TheKuba1414 Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 Witam, chcę zakupić do motoszybowca taki silnik: http://abc-rc.pl/Silnik-EMAX-XA2212-1400 Do tego takie łopatki: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2523,lopatki-8x6-cam-prop-graupner I taki kołpak/piasta: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2297,kolpak-ray-7040-40-3-2-8-3-pelikan Silnik ma oś 3mm, kołpak jest na oś 3,2mm - czy to będzie kłopot? będzie w czymś przeszkadzać? Z góry dziękuję.
RomanJ4 Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 Nie powinien. a w razie czego można na ośkę nawinąć folię aluminiową (taśma z kondensatorka Miflex)
TheKuba1414 Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Opublikowano 27 Listopada 2015 Dzięki wielkie, w takim razie zamawiam. Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka
AMC Opublikowano 28 Listopada 2015 Opublikowano 28 Listopada 2015 To nie jest wielki problem ; gdyby operacja z folią Al , którą podpowiada Kolega RomanJ4 nie powiodła się (czasem bywają niejakie trudności, zależy na jaki egzemplarz kondensatora trafisz; lepsza byłaby "folia" 0,11mm z brązu krzemowego - mam), to taką cienkościenną tulejkę da się wytoczyć z Mo58, także ze stali narzędziowej (NC 6 lub dawna NW 1) i nawet obrobić cieplnie - zahartować i odpuścić nieco do 28...35 HRC, żeby nie była krucha. Jakby co, to daj znać - to nie jest dużo roboty, wykonam Ci 1
TheKuba1414 Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Opublikowano 28 Listopada 2015 Jeszcze mam pytanie odnośnie tych łopatek - czy mam je jakoś wyważać? I czy pobór prądu przez silnik przy śmigle składanym może się znacząco zwiększyć? Maks. dla tego EMAXa to 20,6A na APC 8x6 i 3s, ja mam też 3s i 8x6 ale składane z cięższym kołpakiem i łopatkami. Regulator wziąłem 30A - wystarczy czy zmienić na 40? Jakby co, to daj znać - to nie jest dużo roboty, wykonam Ci Dzięki, jak będę miał z tym problem to napiszę
RomanJ4 Opublikowano 29 Listopada 2015 Opublikowano 29 Listopada 2015 Zależy od producenta, jedne trzeba wyważyć, inne nie, zwłaszcza przed pierwszym użyciem, ale sprawdzić warto, albo w całości z kołpakiem - łopaty rozłożone, albo osobno same łopaty, w sposób podobny do wyważania śmigieł stałych. https://www.modelmotor.pl/webpage/wywazanie-smigiel.html http://pfmrc.eu/index.php?/topic/36847-czy-da-si%C4%99-wywa%C5%BCy%C4%87-sk%C5%82adane-%C5%9Bmig%C5%82o/ Ad 2. jaki prąd bedzie płynął przez regulator zależy od silnika. Jeśli nie przekroczy 30A to nie ma sensu dawać 40A regulator. A myślę, że nawet bardzo przeciążony silnik z prądem 20,5A max, do 30A nie dojdzie (i tak będzie się mocno grzał), prędzej się spali.
AMC Opublikowano 29 Listopada 2015 Opublikowano 29 Listopada 2015 Tak, jak pisze Kol. RomanJ4 - prędzej się wykopci, niż wytrzyma 30A choćby przez minutę. Dobrze byłoby upiec dwie pieczenie zarazem : złożyć to na stoliku, zmierzyć max. prąd amperomierzem trzymając silnik w dłoni (ostrożnie!) z założonym śmigłem, będziesz czuł, jak się grzeje i jak duże wibracje wprowadza śmigło; wyważanie łopatek osobno nie jest najlepsze, bo nie uwzględnia nieuniknionych błędów niesymetrii osadzenia kołpaka na wałku silnika i takichże samego kołpaka. Dobre i szybkie efekty daje w proponowanym sposobie metoda prób i błędów, czyli "na pałę" : po stwierdzeniu nieakceptowalnych drgań od śmigła, dociążasz minimalnie dowolną łopatkę i badasz skutek - wzrosły drgania czy zmalały. Korygujesz do skutku, da się prawie do zera. 1
TheKuba1414 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2015 No i nie pasuje Jest może jakiś sposób który wykorzystuje jakieś domowe materiały? Może rurka termokurczliwa lub mocna taśma? Bo akurat jutro ma być dobra pogoda i jest czas aby pójść polatać...
AMC Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Kuba , co tam Ci nie pasuje? A chciałem Ci zrobić profi tulejkę, już byś miał... Nad Krakowem spokojnie? Bo tu wieje troszkę, deproniaka bym nie przespacerował po niebie 1
TheKuba1414 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 Do takiej tulejki chciałbyś abym wysłał silnik i kołpak do Ciebie, czy Ty wysłałbyś mi tulejkę do założenia?I ile by to kosztowało?Dzisiaj nad Krakowem było zupełnie bezchmurnie i nie wiało mocno, na jutro zapowiadają to samo.Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka
AMC Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Nic mi nie musisz wysyłać i nie musisz podawać Swojego adresu - odbiór może być we wskazanym przez Ciebie Urzędzie Pocztowym na "poste restante". Gdyby miało coś kosztować, to bym tego tu nie proponował, bo to nieregulaminowo - reklama usług to nie ten dział. Więc wystarczy, że polatasz i podzielisz się z Nami uciechą, czego Ci życzę Zmierz, jaką długość mają mieć te tulejki. Trzeba wytoczyć min. trzy sztuki do dopasowania, bo wałek silnika ma pewnie 2,990 +/- 0,005 i tu nie ma problemu, ale otwór w piaście może być 3,15 , 3,17 albo i 3,20 , a to pewnie trudno byłoby Ci zmierzyć. Musi być tak dokładnie, inaczej będzie za duży luz i niewspółosiowość osadzenia, co zaskutkuje "biciem" i drganiami. Więc jedna z trzech będzie najlepiej pasowała. Klej jakiś masz do tych rzeczy, np. Loctite 603 lub lepiej 648 ? P.S.: nie poczuj się urażony, gdy zapytam: czy ten dopisek "wysłane z mojego..." to opcyjny czy też przymusowy? I dbaj o Nasz Język... Kraków. Przeczytaj posta przed wysłaniem i będzie ok. Pozdrawiam 1
TheKuba1414 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 Ten dopisek jest przymusowy w Tapatalku. Za kilka godz. podam wymiary. Przepraszam za "kraków", akurat skończyłem robić prezent a była 3 w nocy... Pozdrawiam
automaciek Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Ten dopisek jest przymusowy w Tapatalku. Za kilka godz. podam wymiary. Przepraszam za "kraków", akurat skończyłem robić prezent a była 3 w nocy... Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka Pozdrawiam Nie jest przymusowy, trochę pomyślunku i go nie ma..... 1
TheKuba1414 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 Można edytować post i to usunąć, to prawda. Sprawdziłem w ustawieniach, już wyłączyłem Według producenta otwór jest na oś 3,2mm Według danych od producenta silnika oś ma długość 12mm lub 14,2mm i grubość 3mm. Według moich pomiarów oś ma długość około 12mm. Nie mam tego kleju.
f-150 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 max. prąd amperomierzem trzymając silnik w dłoni (ostrożnie!) z założonym śmigłem, będziesz czuł, jak się grzeje i jak duże wibracje wprowadza śmigło; wyważanie łopatek osobno nie jest najlepsze, Napiszę delikatnie tak:"Chłopie stuknij się najpierw w czoło pisząc takie porady." Sam trzymaj silnik w łapach i mierz prąd max.Gwarantuję że pierwszą rzeczą którą poczujesz zamiast ciepła od silnika jest urwana łapa i śmigło w twarzy. 1
izonix Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Witam, chcę zakupić do motoszybowca taki silnik: http://abc-rc.pl/Silnik-EMAX-XA2212-1400 Do tego takie łopatki: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2523,lopatki-8x6-cam-prop-graupner I taki kołpak/piasta: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2297,kolpak-ray-7040-40-3-2-8-3-pelikan Silnik ma oś 3mm, kołpak jest na oś 3,2mm - czy to będzie kłopot? będzie w czymś przeszkadzać? Z góry dziękuję. Miałem podobny problem z Emaxem CF 2822 (fi 3) i piastą od Pandy (fi 3.17). Kupiłem oś dwuśrednicową, problem zniknął. Polecam to rozwiązanie, ośki są po około 3zł. Jurek
AMC Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 izonix chyba dobrze podpowiada, nie wiedziałem, że są w handlu takie ośki. Miałbyś szybciej i chyba lepiej. Sam zdecyduj, co wolisz. A co do uwag od f-150 - tak, to ryzykowna próba i może lepiej tego nie rób. Sam chyba zbyt często ryzykuję i fart mnie rozpieścił... F-150 , pewnie się zdziwisz, jak Ci podziękuję za przypomnienie, że to tylko fart. Może uratowałeś mi paluchy... 1
TheKuba1414 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 Wymiana ośki to jednak jeszcze nie mój poziom. Wolę jednak poprosić Cię o wykonanie takiej tulejki .
Rekomendowane odpowiedzi