reszta to elektryki.

 

Jak zdążę to będzie jeden spalinowy mniej ;)

 

 

 

 

14 godzin temu, sylkub napisał:

Wstawiłem zawody więziowe z kalendarz aeroklubowego ,planowane są jeszcze jedne do Pucharu Polski. Jak się pojawią to dopiszę do kalendarza na forum.  

 

Super, może pojawi się z czasem coraz chętnych do polatania w kółko ;) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Robert Tomzik napisał:

Jak zdążę to będzie jeden spalinowy mniej ;)

Odpisałem :)

Czy są gdzieś materiały jak jest rozwiązany napęd elektryczny w uwięziówkach.

Nie chodzi mi o mocowanie czy zasilanie, ale o regulacje. Jeśli takowa w locie w ogóle jest używana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczegóły do poczytania na temat:

2 godziny temu, kulfon250 napisał:

Czy są gdzieś materiały jak jest rozwiązany napęd elektryczny w u więziówkach.

Nie chodzi mi o mocowanie czy zasilanie, ale o regulacje. Jeśli takowa w locie w ogóle jest używana.

Szczegóły do poczytania odnośnie regulacji:

timer i regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, woj-tech napisał:

Szczegóły do poczytania na temat:

Szczegóły do poczytania odnośnie regulacji:

timer i regulator.

Wielkie dzięki, wiem coraz więcej :)

Czy ktoś z Was sprzedaje może te timery od Igora, czy trzeba u niego zamawiać samemu?

Jakich silników używacie, do modeli klasy 5cm, z jakim zasilaniem ilość S-ów i pojemności?

Czy te timery, da się programować tylko przez fizycznego Jeti Boxa?

Sorry za tyle pytań, ale to dla mnie wszystko nowość, wiem jak jest w RC, ale tu jak widać trochę inaczej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, kulfon250 napisał:

Wielkie dzięki, wiem coraz więcej :)

Czy ktoś z Was sprzedaje może te timery od Igora, czy trzeba u niego zamawiać samemu?

Jakich silników używacie, do modeli klasy 5cm, z jakim zasilaniem ilość S-ów i pojemności?

Czy te timery, da się programować tylko przez fizycznego Jeti Boxa?

Sorry za tyle pytań, ale to dla mnie wszystko nowość, wiem jak jest w RC, ale tu jak widać trochę inaczej :)

 

Zaczynałem na Skorpionie 710Kv/V  1000 W  do modelu o rozpiętości  ok 1500 mm  waga gotowego do lotu  1750 - 1800 g . Aku 6S   40C  2200 - 2530 mAh . Obecnie latam na silniku z przekładnią dwa śmigła przeciwbieżne . aku 2200 -2250  6S. 

Jeżeli chcesz więcej szczegółów pisz na piv.

Cd odpowiedzi: timery i spiny regulujemy tylko przez Jet Boxa, co do silników to  ważna  jest masa  modelu  i wtedy można coś dobrać . Co do timera to się dowiem u kolegów. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.