Bartek Piękoś Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2013 Hubert sorki, że dopiero teraz odpisuję. No więc tak, z moich amortyzatorów z HK jestem bardzo zadowolony. Od początku jeden nie pracował tak jak powinien (niestaranna obróbka) i musiałem go przeszlifować i wypolerować. Teraz oba pracują płynnie i mięciutko. Kolega, który miał złe doświadczenia z takimi amorami z HK, po pomacaniu moich był mile zaskoczony. Skok wydaje mi się wystarczający. Dzięki nim i dość dużym oponom z fajnej miękkiej pianki tłumienie w pionie jest moim zdaniem więcej niż wystarczające. Co do drutu sprężystego: wiem, że wielu Kolegów z powodzeniem go stosuje. Ja zbyt dużo widziałem na filmach oraz na żywo startów modeli z takim podwoziem i nie mam do niego zaufania. Moim zdaniem, ten drut nie ma szans ugiąć się w pionie tylko odchyla się w różnych kierunkach: najczęściej do przodu (przy nacisku pionowym) i do tyłu (przy toczeniu się po nierównym podłożu). Może czasem to kwestia źle dobranej średnicy drutu do wagi modelu, jednak moim zdaniem sam mechanizm (sposó ugięcia skutkuje niestabilnością takiego podwozia i tendencjami do jego "podwijania się" do tyłu. Widziałem niejeden kapotaż po czymś takim. Tymczasem golenie się kleją, żywica tężeje. Nie wiem czy przed kolejnym lataniem będę jeszcze coś robił z tym podwoziem. Głównie myślę o tych zastrzałach. Mały problem - za golenią jest mało miejsca na ich zainstalowanie pod odpowiednim kątem. Podumam.
Bartek Piękoś Opublikowano 6 Lutego 2014 Autor Opublikowano 6 Lutego 2014 Cześć Poniżej aktualizacja z postępu prac wykończeniowych. Zgodnie z zapowiedziami, robię wloty w natarciu. Są praktycznie na ukończeniu. Puszkowatej chłodnicy oleju nie będę robił. Wnętrze "puszki" (kanał za nią) chcę jeszcze podcieniować czarną farbą, żeby nie widać było kształtu kanału i było wrażenie głębi. Takie ukształtowanie kanału w środku jest podyktowane maksymalnie niezakłóconym przepływem powietrza, jaki chciałem uzyskać. Wygląd był na drugim miejscu. Mam nadzieję, że udało się uzyskać kompromis. Na razie złożone na sucho, więc nie zwracajcie uwagi na niedoskonałe spasowanie. Jak to Waszym zdaniem wygląda? Na etapie zaawansowanych prac jest również nowa maska silnika. Zdjęcia niebawem.
Patryk900 Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 No to ładnie pojechałeś Ciekawe jak komponować się będą z całością
Bartek Piękoś Opublikowano 6 Lutego 2014 Autor Opublikowano 6 Lutego 2014 Ciekawe jak komponować się będą z całością Mniej więcej tak:
Patryk900 Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 Ładnie wyglądają tylko wydaje mi się, że w oryginale chłodnice były bardziej zaokrąglone na krawędzi będziesz robił jakąś atrapę silnika wewnątrz pokrywy ?
Bartek Piękoś Opublikowano 6 Lutego 2014 Autor Opublikowano 6 Lutego 2014 Na której krawędzi? Tak, atrapę silnika zrobię.
Patryk900 Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 O te dokładnie może mi sie wydaje tylko bo nie są w kolorze samolotu
Bartek Piękoś Opublikowano 6 Lutego 2014 Autor Opublikowano 6 Lutego 2014 O te dokładnie może mi sie wydaje tylko bo nie są w kolorze samolotu Są zaokrąglone. Będzie to widać, jak skleję, zaszpachluję krawędzie na gładko a kanał dostanie czernią. P.S. Lubię to zdjęcie.
JacekCichy Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 piknie, zdradzisz co będziesz dziergał następnego po Korsarzu?
Bartek Piękoś Opublikowano 6 Lutego 2014 Autor Opublikowano 6 Lutego 2014 piknie, zdradzisz co będziesz dziergał następnego po Korsarzu? Jeszcze nie wiem. Zakres chceń mam dość duży, od jednosilnikowego warbirda, poprzez wodnosamolot, aż po coś dwusilnikowego wojennego lub cywilnego (Mosquito, Partenavia P-68). Albo coś zupełnie od czapy . Warbirdami sypnęło ostatnio na forum.... Tak czy siak coś ok. 1,5-1,6m rozpiętości, na pakiety 4S. P.S. Skończysz Corsaira na ten sezon?
JacekCichy Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 Faktycznie spektrum dosyć szerokie Dużo jeszcze będziesz tuningował w Korsarzu czy chłodnice to już ostateczny dodatek? Skończysz Corsaira na ten sezon? No cóż jakby to powiedzieć, raczej nie będę póki co wracał do Korsarza bo trochę mnie przerósł a poza tym jest tam za dużo rozwiązań które w obecnym stanie wiedzy mi się po prostu nie podobaja. Ale ekstrzynie już nie wiele brakuje do wykończenia więc na ten sezon na pewno będzie gotowa, a co dalej to się zobaczy...
Bartek Piękoś Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Opublikowano 7 Lutego 2014 ... czy chłodnice to już ostateczny dodatek? To pierwsza z kilku zmian. Drugą widać na powyższym zdjęciu (maska silnika, jeszcze nie skończona), trzecia to atrapa silnika. Plus jakieś smaczki malarskie. No cóż jakby to powiedzieć, raczej nie będę póki co wracał do Korsarza bo trochę mnie przerósł a poza tym jest tam za dużo rozwiązań które w obecnym stanie wiedzy mi się po prostu nie podobaja. Ale ekstrzynie już nie wiele brakuje do wykończenia więc na ten sezon na pewno będzie gotowa, a co dalej to się zobaczy... Szkoda tego Corsarza, ale Extra też jest extra .
sławek Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Panie Bartoszu -moje gratulacje - Twoja relacja z budowy w Przeglądzie RC i nic się nie chwalisz . A wloty pierwsza klasa . Nadal brakuje mi linii podziału blach....
Bartek Piękoś Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Opublikowano 7 Lutego 2014 Panie Bartoszu -moje gratulacje - Twoja relacja z budowy w Przeglądzie RC i nic się nie chwalisz . Dzięki. Fakt, miłe wydarzenie w życiu . A wloty pierwsza klasa . Bóg zapłać za dobre słowo. Nadal brakuje mi linii podziału blach.... Są w planach.
RAFALR30 Opublikowano 8 Lutego 2014 Opublikowano 8 Lutego 2014 No, no - styczniowa relacja w RC Przegląd Modelarski robi wrażenie - właśnie jestem po przeczytaniu artykułu ( w Empiku :-) ). http://www.rcmodel.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=503:f4u-corsair-moj-pierwszy-model-cz-1&catid=67:rc-przegld-modelarski-12014-97&Itemid=17 Świetnym językiem napisane. Gratuluję.
Bartek Piękoś Opublikowano 8 Lutego 2014 Autor Opublikowano 8 Lutego 2014 No, no - styczniowa relacja w RC Przegląd Modelarski robi wrażenie - właśnie jestem po przeczytaniu artykułu ( w Empiku :-) ). http://www.rcmodel.p...14-97&Itemid=17 Świetnym językiem napisane. Gratuluję. Dzięki. Bardzo mi miło. Sam lubię poczytać w Empiku
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Opublikowano 21 Lutego 2014 Cześc! Prace trwają Wloty skończone. Została kosmetyka przy odtwarzaniu malowania krawędzi natarcia. Może trochę nudzę o nich, ale się przy nich narobiłem, jestem zadowolony i chcę się pochwalić . Ogólna uwaga: mimo mych obaw, styrodur (oraz pianka Arbitron) świetnie przyjmują dość agresywny podkład Gunze Sangyo (Mr. Surfacer). Kto zna i malował, ten wie, kto nie wie - niech spróbuje. Świetnie "ujednolica" właściwości różnych powierzchni, impregnuje (balsa!), wygładza, można polerować niemal na połysk. Szpachlowanie zgrubne - balsą Hobbylite Filler. Etap wyjściowy Wstępnie pomalowane, 1etap cieniowania Pryśnięty ciemniejszy szary oraz czarny jako imitacja chłodnic oleju (w gruncie rzeczy żeby ukryć ich brak). Widać też szablon, który bardzo ułatwił mi wielokrotne dopasowywanie żeberek (przed szablonem to była masakra) i ich prawidłowe ułożenie przy wklejaniu (wszystkie na raz). Sklejone, poszpachlowane i pomalowane oraz rozjaśniona białą, bardziej miękka granica cienia na wlotach Ciekawe czy to w ogóle widać... To jeszcze takie porównanie (światło słoneczne na obu zdjęciach max zbliżone, drugie zdjęcie nieco z góry, ale nie miało to wpływu na to, co chciałem pokazać): Maska silnika i klapki chłodzące Po zaobleniu przodu, wziąłem się za klapki chłodzące (odprowadzą część strumienia powietrza). Poniżej moje próby zrobienia "kopyta" pod laminowanie cienką tkaniną 25g (pewnie x 2). Papier na wikol uznałem za zbyt delikatny. Ten styrodur-kopyto potem oczywiście usunę. Macie jakiś pomysł czym go pomaziac, żeby nie skleił mi się z żywicą? Jakieś domowe sposoby? Ponieważ przeróbki maski mają na celu zmniejszenie oporów powietrza i poprawienie prędkości modelu, zastanawiam się, czy nie za bardzo te klapki rozchyliłem (więcej powietrza wypuszczą, ale zakłócą opływ kadłuba). Chyba zmniejszę to co na zdjęciu poniżej. Co o tym sądzicie?
kkkamil Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Co do maski to dwie warstwy tkaniny 25 g to będzie za mało, laminat będzie zbyt wiotki. Ja dałbym przynajmniej 4 warstwy. Kopyto możesz posmarować pastą do butów np bezbarwną, ale to nie jest konieczne. Styrodur można łatwo wydłubać i wypłukać nitro. No chyba że kopyto ma być wielokrotnego użytku.
marcelizor Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Najprościej jest okleić kopyto taśmą samoprzylepną, żywica się jej nie ima
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Opublikowano 21 Lutego 2014 Dzięki Panowie. Kkkamil, zapomniałem napisać, że laminowanie ma dotyczyć tylko klapek i "nachodzić" 1-2cm na maskę, żeby się jej jakoś trzymało. Laminowanie całości? Hmm... To moje pierwsze laminowanie. Zacznę chyba od samych klapek. Podumam jeszcze, bo w zasadzie mam kopyto pod kompletną maskę. Oczywiście w takim przypadku zrobiłbym na kopycie laminatową formę i dopiero w niej - maskę.
Rekomendowane odpowiedzi