Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tak, kondensatory przy samych reglach musisz dodać,

 

     chyba, że producent regli już to zrobił i dał ponadprzeciętnie duże kond. żeby umożliwić długie kable zasilające -pewnie w instrukcji regli będzie jaka max długość kabli do aku. jak nie będzie -to fabryczna lub około 10-15cm max -albo dodajesz kondensatory i będzie git.

Opublikowano
20 minutes ago, latacz said:

albo dodajesz kondensatory i będzie git.

Jakoś tak pasuje mi umieszczenie regulatorów w wentylowanych komorach silnika... gdzieś pamiętam oglądałem jakiś film o dodawania kondensatorów do regulatora tylko nie wiem czy dobrze usłyszałem wartość 470uF na cal czyli na jakieś 25mm wydłużenia obu przewodów (+ i -). Może ktoś pamiętam właściwe wartości?

Opublikowano

wartości nie pamiętam, ale chyba troszkę przesadzasz.

sama wartość zależy też od pobieranego przez silnik prądu -większy prąd -wymagana większa pojemność do konkretnego przedłużenia kabli . i lepiej dać kilka mniejszych kondensatorów niż jeden duży -zazwyczaj wydajność prądowa kilku mniejszych będzie lepsza, mniejsza indukcyjność -więc lepiej będą oddawać/przyjmować impulsy.  ja dawał bym kondensatory 470 kilka sztuk -z 5 jak nic lub max ile wlezie do gondoli... 

Opublikowano

Faktycznie widać różnicę gołym okiem między N2415 a parą S8036/37. Z tym, że S8036/37 zaprojektowany został do modelu nieco większego(2170 mm) niż ten P38. W modelu P47 ten profil się sprawdza bardzo dobrze. Jego widoczną cechą jest bardzo dobrze sygnalizowanie przeciągnięcia w łagodny sposób dający pilotowi czas na reakcję. Co do 2412 to wiemy Przemku jak to działa. Np. w takim modelu jak Ki43. Małe model mogą latać dużo lepiej czego przykładem jest MPX Funracer czy nawet Hobbyking F6F( ten lata całkowicie nieprawdopodobnie)  zbliżone do 1:12.

Działanie S8036/37 jest opisane tutaj w podniesionej przez Andrzeja publikacji "Summary of low speed airfoil data Vol 3". Przepraszam za off top.

image.png.3a58926e7ed6b874bacc10d6647a20cd.png

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wiem już, jak zorganizować projekt. Pozostaje tylko określenie ostatecznej skali modelu (rozpiętość 1300, 1400, 1500mm?).

Ponieważ mam już dostępny napęd chciałbym dopasować do niego skalę modelu.

 

Chcę zastosować dwa silniki 3536 o maksymalnym ciągu statycznym 1500g każdy - czyli całkowity ciąg 3000g.

 

Chciałbym zamknąć konstrukcję z masa do startu 3kg. Wiadomo, że w 3kg można zbudować potężny szybowiec jak i latającą cegłę o rozpiętości 800mm :)

 

Myślałem, że coś uda mi się wywnioskować z danych dostępnych modeli... nap FlightLine 1600mm, ale nie mogę znaleźć wartości ciągu statycznego dla jego silników by mieć jakieś odniesienie.

 

Może ktoś ma P-38 czy podobny model i może podać jakie ma parametry (rozpiętość, ciąg itd.)?

 

P38 FlightLine o rozpiętości 1600mm ma takie parametry:

 

image.png.9e061f4b243b98c9f90dddecbd15390a.png

Opublikowano
35 minutes ago, japim said:

Na jakim śmigle masz te 1500g ciągu?

 

APC 10x7 bo akurat takie miałem przy 42A poboru prądu i 475W mocy

 

APC 11x7 dawał 1675g ciągu przy 45A i 510W....

 

Testy na stanowisku, bez docelowego kołpaka...

 

Wolę zostać przy bezpiecznej wartości 1500g bo w razie potrzeby mogę jeszcze coś podgonić już po wykonaniu modelu.

Opublikowano
59 minutes ago, japim said:

To jest jakies 1300kv na 3s.

 

Tak.. to silnik 3536 1250kV + zasilanie 3S

 

Tak więc opcja śmigła 10x7 jest optymalna z ciągiem 1500g

 

Zastanawiam się ile z ciągu zabiera zastosowanie kołpaka... śmigło niby nie duże bo 10x7 a kołpak ma prawie 70mm średnicy... narazie nie mam kołpaka i nie mogę sprawdzić, ale ciekaw jestem spadku ciągu po założenia kołpaka, który przysłania centralną część śmigła?

Opublikowano
W dniu 14.12.2024 o 18:23, Stearman napisał:

 

 

Zastanawiam się ile z ciągu zabiera zastosowanie kołpaka... śmigło niby nie duże bo 10x7 a kołpak ma prawie 70mm średnicy... narazie nie mam kołpaka i nie mogę sprawdzić, ale ciekaw jestem spadku ciągu po założenia kołpaka, który przysłania centralną część śmigła?

Nic nie spadnie. 

Zdecydowana większość ciągu śmigła jest robiona przez końcówki, bo mają największą prędkoś liniową. 

Możesz uznać, że połowa śmigła to tylko ładnie wygląda. 

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jesli bedziesz sie zastanawial nad polozeniem SC to tu jest dobry kanal-Greg's Airplanes & Automobiles:

 

 

 

A tu z obrazek z instrukcji P38, SC 20 do 32% sredniej aerodynamicznej skrzydla:

P38CG.thumb.jpg.f2d81e467d66b2a89fe3cc37e22d5b10.jpg\

 

Jesli beda inne profile i katy to moze sie to troch zmienic ale dobry poczatek to jakies 25%. 

 

 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano
On 12/24/2024 at 7:26 AM, Andrzej Klos said:

Jesli beda inne profile i katy to moze sie to troch zmienic ale dobry poczatek to jakies 25%

 

Dzięki. Rozumiem, że środek ciężkości powinien znajdować się do oblotu na ok. 25% MAC?

 

Pytam, bo to dość z przodu. Pewnie ma na to wpływ ogólna charakterystyka aerodynamiczna samolotu i tysiąc innych rzeczy.

Wrzucając dane geometryczne do ecalc CG wychodzi o wiele dalej na ~40%-45%. Zastanawiam się gdzie wpisuję błędne dane, czy powinienem przyjąć inny zakres static margin of MAC, czy to kwestia uproszczenia i wpisania jednego szerokiego kadłuba zamiast dwóch, czy czegoś jeszcze innego....?

Gdzieś popełniam błąd myślowy i nie mogę z niego wybrnąć.... 🤔

 

P38-1.png.fa1c924b7ae3c6d344a45d1c9681990b.png.79e589f594682070badcb642b34dc4e6.png

 

P38-2.png.4f17c7b2abd5752b06297a2528682b18.png.ed564fba687f9b392afce7a6567630e4.png

Opublikowano

1. Nigdy nie uwzglednialem kadluba w cg Calc ale też nigdy nie miałem problemu z wynikiem który dostałem. I wszystkie modele latały poprawnie. Ile wychodzi bez kadłuba? 

 

2. Polozenien SC możesz też wyznaczyć na podstawie rzutu bocznego w odniesieniu do głównych goleni. Na pewno SC jest trochę przed punktem styku kol z ziemią. Ostatnio widziałem grafikę z J20 gdzie od kol poprowadzona jest linia pod kątem 15 stopni (pewnie ciut wiecej niz rotacja przy starcie) i ona przechodziła przez SC.

Opublikowano

Moze rzeczywiscie, punkt neutralny wychodzi dosyc daleko.  Tutaj jest moja analiza Wilk'a.  Przelicz sobie geometrie, bo mi sie nie chce 😁:

LightningvsWilk.thumb.jpg.e250fb3feaa3df1193a9ec8dd505d588.jpg

 

LightningvsWilk2.thumb.jpg.7d1dadd6dbade79bf12d6dc918b48e54.jpg

 

 

Zobacz jak wyjdzie bez kadluba, belki ogonowe sa bardzo cienkie.  Wszystkie powierzchnie za SC maja efekt stabilizujacy a przed SC destabilizujacy.  Dobrym przykladem jest Me210, ktory mial znane problemy ze stabilnoscia i silniki bardzo wysuniete do przodu. Problemy ze stabilnosci dodatkowo pogarszaly sie po otwarciu luku bombowego:

 

IMG_1449.thumb.JPG.039dbc943dc1084e6621e8df99be82fe.JPG

Moje zdjecie z RAF Museum Cosford.

 

Ale pewien wszystko wiedzacy projektant Willi uwazal, ze to nieprawda.  Wegrzy, ktorzy w tym czasie  produkowali Me210, stwierdzili, ze maja opinie projektanta Willi w d... i sami przedluzyli ogon, chyba o pol metra.  I cuda panie, Me210 zaczal lepiej latac!  

 

Tutaj jest polozenie SC z instrukcji P38 firmy Flightline (sorry, poprzednio napisalem Freewing ).  Wydaje sie byc bardzo konserwatywne, poczytaj tutaj, byc moze sugeruja inne:

 

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2580046-FlightLineRC-P-38L-Lightning-1600mm-(63inch)

 

 

 

20210115_145427.thumb.jpg.d19588075445fe5d16d44117ea4efc75.jpg  

 

 

 

Opublikowano
29 minut temu, f-150 napisał:

Mam z VQ dwumetrowego i SC jest 115-120mm.

Profil  2415

Można trochę jaśniej ...?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.