czarobest Opublikowano 22 Listopada 2015 Opublikowano 22 Listopada 2015 Witam, zakładam ten temat w celu uzyskania ewentualnej pomocy od Państwa, wysłuchania opinii oraz porad. Myślę także, że chociaż takich tematów jest już sporo, to w jakimś minimalnym stopniu pomoże on w budowie kolejnym modelarzom podejmujących się budowy ToTo-0. Zacząłem już budowę, wycięte zostały już wszystkie elementy z szablonów. Dzisiaj dokleiłem pierwsze balsowe elementy do kadłuba. Następna aktualizacja najpewniej za tydzień, kiedy żywica już dobrze złapie, wezmę się za kolejne elementy. Chciałbym jeszcze bardzo podziękować Panu Motylastemu za stworzenie, udostępnienie i instrukcje budowy modelu. Dzięki Panu wchodzę w świat modelarstwa samolotowego .
czarobest Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Opublikowano 28 Listopada 2015 (edytowane) Stan na dzisiaj prezentują zdjęcia. Bardzo przyjemnie mi się wszystko składa. Jeszcze dzisiaj lub jutro wezmę się za przyklejanie dołu i góry kadłuba oraz przykryję kadłub taśmą pakową. Pozdrawiam Nie chcę nabijać sobie postów, dlatego dołączam tutaj jeszcze zdjęcie z dziś tj. zawiasy, wzmocnienia balsowe, orczyki i bandaż nasączony żywicą z przodu. Tyle udało mi się dzisiaj zrobić. Edytowane 29 Listopada 2015 przez czarobest
czarobest Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2015 Witam, chciałbym zapytać czy wszystko tutaj współgra i nadaje się do ToTo. Wiem że nie ma regulatora jednak jeśli o niego chodzi to wiem jak go dobrać i proszę o nim nie przypominać . Linki do produktów w sklepie RC-Team: - śmigło - silnik - piasta - pakiet - serwa
andrzejrc Opublikowano 2 Grudnia 2015 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Na tym silniczku nie poszalejesz, ale moim zdaniem nada się do spokojnych lotów Toto. Śmigło lepiej wziąć 9x5 a to z tego powodu, iż samolot będzie leciał wolniej przy tym samym ciągu, na czym pewnie Ci zależy. Z kolei pakiet radziłbym Ci wziąć 3S(11,1V) bo dłużej będziesz mógł latać( i z własnych doświadczeń wiem, że silnik będzie miał trochę więcej mocy na pakiecie 3S), a masa nie wzrośnie jakoś drastycznie. Z usprawnień technicznych, jakie ja zastosowałem, to polecam dać większe dźwigary w skrzydle(oryginalnie jest chyba 5x2, ja zastosowałem 6x3) oraz zrobić ster wysokości na dyskietkach, tak samo jak SK. W moim Toto-0 pojawiły się pęknięcia przed mocowaniem skrzydła w kadłubie, tak mniej więcej między tą przednią klapką, a pierwszym "uchwytem" na gumki do trzymania skrzydła, więc polecam wzmocnić to miejsce. No i powodzenia w dalszej budowie 1
czarobest Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2015 Dzięki za odpowiedź. Łatwiej dzięki temu jest mi się zdecydować. Dźwigary w skrzydle będą właśnie 6x3. W ten weekend biorę się za skrzydło oraz przykleję tylne stery. Pozdrawiam PS. Ewentualnie mogę wziąć silnik 500/1400 lub 500/1000 czy jest sens? Czy to nie za dużo? Jeśli już to który z tych 2?
czarobest Opublikowano 5 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2015 Cześć, kadłub praktycznie skończony, skrzydło jest w trakcie. Jutro zagnę i przykleję depron. Wtedy praktycznie samolot będzie skończony, elektronika już zamówiona więc może już za tydzień oblot . Zdjęcia IMGP3852 by czarobest, on Flickr IMGP3851 by czarobest, on FlickrIMGP3850 by czarobest, on FlickrIMGP3849 by czarobest, on FlickrIMGP3832 by czarobest, on FlickrIMGP3831 by czarobest, on Flickr IMGP3830 by czarobest, on Flickr 1
andrzejrc Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Ja mam w tym samolocie silnik, na którym mam ok 1000g ciągu. Fakt, jest to dużo za dużo, ale dzięki temu pętla, wyjście z korkociągu czy jakaś inna akrobacja nie stanowią dla niego problemu. Jedynym minusem jest fakt, że pod wpływem przeciążeń skrzydło zaczęło mi pękać, kadłub też powoli podupada, a ster kierunku praktycznie po każdym wyjściu na lotnisko musiałem naprawiać. Kilka razy musiałem nawet lądować bez statecznika pionowego, innym razem(na szczęście przy podejściu do lądowania na jakichś 2m wysokości) oderwał mi się statecznik poziomy. Ale daje dużo frajdy
czarobest Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2015 Model mógłby polecieć jeszcze dzisiaj, jednak nie posiadam nic czym mógłbym zamocować skrzydło, w Łodzi niestety raczej nie kupię gumek modelarskich (jeszcze szukam), więc niestety tylko wysyłkowo. Samolot mi się podoba, zobaczymy jak poleci, o czym na pewno napiszę Samolocik pewnie otrzyma gdzieniegdzie jeszcze jakieś naklejki. Tutaj jeszcze trochę fotek IMGP3858 by czarobest, on FlickrIMGP3862 by czarobest, on Flickr IMGP3863 by czarobest, on Flickr IMGP3866 by czarobest, on Flickr IMGP3868 by czarobest, on Flickr IMGP3869 by czarobest, on Flickr
Henryk 58 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Kup w papierniczym większe recepturki zołóż kilka i w powietrze
andrzejrc Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Jaka masa wyszła i jakie wyposażenie ostatecznie kupiłeś? Mój latał na 2x3 gumki recepturki z apteki. Ani razu się nie zerwały, a przy pierwszym krecie kadłub się rozleciał, a mocowanie skrzydła urwało się wraz ze skrzydłem(gumki nie puściły, bo wtedy założyłem 2x4). Powodzenia w oblocie
czarobest Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2015 Masa gotowego do lotu to 475g bez gumek . Silnik to Redox z 500g ciągu Śmigło GWS 9x5 Serwa Tower Pro SG 90 2 pakiety 1500mAh 2S także Redox Do tego ładowarka Imax B6 Mini i aparaturę Sanwa RDS 8000 od użytkownika tego forum na giełdzie. PS. Zawsze miałem tysiąc gumek w domu, a tu nagle jedna się tylko znalazła.
jethrotull Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 No i ładnie. Porządnie wykonany model i masa też w porządku.
czarobest Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2015 Pierwsze loty za mną , samolot przeżył, ja też. Lekko poobijałem skrzydło, pękł również lekko kadłub tuż pod skrzydłem - już naprawione. Tutaj krótki filmik z 2 lotów, reszty nie nagrywałem (było ich kilkanaście) - uznałem, że raczej nie ma czego nagrywać . Przy tych lotach wychylania wysokości i lotek ustawione były odpowiednio na 50% i 60% , spokojnie startował z ręki przy ok 50% gazu. https://youtu.be/Qg9u6EMAwzY Pozdrawiam
Henryk 58 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Opublikowano 19 Grudnia 2015 po starcie więcej gazu i staraj się nabrać wysokości
czarobest Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2015 Przyznam, że faktycznie bałem się wysokości, nie chciałem zbyt mocna walnąć w ziemię dlatego latałem jak najniżej. Jutro spróbuje polatać wyżej i odważniej, o ile pozwoli na to pogoda.
modelarz115 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Nabierz wysokości, będziesz miał więcej czasu na reakcje i opanowanie modelu, nikt jeszcze nie zderzył się z niebem
wacek.matuszak Opublikowano 21 Grudnia 2015 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Jak to mówiła Matka do syna-świeżo upieczonego pilota. "Synku bądź ostrożny, lataj nisko i powolutku" Pozdrawiam i życzę wysokich i szybkich lotów.
czarobest Opublikowano 24 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2015 Cześć, pora na pisanie posta trochę dziwna, ale akurat mam wolną chwilę. Latałem dzisiaj z racji braku wiatru, w sumie jest to 2 dzień moich lotów. Strat z dzisiaj nie ma po za o-ring'iem. Tutaj krótki filmik z dzisiaj : https://youtu.be/LTg9s6lJyI4 Po za tym; Wszystkiego najlepszego oraz udanych lotów
Henryk 58 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Opublikowano 24 Grudnia 2015 ale dalej uprawiasz kaskaderskie loty na małej wysokości a to prowadzi do niekontrolowanych lądowań.
czarobest Opublikowano 24 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2015 Rozumiem, mocno postaram się przy następnych lotach latać wyżej. Nawiasem mówiąc, jedno z tych lądowań było zamierzone .
Rekomendowane odpowiedzi