przemo Opublikowano 16 Października 2013 Autor Opublikowano 16 Października 2013 Dzisiaj udało mi się obkurczyć butelkę na kopycie owiewka zielona ... tym razem będę się starał dopasować owiewkę "na styk" do kabiny, zobaczymy co mi z tego wyjdzie CDN ...
przemo Opublikowano 17 Października 2013 Autor Opublikowano 17 Października 2013 Dalszy postęp nad kabinką ... Ze sklejki 2 mm, dwóch list sosnowych 3x3 i jednej 2x6 zrobiłem ramkę do której będzie przyklejona owiewka. Ramka z przyklejoną owiewką później zostanie przyklejona do kabiny po wcześniejszym oklejeniu modelu folią. Przymiarka ramki do kabinki No i kadłub w całości owiewka jeszcze nie jest przyklejona. Myślę żeby owiewkę przykleić na Uhu Por bo Ca może pozostawić biały nalot na owiewce. A wy jakiego kleju używacie do przyklejania owiewek ?
RAFALR30 Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Robiąc owiewkę do kabiny F-18 lub wykonując inne elementy z kliszy doklejanych do drewna używałem KROPELKI - nie zostawia białego nalotu i spajanie jest natychmiastowe. Robiąc natomiast podobne próby z klejem CA białe naloty czasami pozostawały na kliszy. A robiąc dla kolegi owiewkę do F22 przyklejałem ja do depronu na Uhu Por - dodatkowo musiałem docisnąć ją gumkami no i długi był czas schnięcia.
robertus Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Ja używam polimerowego. Standardową metodą, posmarować, przyłożyć, odsunąć a po minucie przyłożyć.
przemo Opublikowano 17 Października 2013 Autor Opublikowano 17 Października 2013 Dzięki Panowie za sugestie ogólnie kropelką troszeczkę się boję bo za szybko a skłonie się ku polimerowemu ale to dopiero jak okleję model folią
Wojtek Sz Opublikowano 19 Października 2013 Opublikowano 19 Października 2013 O Przemku dawno nie zaglądałem do tematu, a tu proszę jakie postępy . Co do przyklejenia owiewki to tak jak Robert napisał klej polimerowy lub żywica 1 min.
przemo Opublikowano 20 Października 2013 Autor Opublikowano 20 Października 2013 Wojtku jakie postępy ... ślamazarnie mi to idzie ale jak dotrą mechanizmy podwozia to pracę dopiero ruszą nad tą konkretną modyfikacją modelu oczywiście jak czas pozwoli mam nadzieję że do końca tego tygodnia paczka z HK do mnie zawita póki co robota stoi w miejscu ...
przemo Opublikowano 23 Października 2013 Autor Opublikowano 23 Października 2013 Kolejna zmiana w projekcie ... obecnie na papierze ale już niebawem sądzę uda mi się to wprowadzić w życie. Rozpiętość oryginału to 920 mm a mam zamiar dać 940 mm, druga sprawa lotki ... w wersji pierwszej lotki były dostawiane do skrzydła co zwiększało znacznie powierzchnię skrzydła, a ja mam zamiar obciąć skrzydło o doczepiane lotki a je same wyciąć w obrębie skrzydła. Zabieg zimniejszy powierzchnię skrzydła z 27 dm2 do 23,5 dm 2. SC co nie co przesunie się do tyłu (o jakieś 3 mm). ENERGY wersja pierwsza tutaj moja wersja i kształt skrzydła CDN ...
robertus Opublikowano 23 Października 2013 Opublikowano 23 Października 2013 Dlaczego nie chcesz zrobić skrzydła tak aby zachować całkowitą cięciwę?
przemo Opublikowano 23 Października 2013 Autor Opublikowano 23 Października 2013 Chodzi mi o wygląda skrzydła takie będzie ładniejsze według mnie. A po za tym jak szaleć to szaleć EDIT ... teraz zaskoczyłem o co Ci chodzi Robercie powód jest prosty. W kadłubie jest już wycięcie na płat skrzydła więc jak zwiększę cięciwę to nie spasuje skrzydła do kadłuba. Ewentualnie trzeba by zrobić wycięcie od strony spływu żeby skrzydło mogło wejść w kadłub. W sumie tak się zastanawiam czy aby na pewno ta przeróbka ze skrzydłem wydaje się słuszna.
robertus Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 Ja bym zrobił przeróbkę tak aby zachować powierzchnię skrzydła. Policz obciążenie pow. nośnej dla obu przypadków. Jak się nie będzie dużo różniła to zrób przeróbkę, zawsze to nowe doświadczenie.
przemo Opublikowano 25 Października 2013 Autor Opublikowano 25 Października 2013 Pierwsza wersja ENERGY waży do lotu 880g dla nowej wersji mogę przyjąć tak na oko 900 g. Powierzchnia nośna z oryginalnym skrzydłem wynosi 27,3 dm2 co daję obciążenie 32,9 g/dm2. Przy nowym skrzydle powierzchnia nośna wynosi 23,5 dm2 i daje obciążenie 38,2 g/dm2. Czyli różnica niby nie wielka i można by w sumie zaryzykować choć spróbuje co nie co pokombinować przy powiększeniu cięciwy EDIT Dzisiaj zawitała moja pierwsza paczka z HK ... i pierwsze cło ... ale mniejsza z tym. W końcu przyszły mechanizmy chowanego powdwozia. Szybkie podłączenie i stwierdzam na pierwszy rzut oka że podwozie chodzi dość wolno więc spowalniacza serw nie będę montował choć zobaczymy jak to będzie chodzić z golenią. co do goleni ... tu mam problem jak zamontować goleń ... otwór na goleń jest pod drut 3 mm ale nigdzie nie widzę możliwości zagięcia drutu na końcu żeby go jakoś zablokować. Wydaje mi się że samo wklejenie drutu nie wystarczy i będzie za słabe ... możecie coś poradzić jak zamontować goleń w mechanizmie ? EDIT golenie zamocowane ... W osi obrotu "klocka" w którym ma być zamocowana goleń jest otwór, przez który widać ją po wsadzeniu do mechanizmu podwozia końcówkę goleni zeszlifowałem pilnikiem na płasko z oby dwóch stron Po czym zabezpieczyłem to malutkimi wkrętami po obydwóch stronach mechanizmu. Ściśnięcie to wkrętami spowoduje że goleń nie będzie się obracać. Dla świętego spokoju prócz użytych wkrętów może jeszcze wkleję golenie do mechanizmu na CA . i w całości z kołem, Biorę się za rozrysowanie żeber w skrzydle i powoli za montaż a doszedłem do wniosku że lotki zrobię tak jak w oryginale ... może lepiej nie kombinować CDN ...
przemo Opublikowano 26 Października 2013 Autor Opublikowano 26 Października 2013 Budowa skrzydła ruszyła ... Wszystkie żebra poprzyklejane do dźwigarów i zrobione gniazda pod mechanizmy chowanego podwozia. a tak to wygląda przy kadłubie I film http://vimeo.com/77855405 EDIT podłubałem co nie co jeszcze przy skrzydle i nie mogłem się oprzeć żeby wszystko przymierzyć i teraz zaczyna nabierać powoli wyglądu CDN
KASKADER Opublikowano 26 Października 2013 Opublikowano 26 Października 2013 Nie jestem fachowcem co do modeli, ale mi ta wersja bardziej się podoba od poprzedniej. Moim zdaniem bardzo ładnie prowadzona budowa.
RAFALR30 Opublikowano 26 Października 2013 Opublikowano 26 Października 2013 Piękna robota Przemo. Gratuluję. Nie mam jeszcze doświadczenia z podwoziem chowanym i jego mocowaniem, dlatego zastanawiam się, czy te listewki do których zamontowałeś mechanizm podwozia nie są zbyt cienkie?
przemo Opublikowano 26 Października 2013 Autor Opublikowano 26 Października 2013 Dzięki za miłe słowa Rafał z chowanym podwoziem to ja też nie mam doświadczenia ... dopiero go nabywam listewki do których chce przykręcić podwozie to sosna 5x5. Według mnie powinny być ok. Listewki mają długość 60 mm a w rękach ja takiej listewki nie mogę złamać. Oczywiście coś można jeszcze do tego dokleić po bokach co by wzmocnić listwy po tym jak wywiercę dziury pod wkręty, którymi przykręcę mechanizmy podwozia. Tutaj zrobiłem troszeczkę inaczej jak przy skrzydle gdzie mechanizmy były napędzane serwami, czyli mechanizmy był na równo dopasowane do kesonu skrzydła. W tym skrzydle mechanizmy wpuściłem w głąb skrzydła żeby koła były schowane całkowicie, równie dobrze mogłem bardziej podgiąć golenie podwozia ale taki sposób bardziej przypadł mi to do gustu.. Dodatkowo nie nacinałem żeberek tylko wyciąłem kwadratowe otwory w żeberkach i wpuściłem w nie listwy 5x5. Żeberka które dźwigają podwozie są wycięte ze sklejki 1,5 mm. Ogólnie oblot wszystko zweryfikuje a na pewno pierwsze nieudolne lądowanie o ile model do niego dotrwa
przemo Opublikowano 28 Października 2013 Autor Opublikowano 28 Października 2013 Doszedłem do wniosku że skoro skrzydło będzie dźwigać ciężar podwozia to zrobię pełny keson. Na razie oklejone skrzydło od górnej strony, widać gniazda serw lotek jutro może wezmę się za stronę podwozia bo przy nim to będzie o wiele więcej pracy. Oczywiście góra nie jest jeszcze skończona brakuje wyklejenia balsą 1,5 mm w centralnej części. Przy okazji przemyślałem końcówki skrzydła ... zrobię je pełne z balsy i coś wydrążę środek co by zgubić choćby gram zdjęcie mocno poglądowe jak mniej więcej to będzie wyglądać CDN ...
przemo Opublikowano 29 Października 2013 Autor Opublikowano 29 Października 2013 Zabrałem się za keson od strony podwozia ... Wpierw obudowałem balsą mechanizm podwozia w taki sposób żeby keson miał się do czego przykleić dokleiłem kanał na goleń podwozia Potem z papieru zrobiłem szablon z wycięciami w kesonie na podwozie i kleję keson ... jak klej wyschnie to będę się martwił wypełnieniem boków wnęki na koło W sumie kleje Pattex'em express więc po upływie 5-10 minut mogę kontynuować dalej pracę zabrałem się za wygięcie balsy żeby zrobić wypełnienie wnęki na koło. Tutaj z pomocą przyszły browary Tyskie a konkretnie puszka po piwie ... średnica była zbliżona do tej którą chciałem uzyskać więc puszka nadawał się idealnie. Wpierw namoczyłem balsę w płynie do mycia szyb i nałożyłem na puszkę przyciskając ją delikatnie gumkami a żeby przyspieszyć proces schnięcia puszkę zalałem gorącą wodą. Po upływie jakiś może 5-10 minut balsa byłą wygięta i co ważne idealnie sucha więc mogłem kleić dalej gotowa jedna strona ... analogicznie postąpię z drugą stroną CDN ...
jakiglawstogusiana Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Można się dowiedzieć coś więcej na temat tego podwozia (link?). Bezserwowe chyba wymagają jakiegoś dodatkowego osprzędu?
przemo Opublikowano 29 Października 2013 Autor Opublikowano 29 Października 2013 Można się dowiedzieć coś więcej na temat tego podwozia (link?) i co jeszcze potrzeba do jego obsługi - podwozie bezserwowe? Oczywiście link do podwozia http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17538__Electric_Retract_with_Reversable_Mount_1pc_18_8g.html Podwozie ma już wbudowany mechanizm, czyli malutki silniczek i jakaś płytka sterującą nim ... do obsługi potrzeba tylko aparatury z przełącznikiem przewidzianym do podwozia i to wszystko. Mechanizm podłącza się bezpośredni do odbiornika jak serwo i to wszystko. Ewentualnie jak by komuś nie pasowała prędkość podwozia to można jeszcze dokupić spowalniacz serw co by jeszcze obniżyć jego prędkość. Jak dla mnie jest OK
Rekomendowane odpowiedzi