Jump to content

ToTo-0 - relacja z budowy


 Share

Recommended Posts

Witam, zakładam ten temat w celu uzyskania ewentualnej pomocy od Państwa, wysłuchania opinii oraz porad. Myślę także, że chociaż takich tematów jest już sporo, to w jakimś minimalnym stopniu pomoże on w budowie kolejnym modelarzom podejmujących się budowy ToTo-0.

 

Zacząłem już budowę, wycięte zostały już wszystkie elementy z szablonów. Dzisiaj dokleiłem pierwsze balsowe elementy do kadłuba. Następna aktualizacja najpewniej za tydzień, kiedy żywica już dobrze złapie, wezmę się za kolejne elementy.

 

Chciałbym jeszcze bardzo podziękować Panu Motylastemu za stworzenie, udostępnienie i instrukcje budowy modelu. Dzięki Panu wchodzę w świat modelarstwa samolotowego :) .

post-18299-0-34336500-1448225081.png

post-18299-0-14047200-1448225083.png

Link to comment
Share on other sites

Stan na dzisiaj prezentują zdjęcia. Bardzo przyjemnie mi się wszystko składa. Jeszcze dzisiaj lub jutro wezmę się za przyklejanie dołu i góry kadłuba oraz przykryję kadłub taśmą pakową.

 

Pozdrawiam 

 

Nie chcę nabijać sobie postów, dlatego dołączam tutaj jeszcze zdjęcie z dziś tj. zawiasy, wzmocnienia balsowe, orczyki i bandaż nasączony żywicą z przodu. Tyle udało mi się dzisiaj zrobić.

post-18299-0-44460000-1448721368_thumb.jpg

post-18299-0-24360500-1448721392_thumb.jpg

post-18299-0-46831600-1448721439_thumb.jpg

post-18299-0-40654800-1448820576_thumb.jpg

Edited by czarobest
Link to comment
Share on other sites

Na tym silniczku nie poszalejesz, ale moim zdaniem nada się do spokojnych lotów Toto.

Śmigło lepiej wziąć 9x5 a to z tego powodu, iż samolot będzie leciał wolniej przy tym samym ciągu, na czym pewnie Ci zależy.

Z kolei pakiet radziłbym Ci wziąć 3S(11,1V) bo dłużej będziesz mógł latać( i z własnych doświadczeń wiem, że silnik będzie miał trochę więcej mocy na pakiecie 3S), a masa nie wzrośnie jakoś drastycznie.

Z usprawnień technicznych, jakie ja zastosowałem, to polecam dać większe dźwigary w skrzydle(oryginalnie jest chyba 5x2, ja zastosowałem 6x3) oraz zrobić ster wysokości na dyskietkach, tak samo jak SK.

W moim Toto-0 pojawiły się pęknięcia przed mocowaniem skrzydła w kadłubie, tak mniej więcej między tą przednią klapką, a pierwszym "uchwytem" na gumki do trzymania skrzydła, więc polecam wzmocnić to miejsce.

No i powodzenia w dalszej budowie :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Łatwiej dzięki temu jest mi się zdecydować. Dźwigary w skrzydle będą właśnie 6x3. 

W ten weekend biorę się za skrzydło oraz przykleję tylne stery.

Pozdrawiam

 

PS. Ewentualnie mogę wziąć silnik 500/1400 lub 500/1000 czy jest sens? Czy to nie za dużo? Jeśli już to który z tych 2?

Link to comment
Share on other sites

Cześć, kadłub praktycznie skończony, skrzydło jest w trakcie. Jutro zagnę i przykleję depron. Wtedy praktycznie samolot będzie skończony, elektronika już zamówiona więc może już za tydzień oblot :) .

Zdjęcia

 

 

 

23248806360_5213977b88.jpgIMGP3852 by czarobest, on Flickr

22917474543_c1c6bb0496.jpgIMGP3851 by czarobest, on Flickr
23436037992_aa307e7025.jpgIMGP3850 by czarobest, on Flickr
23544575705_f9ca410fdb.jpgIMGP3849 by czarobest, on Flickr
23436048432_7aa0d76b72.jpgIMGP3832 by czarobest, on Flickr
22917496653_904ca15179.jpgIMGP3831 by czarobest, on Flickr

23176631719_74eb65234e.jpgIMGP3830 by czarobest, on Flickr

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja mam w tym samolocie silnik, na którym mam ok 1000g ciągu. Fakt, jest to dużo za dużo, ale dzięki temu pętla, wyjście z korkociągu czy jakaś inna akrobacja nie stanowią dla niego problemu. Jedynym minusem jest fakt, że pod wpływem przeciążeń skrzydło zaczęło mi pękać, kadłub też powoli podupada, a ster kierunku praktycznie po każdym wyjściu na lotnisko musiałem naprawiać. Kilka razy musiałem nawet lądować bez statecznika pionowego, innym razem(na szczęście przy podejściu do lądowania na jakichś 2m wysokości) oderwał mi się statecznik poziomy. Ale daje dużo frajdy :)

Link to comment
Share on other sites

Model mógłby polecieć jeszcze dzisiaj, jednak nie posiadam nic czym mógłbym zamocować skrzydło, w Łodzi niestety raczej nie kupię gumek modelarskich (jeszcze szukam), więc niestety tylko wysyłkowo.

Samolot mi się podoba, zobaczymy jak poleci, o czym na pewno napiszę  :)

Samolocik pewnie otrzyma gdzieniegdzie jeszcze jakieś naklejki.

 

Tutaj jeszcze trochę fotek

 

23565792192_72e1d1d8e5_b.jpgIMGP3858 by czarobest, on Flickr
23378676380_27d8cbe415_b.jpgIMGP3862 by czarobest, on Flickr

23378669410_7e45d80bcf_b.jpgIMGP3863 by czarobest, on Flickr

23674325655_dc85c74a23_b.jpgIMGP3866 by czarobest, on Flickr

23648226606_197f49041e_b.jpgIMGP3868 by czarobest, on Flickr

23046143624_5d03aa91b4_b.jpgIMGP3869 by czarobest, on Flickr

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jaka masa wyszła i jakie wyposażenie ostatecznie kupiłeś?

Mój latał na 2x3 gumki recepturki z apteki. Ani razu się nie zerwały, a przy pierwszym krecie kadłub się rozleciał, a mocowanie skrzydła urwało się wraz ze skrzydłem(gumki nie puściły, bo wtedy założyłem 2x4). Powodzenia w oblocie :)

Link to comment
Share on other sites

Masa gotowego do lotu to 475g bez gumek  :)​.

Silnik to Redox z 500g ciągu

Śmigło GWS 9x5

Serwa Tower Pro SG 90

2 pakiety 1500mAh 2S także Redox

Do tego ładowarka Imax B6 Mini i aparaturę Sanwa RDS 8000 od użytkownika tego forum na giełdzie.

 

PS. Zawsze miałem tysiąc gumek w domu, a tu nagle jedna się tylko znalazła.

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze loty za mną :), samolot przeżył, ja też. Lekko poobijałem skrzydło, pękł również lekko kadłub tuż pod skrzydłem - już naprawione. Tutaj krótki filmik z 2 lotów, reszty nie nagrywałem (było ich kilkanaście)  - uznałem, że raczej nie ma czego nagrywać :) . Przy tych lotach wychylania wysokości i lotek ustawione były odpowiednio na 50% i 60% , spokojnie startował z ręki przy ok 50% gazu. 

 

https://youtu.be/Qg9u6EMAwzY

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Cześć, pora na pisanie posta trochę dziwna, ale akurat mam wolną chwilę. Latałem dzisiaj z racji braku wiatru, w sumie jest to 2 dzień moich lotów. Strat z dzisiaj nie ma po za o-ring'iem. 
Tutaj krótki filmik z dzisiaj :
 
https://youtu.be/LTg9s6lJyI4
 
Po za tym; Wszystkiego najlepszego oraz udanych lotów :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.