Skocz do zawartości

Reanimacja starych motorków - nie tylko samolotkami człowiek żyje


Paweł Prauss

Rekomendowane odpowiedzi

Dawno tu nic się nie działo.

Dzisiaj odniosłem pełen sukces w uwalnianiu zaklejonego pierścienia Webry 61 Speed, po 6-ciu godzinach naprzemiennego moczenia w kilku różnych specyfikach, grzania oraz poddawania zbawiennemu wpływowi ultradźwięków udało się :-))

Fotki jutro bo dziś już mi się nie chce :-)) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

kesto

Nie sądzisz, że lepiej rozpyla się paliwo z otworu o ostrzejszych krawędziach?

Oryginał miał fazkę, ale wyraźnie mniejszą.

Można domniemywać, że powstaje coś w rodzaju 1/2 dyszki Venturiego i większa prędkość strumienia niż w otworze walcowym.... Ale to tylko moje dywagacje..

 

P.S. Pomysłowy ten frezik,

P3060305.JPG

 

praktycznie to wystarczyłby jeden "ząb" do wycięcia tych szczelin, analogiczni jak nacinanie flycutterem..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Tomku.

Największą trudność sprawiło mi przewiercenie tego twardego materiału...

Poniżej obiecana fotka widać elegancko otwarty zamek no i pierścień swobodnie się obraca w swoim rowku...

Teraz czeka mnie zabawa z tłokiem Radugi bo też zaklejony a dodatkowo ma kształt "L". Ten mniejszy...

20200324_121918.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Paweł Praus napisał:

Masz rację Tomku.

Największą trudność sprawiło mi przewiercenie tego twardego materiału...

Poniżej obiecana fotka widać elegancko otwarty zamek no i pierścień swobodnie się obraca w swoim rowku...

Teraz czeka mnie zabawa z tłokiem Radugi bo też zaklejony a dodatkowo ma kształt "L". Ten mniejszy...

20200324_121918.jpg

A w której Radudze wystepował takowy pierscień ? Bo 7 to miała ciężki żeliwny tłok , ale bez pierścienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Paweł Praus napisał:

A w tej przerobionej przez Andrzeja Rachwała...???

Przypuszczam że z wykorzystaniem podzespołów MVVS-a. Ale dla pewności muszę sprawdzić.

 

 

1 godzinę temu, Paweł Praus napisał:

A w tej przerobionej przez Andrzeja Rachwała...???

Przypuszczam że z wykorzystaniem podzespołów MVVS-a. Ale dla pewności muszę sprawdzić.

 

znany patent, tłok z MVVS-a 6,5, tam był  tłok z pierscieniem Dykes-a

uwięziowcy to chetnie stosowali, lekki silnik, fajnie z tym tłokiem ganiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na powyższych zdjęciach widać dwa tłoki które mają prostokątne otwory. Mam silnik NGH9 który po awarii musiałem wymienić tłok korbowód i wkładkę cylindra. Jakież było moje zaskoczenie kiedy jako część zamienną otrzymałem tłok z otworem wykonanym w tłoku właśnie w tym miejscu jak na zdjęciu powyżej. W tym remontowanym silniku korbowód miał wyraźnie przygrzaną główkę, czyli smarowanie sworznia tłokowego było niedostateczne. Silnik z tym nowym tłokiem "hula" pięknie. Model z tym silnikiem wykonał (po dotarciu) już 30 piętnastominutowych lotów. Robię zapiski. Ale następny zakupiony tłok już tego otworu nie miał.  Dlatego kolega Tomek rozebrał swój silnik i wykonał taki otwór w tłoku, ja teraz składam drugi silnik i również wykonałem w tłoku ten otwór.

 

5ad08a9ff852efdb.jpg

 

Piszę to dlatego że jak widać jest to rozwiązanie znane od dawna i jak widać po eksploatacji mojego i kolegi silnika NGH skuteczne.

Paweł taki OT ale chyba trochę na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 2 miesiące temu...

No to ja pochwalę się tym co dziś robiłem ?

Najpierw rozkonserwowałem (odkleiłem) Radugę i MDS-a - to coś czego użyli producenci skrystalizowało i totalnie unieruchomiło te dwa nowe i całkiem poprawnie wykonane motorki (poza gaźnikami oczywiście, bo te są z definicji do wymiany), wymieniłem też w nich śrubki ?

A na deser poszedł ten śliczny maluszek, używany ale w stanie idealnym, trzeba go było również odkleić i zakonserwować.

Mój środek (tożsamy z tym, którego używał MVVS) nie krystalizuje nawet po 30 latach...


 

DA2A7E78-620D-44E2-82F7-804EC0A41B79.jpeg

E60F808A-388C-4FA1-A163-1DA5BAD34C6E.jpeg2505DC11-F888-48EB-935F-F53E44473B76.jpeg

B24F9CAF-CA56-4BE8-BD1E-759FA4FE52A4.jpeg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Granacik napisał:

Ten tylny MDS z rurą to niezły wariat. :)

Zgadza się?

według producenta na standardowym paliwie bez zawartości nitrometanu silniczek osiąga 22000 obr/min (z rurą rezonansową) i 2,2 kW mocy?

041CE3F9-95AC-4A8D-8ED3-28C1085E0A63.jpeg
 

szukam do niego oryginalnej rury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Paweł Praus napisał:

Bo to bardzo dobre motorki są, nie dotyczy gaźnika ???

 

Niestety, Pawle. Dobre ale bez powtarzalności jakości co oznacza, że kupione jednocześnie dwa , różniły się parametrami biegunowo. Kiedyś kupiłem 20 sztuk tych silników, wszystkie zakonserwowane smarem armatnim tak, że musiałem je zdemontować i umyć w myjce ultradźwiękowej i dopiero złożyłem z tego tylko 5 sztuk, które spełniały charakterystykę mechaniczną zamieszczoną w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.