Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaki model ? Ten o rozpiętości 80 czy 90 cm staje się kropką na niebie już po 150 - 180 metrów ..

Czepiasz się szczegółów (120cm), fakt nie pomyślałem ale mam podstawy by twierdzić że było znacznie dalej :-)

Przyłączam się do tematu... jak to jest z rzeczywistym zasięgiem oryginalnej Turnigy 9x? Ktoś to sprawdzał w powietrzu?

 

Edit. 

Cofam pytanie, zaczyna się komplikować przy 500m (znalezione w necie)

Opublikowano

(...)

Przyłączam się do tematu... jak to jest z rzeczywistym zasięgiem oryginalnej Turnigy 9x? Ktoś to sprawdzał w powietrzu?

 

(...)

Tak. 3200m od miejsca startu drona i nawrót. Lot FPV.

Stanadrowy odbiornik z anteną 5dB.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

AndyCopter Ty serio to piszesz? Jak mierzyłem swoją przy ziemi to miała do 700m w lini prostej na łące stojąć na górce ale zdarzyło mi się stracić link juz na 250m na ogrodem dlatego zmieniłem na orange a teraz dla telemetrii zmieniam na frsky...

Opublikowano

Tg9x latałem do 800-900m w terenie niezabudowanym

Tg9xr + frsky do 2km lub na antenie helikalnej do 4km

Aparatura Kadet do 500m

Flysky 6iA ponad 500m, ale łatwo ją "udoskonalić" do 1km

Latanie na wysokości gdy model jest tylko punktem na niebie jest dosyć emocjonujące, ale wystarczy na moment stracić punkcik z oczu i może

być po ptokach :(

  • Lubię to 1
Opublikowano

Eeee bez przesady... Jak latam na wysokosci 600-650m przewyzszenia i mam problem co jest z modelem to wprowadzam go w korkociag i po sprawie. Zaraz go dobrze widac.

 

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Eeee bez przesady... Jak latam na wysokosci 600-650m przewyzszenia i mam problem co jest z modelem to wprowadzam go w korkociag i po sprawie.

 

Nie każdy model daje się wprowadzić w kora :)

Opublikowano

TGY-i10 ze stockowym odbiornikiem i10 ponad 1800m na ziemi sprawdzone przeze mnie

TGY-i10 z odbiornikiem HK 6CH 1000m na ziemi zero problemów, dalej nie chciało mi się sprawdzać.Sprawdzone przeze mnie.

FS-i6 ze stockowym odbiornikiem i6 1500m na ziemi widziałem na youtubie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja się teraz bije z myślami czy wkładać fr sky do turnigy 9x i robić przeróbkę pod telemetrie czy sprzedać w cholerę i kupić taranisa. Turnigy wystarcza, ale pomacałem taranisa i sie zakochałem w gimbalach :( Całkowicie inna jakość sterowania... Wręcz mogę powiedzieć że czuję model. Na mojej 3 letniej turnigy gimbale już dogorywają. Kupiłem nowe ale leża bo nie wiem czy sprzedawać czy robić. Do samolotów spokojnie jeszcze wystarcza. W quadzie nie czuję już tej precyzji. 

Opublikowano

Ja mam samolot fpv z frsky fabrycznym bez wzmacniacza z tym ze w samolocie anteny 60cm przewody i na końcach skrzydeł a nadajnik frsky jest na statywie na samochodzie a aparatura po kablu sygnał ppm i przy ładnej pogodzie zrobiłem 4km bez utraty sterowania.

 

Jednocześnie trzeba pamiętać że 2,4GHz bardzo zależy od pogody. Przy złych warunkach przy 1,3km juz piszczy telemetria ze sygnał słaby.

 

A najgorsze jest jak zaslonisz odbiornik tzn polecisz za przeszkodę... Tak np spadłem quadem w odległegosci 300m zaledwie na wysokości 1, 5m byłem za drzewami i za samochodem, a ja siedziałem z aparatura....

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Marek, niestety jest tak jak piszesz. Szczególnie w modelach samochodów do niedawna dokładane były nadajniki AM 27MHz, które z trudem miały zasięg 100m. 

 

Producent też nawet jak poda zasięg, to i tak nie zwalnia Cię z obowiązku testu. Obecnie większość nadajników samolotowych 2,4 GHz z poprawnie ułożonymi antenami powinny mieć zasięg do granicy widoczności.

Odświeżę temat, gdyż niedawno walczyłem z tym problemem będąc Przewodniczącym Jednoosobowej Komisji  ;) . Skrecikowałem model i nie wiedziałem dlaczego do tego doszło, podejrzewałem kłopoty z zasięgiem. Latam także jeszcze na 35 MHz właśnie z uwagi na istotne zalety niższej częstotliwości : mała wrażliwość na warunki propagacji, niewrażliwość na wszechobecne silne pole GSM i TV, bardzo duży zasięg, niewrażliwość na bliskość linii przesyłowych WN. Jednak te cechy 35 MHz uzyskuje się przy bardzo dokładnym zestrojeniu odbiornika z nadajnikiem lub z wykorzystaniem odbiornika samodostrajającego (A.R.Cz. - jak w klasycznej superheterodynie) oraz wyeliminowaniu zakłóceń własnych modelu z silnika napędowego i silników serw (tak!), które nie zawsze są odpowiednio wyposażone w stosowne elementy tłumiące.

Ale jedna bardzo istotna sprawa nie jest nadal dla mnie do końca jasna : antena odbiornika. Najczęściej w postaci swobodnie dyndającego odcinka przewodu o długości ... i tu leży sedno sprawy. Długość fali 35 MHz to w przybliżeniu 8,57 metra. Tak więc pełnowymiarowa antena półfalowa powinna mieć 4,286 m, ale to jest nie do przyjęcia ze względów praktycznych, więc stosuje się krótsze z większą stratą. Większość odbiorników ma fabryczną antenkę długości 60...70 cm co nijak się ma do podwielokrotności długości fali, choć raczej powinno. Antenki 1,07 metra (1/8 fali), które stosuję, zapewniają przeciętnie 2...2,5 raza większy zasięg - pi razy oko 1,5 km z ziemi do obiektu na wys. 25m przy łączności optycznej. Lecz zasięg ten dramatycznie spada, gdy anteny nadajnika i odbiornika ustawią się do siebie prostopadle, więc aby temu zapobiec część anteny odbiorczej przytwierdza się wzdłuż modelu, a część dynda sobie swobodnie.  Doszliśmy do pytania docelowego : czy Ktoś z Was robił próby lub coś wie na temat anten typu T przy takiej częstotliwości ? W samolocie aż się taka prosi - pasek folii Al na skrzydłach i drugi wzdłuż kadłuba, odbiornik przy ogonie (ewent. zamiast ołowiu).

I co z tą fabryczną długością antenek ?

Opublikowano

Szanowny kolego Laik,  każdy szanujący się producent aparatur podaje zasięg swojego produktu.W ofertach sklepów handlujących tymi aparaturami znajdziesz te dane.Wybierz takie które Ci odpowiadają i już.Bo tu próbują zrobić Ci wodę z mózgu. :)

Opublikowano

Jak już nawet jest to w pisane nie wierzę .. pewne parametry producent zawyża albo podaje prawdziwe, ale maksymalne zależące od warunków pogodowych, odbić, idealnej wręcz niemożliwej polaryzacji anten w trakcie lotu i jeszcze bardzo wielu czynników, więc teorii trochę liznąć nie zaszkodzi by się nie zawieść .. 

  • Lubię to 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.