Bartek Piękoś Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Powietrze będzie miało ujście ze stożka w którym jest zabudowany silnik? Dobre pytanie . Ujście jest, ale za małe. Stożek dostanie jeszcze niewielkie "skrzela". Edit: A oto i one Dół Góra Tył
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Film z wczorajszych lotów. Nie wiem jak to wkleić, żeby widoczna była miniaturka. Sorry za nagłe poruszenia obrazu (i tak większość wyciąłem), ale pierwszy raz filmowałem z aparatem na głowie
robertus Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Wklej ten link co jest w udostepnij Jaka kamerkę masz na głowie?
Emhyrion Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 jakby to była Cessna to bym powiedział "wow, ale fajnie lata!". Ale to jest myśliwiec... Co on taki wolny?
RAFALR30 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Mocno ściąga w lewo przy starcie. No to czekamy na pierwsze pętle, beczki... . A gdzie atrapa silnika?
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Piękny oblot. Gratulacje :-) Dzięki. Tomku, dla ścisłości, to już 14 albo 15 start tego modelu . jakby to była Cessna to bym powiedział "wow, ale fajnie lata!". Ale to jest myśliwiec... Co on taki wolny? Hmmm... Od początku narzekałem na niską prędkość maksymalną. Jednak, moim zdaniem, na tym filmie ciężko dostrzec jej niedostatki. Latałem maks. na 60-70% mocy plus wiatr. Z wiatrem latał bardzo szybko. Krótko mówiąc testy prędkości jeszcze przede mną. Nastąpią po zmianie silnika na 540 kV i zmniejszeniu kąta zaklinowania skrzydła. Jestem dobrej myśli. Mocno ściąga w lewo przy starcie. No to czekamy na pierwsze pętle, beczki... . Ściąga normalnie, tak jak powinien . Po prostu miał wiatr w tyłek z lewej strony a i pilot momentami nietęgo kontrował . No to czekamy na pierwsze pętle, beczki... . Też czekam... A beczki i wywroty już były, jeno nie na filmie. A gdzie atrapa silnika? Głównie w głowie konstruktora, ale częściowo już na stole w jadalni .
Emhyrion Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 aaa... jak nie było pełnej prędkości to ok. Bo na filmie jakoś tak majestatycznie lata... A model piękny, zazdroszczę talentu
robertus Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Dochodzi do tego też wielkość modelu. W dużym modelu nie widać tak prędkości jak w małym. Szczególnie na filmie. Bartku co chcesz osiągnąć zmniejszając kąt zaklinowania skrzydeł. Zmniejszy się wtedy siła nośna i będziesz musiał latać na maksa cały czas.
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2014 aaa... jak nie było pełnej prędkości to ok. Bo na filmie jakoś tak majestatycznie lata... A model piękny, zazdroszczę talentu Dzięki. I bez przesady z tym talentem Bartku co chcesz osiągnąć zmniejszając kąt zaklinowania skrzydeł. Zmniejszyć opory. Zmniejszy się wtedy siła nośna i będziesz musiał latać na maksa cały czas. Clark Y przestaje generować siłę nośną przy kącie zaklinowania mniejszym niż -3 stopnie. Ja mam teraz +2 stopnie (liczone do cięciwy). Jak na myśliwiec to kuriozum.
robertus Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Warto to sprawdzić. Zmień kąt i zobacz jak lata, jestem ciekaw co się zmieni.
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Warto to sprawdzić. Zmień kąt i zobacz jak lata, jestem ciekaw co się zmieni. Otóż to. Warto sprawdzić. Jednak jestem dość pewny efektu, może nie tyle jego skali, co kierunku zmiany. Jeden kolega, od lat latający elektrykami i spaliniakami, jeszcze przed oblotem przegadał ze mną ustawienia zaklinowania, doradzając na pierwsze loty większy kąt jako bardziej asekuracyjny i spowalniający model, "potem sobie zmniejszysz". Do tej pory jego podpowiedzi mi się sprawdzały . Poza tym to brzmi sensownie. Mam przygotowaną podkładkę 1,5 mm i zobaczę o ile zmniejszy się kąt. Nie chciałbym na pierwszy raz przekroczyć 2 stopni różnicy. A zmieni się na pewno dużo, nie tylko prędkość. Kąty przy podejściach, stabilność lotu. No, ale to już w praktyce. Robert, przepraszam, przegapiłem twoje pytanie o kamerę. Kręcone aparatem Canon SX220. Szarym . Montaż na kasku rowerowym.
Bartek Piękoś Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2014 "Toczą się" prace przy silniku... Biorę się za cylindry, potem najprzyjemniejsze - detale
TeBe Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Ty byś się wziął w końcu za sosnę i balsę. Marnujesz się przy tym styropianie ;-)
Bartek Piękoś Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Ty byś się wziął w końcu za sosnę i balsę Z przyjemnością .
TeBe Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 To róbmy równolegle http://mpa.piaggioaero.com/ Ja planuję rozpocząć końcem maja i oblatać jeszcze przed zimą.
Bartek Piękoś Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2014 To róbmy równolegle http://mpa.piaggioaero.com/ Ja planuję rozpocząć końcem maja i oblatać jeszcze przed zimą. Zaj... jest ten samolot. Od razu się zapisuję w kolejkę do zobaczenia go na żywo. Mogę przejechać w tym celu... powiedzmy pół Polski Wracając do Corsaira z pianki Cylindry Pierwszy egzemplarz prototypowy (może stanie się seryjnym). Proces produkcji: Przed nacinaniem "blaszek" (jak to się nazywa?) wstępnie rozcinam cały cylinder wzdłuż z każdej strony, żeby potem otrzymać dwie połówki. Widać rozcięcie, o którym wspominałem. Jak dla mnie jest o.k. A co Koledzy sądzą?
robertus Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Przyznam się, że się trochę pogubiłem. Zrobiłeś piękny stożek w którym umocowałeś silnik, aby zmniejszyć opory czołowe i aby powietrze mogło swobodnie przepływać, a teraz zamykasz to okienko atrapą silnika gwiazdowego. Makietowo super, ale czy nie wracasz teraz do punktu wyjścia?
Bartek Piękoś Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Robert, w pełni cię rozumiem. Samemu mi szkoda ten przepływ zaburzac atrapą silnika. Jednak to tak piękna i ciekawa bryła, że nie mogę jej pominąc. Zresztą od dawna zapowiadałem, że atrapa będzie. Inna sprawa, że aerodynamika przodu i tak jest lepsza niż była. Jeszcze rozważam zrobienie cylindrów superaerodynamicznych tzn z kółek z czegoś cienkiego i sztywnego (plastik, twarda folia, stare dyskietki?) z podkładkami dystansowym. Na razie jednak poprzestanę na atrapie piankowej. Będzie łatwo zdejmowana, więc jak będzie nadmiernie hamowac, to do szybszego latania się ją zdejmie. A potem się znowu założy i znowu lansik pełną gębą
Rekomendowane odpowiedzi