Skocz do zawartości

Trenerek dla kumpla


robertus

Rekomendowane odpowiedzi

Taki projekt się urodził.

Projektuję dla kolegi model z podkładów/depronu do nauki budowania i latania.

 

Założenia są takie, że ma być:

- jak najprostszy do zbudowania,

- tani w wykonaniu

- preferencja materiałów z budowlanego

- nadający się do nauki latania

- wyposażenie przyszłościowe, do wykorzystania w następnym, bardziej dynamicznym modelu.

 

Sam się uczyłem na samolocie ze śmigłem pchającym, więc wybór układu napędowego już jest.

Urodziło mi się w głowie, że to będzie taki samolot betapodobny z podkładów klejonych warstwowo, wzmocniony listewkami z budowlanego.

Skrzydło będzie w całości z gondolą silnika i mocowane na gumy do kadłuba.

Wyposażenie: emax cf2812, regulator 20A śmigło 7 cali, pakiet 1300mAh, które później można wykorzystać w modelu typu ESA.

 

Wyglądać będzie mniej więcej tak

trenerek01.jpg

Kąt zaklinowania statecznika poziomego 0 stopni

Kąt zaklinowania skrzydła +2 stopnie

Skłon silnika wyjdzie w praniu, po oblocie wprowadzę poprawkę na planie w tym miejscu aby nie trzeba było kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bety są średniopłatami, zastanowię się nad podwyższeniem skrzydła, ale nie wiem czy to zrobię. Teraz w kadłubie jest łoże, które ustala montaż skrzydła. Nie wiem czy to nie utrudni budowy, a chciałbym, żeby był banalny do zmontowania.

Rozpiętość jakoś 1300mm,.Arkusz depronu ma 1200mm plus do tego opcjonalnie uszy i jakoś tak będzie.

Profil skrzydła KFm-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie było takie, że ma być prosty i tani w budowie oraz ma służyć do nauki latania.

 

Coś mi nie pasują założenia do rysunku.

Jeżeli prosty to silnik ciągnący a nie pchający przy którym zawsze kąt zaklinowania jest problematyczny.

Jeżeli tani to po co wzmacniać depron listewkami skoro można zrobić belkę z jednej listewki lub rurki węglowej.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżeli prosty to silnik ciągnący a nie pchający przy którym zawsze kąt zaklinowania jest problematyczny.

Silnik ciągnący w ogóle odpada, pierwszy kret i powrót do warsztatu na kilka dni.

 

Jeżeli tani to po co wzmacniać depron listewkami skoro można zrobić belkę z jednej listewki lub rurki węglowej.

Rurki węglowej nie znajdę w budowlanym. Można by użyć jeszcze rurkę do instalacji elektrycznych lub segment od wędki, albo po prostu listewkę, ale wtedy by wyglądał trochę jak Wing Dragon lub Blue beagle.

Chciałem, żeby jednak kadłub miał i wyglądał piankowo. Bo można by zrobić też po prostu patyczaka pod to wyposażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę coby taki model zrobić jako 2 kanałowy dla syna sterowany z APki samochodowej.

Na kierownicy ster kierunku, na gazie na plus gaz na silniku + ster wysokości w górę, na minus ster wysokości w dół. Wszystko na zero to szybowanie z lekkim skrętem.

Konieczne uszy duże do samo stabilizacji.

Albo jakiś stabilizator tani typu cc3d w trybie samolotu....

 

Ogólnie wszystkie wychyly bardzo delikatnie żeby nie dało się za mocno w coś przykrecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też można, ale na samochodowej będzie bardziej egzotycznie.... ;-)

 

Czekam na plany modelu i zaplanuj proszę uszy duże.

 

 

Trochę zastanawiam się jak będzie z wytrzymałością podkładów... Najlepiej jakby model był pełny ( kadlub ) a nie skrzynkowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu? Syn ma 4 lata i świetnie sobie radzi z samochodem z nadajnikiem samochodowym. Normalna apke samolotowa na razie nie opanuje.

A co jak opanuje? Głupio będzie :D

Dawaj dla syna normalny nadajnik zanim odkryje komputery. Moje chłopaki lamami potrafili latać dookoła siatki do siatki. W jedną stroną górą, w drugą dołem. Autem jeździli na jednym kole. Jak? - nie wiem... A teraz już im się nie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Tak pisałem. Skrzydło będzie razem z gondolą silnika zdejmowane. W kadłubie będą tylko dwa serwa i pakiet cała reszta będzie nad skrzydłem.

Skrzydło będzie montowane od przodu w jakąś kieszonkę na wpust a od tyłu na gumkę wokół kadłuba.

Tak to przynajmniej mam w głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.