Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Lech Mirkiewicz Opublikowano 21 Września 2015 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 21 Września 2015 I już, po oblocie Start był iście książkowy ( lądowanie również). Zamierzałem trochę pokołować po lotnisku ale przy lekkim dodaniu gazu model pojechał równo , rozpędził się i podniósł "ogonek" , nie było odwrotu,start na pół gazu. Lot bardzo poprawny, model nie wymagał trymowania. Pierwszy lot w dużym stresie zawsze jest mało widowiskowy bo najważniejsze jest aby modelu nie rozbić i poznać co potrafi. Co prawda co do tego drugiego to jeszcze wiele lotów potrzeba ale już po pierwszym widzę,że się polubimy To,że już w pierwszym locie zrobiłem dwie beczki to jak dla mnie rewelacja zwłaszcza ,że model nie jest stworzony do akrobacji i beczki wychodzą dość ospale ale ważne jest ,że model się "słucha" Będę nabierał doświadczenia w lataniu tym modelem i za jakiś czas podsumuję moje obserwacje Film wyszedł jak wyszedł niskie słońce, słabe światło powodowały częste zaniki ostrości ale przedstawiam go w całości ,bez cięć, 100% dokument. Lot trwał ok 4 min , w akumulatorze pozostało 40% https://www.youtube.com/watch?v=751NDeakJx4 6
Viper Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Gratuluję oblotu i pięknego modelu. Czekam więc na więcej spostrzeżeń. Jakie wychylenia sterów? I najważniejsze kiedy kit ?
MASK Opublikowano 22 Września 2015 Opublikowano 22 Września 2015 Na dobrą sprawę to tylko dzięki kilku kolegom, którzy na początku kwietnia tego roku w tym wątku zmobilizowali nas do dalszej pracy powstał ten model Inaczej pewnie niedokończone pliki wciąż zalegałyby mi gdzieś na twardym dysku w komputerze, a zleżała balsa wciąż sezonowałaby się na półkach w prywatnej modelarni Lecha Mirkiewicza W ciągu pięciu miesięcy wersja spalinowa została przekonstruowana na elektryczną, zbudowana i oblatana. Teraz pozostaje tylko porządnie zapoznać się z modelem w locie (działka Leszka), dorysować kilka części i ponownie poukładać wszystko na formatkach. A ponieważ nie cierpię elektryków zaraz po tym zabieram się za poprawioną wersję spalinową
van_daal Opublikowano 22 Września 2015 Opublikowano 22 Września 2015 Coś pięknego! Najszczersze gratulacje. Świetna robota pilota-oblatywacza. Patrząc na ten model w locie żal d..pę ściska, że nie ma latającej repliki tego samolotu... Albo trzech. W czasie defilady, w Święto Wojska Polskiego, przelot klucza P-11-tek, albo jeszcze lepiej "Łosiek" w ich eskorcie... Eeeeeech! Ja już nie dożyję raczej...
kesto Opublikowano 22 Września 2015 Opublikowano 22 Września 2015 Pięknie! Widać, że model chce latać. Gratulacje za udaną konstrukcję i oblot.
merlin71 Opublikowano 22 Września 2015 Opublikowano 22 Września 2015 Piękny model pięknego samolotu i świetnie lata jak widać ! Cieszę się że powstanie wersja spalinowa bo też jakoś mi nie bardzo leżą elektryki więc czekam niecierpliwie. MASK możesz zdradzić jaki profil płata zastosowany został w tym modelu i jaki kąt zaklinowania płata? Statecznik poziomy jak w orginale do skali czy powiększony? pod jaką pojemność spalinowy silnik będzie odpowiedni?
Viper Opublikowano 22 Września 2015 Opublikowano 22 Września 2015 Elektryki rulez A tak na serio, wielkość modelu idealna, model piękny i historyczny i dobrze że będzie wybór dla miłośników spalin i cichego latania. Piękna robota i jeszcze raz gratulacje dla Marcina i Lecha. Hip,hip, niech żyją Czekam na kita (elektrycznego oczywiście ).
* Opublikowano 22 Września 2015 Opublikowano 22 Września 2015 Dołączam się do gratulacji, model piękny i jak widać bezproblemowo lata. Ponieważ ja podobnie jak Marcin wolę napęd spalinowy, więc poczekam na taką wersję i wtedy razem z Łosiem (niestety elektro) i Karasiem będę miał osłonę myśliwską. Karaś na zdjęciu poniżej.
Emhyrion Opublikowano 22 Września 2015 Opublikowano 22 Września 2015 a ja nieśmiało zapytam, kiedy będzie dostępny KIT elektrycznej wersji?
Lech Mirkiewicz Opublikowano 22 Września 2015 Autor Opublikowano 22 Września 2015 Kadr z dzisiejszych lotów. Model lata świetnie Film wstawię jak nazbieram więcej materiałów.
Emhyrion Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 No dobra - to może uznajmy już, że apetyty zostały rozbudzone Kiedy i za ile? :)
jetfan Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 Kiedy i za ile to dobre pytania ale jeszcze lepsze: kiedy wersja z prawdziwym silnikiem czyli spalinowa? Model piękny, gratulacje
Viper Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 Przepraszam za luźną uwagę, ale myślę, że wśród miłośników lotnictwa i myśliwców zostanie mi to wybaczone Otóż czytam ostatnio niezwykle ciekawą książkę, biografię Johna Boyda. http://www.amazon.com/Boyd-The-Fighter-Pilot-Changed/dp/0316796883 Polecam, niezwykła postać, człowiek,który odcisnął swoje piętno na rozwoju nowoczesnego lotnictwa myśliwskiego i to zarówno jako niepokonany pilot, twórca teorii walki powietrznej i nowych manewrów jak i wizjoner i inżynier, twórca teorii zachowania energii w manewrowej walce powietrznej, ojciec duchowy F16. A piszę o tym, gdyż i w tym wątku doszło do polemiki a`propos wagi modelu. Po przeczytaniu myślę, że nie będzie wątpliwości, że niska waga jest jednym z istotniejszych elementów przy projektowaniu i budowaniu wysoce manewrowego myśliwca, a skoro teoria sprawdza się w skali makro, to pewnie nie przeszkadza też w mikro
dukeroger Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 model piekny gratulecje, czekamy na kit eletryczny!
Wojtan Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 A nie kusi Twórców pójście za ciosem i zmodyfikowanie projektu do prototypowego P.1 ?
MASK Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 Dzięki Panowie! (...) MASK możesz zdradzić jaki profil płata zastosowany został w tym modelu i jaki kąt zaklinowania płata? Statecznik poziomy jak w orginale do skali czy powiększony? pod jaką pojemność spalinowy silnik będzie odpowiedni? Na razie powiem tylko, że statecznik jest powiększony, a odpowiedni będzie silnik o pojemności .40 2t albo .50-.60 4t. Dołączam się do gratulacji, model piękny i jak widać bezproblemowo lata. Ponieważ ja podobnie jak Marcin wolę napęd spalinowy, więc poczekam na taką wersję i wtedy razem z Łosiem (niestety elektro) i Karasiem będę miał osłonę myśliwską. Karaś na zdjęciu poniżej. Bardzo elegancki ten Karaś i fota świetna! Kiedyś zacząłem rysować Suma, bryła już prawie jest, może kiedyś wrócę do tego projektu: (...) A piszę o tym, gdyż i w tym wątku doszło do polemiki a`propos wagi modelu. Po przeczytaniu myślę, że nie będzie wątpliwości, że niska waga jest jednym z istotniejszych elementów przy projektowaniu i budowaniu wysoce manewrowego myśliwca, a skoro teoria sprawdza się w skali makro, to pewnie nie przeszkadza też w mikro Ja też nie rozumiem tych wątpliwości. Lżejszy jest zwrotniejszy, może latać wolniej od cięższego i, co pewnie dla wielu będzie zaskoczeniem, szybciej. Ale ma też swoje wady: jest bardziej podatny na podmuchy wiatru i jest konstrukcyjnie słabszy A nie kusi Twórców pójście za ciosem i zmodyfikowanie projektu do prototypowego P.1 ? Strasznie mi się podoba P1, ale, mimo podobieństw, musiałby to być projekt robiony całkiem od nowa :/
Wojtan Opublikowano 25 Września 2015 Opublikowano 25 Września 2015 Strasznie mi się podoba P1, ale, mimo podobieństw, musiałby to być projekt robiony całkiem od nowa :/ Czyli najważniejszy warunek dla rozpoczęcia prac jest spełniony Nie musisz się spieszyć, na tą zimę mam w planie dokończyć Łosia, na kolejną - zbudować Spita, więc masz dwa lata czasu Podpowiem Ci z kim porozmawiać o bryle samolotu: http://www.oldhangar.airart3d.com/?p=220
Viper Opublikowano 25 Września 2015 Opublikowano 25 Września 2015 P1 też ładny, ale kiedy będą dostępne zestawy PZL-ki?
Lech Mirkiewicz Opublikowano 25 Września 2015 Autor Opublikowano 25 Września 2015 P1 też ładny, ale kiedy będą dostępne zestawy PZL-ki? Panowie, proszę o jeszcze trochę cierpliwości i wyrozumiałość. Podchodzimy do tego tematu bardzo poważnie. Zestaw ma być sprzedawany profesjonalnie i aby to było możliwe kilka urzędów należy odwiedzić ponad to zorganizować materiały, cięcie laserem, nawet pudełko jest jakimś problemem. Planowany zestaw będzie w wersji tzw short kit + maska silnika. Zajmę się organizowaniem tego wszystkiego niebawem a tymczasem nanoszone są poprawki które wynikły w końcowej fazie budowy, przy wyważaniu. Niby drobiazg a roboty masa a jeszcze jakąś instrukcję trzeba opracować.Jest to tylko ogólny zarys prac które musimy wykonać aby sprzedawany produkt był na wysokim poziomie. Doskonale rozumiem wszystkich miłośników tego pięknego modelu i dlatego jeszcze raz proszę o cierpliwość Model do tej pory wykonał 6 lotów z czego dwa zostały filmowane a ponieważ pogoda się u nas załamała więc pokażę to co mam. W zasadzie wszystkie starty ,lądowania i loty są podobne. Model lata jak dla mnie super, trochę nie lubi wiatru co widać w drugiej części filmu. W czasie lotu wiatr zmienił kierunek o 90 stopni i musiałem lądować w poprzek lotniska praktycznie bez podejścia. Próbuję latać jak najbardziej makietowo bo to przecież nie akrobat ale jeszcze z pięć lotów i powieszę go na śmigle https://www.youtube.com/watch?v=RBxZAfWO7tU 2
Emhyrion Opublikowano 25 Września 2015 Opublikowano 25 Września 2015 Lechu - właśnie o to mi chodziło gdy pisałem, że model o tej rozpiętości powinien ważyć te przynajmniej 3 kg. Ty masz dwa i nim rzuca. P-11 ma sporą powierzchnię płata, jest górnopłatem, NIE JEST akrobatem tylko warbirdem i obciążenie powierzchni płata na poziomie średnio ciężkiego latawca nie jest mu potrzebne do szczęścia. Poza tym model fajny i nie mogę się doczekać KIT-a. Tylko mam jedną prośbę... Instrukcja - OK, wszystko to o czym pisałeś też, ale nie szalejcie proszę z jakimiś wypasionymi pudełkami, boję się, że to niepotrzebnie podniesie koszty modelu. No chyba, że się mylę
Rekomendowane odpowiedzi