Skocz do zawartości

Corsair 140cm, depron - mój pierwszy model :)


Rekomendowane odpowiedzi

Ja to się w sumie dziwię, że nie widziałem zdjęć tłoków i układu paliwowego...

Tłoki sa w cylindrach, nie pokazywałem :D ?

 

Bartku przepiękny ten silniczek :D

Dzięki. Ostatnio zrobiłem w nim jeszcze parę poprawek, a teraz czeka na malowanie i montaż. Już wcześniej obiecałem zdjęcia, ale nie dałem rady. Pewnie dziś coś wrzucę.

 

Tymczasem...

Dziś wydarłem tej cholernej pogodzie okj. 1-ej znośnej godziny. Wylatane dwa pakiety :) . Jeszcze ze starym napędem, ale

 

wreszcie z kątem zaklinowania skrzydła zmniejszonym z +2 na +1.

 

Miałem duże obawy o start, ale oba starty poszły gładko, zwłaszcza, że pamiętałem żeby włączyc mikser gazu i SK.

Ciężko stwierdzic jak duże są różnice (podmuchy wiatru i dużo nerwowości u mnie - wychodzi brak regularnego latania), ale na pewno:

 

1. Wymaga szybszego latania do lotu w poziomie (jeśli nie trymuje SW) - większośc czasu lotu na ok. 70% gazu

2. Nieco większa jest prędkośc startu, ale rezerwa jest w klapach i mocniejszym zaciągnięciu SW. Na razie mam nawyki z poprzednich ustawień i czekałem aż sam się oderwie.

3. Co do prędkości lądowania - nie wiem, momentami powiewało i chyba mogłem podchodzic wolniej, ale to już kwestia pilotażu.

4. Najmilsza róznica - beczka i 3/4 beczki z wejściem w nawrót są teraz dużo przyjemniejsze, wymagają tylko lekkiej kontry SW. Fajnie. Bardzo fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he - te o te 3/4 beczki z nawrotem chodziło - takie jak przejście do ataku na filmach - tak się domyślałem. Z ziemi to tak efektownie nie wygląda jak z powietrza. Czasem próbowałem ale trzeba to zrobić bardzo wolno, żeby było efektownie. Kombat w tym manewrze przelatuje zbyt długi odcinek i nie wygląda to tak fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem czasem wcześniej, że zmniejszenie kąta zmniejszy siłę nośną co przełoży się na wymagane szybsze latanie?

Nie pisałeś, ale to bylo dla mnie jasne :) .

Może z tą uwagą, że nie muszę latac szybciej, jeśli odpowiednio wytrymuję SW. Ale ja chcę latac szybciej.

 

He he - te o te 3/4 beczki z nawrotem chodziło - takie jak przejście do ataku na filmach - tak się domyślałem.

Nie wiem czy to się tak nazywa - starałem sie opisac precyzyjnie, jak mogłem.

 

 Z ziemi to tak efektownie nie wygląda jak z powietrza. Czasem próbowałem ale trzeba to zrobić bardzo wolno, żeby było efektownie. Kombat w tym manewrze przelatuje zbyt długi odcinek i nie wygląda to tak fajnie.

No ja dzisiaj dopiero pierwsze próby na nowych ustawieniach, ale całkiem, całkiem to wygląda. Oczywiście zamierzam cwiczyc, żeby wyglądało tak, jak opisujesz, jednak potrzebuję do tego w miarę spokojnego powietrza. I regularnego treningu, bo to zaniedbałem i może się zemścic.

Najwazniejsze, że już teraz przy obrotach nie muszę miotac ogonem, bo i prędkośc utrzymuję większą i zmiana kąta zrobiła swoje. Choc mam wrażenie, że są tu jeszcze rezerwy (do zmniejszenia kąta).

Może by tak 0 st.? :rolleyes: Żartuję, na razie zostawiam jak jest i się przyzwyczajam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem czy to się tak nazywa - starałem sie opisac precyzyjnie, jak mogłem.

 

 

 

Słuchaj Andrzeja, dobrze prawi :) To taka cicha woda, ale kompendium wiedzy z akrobacji i kombatów !! W zeszłym roku zrobił mi ekspresowy wykład z figur akrobacyjnych na mistrzostwach akrobacji w Piastowie i byłem pod ogromnym wrażeniem wiedzy i fachowości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Słuchaj Andrzeja, dobrze prawi :) To taka cicha woda, ale kompendium wiedzy z akrobacji i kombatów !!

Ależ ja wręcz chłonę jego słowa :) .

 

W zeszłym roku zrobił mi ekspresowy wykład z figur akrobacyjnych na mistrzostwach akrobacji w Piastowie i byłem pod ogromnym wrażeniem wiedzy i fachowości :)

W tym roku sytuacja się powtórzyła, zmienił się tylko słuchacz :D . Już to pisałem, ale powtórzę: Andrzej jest kozak w powietrzu, a na ziemi - krynica mądrości. A już zupełnie serio: znaleźć w Radomiu i porozmawiać z kimś kto ma doświadczenie i z pasją się tym dzieli to naprawdę szczęście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry weczer,

 

zapowiedziałem zdjęcia z postępów prac, ale chyba sobie dziś dłubanie odpuszczę,

więc przynajmniej parę fotek naziemnych  :P  z dzisiejszej wyprawy na pas.

 

W porównaniu z ostatnimi zdjęciami - poreperowane poszycie, uzupełnione malowanie (nie straszą już arbitronowe zielone wstawki), pomalowana maska silnika.

Jeszcze straszy owiewka kabiny, ale ta też będzie wymieniona na nową, ma nadzieję, ładniejszą.

Widać, że brakuje jeszcze bardzo osłon na patyczkowatych goleniach. No i trochę jakby brakuje silnika :D

post-11729-0-80559700-1400098209_thumb.jpg

post-11729-0-29104700-1400098214_thumb.jpg

post-11729-0-55745600-1400098219_thumb.jpg

post-11729-0-33818100-1400098224_thumb.jpg

post-11729-0-50515500-1400098231_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Odnoszę tylko wrażenie, że za blisko podchodzisz z aparatem

Chyba masz rację... Będę pamiętał.

 

ech ... Straciłem morale ;-) i jak mamy teraz razem polatac, jak widzę takie cudo to kompleksów dostaje ..

Do cuda to mu brakuje całej listy rzeczy, jednakowoż dziękuję.

 

a tak z innej beczki, taki model aż prosi się o spaline, fachowca masz pod nosem ;-)

Aaaaaa! Tu cię mam! Spalina mi odleci z połową kadłuba a ty odzyskasz morale, tak?! :D

 

Mam garść zdjęć co to zapomniałem wrzucić.

Wspominałem już chyba o tych przeróbkach (chodzi o konwersję silnika P&W R-2800 z wersji 21 na wersję 8, a dokładnie 8W).

Stara złączka przewodów do iskrownika i nowe złączki, w przeciwieństwie do starych wklejane parami.

post-11729-0-21146900-1400102270_thumb.jpg

Po wklejeniu

post-11729-0-64640700-1400102278_thumb.jpg

Kolejny pominięty przeze mnie do tej pory charakterystyczny element doczekał się swoich 5 minut

post-11729-0-21784600-1400102288_thumb.jpg

post-11729-0-81294400-1400102306_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.