Jump to content
Sign in to follow this  
tlenex98

Silnik kręci się odwrotnie?

Recommended Posts

Ostatnio chciałem puścić mój motoszybowiec, szykuję się do rzutu, a tu nagle czuję jak samolot leci do tyłu!'

Rozkręciłem go, przestawiałem łopatki śmigła, bindowałem i nic. Niestety latać do tyłu nie umiem ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to jest silnik bezszczotkowy to zamień miejsca dwa dowolne kable miedzy silnikiem a regulatorem.

Jak szczotka to też zamień dwa kable.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okazało się że jeden z kabli był przerwany, nie widziałem tego bo był zasłonięty gumową osłonką. szybka akcja z lutownicą i gotowe ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

"a tu nagle czuję jak samolot leci do tyłu!'"

 

 

okazało się że jeden z kabli był przerwany, nie widziałem tego bo był zasłonięty gumową osłonką. szybka akcja z lutownicą i gotowe ;D

Coś mi to podpada :( ,jeżeli jeden z przewodów się urwie to silnik nie ma prawa kręcić. Jeżeli ktoś kręci to tylko TY czyli piszesz głupoty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako początkujący kupiłem Sky surfera 1400 artf . Zgodnie z sugestiami forumowiczów dokupiłem śmigło 6*5,5 (dowiedziałem się że prawe "po" dokonaniu zakupu) Pytaniwe: mogę przyjąc , że zakładajac je zamiast oryginalnego i zmieniając bieg silnika postąpię prawidłowo? Nie chciałbym zaraz na początku czegoś spalić. Mogę przyjąć , że kierunek obrotów nie ma wpływu na parametry/wydajność/żywotność silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla samego silnika bezszczotkowego - nie ma wpływu lewe czy prawe obroty.

Inaczej bedzie jeśli chłodzenie silnika wymuszone jest częściowo przez strumień od obracającego się śmigła. Tam zmiana obrotów i kierunek strumienia(!) może podgorszyć jego chłodzenie co doprowadzi w efekcie do przegrzania. Jesli natomiast w takim przypadku zmienimy kierunek obrotow silnka zakladajac śmiglo o przeciwnym kierunku obrotow (np lewe), ale kierunek strumienia powietrza się nie zmieni, silnikowi nic się nie stanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inaczej bedzie jeśli chłodzenie silnika wymuszone jest częściowo przez strumień od obracającego się śmigła. Tam zmiana obrotów i kierunek strumienia(!) może podgorszyć jego chłodzenie co doprowadzi w efekcie do przegrzania. Jesli natomiast w takim przypadku zmienimy kierunek obrotow silnka zakladajac śmiglo o przeciwnym kierunku obrotow (np lewe), ale kierunek strumienia powietrza się nie zmieni, silnikowi nic się nie stanie.

 

Przeczytałem kilka razy i nie rozumiem... Śmigło napisami w kierunku lotu, silnik odpowiednio do śmigła, chłodzenie zgodnie z konstrukcją. To o co chodzi?

 

Marek, jak zmienisz kierunek obrotów to zobacz, czy kierunek obrotów przypadkiem nie będzie ci luzował piasty. Musisz zwrócić szczególną uwagę na poprawne dokręcenie śmigła. Bez kleju się nie obejdzie. Inaczej zgubisz śmigło i kołpak.

 

Bartosz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytałem kilka razy i nie rozumiem...

 

po prostu, żeby nie stosował lewych obrotow do prawego śmigła..

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Sprawdziłem empirycznie - działa zmiana obrotów ale... oryginalna oś silnika jest? 3 mm (przynajmniej zakończona jest gwintem i nakręcić można nakrętkę M3) oraz "oryginalne śmigło jest swoją osią spasowane do istniejącej osi silnika natomiast zakupione śmigło 6*5,5 podany jest otwór 3,12 i 3,16 (po zastosowaniu dołączonych tuleji ) chyba w calach (otwór około 5 mm więc tak naprawdę ani to cale , ani milimetry) Rozumiem , że istneją piasty centrujące całość czyli jakieś inne niż ta załączona.

2.rzeczywiście może nastąpić odkręcanie się piasty (lewe obroty prawe śmigło) i tu pytanie szukać lewego śmigła czy jednak klej i modlitwa żeby całość nie odleciała ? :)

3. wracając do osi silnika skysurfera - http://abcrc.pl/p/34/3812/piasta-smigla-mp-jet-3-0-m5-dluga-os-8031-piasty-smigiel-stale-smigla-i-akcesoria.html takie coś dokupić ? niestety brak lewych śmigiełek 6*5,5

PS - dziękuję za odpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

wracając do osi silnika skysurfera - http://abcrc.pl/p/34...-akcesoria.html takie coś dokupić ?

 

Jasne. Zawsze można dać nakrętkę kontrującą.

 

niestety brak lewych śmigiełek 6*5,5

 

jeśli mnie wzrok nie myli to jest lewe. Chyba, że zdjęcie sobie a muzom.. (niestety nieopisane, wiec lepiej zapytać.)

http://www.ef3m.pl/9...apc-6x5-5e.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Scislov
      Witam. Ostatnio odbyłem pierwszy lot swoim własnym samolotem zrobionym ze styropianu, który oczywiście jak na pierwszy lot przystało, zakończył się kraksą . Ale może zacznę od początku. samolot ma masę wraz z osprzętem 850g, długość 90cm i rozpiętość 1,20m. Na jego pokładzie znajduje się arduino z modułem wifi oraz standardowe serwa do lotek. Sterowany jest przez przerobiony stary joystick od komputera, w którym również siedzi arduino. Mocy samolotowi dostarcza bateria 2000mAh 3s 40A, regulator esc 30A i silnik 2200KV dla samolotów do 1kg ze śmigłem 9x5. Tak więc, pierwszy lot odbył się w dosyć bezwietrznych warunkach, a samolot startował z ręki, jednak po chwili stabilnego lotu zaczęła się szarpanina z samolotem, był bardzo narwany i ciężko się nim sterowało. W planach było zrobienie kółka i zawrócenie, aby wylądować, jednak nawet próba lądowania na prostej skończyła się prawie że prostopadłym upadkiem na ziemię 😛. Środek ciężkości wydawał mi się dobrze umiejscowiony - na środku skrzydeł. Podejrzewam, że przyczyną takiego lotu było ustawienie w samolocie maksymalnie możliwego wychylenia lotek, ponieważ przed lotem myślałem, że przecież mogę mniej wychylić joystick, ale pewnie wiecie jak to jest podczas pierwszego lotu . Następnym razem zredukuje ich wychylenie, jednak nie wiem o ile %, żeby było dobrze. Pomyślałem, żeby może zaprogramować w samolocie żyroskop do korekcji lotu, aby łatwiej się sterowało, co myślicie? Zdaje mi się również, że trochę brakowało mu mocy, pomimo, że masa samolotu jest mniejsza od masy maksymalnej dla silnika. Jednak podczas pomiaru prądu(na mniejszym śmigle, ponieważ 9x5 zdążyłem połamać), wyszło tylko 12A z maksymalnych 28A, może da się zmieniać moc w regulatorze? Albo śmigło za małe, jakie polecacie? Jakie by było najlepsze? Czekam na wasze rady co trzeba zmienić, poprawić i przestawić, w modelach latających jestem całkowicie początkujący. Jeśli znacie odpowiedzi na pytania to prosiłbym odpowiedzieć na wszystkie, ponieważ potem dyskusja się ciągnie, a odpowiedzi na pozostawione w temacie pytania brak. Pozdrawiam .
      VID_20200511_181558(0).mp4
      A to filmik ze śmigłem 7x3,5.
      VID_20200511_174905(0).mp4 VID_20200512_144722.mp4
    • By CryFlay
      Skończyłem swój pierwszy model ToTo 0. Dzisiaj poszedłem na pierwsze loty, model po rzucie poszybował kilka metrów i lądował. Mimo że przepustnica ustawiona na maksa model nie chciał się wznieś, jak by brakowało mu mocy.
      Wyposażenie modelu:
      https://allegro.pl/oferta/redox-1500-mah-7-4v-20c-pakiet-akumulator-lipo-7975560682
       
      https://allegro.pl/oferta/silnik-a2212-1000kv-2-3s-135w-ciag-820g-8461171450
       
      https://allegro.pl/oferta/esc-abc-power-air-30a-2-3s-bec-1a-prosty-regulator-8947886898
       
      https://allegro.pl/oferta/smiglo-abc-power-8x4-orange-wkladka-redukcyjna-8958445056
      Masa modelu to 503g z wyposażeniem, model był prawidłowo wyważony.
      Jak rozwiązać ten problem?
       
       
       
    • By Depesz
      Cześć.
       
      Jak w tytule. Silnik nowiutki. Cena dobra. Polecam. LINK.


    • By Bartek Piękoś
      Edit 27.11.2014
      Wątek, mający być początkowo relacją z budowy prostego modelu z podkładów, rozrósł się bardzo objętościowo. Wypowiadało się w nim wielu kolegów, chętnie dzieląc się swymi bezcennymi wiedzą i doświadczeniem.
      Z myślą o wszystkich chcących :dokopać się" do tej wiedzy oraz w celu ułatwienia im poruszania się po tym "tasiemcu" postanowiłem zamieścić w pierwszym poście interaktywny spis treści .
      Mam nadzieję, że pomysł się sprawdzi, ułatwiając i przyspieszając znalezienie konkretnych informacji.
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      SPIS TREŚCI

      Plany, założenia konstrukcyjne: Strony: 1,2,
      Kadłub: Strony: 1, 2, 3, 6, 7, 11; Posty #: 1, 30 (wyposażenie), (32-33 ster wysokości SW), 31 (napęd), 39 (napęd, wręga silnikowa, łoże silnika), 47 (stat. poziomy), 52, 53 (napęd SW i SK), 116 (kółko ogonowe, kanały do chłodzenia elektroniki, gniazdo mocowania skrzydła, mocowanie pakietu), 121-144, (121-122 wzmocnienia konstrukcji, przymiarka poszycia), (123-124 gniazdo mocowania skrzydła, kanały wentylacyjne, pokrywa przedziału na pakiet), (137 maska silnika), (138 klejenie poszycia), 149 (SK, SW), 185 (kółko ogonowe, maska silnika, klapy, pokrywy, poszycie części ogonowej), 209 , 217, (kopyto i oszklenie kabiny)[/font]
      Skrzydła: Strony: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 13, 17; Posty #: 39 (dźwigar), 53-64 (profil skrzydła, zwichrzenie), 57 (konstrukcja – rysunek),  69, 77, 93  (zewn. części skrzydeł), 73 , 81 (podział i dopasowanie poszycia), 92 (napęd lotek), 102 (keson), 106 (centropłat), 116 (mocowanie skrzydła, mocowanie pakietu, gniazda podwozia, połączenie zewnętrznych części skrzydeł z centropłatem), 117-119 (117 napęd klap), 145-146 (klapy, krawędź natarcia), 150-151 (klejenie poszycia, lotki, montaż klap), 158 (próbny montaż skrzydeł do kadłuba), 162 (uruchomienie klap – film), 250 (wloty powietrza),
      Malowanie, oznakowanie: Strony: 10, 11; Posty #: (189, 195 wybór malowania), 201 (gwiazdy na skrzydłach), 217 (gwiazdy na kadłubie)
      Dane techniczne, ustawienia, regulacja: Strony: 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16; Posty #: 149 (ciężar modelu, obciążenie pow. Nośnej, szacowana prędkość przeciągnięcia), 165 (wyznaczanie SC), 175 (ustawienia do oblotu), 190-193, 201 (wyważanie, ciężar RTF), 228-236 (przygotowanie do „zimowego” oblotu), 258-259 (ustawienia do oblotu), 264 (model na lotnisku)  270-280 (testy kołowania, 274 – film)
      Loty, wnioski: Strony: 15, 16, 17; Posty #: OBLOT (287 – film, 296 - wrażenia, 299 - filmy), kolejne loty (310, 317 – film), 320-325 (prędkość modelu)

      MODYFIKACJA I DOPIESZCZANIE MODELU

      Wzmocnienie podwozia (str. 17, 18; posty 329-341)
      Wloty powietrza w skrzydłach (str. 18; posty 342-344 i 357- gotowe)
      Nowa maska i komora silnikowa (str. 18, 19, 20, 22, 33; posty 357-369, 398-401, 430, 438, 647)
      Modyfikacje kształtu kadłuba (str. 19, 20; posty 372, 383(!), 392-399)
      Modyfikacja części ogonowej (str. 23, 32; posty 625-626
      Testy, zmiana ustawień modelu, zmiana napędu (str. 19, 20, 24; posty 373-381, 388-391, 397 (tabela z wynikami pomiarów), zmiana kąta zaklinowania (409-412, 470-473)
      Atrapa silnika (str. 20, 21, 22, 23, 24, 25, 28, 31, 33; posty 399-401, 413, 417, 426, 438-442, 455-459, 467, 479, 483-487, 543-545, 553-556, 608)
      Remont i wzmocnienie statecznika pionowego (str. 27, post 526)
      Osłony podwozia (str. 29, posty 567, 574, 582)
      Oszklenie (str. 30, 31, 46 posty 583-588, 594-607, 909)
      Kokpit (str. 30, 31, 32, 33, 34, 35; posty 590, 594, 608, 631, 649, 680, 686)
      Nowe końcówki skrzydła (str. 41; posty 814, 825-831)
      Zmiana kolorystyki, uzupełnienie akcentów graficznych i oznakowania (str. 26, 31, 32, 33, 34, 35, 42, 43; posty 518-524, 616, 626, 632-634, 638-645, 648, 668-674, 697, 833-834, 857)
      „Jimmy” J (str. 31, 32, 33, 35, 36, 44, 45; posty 618-625, 631, 635, 648, 695, 698, 702-706, 720, 864, 879, 900)
      Koncepcja składanego podwozia (str. 37-39; posty 737-762)
      Model po kolejnych modyfikacjach (foto + filmy): (str. 21, 24, 25, 33, 34, 35, 36, 42, 43, 47, 49, 51; posty 402, 476, 500 (film), 658, 661(film), 692, 709 (film), 831(nowe końcówki skrzydeł), 842, 847(film)

      Galeria końcowa i opublikowane artykuły o budowie – post 913
      Filmy z lotów: posty 930, 967, 1001, 1007, loty ze składanym podwoziem - 1244, 1296

      Składane podwozie: (str. 52, 53, 54, 55, 56, 58, 59, 60, 61); posty: mechanizm składania (1027, 1036, 1041-1042, 1050, 1057, 1092, 1111, 1118), 1062 (przeróbka dźwigara), napęd (1063, 1069, 1078, 1191), 1090, sterowanie i zasilanie (1169, 1170) wnęki kół (1092, 1110, ) 1119 (próbny montaż), 1149 (pierwsze uruchomienie), nowy napęd klap (1093, 1164), odtwarzanie poszycia, luki inspekcyjne (1171, 1182, 1191), 1183 (film - pokaz w zmontowanym modelu), efekt końcowy (1202, 1211), wyważenie (1217 i dalej)

      Start w zawodach w klasie F4H-P w Płocku 1269
      Start w zawodach w klasie F4H-P we Włocławku 1291
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Witam,

      Dlaczego taki na początek?
      Buduję swój pierwszy model. Ponieważ jestem pasjonatem lotnictwa, zwłaszcza z II WŚ i wielkim fanem Corsaira, wybór był oczywisty. Zainspirował mnie film na Youtube z demonstracji pięknie latającego Corsaira firmy Airfield (FMS) 1430 mm. Urzekł mnie dźwięk silnika, a raczej chyba wydawany przez 4-łopatowe śmigło. I zachorowałem . Nie wiedziałem, że elektryk może brzmieć niemal jak prawdziwy.

      Wiem, że na pierwszy model latający taka maszyna może nie jest optymalna, jednak bardzo liczę na Waszą pomoc w przeprowadzeniu projektu do szczęśliwego końca. Liczę się z tym, że przed jego oblotem zbuduję jakieś proste RWD do nauki latania i na nim poćwiczę, jednak na razie główny wysiłek konstrukcyjny chcę skupić na Corsairze, bo to mi daje duuuuużą motywację.

      Jak chcę latać? (poza tym, że na początku chciałbym po prostu wystartować i wylądować )
      Podobno to się nazywa latanie makietowe lub in scale. Nie interesują nie akrobacje, choć fajnie by było, żeby model mógł wykonać w locie to, co potrafił oryginał. Najbardziej podobają mi się modele, które w locie zachowują się stabilnie, płynnie, majestatycznie wręcz, mają taką "ociężałość" prawdziwej maszyny. Pewnie to też kwestia regulacji i umiejętności pilota

      Założenia konstrukcyjne:
      Oparłem się na planach stąd: http://www.rc-modell...ir.html#Bauplan
      przy czym ja buduję wersję V2 XL: http://www.rc-modell...corsair-v2.html
      a to link do samych planów: http://www.rc-modell...RSAIR-XL-V2.pdf
      Model w oryginalnej wersji ma 134 cm, ja powiększyłem go do rozmiarów Corsaira Airfield/FMS, a więc o ok. 6,7%.
      Profil przypomina Clark Y, ale chyba jakiś plaskaty, bo grubośc profilu z pomiarów wychodzi mi 9,2%. Do tego dojdzie grubość poszycia. Czy sugerować się grubością profilu czy skrzydła, do którego dojdzie przecież pogrubiające je poszycie (góra/dół po 3mm) + 3 mm na krawędzi natarcia po "owinięciu noska" profilu depronem.
      Tu jedno z najważniejszych pytań, zostawić profil z planów, czy zastosować Clark Y, czyli grubszy.

      Mój pomysł na wyposażenie to w zasadzie odtworzenie tego co miał oryginalny model FMS, na którym się wzoruję.
      Najbardziej zależy mi na takim samym śmigle, a jeśli tak to i silnik najlepiej ten sam (parametry, łatwość zamocowania śmigła - nakręcana na wał piasta).
      Napęd: silnik + śmigło 3-4 łopatowe z zestawu FMS
      Silnik (G&C - edit) 4250 500kV
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/1948
      tu więcej o tym silniku:
      http://sydneyrcjets.com.au/motors-c-17/fms-upgraded-motor-4250-500kv-brushless-motor-4-bla-f4u-corsair-p-117
       
      (Edit 2017.08:poskreślałem linki, które stały się nie aktywne; obecnie 3-łopatowa wersja piasty jest trudniejsza do zdobycia)
      Śmigło 4-łopatowe
      https://www.motionrc.com/products/1400mm-fms-f4u-p-47-propeller
      opcja 3-łopatowa
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/2011
      Servo - zero pomysłów
      A./FMS miał chyba coś takiego
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/2127
      Ma mieć chowane podwozie.

      Co Koledzy na to? Bardzo proszę o wszelkie sugestie, porady, opinie. Najlepiej z łopatologicznym wyłuszczeniem co i dlaczego.
      Z góry wielkie dzięki za pomoc.

      Stan na dzień dzisiejszy. Wiem, że kleju (Soudal 66A) dałem nieprzyzwoicie dużo, ale ostatnie połączenia są już bardziej estetyczne. Nabrałem do tego kleju zaufania i nadmiar ścieram .


      Statecznik poziomy tylko włożony, nie doklejony, więc cały element zachodzący na boki kadłuba trochę odstaje.

    • By semp
      Kupię silnik elektryczny 2-2,5kW na10s
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.