Skocz do zawartości

grzesiuKamionki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Poszperałem na tym forum i u wujka googla. Robię wydaje mi się wszystko zgodnie z instrukcją. I nadal mam problem.

A przedstawia się on następująco:

Silniki emax mt 2216

Regulator emax 4in1 Simonk 4x25

APM 2.6 + GPS

Aparatura FlySky Th9x

 

Wszytko konfiguruję zgodnie z instrukcjami / opisami / filmami. W czasie konfiguracji RADIA w Mission Planner wszystkie pola wychylają się prawidłowo. Niestety po zakończeniu konfiguracji, uzbrojeniu silników quad reaguje tylko na ruchy dźwignią "gazu".

 

Proszę uprzejmie o pomoc. Najchętniej na Skype. Po udanym ustawieniu quadcoptera wrzucę tu wyczerpujący opis przypadku.

W zamian za skuteczną pomoc oferuję ciekawą nagrodę :)

 

 

Pozdrawiam

Grzesiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sebka34 - to znaczy, że quad nie ma reagować na ruchy lewą dźwignią? W przypadku manualnego przechylania quada silniki w żaden sposób nie reagują. Jak wystartuję to mogę tylko lecieć wyżej lub niżej. Ale nie mogę sterować w prawo i lewo.

 

jethrotull - sam go złożyłem (zrobsobiedrona). jakie informacje jeszcze potrzebujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś w MP czy tam jak przechylasz qadre to zmienia ci się sztuczny horyzont na boki?

Spróbuj ustawić w MP program do samolotu a potem jeszcze raz do quadrcoptera i skonfigurować od nowa.

Jeszcze jedno co mi wpadło do głowy to może źle zaprogramowane regulatory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regiel jest Emax SimonK 4in1. Konfigurowałem zgodnie z instrukcją chłopaków z zrobsobiedrona (przez apm). Mam taki sam zestaw jak oni. Jak przechylam quada to w MP rusza się sztuczny horyzont (w prawidłowe strony). Robiłem już tak, że wgrałem program do samolotu a nawet do samochodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz - a czy przeczytales chociaz instrukcje jak dziala kazdy tryb? 

Zapytanie do googla: "trybie loiter" i masz np to: http://zrobsobiedrona.blogspot.co.uk/2014/09/8-budujemy-quadcopter-podstawowe-tryby-arducopter.html?_sm_au_=iVV1MZfWWFP726kN 

 

Jezeli tryb Loiter nie dziala (quada znosi) - tzn ze masz cos nie tak skalibrowane , GPS, kompas, baro - sam sobie odpowiedz czy wszystko ustawiles jak trzeba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

japim

Wg mnie wszystko jest dobrze skonfigurowane. Tzn źle :) ale wszystko robiłem dobrze po kolei. On kompletnie nie reaguje na ruchy prawą dźwignią. A w MP te ruchy widać. 

Dziś kupiłem nowego apm. W poprzednim doszło do zwarcia przy pierwszym podłączeniu baterii. Oberwał wtedy regiel, ale może stało się też coś apm'owi. Jutro zdam relację.


Dziwny przypadek, jedyne co ci mogę poradzić to zgłoszenie się do tego wątku http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=60&t=17254&view=unread#unread

Tam jest osoba o nicku RW która APM zna jak własną kieszeń, napisz tam a na pewno ci pomoże (nie zapomnij się przywitać na forum)

Niestety nie znalazłem takiego użytkownika :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze:

 

"Warning: it is very important to master flying in stabilize before moving on to other flight modes and it is highly recommended that the pilot is always able to easily and rapidly switch back to stabilize mode from other flight modes in case of unexpected or undesirable flight behavior."

 

Czyli testuj pierwsze loty w trybie Stabilize, nie na AltHold czy Loiter itd...

 

Po drugie, lepszym źródłem informacji o kalibracji jest oficjalna strona projektu ArduCopter: http://copter.ardupilot.com/wiki/configuring-hardware/

Masz tam aktualne informacje o konfiguracji. Wykonuj krok po kroku.

Pamiętaj żeby najpierw wyczyścić co nagmerałeś (wgrać np ArduRover - wersje dla samochodu, i ponownie ArduCopter).

 

Sprawdź czy dobrze podpiąłeś silniki pod wyjścia APM'a. Kolejność musi być taka:

post-18364-0-46714000-1452518753.jpg

Prawy przedni - śmigło lewe - wyjście 1

Lewy tylny - śmigło lewe - wyjście 2

Lewy przedni - śmigło prawe - wyjście 3

Prawy tylny - śmigło prawe - wyjście 4

Kalibracje rób bez założonych śmigieł.

 

Raczej w kolejności ze wspomnianej wcześniej strony.

 

Kalibracja ESC metodą "wszystkie na raz":

Włączasz nadanik,

Throttle na max,

podłączasz baterię,

czekasz aż APM zacznie świecić czerwono żółto niebiesko,

odłączasz baterię i podłączasz ponownie,

Teraz silniki (oprócz melodyjki i 3 piknięć (oznaczających ilość cel)) powinny zapikać 2 razy.

Opuszczasz throttle, Silniki znów zapikają.

Wtedy gdy znów podniesiesz throttle zaczną się kręcić, powinny ładnie i płynnie reagować na zmiany.

Rozłączasz baterię i ESC są skalibrowane.

 

Napisz jak wykonasz czy da się latać w stabilize.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze:

 

"Warning: it is very important to master flying in stabilize before moving on to other flight modes and it is highly recommended that the pilot is always able to easily and rapidly switch back to stabilize mode from other flight modes in case of unexpected or undesirable flight behavior."

 

Czyli testuj pierwsze loty w trybie Stabilize, nie na AltHold czy Loiter itd...

 

Po drugie, lepszym źródłem informacji o kalibracji jest oficjalna strona projektu ArduCopter: http://copter.ardupilot.com/wiki/configuring-hardware/

Masz tam aktualne informacje o konfiguracji. Wykonuj krok po kroku.

Pamiętaj żeby najpierw wyczyścić co nagmerałeś (wgrać np ArduRover - wersje dla samochodu, i ponownie ArduCopter).

 

Sprawdź czy dobrze podpiąłeś silniki pod wyjścia APM'a. Kolejność musi być taka:

attachicon.gifFRAMES_QUAD_PX4.jpg

Prawy przedni - śmigło lewe - wyjście 1

Lewy tylny - śmigło lewe - wyjście 2

Lewy przedni - śmigło prawe - wyjście 3

Prawy tylny - śmigło prawe - wyjście 4

 

Kalibracje rób bez założonych śmigieł.

 

Raczej w kolejności ze wspomnianej wcześniej strony.

 

Kalibracja ESC metodą "wszystkie na raz":

Włączasz nadanik,

Throttle na max,

podłączasz baterię,

czekasz aż APM zacznie świecić czerwono żółto niebiesko,

odłączasz baterię i podłączasz ponownie,

Teraz silniki (oprócz melodyjki i 3 piknięć (oznaczających ilość cel)) powinny zapikać 2 razy.

Opuszczasz throttle, Silniki znów zapikają.

Wtedy gdy znów podniesiesz throttle zaczną się kręcić, powinny ładnie i płynnie reagować na zmiany.

Rozłączasz baterię i ESC są skalibrowane.

 

Napisz jak wykonasz czy da się latać w stabilize.

Możemy pogadać na Skype? Bo chyba czegoś nie ogarniam.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem pogadać na Skype i zrobić tą konfigurację razem. A później opisać wszystko tutaj, żeby było dla potomnych :)

 

 

Ok. Wymieniłem APM na nowy. Zrobiłem konfigurację. I dupa. Nadal nie reaguje na prawą dźwignię. Jak przechylam quada w różnych kierunkach to nie zmienia się praca silników (jakby nie chciał się stabilizować). 

 

 

UWAGA! Lata. I da się sterować. Pytanie: Jak zmieniać tryby lotu? W konfiguracji wybrałem Stabilize i jak mogę to teraz zmienić? Bo w MP jak zatwierdzę to nic się nie zmienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Opiszę przyczyny (wg mnie).

Problem zaczął się podczas pierwszego składania. Jako żółtodziób nie zauważyłem, że w APM, który kupiłem jest założona zworka na piny JPI. Spowodowało to efektowne zwarcie po podłączeniu LiPol przez Power Module. Regulator wtedy dokonał żywota - kupa dymu i iskier. Wymieniłem regiel i dalszą część znacie. Kompletny brak reakcji na prawą dźwignię mimo prawidłowej reakcji. Po wymianie APM na nowy wszystko działa jak należy. Dzisiaj odbyłem kilka próbnych lotów. Bez większych strat - złamane dwie nogi od podwozia oraz zagubiony jeden kołpak śmigła.

Latać nadal można.

Także dla potomnych - patrzcie czy zworka nie jest założona fabrycznie. Ekipa z zróbsobiedrona też nie wiedziała, że takie zworki są zakładane. Dzięuję wszystkim tym, którzy chcieli mi pomóc

 

Proszę tylko jeszcze o pomoc jak skonfigurować TH9x abym mógł zmieniać tryby. Nie ogarniam tego tematu w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.