robertus Opublikowano 12 Listopada 2023 Autor Opublikowano 12 Listopada 2023 No to dodam jeszcze obliczenia z excela
Patryk Sokol Opublikowano 13 Listopada 2023 Opublikowano 13 Listopada 2023 21 godzin temu, robertus napisał: @Patryk Sokol taki widok ze znakami zapytania ? w ecal tez mam ?. Zobaczę o co w tym excelu chodzi. Ha... Nawet nie zauważyłem, że subskrypcja mi sie skończyła Ale kolejny raz pakietu roszerzonego nie kupuję i tak używam tylko doboru silnika. Ogólnie - widzę, że wyliczenia Ci się zgadzają ze sobą Będzie dobrze. 1
robertus Opublikowano 15 Listopada 2023 Autor Opublikowano 15 Listopada 2023 Od dobrego duszka dostałem jeszcze screena z ecalca. Dziękuję. Sumując te wszystkie SC, celuję aby na oblot ustawić model na 135mm
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. robertus Opublikowano 25 Listopada 2023 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 25 Listopada 2023 Żeby nie było, że nic się nie dzieje to melduję, że dzieje się, godziny lecą ale dużych postępów za bardzo nie widać. Kopyto zrobiłem i czekam na Vivak, mam nadzieję, że przyjdzie ten oryginalny. 18 1
dukeroger Opublikowano 9 Grudnia 2023 Opublikowano 9 Grudnia 2023 Gdybys zmienil smiglo na Ramoser Varioprop to piasta smigla z lopatami i z drukowanym kolpakiem wazyla by 260g https://www.ramoser.de/home_e/varioprop_e/varioprop_e.html
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. robertus Opublikowano 31 Grudnia 2023 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 31 Grudnia 2023 Pojawił się pilot i owiewka Malcolma. Pilot jest z Chin, nawet fajny. Waży 29 gramów i jest pusty w środku. W sumie wygląda bardziej jak Skalski ? niż Horbaczewski. 5
japim Opublikowano 31 Grudnia 2023 Opublikowano 31 Grudnia 2023 Trochę mikry ten pilot. Przy obecnie poprowadzonej linii w kabinie to powinna wystawać tylko głowa i to 2x większa.
robertus Opublikowano 31 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2023 Trudno ocenić. Może to preferencje pilota czy chce siedzieć wyżej czy niżej.
japim Opublikowano 31 Grudnia 2023 Opublikowano 31 Grudnia 2023 Faktycznie. Pomerdało mi się i fotki sa od Spitfire a nie Mustanga. Jak Mustang to wszystko gra. Mea culpa.
robertus Opublikowano 8 Stycznia Autor Opublikowano 8 Stycznia Doczekałem się w końcu śmigła. Doszedłem do wniosku, że nie użyję śmigła dedykowanego cztero-łopatowego 17x10x4 (wg info z neta), bo jest po prostu bardzo ciężkie. 300g z kołpakiem. Zamiast tego planuję użyć śmigła 19x10 i kołpak zrobiony na waku. Poniżej przedstawiam parę zdjęć i przejdę do pytania, bo potrzebuję porady. Śmigło 19x10 jest dedykowane do spaliny i waży 90 gram, średnica otworu 10mm, z kołpakiem waży 117 gram Śmigło 18x10 jest dedykowane do elektryka i waży 55gram, średnica otworu 8mm, z kołpakiem wazy 82 gramy, widać, że jest smuklejsze. Tak, że wirująca masa będzie o wiele mniejsza, mam nadzieję na sprawniejszą reakcję na przyspieszenie i mniejsze prądy. A tu wszystkie, jedno na drugim. Przejdę do pytań. Chciałbym jeszcze raz potwierdzić, że zamiana 17x10x4 z czterołopatowego na dwułopatowe to będzie 19x10? Podeprę się jeszcze potem poborem prądu czy nie przekracza max katalogowego 75A. I drugie pytanie jak je zamontować? Oś jest z aluminium. Czy wydłutować dołek w śmigle na tą część sześciokątną? Osobiście myślę o przyklejeniu krążka z balsy i w tym krążku wytnę i wycisnę dołek na tą część. Coś jak na schemacie Kołpak to sobie dotnę i przymocuje od góry. Czy iść w tym kierunku czy proponujecie coś innego?
kulfon250 Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia Wydrukowałbym większej średnicy podkładkę z PET, z sześcikątnym otworem , a na tym normalni mocował płytę kołpaka. Przy wypełnieniu ok. 25% to będzie lekki i da równą podporę podstawie kołpaka, lub dla śmigła
kulfon250 Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia 34 minuty temu, robertus napisał: Coś takiego? Coś w tym stylu, na upartego można z tego zrobic po prostu podstawę do kołpaka, tak by VACU oparło się o nią tylko wtedy to można zrobić to cieńsze, pełnej wysokości tylko tam gdzie sześciokąt Lub jesli podstawa kołpaka niepotrzebna to poprostu druknąć małej średnicy dystans z sześciokątnym otworem podpierający smigło.
japim Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia Nie chcesz jakiegos drukowanego rozwiazania? Ostatnio dla czlowieka projektowałem taki patent. Śmigło trojlopatowe Biela 24x10 2 1
Andrzej Klos Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia 4 godziny temu, robertus napisał: Doczekałem się w końcu śmigła. Doszedłem do wniosku, że nie użyję śmigła dedykowanego cztero-łopatowego 17x10x4 (wg info z neta), bo jest po prostu bardzo ciężkie. 300g z kołpakiem. Zamiast tego planuję użyć śmigła 19x10 i kołpak zrobiony na waku. Poniżej przedstawiam parę zdjęć i przejdę do pytania, bo potrzebuję porady. Śmigło 19x10 jest dedykowane do spaliny i waży 90 gram, średnica otworu 10mm, z kołpakiem waży 117 gram Śmigło 18x10 jest dedykowane do elektryka i waży 55gram, średnica otworu 8mm, z kołpakiem wazy 82 gramy, widać, że jest smuklejsze. Tak, że wirująca masa będzie o wiele mniejsza, mam nadzieję na sprawniejszą reakcję na przyspieszenie i mniejsze prądy. A tu wszystkie, jedno na drugim. Przejdę do pytań. Chciałbym jeszcze raz potwierdzić, że zamiana 17x10x4 z czterołopatowego na dwułopatowe to będzie 19x10? Podeprę się jeszcze potem poborem prądu czy nie przekracza max katalogowego 75A. I drugie pytanie jak je zamontować? Oś jest z aluminium. Czy wydłutować dołek w śmigle na tą część sześciokątną? Osobiście myślę o przyklejeniu krążka z balsy i w tym krążku wytnę i wycisnę dołek na tą część. Coś jak na schemacie Kołpak to sobie dotnę i przymocuje od góry. Czy iść w tym kierunku czy proponujecie coś innego? Zdecydowanie nie krazek z balsy! W polaczeniu srubowym matrial powienien byc jak najbardziej sztywny a sruba elastyczna. Zobacz jak mala powierzchnie styku ma czesc szeciokatna; sruba zmiazdzy smiglo bo balsa nie ma praktycznie zadnej sztywnosci. Drukowane duzo lepsze
robertus Opublikowano 8 Stycznia Autor Opublikowano 8 Stycznia To może dobrze że śruba wbije się w śmigło? Oryginalny kołpak właśnie na tej śrubie się osadza i zazębia aby się nie obracał. A śmigło jest integralną częścią kołpaka.
Andrzej Klos Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia Jest cos takiego jak pelzanie. Smiglo bedzie sie ciagle odkrecac. Orginalny kolpak zapewne osadza sie na tym czterokatnym krzyzaku, ktory ma wieksza powierzchnie. Sruba tylko zapobiega dodatkowo odkrecaniu sie smigla.
kulfon250 Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia 47 minut temu, robertus napisał: To może dobrze że śruba wbije się w śmigło? Oryginalny kołpak właśnie na tej śrubie się osadza i zazębia aby się nie obracał. A śmigło jest integralną częścią kołpaka. Chyba bałbym się takiego rozwiązania, bo: - nie musi wbić się równo, - jak nie wbije się do końca to będzie osiadać i zrobi sie luz i bicie - itd... Lepiej druk a od przodu moletowana podkładka na śmigło i po problemie, mam takie rozwiązania w modelach 2 i 3metrowych i to działa. ( w sensie podkładki moletowane )
Gość Opublikowano 9 Stycznia Opublikowano 9 Stycznia 10 godzin temu, robertus napisał: To może dobrze że śruba wbije się w śmigło? Zeby sie nie "wbila" trzeba stosowac odpowiednio duze i sztywne (grube, zeby sie nie wyginaly) podkladki. Ma to istotne znaczenie, gdyz w mocowaniach smigiel, szczegolnie tych na jedna srube moment obrotowy przenoszony jest na piaste poprzez sile docisku, ktora powinna byc mozliwie duza. A poniewaz drewno jest materialem generalnie stosunkowo miekkim i malo odpornym na zgniatanie w poprzek wlokien, nalezy ten docisk rozlozyc na wiekszej powierzchni (dlatego duza podkladka), by dopuszczalne naprezenia dociskowe w drewnie nie zostaly przekroczone. To samo dotyczy przeciwnej strony, a wiec powierzchni przylegania smigla do piasty. Zaznaczam, ze w jednym miejscu pisze o sile docisku, w drugim o dopuszczalnych naprezeniach na docisk. To nie to samo. Wycinanie w smigle i balsowa podkladka absolutnie nie wchodza w gre - to byloby proszenie sie o wypadek. Przekroj smigla w poblizu piasty to najmocniej obciazone (naprezenia wywolane sila docisku, naprezenia rozciagajace wywolane sila odsrodkowa, naprezenia zginajace wywolane wypadkowa sily ciagu oraz w chwili zatrzymania i rozruchu silnika rowniez naprezenia zginajace w plaszczyznie obrotu smigla wywolane zmiana momentu obrotowego) miejsce o najmniejszym przekroju metrialu, wiec rzepolenie w nim jakichs wyciec prowadziloby do zmniejszenia przekroju i oslabienia smigla w najbardziej newralgicznym miejscu. Prawdopodobnie jakis drukowany "dings" tez nie, bo nie wiadomo z wystarczajaca dokladnoscia, jaka wytrzymaloscia charakteryzuje sie uzyty do druku material oraz czy struktura druku wewnatrz przekroju nie ulegnie zgnieceniu, a tym samym nie da sie przewidziec czy lub jak dlugo taki element wytrzyma sile docisku wymagana dla przeniesienia momentu obrotowego, natomiast postepowanie metoda prob i bledow uwazam akurat w tym przypadku za lekkomyslne. Moim zdaniem najbezpieczniej byloby wytoczyc nowa piaste z odpowiednio wytrzymalego materialu. Robert, popatrz sobie na typowe rozwiazania montazu smigla na jedna srube w silnikach spalinowych. Tam to wyglada bardzo prosto i juz z samej kolejnosci montazu elementow od razu da sie rozpoznac sens tego, co wyzej staralem sie wytlumaczyc: sruba - duza podkladka - smiglo - duza podkladka - piasta.
robertus Opublikowano 9 Stycznia Autor Opublikowano 9 Stycznia Jeszcze pokażę Wam kołpak ze śmigłem. Od spodu w kołpaku jest właśnie to wcięcie na ten kawałek sześciokątny i spodziewam się, ze on przenosi moment obrotowy. Sam ten kołnierz wokół sześciokąta opiera się na tym dużym plusie mocowania osi. Przy okazji widać, że każda łopata jest mocowana dwoma śrubami do kołpaka.
Rekomendowane odpowiedzi