Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio chciałem puścić mój motoszybowiec, szykuję się do rzutu, a tu nagle czuję jak samolot leci do tyłu!'

Rozkręciłem go, przestawiałem łopatki śmigła, bindowałem i nic. Niestety latać do tyłu nie umiem ;D

Opublikowano

Jak to jest silnik bezszczotkowy to zamień miejsca dwa dowolne kable miedzy silnikiem a regulatorem.

Jak szczotka to też zamień dwa kable.

Opublikowano

okazało się że jeden z kabli był przerwany, nie widziałem tego bo był zasłonięty gumową osłonką. szybka akcja z lutownicą i gotowe ;D

Opublikowano

"a tu nagle czuję jak samolot leci do tyłu!'"

 

 

okazało się że jeden z kabli był przerwany, nie widziałem tego bo był zasłonięty gumową osłonką. szybka akcja z lutownicą i gotowe ;D

Coś mi to podpada :( ,jeżeli jeden z przewodów się urwie to silnik nie ma prawa kręcić. Jeżeli ktoś kręci to tylko TY czyli piszesz głupoty

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jako początkujący kupiłem Sky surfera 1400 artf . Zgodnie z sugestiami forumowiczów dokupiłem śmigło 6*5,5 (dowiedziałem się że prawe "po" dokonaniu zakupu) Pytaniwe: mogę przyjąc , że zakładajac je zamiast oryginalnego i zmieniając bieg silnika postąpię prawidłowo? Nie chciałbym zaraz na początku czegoś spalić. Mogę przyjąć , że kierunek obrotów nie ma wpływu na parametry/wydajność/żywotność silnika?

Opublikowano

Dla samego silnika bezszczotkowego - nie ma wpływu lewe czy prawe obroty.

Inaczej bedzie jeśli chłodzenie silnika wymuszone jest częściowo przez strumień od obracającego się śmigła. Tam zmiana obrotów i kierunek strumienia(!) może podgorszyć jego chłodzenie co doprowadzi w efekcie do przegrzania. Jesli natomiast w takim przypadku zmienimy kierunek obrotow silnka zakladajac śmiglo o przeciwnym kierunku obrotow (np lewe), ale kierunek strumienia powietrza się nie zmieni, silnikowi nic się nie stanie.

Opublikowano

Inaczej bedzie jeśli chłodzenie silnika wymuszone jest częściowo przez strumień od obracającego się śmigła. Tam zmiana obrotów i kierunek strumienia(!) może podgorszyć jego chłodzenie co doprowadzi w efekcie do przegrzania. Jesli natomiast w takim przypadku zmienimy kierunek obrotow silnka zakladajac śmiglo o przeciwnym kierunku obrotow (np lewe), ale kierunek strumienia powietrza się nie zmieni, silnikowi nic się nie stanie.

 

Przeczytałem kilka razy i nie rozumiem... Śmigło napisami w kierunku lotu, silnik odpowiednio do śmigła, chłodzenie zgodnie z konstrukcją. To o co chodzi?

 

Marek, jak zmienisz kierunek obrotów to zobacz, czy kierunek obrotów przypadkiem nie będzie ci luzował piasty. Musisz zwrócić szczególną uwagę na poprawne dokręcenie śmigła. Bez kleju się nie obejdzie. Inaczej zgubisz śmigło i kołpak.

 

Bartosz

Opublikowano

1.Sprawdziłem empirycznie - działa zmiana obrotów ale... oryginalna oś silnika jest? 3 mm (przynajmniej zakończona jest gwintem i nakręcić można nakrętkę M3) oraz "oryginalne śmigło jest swoją osią spasowane do istniejącej osi silnika natomiast zakupione śmigło 6*5,5 podany jest otwór 3,12 i 3,16 (po zastosowaniu dołączonych tuleji ) chyba w calach (otwór około 5 mm więc tak naprawdę ani to cale , ani milimetry) Rozumiem , że istneją piasty centrujące całość czyli jakieś inne niż ta załączona.

2.rzeczywiście może nastąpić odkręcanie się piasty (lewe obroty prawe śmigło) i tu pytanie szukać lewego śmigła czy jednak klej i modlitwa żeby całość nie odleciała ? :)

3. wracając do osi silnika skysurfera - http://abcrc.pl/p/34/3812/piasta-smigla-mp-jet-3-0-m5-dluga-os-8031-piasty-smigiel-stale-smigla-i-akcesoria.html takie coś dokupić ? niestety brak lewych śmigiełek 6*5,5

PS - dziękuję za odpowiedzi

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.