lukasto Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Opublikowano 10 Listopada 2014 Rezygnuję również z "wcięć" w kształcie łuków przy wręgach. Z tego co doczytałem w literaturze wcięcia te są/były tylko po to aby poszycie nie ocierało się o wręgi, czyli i tak w "efekie końcowym" nie są widoczne a według moich założeń model ma być max prosty w zbudowaniu. "Odchudzam" różnież wszystkie wręgi za skrzydłem - mam nadzieję, że nie wyjdą zbyt "filigranowe" . Dopasowuję również kształ wszystkich wręg do ostatecznego kształtu kadłuba tak aby nie były potrzebne dodatkowe listwy profilujące. Przy odrobinie szczęści może wieczorem pokażę kolejny render po przerobieniu wszytkich wręg.
lukasto Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Opublikowano 10 Listopada 2014 Wersja po przeróbkach Niebieski i zielony - bez zmian Fioletowy - listwa sosnowa 4x2mm Dodana półka na elektronikę (pozostało ją tylko wyażurować), Wymiary półki od przodu dobrane tak aby pakiet z=mógł zostac zamontowany już przy 2 wrędze (ciężar max przesuniety max do przodu) Chyba usunę część półki (wygląda na to od tyłu nie będzie aż tyle porzebne) i chyba dodam dodatkową półkę do zamocowania regulatora (też max z przodu)
f-150 Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Tomek.Ciekaw jestem kto to poprawnie poskłada.Bo ja osobiście nie widzę takiej możliwości.
lukasto Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Opublikowano 11 Listopada 2014 Wszystko będzie oznaczone i opisane. Nie ma obawa . Części zostana również tak zrobione, że będą pasowały tylko w konkretnym miejscu i w konkretnym położeniu Nawiasem mówiąc, już na obecnym etapie jest tu mniej części niż wg projektu WS.
f-150 Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Nie myślałem o ilości części.Pomyśl co jest nie tak w tym kadłubie.
lukasto Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Opublikowano 11 Listopada 2014 Pakiet od przodu lub przez drzwi jesli zostaną zrobione (narazie planuję je robić bo będze łatwiejszy dostęp do całej elektroniki). Wojtek: co masz na myśli, czyżbym gdzieś popełnił błąd?
f-150 Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Przy tak zaprojektowanym kadłubie na listewkach 4x2 na pewno nie utrzymasz geometrii że o skręcaniu nie wspomnę.Dlatego papa Schier zrobił na kratownicy.
lukasto Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Opublikowano 11 Listopada 2014 Aaa... kratownica też będzie, nie jest jeszcze tylko "wrysowana", bo musiałem sprawdzić czy wszystkie wręgi pasują do sibe po połączeniu listwami. Po drodze miał być cały bok z jednego kawałka listewki 1mm ale po zrobieniu wstępnego projektu wyszło kilka problemów natury technicznej. Okazało się, że "krzywej" bryły w CADzie nie da się "wyprostować". Rzutować punktów na płaszczyznę też nie mogę bo na całym kadłubie robi się ok 3-4mm różnicy w długości. Niby niewiele a jednak na tyle dużo, że potem części nie będą do siebie pasowały. No i musiałem wrócić do pierwszej koncepcji ... Nie domyśliłem się o to chodzi bo w głowie mam projekt "kilka kroków do przodu" Jak narazie w stosunku do projktu WS (i oryginału) zostały zmienone półwręgi na pełne wręgi, dodana półka na elektronikę i nieco zmienie żebro przukadłubowe (jeszcze jest "stary" render). Może dziś wrzucę kolejną wersję projektu. Resztę kratownicy wrysuję jak skończę jeszcze kilka innych detali.
f-150 Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 A jak ją zrobisz jak masz pełny obrys wręg?
lukasto Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Opublikowano 11 Listopada 2014 Dokładnie tak samo jak w projekcie WS. U Schiera była "góra" i "dół" wręgi połaczone listwą. U mnie jest to jedna całość (właściewie to jedyna różnica). Klejenie odbywa się zatem dokładnie tak samo Tak to wygląda obecnie:
f-150 Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Dokładnie tak samo jak w projekcie WS. U Schiera była "góra" i "dół" wręgi połaczone listwą. U mnie jest to jedna całość (właściewie to jedyna różnica). Klejenie odbywa się zatem dokładnie tak samo I właśnie nie jest to to samo.Półwręgi były wstawiane w gotowe boki kratownicy.A u ciebie jak? Wstawisz wręgi między główne podłużnice i podoklejasz poprzeczki kratownicy? życzę Ci powodzenia,ale to nie wyjdzie.Dolna wygięta listwa zacznie ciągnąć górną i wszystko będzie się nadawać do kosza.Przedzwoń do mnie dzień wcześniej jak będziesz miał zamiar wybrać się do nas do sklepu ,to przywiozę kadłub RWD 9 i wytłumaczę Ci organoleptycznie o co chodzi.
lukasto Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Opublikowano 11 Listopada 2014 Planowałem coś takiego (wrysowane kolorem bordowym): Wg mnie daje to dokładnie taki sam rodzaj połaczenia jak w projkcie WS ale może się mylę, w końcu modelarstwem zajmujesz się znacznie dłużej odemnie . Jutro chyba sie nie wyrobie ale postaram się wpaść do Ciebie w czwartek
lukasto Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Opublikowano 13 Listopada 2014 Po konsultacjach z Wojtkiem nastąpiła kolejna zmiana koncepcji budowy kadłuba. Narazie nie pisze nic więcej, w swoim czasie pokażę co wyszło
lukasto Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 Po długiej przerwie, prawie skończyłem kadłub Po konsultacjach z Wojtkiem uległo zmianie ok 80% konstrukcji. Kolor niebieski - sklejka 3mm Kolor fioletowy - sklejka 2mm Kolor zielony - sklejka 1mm Kolor czerwony - obecny punkt środka ciężkości. Do końca projektu jeszcze daleko ale najtrudniejsze (najbardziej pracochłonne) chyba już zamodelowałem
skipper Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Tomku, chyba przekombinowałeś konstrukcję tylnej części kadłuba. tam wystarczą listewki i parę, tylko parę elementów ze sklejki. Robienie diagonalnej konstrukcji z cienkiej (1 mm) sklejki to moim zdaniem pewnego rodzaju nieporozumienie. Tak sklejka ma 3 lub 5 warstw (w zaleznosci od gatunku) i w każdym skośnym elemencie nie będzie ani jednej warstwy z usłojeniem ustawionym równolegle do obciążeń. Wiem, frezarki, wypalarki itd. ale tu najlepszym rozwiązaniem są zwykłe patyki. Przy podobnym modelu (wielkość) sporą część obciążeń przeniosłem na poszycie, w moim przypadku płótno. Kadłub jest wystarczająco sztywny, pomimo tego że najgrubsza listewka sosnowa z tyłu ma przekrój 3*2 mm. Namawiam do przemyślenia konstrukcji.
lukasto Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 Dzięki za uwagi, ale taka konstrukcja jest celowa z kilku powodów. 1. 100% części ma zostać wycięte na frezarce - brak konieczności kupowania listewek i docinania ich podczas budowy modelu 2. Kształt i sposób łączenia wszystkich części determinuje ich wzajemne położenie względem siebie dzięki czemu zostaje wyeliminowane przypadkowe zwichrowanie konstrukcji podczas budowy 3. Tego typu konstrukcje są stosowane w wielu modelach i bardzo dobrze zdają egzamin (są lekkie i mocne) Oczywiście może się jeszcze okazać podczas projektowania reszty, że coś będę musiał w tej konstrukcji przerobić (bo np. do tej pory czegoś nie przewidziałem )
bart07 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Tomasz, Zgodzę się z Andrzejem. Teraz jest moda, wręcz mania na produkcję puzzli. Tak naprawdę nie wiem, czym to jest podyktowane. Pomijając to co napisał Andrzej, porównaj koszty. Listewki na cały kadłub to dosłownie kilka zł. Wycinanka, raz, że musisz dać b. dobry materiał, to jeszcze go okrutnie dużo zmarnować. Mo i ta masa (ciężar) drewna w ogonie. Prawie lity Sprawdzałeś, czy da si e to wyważyć?
lukasto Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 Wbrew pozorom odpadów będzie całkiem niewiele. Uwzględniłem i to podczas projektowania . Nie jest "prawie listy", tak tylko wygląda z tej perspektywy. Co do wyważenia to jak widać obecny punkt ciężkości wypada w całkiem niezłym miejscu. Pakiet będzie pod silnikiem (mieści się pakiet ok 2100mA) więc środek ciężkości pójdzie jeszcze mocno do przodu. Miejsca na silnik jest tyle, że zmieściłby się nawet taki który uciągnie model kilkakrotnie cięższy o tego który projektuję (to już też sprawdzałem). Przewidywana waga tego co widać to ok 200g (uważam zatem, że całkiem nieźle - spodziewałem się znacznie większej wartości). Część wręg w części ogonowej być może "wyleci" ale narazie je zostawiam.
Rekomendowane odpowiedzi