idfx Opublikowano 27 Marca 2016 Opublikowano 27 Marca 2016 Jakie obecnie możesz polecić ? (filamenty). Ja zakupiłem pierwszy z brzegu i większych problemów nie ma, ale jak się oczytałem jakie ludzie mają problemy z niektórymi szpulkami to doszedłem do wniosku, że lepiej już raz wyregulować i kupować z tego samego źródła niż sobie potem włosy z głowy rwać jak coś idzie nie tak
Mitar Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Jak to mówią lepiej późno niż wcale, przepraszam Kacper ale umknął mi twój post Ja ostanio zakupiłem rolkę filamentu PET-G https://filasklep.pl/24-Devil-Design-PETG-175-mm , ktoś mi polecił i jak poczytałem opinie to od razu zakupiłem. Jeśli wierzyć opinią to jest bezzapachowe przy druku, wytrzymałe jak ABS a łatwe w druku jak PLA. Jest to dość nowy produkt. Dla mnie wygląda świetnie , bedę z tego drukował teraz części do gimbala , a że wydrukowałem je już z PLA to będę miał jakieś porównanie. Domówiłem też próbki tego filamentu ale przezroczyste w kolorze rubinu, też sprawdzę.
idfx Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Ciekawa sprawa Jakie ustawienia temperatur dla tego materiału ?
Mitar Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Na razie eksperymentuję ale u mnie chyba najlepiej sprawdza się 230/52 (Coropad)
idfx Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Widzę, że nawet wysyłają za granicę, chyba mnie namówiłeś. Mają też filamenty z gumy, ciekawe czy bez przeróbek dałoby się druknąć np. jakieś uszczelki.
PioDabro Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Ja na razie drukuję na 3dcolor i jestem zadowolony, ale nie mam porównania. Ostatnio poczyniłem próby z ABSem. Na gołym stole niestety nie trzyma się wcale. Udało mi się mały wydruk zrobić po dokładnym wymyciu, wytarciu do sucha i przepolerowaniu ręcznikiem papierowym. Za to bardzo dobrze w moim przypadku działa lakier do włosów (konkretnie to firmy Joanna, wersja Extra strong - najtańszy z najniższej półki w sklepie w którym byłem)Stół 100 stopni i lakier na wyczyszczoną szybę. Póki stół ciepły to wydruk zejdzie przy mocnym podważeniu szpachelką, ręką nie da rady Spód wychodzi lekko matowy ale równy. Można drukować kilka razy bez dodatkowego nanoszenia lakieru.Jak ktoś drukuje na szybie gołej to polecam spróbować. Miał ktoś z Was do czynienia z gumą? Chcę zakupić rolkę 200g do testów Na koniec kilka fotek z tego co drukowałem: PS. jak zrobię to dorzucę też fotkę większego obiektu PS2 to brzydkie na kołkach to wynika z STLki - obrys wystający poza obwód nie jest dobrym pomysłem, nie ma szans żeby to się nie podwinęło.Kołki są do samochodu bo wcięło mi z jednej strony kołek od półki
japim Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Na gołym stole niestety nie trzyma się wcale. Udało mi się mały wydruk zrobić po dokładnym wymyciu, wytarciu do sucha i przepolerowaniu ręcznikiem papierowym. Za to bardzo dobrze w moim przypadku działa lakier do włosów (konkretnie to firmy Joanna, wersja Extra strong - najtańszy z najniższej półki w sklepie w którym byłem) Stół 100 stopni i lakier na wyczyszczoną szybę. Póki stół ciepły to wydruk zejdzie przy mocnym podważeniu szpachelką, ręką nie da rady Spód wychodzi lekko matowy ale równy. Można drukować kilka razy bez dodatkowego nanoszenia lakieru. Jak ktoś drukuje na szybie gołej to polecam spróbować. Ja do ABSu stosuje nakretke acetonu na szybe + "mazianie" nieudanym wydrukiem. Smaruje i rozprowadzam rozpuszczalnik tak dlugo az podczas przesuwania zaczyna "lapac". Po takim traktowaniu powierzchni wydruk mozna zerwac dopiero jak stol ostygnie ponizej 70-80C. Wczesniej predzej wyrwe szybe... Miał ktoś z Was do czynienia z gumą? Chcę zakupić rolkę 200g do testów Bedac w stanach kupilem sobie rolke Ninjaflexa - ale nie probowalem jeszcze. Natomiast eksperymentowalem juz z nylonem. Do zastosowan modelarskich najlepszy material jaki do tej pory spotkalem. Jest fenomenalny pod wzgledem wytrzymalosci - ale wredny (nie chce sie za bardzo trzymac podstawy). Potem jest PET, potem ABS/PLA. PS2 to brzydkie na kołkach to wynika z STLki - obrys wystający poza obwód nie jest dobrym pomysłem, nie ma szans żeby to się nie podwinęło. Kołki są do samochodu bo wcięło mi z jednej strony kołek od półki ABS ma kiepskie trzymanie miedzy warstwowe. Jezeli zalezy Ci na wytrzymalosci to takie elementy lepiej drukowac rozciete wzdluz na pol. Skleic klejem z acetonu i bedzie jak oryginal. Do tego pierwscien tez sie wydrukuje porzadnie.
PioDabro Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Ja do ABSu stosuje nakretke acetonu na szybe + "mazianie" nieudanym wydrukiem. Smaruje i rozprowadzam rozpuszczalnik tak dlugo az podczas przesuwania zaczyna "lapac". Po takim traktowaniu powierzchni wydruk mozna zerwac dopiero jak stol ostygnie ponizej 70-80C. Wczesniej predzej wyrwe szybe... Czyli można by rzec popularny "sok z ABS" w trochę innym wydaniu. Cóż, kupiony przeze mnie lakier ma jedną zaletę której soczek nie ma. Nie śmierdzi (nawet jak rozpylam co ciekawe). Zobaczę jak się sprawdzi przy większej powierzchni podstawy, ale małe obiekty trzymają się doskonale. ABS ma kiepskie trzymanie miedzy warstwowe. Jezeli zalezy Ci na wytrzymalosci to takie elementy lepiej drukowac rozciete wzdluz na pol. Skleic klejem z acetonu i bedzie jak oryginal. Do tego pierwscien tez sie wydrukuje porzadnie. Dzięki za podpowiedź. Ktoś z was wie czym wygodnie i łatwo można taki model rozkroić na pół?
japim Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Slicer ma opcje CUT. Obracasz model na boczek - i siup. Jest tez automatyczna opcja odwracania dolnej polowki do gory nogami Co do soku - to probowalem zrobic. Ale jego aplikacja jest bardzo nieciekawa. No i jezeli nie drukujesz duzo tez jest problem - niestety aceton odparowal mi ze sloika - i teraz mam tylko mase stopionego plastiku. A wersje "lite" stosuje wtedy gdy potrzebuje wydrukowac jakas czesc.
PioDabro Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Już się w sketchupie nauczyłem kroić, ale dzięki. Ogólnie pociąłem slic3rem ale przez Repetier-Host. Model teraz wygląda tak: Warstwa 0.2mm dla dokładności owalizacji kołka (i tak jeszcze po sklejeniu pod slif pójdzie, przynajmniej część "robocza") 3 obrysy co by twardy był. 3 warstwy to i bottom po to by był jak wyżej. Wypełnienie honeycomb 40% Zobaczymy co z tego wyjdzie
Mitar Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2016 A ja uparcie będę polecał podkładkę (np COROPAD), wydruki bez dodawania brimu , dużo niższa temperatura stołu niż ta polecana na szybę ,trzyma jak szatan. 35zł to nie majątek a efekt super. I jak się takiej podkładki nie traktuje nożem czy śrubokrętem to starczy na bardzo długo. Ja musiałem zamówić druga bo na początku tak trzymało, że musiałem podważać i śrubokrętem zniszczyłem kilka miejsc na podkładce. Potem się dopiero nauczyłem jak to robić poprawnie. Co do cięcia na fragmenty to coraz częściej nie drukuję obiektów jako całe tylko tne na fragmenty a na końcu kleje CA z przyśpieszaczem, czasami taki sklejony fragment trzyma lepiej niż wydruk w całości. Jedyna wada że czasami od przyśpieszacza robi się biały nalot.
japim Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 CA nadaje sie do PLA. Do ABS polecam klej na bazie Acetonu. Przy drukowaniu ABS podgrzewany stol z wysoka temperatura ma ten plus ze troche podgrzewa drukowany element i ten ma mniejsza tendencje do podwijania sie. W weekend zaprojektowalem sobie i wydrukowalem szybkozlaczki do stolu tak, ze nie musze stosowac tych czarnych klipsow dookola. Ma to troche zwiazek z termiczna zabudowa komory do drukow ABS. Moze zakupie ten Coropad, przykleje go na drugiej szybie i sprobuje. Gdzie polecasz kupic Coropad?
Mitar Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Ja ABSu nie tknę po przygodzie z PET-G , zalecana temperatura dla stołu dla PET-G to coś w granicach 80C, ja na COROPAD drukuję przy 45C i nie ma problemu z podwijaniem czy ze skurczami. Podejrzewam, że można zejść niżej ale nie miałem czasu wszystkich opcji sprawdzić. Jedyny ból PETG to trzeba dobrze temperaturę głowicy dobrać bo za wysoko i szybko pęka pod obciążeniem. COROPAD wszędzie chyba tyle samo kosztuje, ja zamawiałem na Allegro bo brali 5zł za przesyłkę. ...wydrukowalem szybkozlaczki do stolu tak, ze nie musze stosowac tych czarnych klipsow dookola.. Czy ja dobrze zrozumiałem że wydrukowałeś sobie złączki z ABS do trzymania stołu który rozgrzewa się na tyle aby rozpuścić te złączki?
japim Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Czy ja dobrze zrozumiałem że wydrukowałeś sobie złączki z ABS do trzymania stołu który rozgrzewa się na tyle aby rozpuścić te złączki? Punkt szklenia ABSu to powyzej 100C i nie obawiam sie o rozpuszczenie zlaczek. Najwyzej wydrukuje je z nylonu
Mitar Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2016 No z tym rozpuszczeniem to może przeginam ale może im się troszkę cieplutko zrobić. A jak wygląda drukowanie z nylonu , na jakich ustawieniach lecisz? Można drukować małe elementy?
japim Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Nylon Taulman Bridge drukowalem male elementy (mocowania silnikow w rozmiarze 1806) i niestety pomimo malutkich rozmiarow sie troche podwijal. Cale szczescie nie odkleil sie w calosci od szkla. Temepratura 230, stol 100C. Moze nagram jakis filmik z wydruku. Natomiast mam malutki problem z nowym ekstruderem (zmienilem direct geared na bowden) i przy wydruku wspomnianych zapinek zaczal przeskakiwac - tak jakby nie mial sily przepychac filamentu. Przy malych predkosciach jest ok, przy szybkim infil jest stukanie. Dodam ze przy PLA nie mialem problemu i dziwne zachowanie pojawilo sie przy ABS.
PioDabro Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Bowdenem nie podrukujesz gumą...
japim Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Bowdenem nie podrukujesz gumą... Owszem - dlatego geared jest tylko odlaczony, ale nie rozmontowany i czeka na koniecznosc uzycia. Kupilem kilka glowic na Ali za 15/szt wiec jak przyjdzie co do czego to drukowanie z gumy to tylko kwestia kilku minut na podmiane glowicy.
PioDabro Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 A po co głowicę wymieniać? Ja mam jedną, a druga na zapas z Chin właśnie leci. Ja za głowicę z grzałką i termistorem płaciłem 3.28$ Do tego wentylatorek z plastikowym mocowaniem na radiator za 1.95$ Głowica działa bardzo dobrze. Podróba E3D v6.
japim Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Piotrek. Zalezy jak rozumiesz pojecie glowica. W drukarce zazwyczaj masz na osi X wozek. Glowica mozna nazwac to co jest do niego przykrecone. Jezeli mam bowden ektruder - to na wozku obecnie siedzi tylko to: i wentylator do wydrukow z PLA. Jezeli bede chcial drukowac gume (a ta nie potrzebuje grzanej komory) to moge drukowac glowica chlodzona powietrzem (razem z ekstruderem geared). Wystarczy ze odlacze jedna (bowden chlodzony woda) i podepne druga (geared chlodzony powietrzem).
Rekomendowane odpowiedzi