Skocz do zawartości

Warthog A-10 na jednym EDF (z planami)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy da się? Okazało, że da się i to nawet na 4S

Przymierzam się do zrobienia A-10 w rozpiętości ok 170cm

Napęd EDF

image.png.2a4a47c15d3a871903f0f8d0193bc62c.png

 

I pierwsze pytanie. On ma taki śmieszny profil szybowcowy. Jest sens robić taki sam w modelu, czy robić zwykłego clarkyego?

image.png.1ea007c5044eaaee73cb26d0196907fa.png

 

 

Dodałem plany w poście 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Myślałem kiedyś o tym modelu w EDF i gdzieś mam kilka planów i też jest ten profil. On jest chyba potrzebny aby zachować charakterystykę lotu tego samolotu. On jest dość wolny a jednocześnie niezwykle zwrotny. Nie wiem czy na Clark y to się uda ale nie znam się na wyliczeniach tylko opieram się na doznaniach empirycznych :). Buduj bo samolot jest nietuzinkowy i chyba nikt na forum nie zrobił jeszcze tego modelu od zera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.04.2021 o 19:17, robertus napisał:

I pierwsze pytanie. On ma taki śmieszny profil szybowcowy. Jest sens robić taki sam w modelu, czy robić zwykłego clarkyego?

Skoro nie budujesz dużej i w pełni zmechanizowanej makiety rc to chyba nie ma sensu stosować oryginalnego profilu. Płat w A 10 ma rozbudowaną mechanikę ( klapy) i jest z tym wszyskim dość skomplikowany. Myślę ,że do modelu 1,7m "do polatania " nie ma sensu komplikować sobie roboty. To znaczy ja bym dał Clarka , takie jest moje zdanie.

Chyba ,że chcesz budować w pełni redukcyjno latający model i będzię Ciebie to raziło ,że inny profil jest.. ...jeśli nie to uprość sobie pracę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o dopasowanie kadłuba przy budowie w stylu "Mały modelarz", to sklejałem tego Warthoga i był idealnie spasowany. Można zaczerpnąć niektóre rozwiązania pokrycia kadłuba.