robertus Opublikowano 30 Czerwca 2015 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Taki projekt się urodził. Projektuję dla kolegi model z podkładów/depronu do nauki budowania i latania. Założenia są takie, że ma być: - jak najprostszy do zbudowania, - tani w wykonaniu - preferencja materiałów z budowlanego - nadający się do nauki latania - wyposażenie przyszłościowe, do wykorzystania w następnym, bardziej dynamicznym modelu. Sam się uczyłem na samolocie ze śmigłem pchającym, więc wybór układu napędowego już jest. Urodziło mi się w głowie, że to będzie taki samolot betapodobny z podkładów klejonych warstwowo, wzmocniony listewkami z budowlanego. Skrzydło będzie w całości z gondolą silnika i mocowane na gumy do kadłuba. Wyposażenie: emax cf2812, regulator 20A śmigło 7 cali, pakiet 1300mAh, które później można wykorzystać w modelu typu ESA. Wyglądać będzie mniej więcej tak Kąt zaklinowania statecznika poziomego 0 stopni Kąt zaklinowania skrzydła +2 stopnie Skłon silnika wyjdzie w praniu, po oblocie wprowadzę poprawkę na planie w tym miejscu aby nie trzeba było kombinować.
magilla Opublikowano 30 Czerwca 2015 Opublikowano 30 Czerwca 2015 O bardzo ciekawy projekcik dla początkujących. Jedno co mi się jakoś rzuciło w oczy że chyba podniósł bym nieco skrzydła wyżej bo teraz wygląda jak średniopłąt. Jaką rozpiętość przewidujesz? Jaki profil przewidujesz kmfy?
robertus Opublikowano 30 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2015 Bety są średniopłatami, zastanowię się nad podwyższeniem skrzydła, ale nie wiem czy to zrobię. Teraz w kadłubie jest łoże, które ustala montaż skrzydła. Nie wiem czy to nie utrudni budowy, a chciałbym, żeby był banalny do zmontowania. Rozpiętość jakoś 1300mm,.Arkusz depronu ma 1200mm plus do tego opcjonalnie uszy i jakoś tak będzie. Profil skrzydła KFm-3
f-150 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Średniopłat jak już.Centropłat to część skrzydła .No chyba że się coś pozmieniało w nazewnictwie.
bart07 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Jak myślisz o przeniesieniu wszystkiego do ESA, to może śmigło 8'. Nawet nie dla samego śmugła, a dla ESC, które ktoś może dać 15A
mirolek Opublikowano 30 Czerwca 2015 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Założenie było takie, że ma być prosty i tani w budowie oraz ma służyć do nauki latania. Coś mi nie pasują założenia do rysunku. Jeżeli prosty to silnik ciągnący a nie pchający przy którym zawsze kąt zaklinowania jest problematyczny. Jeżeli tani to po co wzmacniać depron listewkami skoro można zrobić belkę z jednej listewki lub rurki węglowej. ms
robertus Opublikowano 30 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2015 Jeżeli prosty to silnik ciągnący a nie pchający przy którym zawsze kąt zaklinowania jest problematyczny. Silnik ciągnący w ogóle odpada, pierwszy kret i powrót do warsztatu na kilka dni. Jeżeli tani to po co wzmacniać depron listewkami skoro można zrobić belkę z jednej listewki lub rurki węglowej. Rurki węglowej nie znajdę w budowlanym. Można by użyć jeszcze rurkę do instalacji elektrycznych lub segment od wędki, albo po prostu listewkę, ale wtedy by wyglądał trochę jak Wing Dragon lub Blue beagle. Chciałem, żeby jednak kadłub miał i wyglądał piankowo. Bo można by zrobić też po prostu patyczaka pod to wyposażenie.
magilla Opublikowano 30 Czerwca 2015 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Średniopłat jak już.Centropłat to część skrzydła .No chyba że się coś pozmieniało w nazewnictwie. tfuu! Pewnie że średniopłat moja gafa
robertus Opublikowano 30 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2015 Jak myślisz o przeniesieniu wszystkiego do ESA, to może śmigło 8'. Nawet nie dla samego śmugła, a dla ESC, które ktoś może dać 15A Do tych emaxów to daję 20A-25A zwykle, nie mniejsze. Dopisałem w specyfikacji.
robertus Opublikowano 30 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2015 Tak, będzie to pełny 4-kanałowiec.
vaderjk Opublikowano 1 Lipca 2015 Opublikowano 1 Lipca 2015 A ja myślę coby taki model zrobić jako 2 kanałowy dla syna sterowany z APki samochodowej. Na kierownicy ster kierunku, na gazie na plus gaz na silniku + ster wysokości w górę, na minus ster wysokości w dół. Wszystko na zero to szybowanie z lekkim skrętem. Konieczne uszy duże do samo stabilizacji. Albo jakiś stabilizator tani typu cc3d w trybie samolotu.... Ogólnie wszystkie wychyly bardzo delikatnie żeby nie dało się za mocno w coś przykrecic.
bart07 Opublikowano 1 Lipca 2015 Opublikowano 1 Lipca 2015 Sadysta. Wysłane z mojego PMT3277_3G przy użyciu Tapatalka
vaderjk Opublikowano 1 Lipca 2015 Opublikowano 1 Lipca 2015 A czemu? Syn ma 4 lata i świetnie sobie radzi z samochodem z nadajnikiem samochodowym. Normalna apke samolotowa na razie nie opanuje.
vaderjk Opublikowano 1 Lipca 2015 Opublikowano 1 Lipca 2015 No też można, ale na samochodowej będzie bardziej egzotycznie.... ;-) Czekam na plany modelu i zaplanuj proszę uszy duże. Trochę zastanawiam się jak będzie z wytrzymałością podkładów... Najlepiej jakby model był pełny ( kadlub ) a nie skrzynkowy...
bart07 Opublikowano 1 Lipca 2015 Opublikowano 1 Lipca 2015 A czemu? Syn ma 4 lata i świetnie sobie radzi z samochodem z nadajnikiem samochodowym. Normalna apke samolotowa na razie nie opanuje. A co jak opanuje? Głupio będzie Dawaj dla syna normalny nadajnik zanim odkryje komputery. Moje chłopaki lamami potrafili latać dookoła siatki do siatki. W jedną stroną górą, w drugą dołem. Autem jeździli na jednym kole. Jak? - nie wiem... A teraz już im się nie chce.
dukeroger Opublikowano 2 Lipca 2015 Opublikowano 2 Lipca 2015 jak ma byc prosty w pilotazu to moze wznios skrzydel? troche nie rozumiem jak te skrzydla na gumce chcesz mocowac w takim ukladzie, razem z silniekim bedziesz je zdejmowal?
robertus Opublikowano 2 Lipca 2015 Autor Opublikowano 2 Lipca 2015 Tak. Tak pisałem. Skrzydło będzie razem z gondolą silnika zdejmowane. W kadłubie będą tylko dwa serwa i pakiet cała reszta będzie nad skrzydłem. Skrzydło będzie montowane od przodu w jakąś kieszonkę na wpust a od tyłu na gumkę wokół kadłuba. Tak to przynajmniej mam w głowie.
Rekomendowane odpowiedzi