Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chcę zakupić do motoszybowca taki silnik:

http://abc-rc.pl/Silnik-EMAX-XA2212-1400

Do tego takie łopatki:

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2523,lopatki-8x6-cam-prop-graupner

I taki kołpak/piasta:

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2297,kolpak-ray-7040-40-3-2-8-3-pelikan

 

Silnik ma oś 3mm, kołpak jest na oś 3,2mm - czy to będzie kłopot? będzie w czymś przeszkadzać?

 

Z góry dziękuję.

Opublikowano

To nie jest wielki problem ;); gdyby operacja z folią Al , którą podpowiada Kolega RomanJ4 nie powiodła się (czasem bywają niejakie trudności, zależy na jaki egzemplarz

kondensatora trafisz; lepsza byłaby "folia" 0,11mm z brązu krzemowego - mam), to taką cienkościenną tulejkę da się wytoczyć z Mo58, także ze stali narzędziowej (NC 6

lub dawna NW 1) i nawet obrobić cieplnie - zahartować i odpuścić nieco do 28...35 HRC, żeby nie była krucha.

Jakby co, to daj znać - to nie jest dużo roboty, wykonam Ci :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jeszcze mam pytanie odnośnie tych łopatek - czy mam je jakoś wyważać?

I czy pobór prądu przez silnik przy śmigle składanym może się znacząco zwiększyć? Maks. dla tego EMAXa to 20,6A na APC 8x6 i 3s, ja mam też 3s i 8x6 ale składane z cięższym kołpakiem i łopatkami. Regulator wziąłem 30A - wystarczy czy zmienić na 40?

 

 

 

Jakby co, to daj znać - to nie jest dużo roboty, wykonam Ci :)

 

Dzięki, jak będę miał z tym problem to napiszę :)

Opublikowano

Zależy od producenta, jedne trzeba wyważyć, inne nie, zwłaszcza przed pierwszym użyciem, ale sprawdzić warto,

albo w całości z kołpakiem - łopaty rozłożone,

albo osobno same łopaty,

w sposób podobny do wyważania śmigieł stałych.

https://www.modelmotor.pl/webpage/wywazanie-smigiel.html

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/36847-czy-da-si%C4%99-wywa%C5%BCy%C4%87-sk%C5%82adane-%C5%9Bmig%C5%82o/

a237523-90-P1120004.JPG

 

Ad 2. jaki prąd bedzie płynął przez regulator zależy od silnika. Jeśli nie przekroczy 30A to nie ma sensu dawać 40A regulator. A myślę, że nawet bardzo przeciążony silnik z prądem 20,5A max, do 30A nie dojdzie (i tak będzie się mocno grzał), prędzej się spali.

Opublikowano

Tak, jak pisze Kol. RomanJ4 - prędzej się wykopci, niż wytrzyma 30A choćby przez minutę. Dobrze byłoby upiec dwie pieczenie zarazem : złożyć to na stoliku, zmierzyć

max. prąd amperomierzem trzymając silnik w dłoni (ostrożnie!) z założonym śmigłem, będziesz czuł, jak się grzeje i jak duże wibracje wprowadza śmigło; wyważanie

łopatek osobno nie jest najlepsze, bo nie uwzględnia nieuniknionych błędów niesymetrii osadzenia kołpaka na wałku silnika i takichże samego kołpaka. Dobre i szybkie

efekty daje w proponowanym sposobie metoda prób i błędów, czyli "na pałę" : po stwierdzeniu nieakceptowalnych drgań od śmigła, dociążasz minimalnie dowolną

łopatkę i badasz skutek - wzrosły drgania czy zmalały. Korygujesz do skutku, da się prawie do zera. :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

No i nie pasuje  :angry:

Jest może jakiś sposób który wykorzystuje jakieś domowe materiały? Może rurka termokurczliwa lub mocna taśma?

Bo akurat jutro ma być dobra pogoda i jest czas aby pójść polatać...

Opublikowano

 Kuba , co tam Ci nie pasuje? A chciałem Ci zrobić profi tulejkę, już byś miał... :unsure:

Nad Krakowem spokojnie? Bo tu wieje troszkę, deproniaka bym nie przespacerował po niebie :(

  • Lubię to 1
Opublikowano

Do takiej tulejki chciałbyś abym wysłał silnik i kołpak do Ciebie, czy Ty wysłałbyś mi tulejkę do założenia?
I ile by to kosztowało?

Dzisiaj nad Krakowem było zupełnie bezchmurnie i nie wiało mocno, na jutro zapowiadają to samo.

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nic mi nie musisz wysyłać i nie musisz podawać Swojego adresu - odbiór może być we wskazanym przez Ciebie Urzędzie Pocztowym na "poste restante".

Gdyby miało coś kosztować, to bym tego tu nie proponował, bo to nieregulaminowo - reklama usług to nie ten dział. Więc wystarczy, że polatasz i podzielisz się

z Nami uciechą, czego Ci życzę :)

Zmierz, jaką długość mają mieć te tulejki. Trzeba wytoczyć min. trzy sztuki do dopasowania, bo wałek silnika ma pewnie 2,990 +/- 0,005 i tu nie ma problemu,

ale otwór w piaście może być 3,15 , 3,17 albo i 3,20 , a to pewnie trudno byłoby Ci zmierzyć. Musi być tak dokładnie, inaczej będzie za duży luz i niewspółosiowość

osadzenia, co zaskutkuje "biciem" i drganiami. Więc jedna z trzech będzie najlepiej pasowała. Klej jakiś masz do tych rzeczy, np. Loctite 603 lub lepiej 648 ?

 

P.S.: nie poczuj się urażony, gdy zapytam: czy ten dopisek "wysłane z mojego..." to opcyjny czy też przymusowy? I dbaj o Nasz Język... Kraków. Przeczytaj posta

przed wysłaniem i będzie ok.

Pozdrawiam :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ten dopisek jest przymusowy w Tapatalku.

Za kilka godz. podam wymiary.

Przepraszam za "kraków", akurat skończyłem robić prezent a była 3 w nocy...

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Ten dopisek jest przymusowy w Tapatalku.

Za kilka godz. podam wymiary.

Przepraszam za "kraków", akurat skończyłem robić prezent a była 3 w nocy...

 

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

 

Pozdrawiam :)

Nie jest przymusowy, trochę pomyślunku i go nie ma.....
  • Lubię to 1
Opublikowano

Można edytować post i to usunąć, to prawda.

Sprawdziłem w ustawieniach, już wyłączyłem :)

 

Według producenta otwór jest na oś 3,2mm

Według danych od producenta silnika oś ma długość 12mm lub 14,2mm i grubość 3mm.

Według moich pomiarów oś ma długość około 12mm.

 

Nie mam tego kleju.

Opublikowano

 

max. prąd amperomierzem trzymając silnik w dłoni (ostrożnie!) z założonym śmigłem, będziesz czuł, jak się grzeje i jak duże wibracje wprowadza śmigło; wyważanie

łopatek osobno nie jest najlepsze,

Napiszę delikatnie tak:"Chłopie stuknij się najpierw w czoło pisząc takie porady."

Sam trzymaj silnik w łapach i mierz prąd max.Gwarantuję że pierwszą rzeczą którą poczujesz zamiast ciepła od silnika jest urwana łapa i śmigło w twarzy.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam, chcę zakupić do motoszybowca taki silnik:

http://abc-rc.pl/Silnik-EMAX-XA2212-1400

Do tego takie łopatki:

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2523,lopatki-8x6-cam-prop-graupner

I taki kołpak/piasta:

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2297,kolpak-ray-7040-40-3-2-8-3-pelikan

 

Silnik ma oś 3mm, kołpak jest na oś 3,2mm - czy to będzie kłopot? będzie w czymś przeszkadzać?

 

Z góry dziękuję.

 

Miałem podobny problem z Emaxem CF 2822 (fi 3) i piastą od Pandy (fi 3.17). Kupiłem oś dwuśrednicową, problem zniknął. Polecam to rozwiązanie, ośki są po około 3zł.

 

Jurek

Opublikowano

 izonix chyba dobrze podpowiada, nie wiedziałem, że są w handlu takie ośki. Miałbyś szybciej i chyba lepiej. Sam zdecyduj, co wolisz.

 

A co do uwag od f-150 - tak, to ryzykowna próba i może lepiej tego nie rób. Sam chyba zbyt często ryzykuję i fart mnie rozpieścił...

 F-150 , pewnie się zdziwisz, jak Ci podziękuję za przypomnienie, że to tylko fart. Może uratowałeś mi paluchy...

  • Lubię to 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.