Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Lech Mirkiewicz Opublikowano 21 Września 2015 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 I już, po oblocie Start był iście książkowy ( lądowanie również). Zamierzałem trochę pokołować po lotnisku ale przy lekkim dodaniu gazu model pojechał równo , rozpędził się i podniósł "ogonek" , nie było odwrotu,start na pół gazu. Lot bardzo poprawny, model nie wymagał trymowania. Pierwszy lot w dużym stresie zawsze jest mało widowiskowy bo najważniejsze jest aby modelu nie rozbić i poznać co potrafi. Co prawda co do tego drugiego to jeszcze wiele lotów potrzeba ale już po pierwszym widzę,że się polubimy To,że już w pierwszym locie zrobiłem dwie beczki to jak dla mnie rewelacja zwłaszcza ,że model nie jest stworzony do akrobacji i beczki wychodzą dość ospale ale ważne jest ,że model się "słucha" Będę nabierał doświadczenia w lataniu tym modelem i za jakiś czas podsumuję moje obserwacje Film wyszedł jak wyszedł niskie słońce, słabe światło powodowały częste zaniki ostrości ale przedstawiam go w całości ,bez cięć, 100% dokument. Lot trwał ok 4 min , w akumulatorze pozostało 40% https://www.youtube.com/watch?v=751NDeakJx4 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Gratuluję oblotu i pięknego modelu. Czekam więc na więcej spostrzeżeń. Jakie wychylenia sterów? I najważniejsze kiedy kit ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Na dobrą sprawę to tylko dzięki kilku kolegom, którzy na początku kwietnia tego roku w tym wątku zmobilizowali nas do dalszej pracy powstał ten model Inaczej pewnie niedokończone pliki wciąż zalegałyby mi gdzieś na twardym dysku w komputerze, a zleżała balsa wciąż sezonowałaby się na półkach w prywatnej modelarni Lecha Mirkiewicza W ciągu pięciu miesięcy wersja spalinowa została przekonstruowana na elektryczną, zbudowana i oblatana. Teraz pozostaje tylko porządnie zapoznać się z modelem w locie (działka Leszka), dorysować kilka części i ponownie poukładać wszystko na formatkach. A ponieważ nie cierpię elektryków zaraz po tym zabieram się za poprawioną wersję spalinową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
van_daal Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Coś pięknego! Najszczersze gratulacje. Świetna robota pilota-oblatywacza. Patrząc na ten model w locie żal d..pę ściska, że nie ma latającej repliki tego samolotu... Albo trzech. W czasie defilady, w Święto Wojska Polskiego, przelot klucza P-11-tek, albo jeszcze lepiej "Łosiek" w ich eskorcie... Eeeeeech! Ja już nie dożyję raczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Pięknie! Widać, że model chce latać. Gratulacje za udaną konstrukcję i oblot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merlin71 Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Piękny model pięknego samolotu i świetnie lata jak widać ! Cieszę się że powstanie wersja spalinowa bo też jakoś mi nie bardzo leżą elektryki więc czekam niecierpliwie. MASK możesz zdradzić jaki profil płata zastosowany został w tym modelu i jaki kąt zaklinowania płata? Statecznik poziomy jak w orginale do skali czy powiększony? pod jaką pojemność spalinowy silnik będzie odpowiedni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Elektryki rulez A tak na serio, wielkość modelu idealna, model piękny i historyczny i dobrze że będzie wybór dla miłośników spalin i cichego latania. Piękna robota i jeszcze raz gratulacje dla Marcina i Lecha. Hip,hip, niech żyją Czekam na kita (elektrycznego oczywiście ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
* Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Dołączam się do gratulacji, model piękny i jak widać bezproblemowo lata. Ponieważ ja podobnie jak Marcin wolę napęd spalinowy, więc poczekam na taką wersję i wtedy razem z Łosiem (niestety elektro) i Karasiem będę miał osłonę myśliwską. Karaś na zdjęciu poniżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 a ja nieśmiało zapytam, kiedy będzie dostępny KIT elektrycznej wersji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 22 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Kadr z dzisiejszych lotów. Model lata świetnie Film wstawię jak nazbieram więcej materiałów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 No dobra - to może uznajmy już, że apetyty zostały rozbudzone Kiedy i za ile? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetfan Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Kiedy i za ile to dobre pytania ale jeszcze lepsze: kiedy wersja z prawdziwym silnikiem czyli spalinowa? Model piękny, gratulacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Przepraszam za luźną uwagę, ale myślę, że wśród miłośników lotnictwa i myśliwców zostanie mi to wybaczone Otóż czytam ostatnio niezwykle ciekawą książkę, biografię Johna Boyda. http://www.amazon.com/Boyd-The-Fighter-Pilot-Changed/dp/0316796883 Polecam, niezwykła postać, człowiek,który odcisnął swoje piętno na rozwoju nowoczesnego lotnictwa myśliwskiego i to zarówno jako niepokonany pilot, twórca teorii walki powietrznej i nowych manewrów jak i wizjoner i inżynier, twórca teorii zachowania energii w manewrowej walce powietrznej, ojciec duchowy F16. A piszę o tym, gdyż i w tym wątku doszło do polemiki a`propos wagi modelu. Po przeczytaniu myślę, że nie będzie wątpliwości, że niska waga jest jednym z istotniejszych elementów przy projektowaniu i budowaniu wysoce manewrowego myśliwca, a skoro teoria sprawdza się w skali makro, to pewnie nie przeszkadza też w mikro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 model piekny gratulecje, czekamy na kit eletryczny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtan Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 A nie kusi Twórców pójście za ciosem i zmodyfikowanie projektu do prototypowego P.1 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Dzięki Panowie! (...) MASK możesz zdradzić jaki profil płata zastosowany został w tym modelu i jaki kąt zaklinowania płata? Statecznik poziomy jak w orginale do skali czy powiększony? pod jaką pojemność spalinowy silnik będzie odpowiedni? Na razie powiem tylko, że statecznik jest powiększony, a odpowiedni będzie silnik o pojemności .40 2t albo .50-.60 4t. Dołączam się do gratulacji, model piękny i jak widać bezproblemowo lata. Ponieważ ja podobnie jak Marcin wolę napęd spalinowy, więc poczekam na taką wersję i wtedy razem z Łosiem (niestety elektro) i Karasiem będę miał osłonę myśliwską. Karaś na zdjęciu poniżej. Bardzo elegancki ten Karaś i fota świetna! Kiedyś zacząłem rysować Suma, bryła już prawie jest, może kiedyś wrócę do tego projektu: (...) A piszę o tym, gdyż i w tym wątku doszło do polemiki a`propos wagi modelu. Po przeczytaniu myślę, że nie będzie wątpliwości, że niska waga jest jednym z istotniejszych elementów przy projektowaniu i budowaniu wysoce manewrowego myśliwca, a skoro teoria sprawdza się w skali makro, to pewnie nie przeszkadza też w mikro Ja też nie rozumiem tych wątpliwości. Lżejszy jest zwrotniejszy, może latać wolniej od cięższego i, co pewnie dla wielu będzie zaskoczeniem, szybciej. Ale ma też swoje wady: jest bardziej podatny na podmuchy wiatru i jest konstrukcyjnie słabszy A nie kusi Twórców pójście za ciosem i zmodyfikowanie projektu do prototypowego P.1 ? Strasznie mi się podoba P1, ale, mimo podobieństw, musiałby to być projekt robiony całkiem od nowa :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtan Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Strasznie mi się podoba P1, ale, mimo podobieństw, musiałby to być projekt robiony całkiem od nowa :/ Czyli najważniejszy warunek dla rozpoczęcia prac jest spełniony Nie musisz się spieszyć, na tą zimę mam w planie dokończyć Łosia, na kolejną - zbudować Spita, więc masz dwa lata czasu Podpowiem Ci z kim porozmawiać o bryle samolotu: http://www.oldhangar.airart3d.com/?p=220 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 P1 też ładny, ale kiedy będą dostępne zestawy PZL-ki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 25 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 P1 też ładny, ale kiedy będą dostępne zestawy PZL-ki? Panowie, proszę o jeszcze trochę cierpliwości i wyrozumiałość. Podchodzimy do tego tematu bardzo poważnie. Zestaw ma być sprzedawany profesjonalnie i aby to było możliwe kilka urzędów należy odwiedzić ponad to zorganizować materiały, cięcie laserem, nawet pudełko jest jakimś problemem. Planowany zestaw będzie w wersji tzw short kit + maska silnika. Zajmę się organizowaniem tego wszystkiego niebawem a tymczasem nanoszone są poprawki które wynikły w końcowej fazie budowy, przy wyważaniu. Niby drobiazg a roboty masa a jeszcze jakąś instrukcję trzeba opracować.Jest to tylko ogólny zarys prac które musimy wykonać aby sprzedawany produkt był na wysokim poziomie. Doskonale rozumiem wszystkich miłośników tego pięknego modelu i dlatego jeszcze raz proszę o cierpliwość Model do tej pory wykonał 6 lotów z czego dwa zostały filmowane a ponieważ pogoda się u nas załamała więc pokażę to co mam. W zasadzie wszystkie starty ,lądowania i loty są podobne. Model lata jak dla mnie super, trochę nie lubi wiatru co widać w drugiej części filmu. W czasie lotu wiatr zmienił kierunek o 90 stopni i musiałem lądować w poprzek lotniska praktycznie bez podejścia. Próbuję latać jak najbardziej makietowo bo to przecież nie akrobat ale jeszcze z pięć lotów i powieszę go na śmigle https://www.youtube.com/watch?v=RBxZAfWO7tU 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Lechu - właśnie o to mi chodziło gdy pisałem, że model o tej rozpiętości powinien ważyć te przynajmniej 3 kg. Ty masz dwa i nim rzuca. P-11 ma sporą powierzchnię płata, jest górnopłatem, NIE JEST akrobatem tylko warbirdem i obciążenie powierzchni płata na poziomie średnio ciężkiego latawca nie jest mu potrzebne do szczęścia. Poza tym model fajny i nie mogę się doczekać KIT-a. Tylko mam jedną prośbę... Instrukcja - OK, wszystko to o czym pisałeś też, ale nie szalejcie proszę z jakimiś wypasionymi pudełkami, boję się, że to niepotrzebnie podniesie koszty modelu. No chyba, że się mylę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi