robertus Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Czy da się? Okazało, że da się i to nawet na 4S Przymierzam się do zrobienia A-10 w rozpiętości ok 170cm Napęd EDF I pierwsze pytanie. On ma taki śmieszny profil szybowcowy. Jest sens robić taki sam w modelu, czy robić zwykłego clarkyego? Dodałem plany w poście 1
JacekCichy Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Edf? A juz myslalem ze bedzie cos z turbinka Robert Ja się niestety nie znam zupełnie na liczeniu aerodynamiki modeli ale goście w 2.5 raza większym modelu chyba zastosowali oryginalny profil lub podobny: NACA 6716 -> NACA 6713 (4:14)
robertus Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2021 A tu ładny model 3D. Bede podpatrywał. https://sketchfab.com/3d-models/a-10-thunderbolt-ii-aefc4f2a29914e779e97be7cf5e7675b
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Andrzej Klos Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 5 Kwietnia 2021 5 godzin temu, robertus napisał: Przymierzam się do zrobienia A-10 w rozpiętości ok 170cm Napęd EDF I pierwsze pytanie. On ma taki śmieszny profil szybowcowy. Jest sens robić taki sam w modelu, czy robić zwykłego clarkyego? Nie wiem czy profil jest smieszny, ale nie jest to profil szybowcowy ale NACA 6716, https://m-selig.ae.illinois.edu/ads/aircraft.html czyli profil o duzej strzalce ugiecia. Duza strzalka ugiecia daje oczywiscie duzy wspolczynnik sily nosnej. Nagrody nie bedzie za odgadniecie dlaczego A-10 go potrzebuje ?. Duza strzalka ugiecia czesto wiaze sie tez tez duzym wspoczynnikiem momentu. Dlatego tez A-10 ma statecznik poziomy pod katem -7deg. Mysle, ze Clark Y bedzie OK i wtedy nie bedzie potrzeba -7deg. Wszystkie wykresy z NACA TM X-2623, scan z Darrol Stinton, "The design of the aeroplane". NACA 19740013521.pdf 4 1
solainer Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Myślałem kiedyś o tym modelu w EDF i gdzieś mam kilka planów i też jest ten profil. On jest chyba potrzebny aby zachować charakterystykę lotu tego samolotu. On jest dość wolny a jednocześnie niezwykle zwrotny. Nie wiem czy na Clark y to się uda ale nie znam się na wyliczeniach tylko opieram się na doznaniach empirycznych :). Buduj bo samolot jest nietuzinkowy i chyba nikt na forum nie zrobił jeszcze tego modelu od zera.
Ares Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Opublikowano 6 Kwietnia 2021 W dniu 5.04.2021 o 19:17, robertus napisał: I pierwsze pytanie. On ma taki śmieszny profil szybowcowy. Jest sens robić taki sam w modelu, czy robić zwykłego clarkyego? Skoro nie budujesz dużej i w pełni zmechanizowanej makiety rc to chyba nie ma sensu stosować oryginalnego profilu. Płat w A 10 ma rozbudowaną mechanikę ( klapy) i jest z tym wszyskim dość skomplikowany. Myślę ,że do modelu 1,7m "do polatania " nie ma sensu komplikować sobie roboty. To znaczy ja bym dał Clarka , takie jest moje zdanie. Chyba ,że chcesz budować w pełni redukcyjno latający model i będzię Ciebie to raziło ,że inny profil jest.. ...jeśli nie to uprość sobie pracę .
Jarek1925 Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Opublikowano 6 Kwietnia 2021 A z jakich materiałów go przewidujesz budować?
robertus Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Z depronu. I nie będzie to makieta ale nie będzie tak kanciasty jak ten z flitetest.
d9Jacek Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Opublikowano 7 Kwietnia 2021 8 minut temu, robertus napisał: . I nie będzie to makieta ale...... buduj, widownia czeka , popcorn i CocaCola przygotowane
302_Osh Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Jeżeli chodzi o dopasowanie kadłuba przy budowie w stylu "Mały modelarz", to sklejałem tego Warthoga i był idealnie spasowany. Można zaczerpnąć niektóre rozwiązania pokrycia kadłuba. http://www.kartonowki.pl/wydawnictwa/wydanie/536,rok-1994-no05-06-fairchild-a-10-thunderbolt-ii
robertus Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Clark-y wygląda dobrze. Dzięki za odpowiedzi, również te na PW ?
japim Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Myślę, że większość na forum ma właśnie taką minę 1
robertus Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Nie powiem, że nie czuję presji Zajrzałem książki papcia Schiera i wychodzi mi , że skrzydło położę na płasko co da mi kat zaklinowania 2 stopnie i do tego statecznik na 0. Dobrze czytam?
Granacik Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Opublikowano 8 Kwietnia 2021 15 godzin temu, japim napisał: Myślę, że większość na forum ma właśnie taką minę No to teraz czekamy na drukowanke z Twoich STL'i. A10 to też mój ulubieniec. Tak brzydki, że aż piękny.
japim Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Opublikowano 8 Kwietnia 2021 28 minut temu, Granacik napisał: No to teraz czekamy na drukowanke z Twoich STL'i. A10 to też mój ulubieniec. Tak brzydki, że aż piękny. Może za kilka lat... mam za dużo rozgrzebanych projektów aby zabierać się za A10. Ale nie ukrywam że ten pomysł pojawił się w mojej głowie.
robertus Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2021 2 godziny temu, japim napisał: Ale nie ukrywam że ten pomysł pojawił się w mojej głowie. Dodam, że bryła kadłuba jest banalnie prosta.
japim Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Opublikowano 8 Kwietnia 2021 5 minut temu, robertus napisał: Dodam, że bryła kadłuba jest banalnie prosta. Nie chodzi o samo modelowanie - raczej o wykonalność projektu i cenę. Takie bydle zje 2.5 - 3kg filamentu i do lotu ważyłoby ok 5kg. Drukować się będzie 2 miesiące... Napęd do tego kosztowałby z 800 - 1000zl (2x EDF min 70 - 80mm, pakiety 6s 5000, 2 x regle 100A, podwozie, milion serw). Dlatego powiedziałem - może za kilka lat.
robertus Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Dokładnie tyle waży model Freewinga, 5,5kg do lotu.
robertus Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Ciąg dalszy rysowania, lubię tą cześć modelowania. 4
Rekomendowane odpowiedzi