czarobest Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 Przeglądając forum natknąłem się na relację użytkownika miro-er1, dziękuję za udostępnienie planów . Wybaczcie, że zakładam kolejny temat, jednak chciałbym to również uwiecznić dla siebie, naprawdę fajnie jest spojrzeć jak budowałem ToTo choć było to niedawno. Dzisiaj zmotywowany udanymi lotami ToTo w końcu wziąłem się za Ultimate'a. Na razie nie wiele... Zdjęcia : IMGP4211 by czarobest, on FlickrIMGP4212 by czarobest, on Flickr Wszystko ze zdjęcia jest już wycięte z depronu, jedno skrzydło praktycznie gotowe - wklejone płaskowniki węglowe, wycięte lotki, oszlifowane krawędzie spływu i przygotowane na zawisy. Mam nadzieję, że nikt nie będzie miał za złe nowego tematu.
miro-er1 Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 Czarek , te plaskowniki na natarciu napewno usztywnia skrzydlo i ochronia przed uszkodzeniami ale ten przyklejony plasko do plata praktycznie nic nie robi , ja nacinam depron na glebokosc 3-4mm potem jade po tym klejem joker CA do depronu i wciskam w to naciecie plaskownik np. 3mm i jest sztywno . w moim ultimate akurat wkleilem pręty 2 i 3 mm , bo nie mialem plaskownikow 3mm usztwniles lączniki płatów i mocowanie górnego płata przy kadłubie??? tam wlasnie mozesz tak na plasko nakleic po plaskowniku , na takich malych odcinkach to bedzie usztwnialo wystarczająco. na fotce zaznaczylem miejsca, gdzie mam powkrecane w depron zaostrzone ,węglowe preciki 1,5mm, zreszta przeswituja jak sie przyjrzysz 1
modelarz115 Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 O kolejny Ultek! Popełniłem już 2 i zastanawiam się czy nie zrobić trzeciego Myślałeś może o zastosowaniu profilu KMF 2 lub 4? Kibicuję w budowie
czarobest Opublikowano 26 Lutego 2016 Autor Opublikowano 26 Lutego 2016 (edytowane) Dziękuje, płaskownik właśnie jest wgłębiony w płat, trochę wystaje, ale jego miejsce wcześniej przeszlifowałem o jakieś 2 mm. Kadłub jeszcze nie jest wycięty więc nie myślałem jeszcze nad tym ale na pewno go jakoś wzmocnię. Co do łączników - przed tym jak jeszcze nie Wkleiłeś zdjęcia (albo nie widziałem na telefonie) pomyślałem dokładnie o tym samym tj. wbiciu w nie płaskownika lub pręta. Dodam, że zamierzam pokryć go taśmą pakową co, tak myślę, przy okazji odrobinę wzmocni konstrukcję. Jak pisałem to nie zauważyłem posta powyżej Odpowiadam: Tak zastanawiałem się, tylko już wyciąłem skrzydła. Jest jeszcze opcja przyklejania paska depronu do obecnych płatów. Czy byłoby to dobre rozwiązanie? Miałem nawet fantazję zrobienia w ten sposób, że płat górny byłby KFm 2 a dolny KFm 1 - ale nie wiem czy miałoby to sens Edytowane 26 Lutego 2016 przez czarobest
modelarz115 Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 Mój lata na KMF 2 i jest zadowolony Kadłub wzmocnij listewkami 3x3 (lub węglem) wzdłuż wręgi kadłuba tak by biegły od wręgi silnika aż najgłębiej w tył. Ja mam mniej więcej tak, jak tak zrobisz to z większości kretów wyjdzie bez szwanku a może otwarta kabinka? 1
czarobest Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Opublikowano 5 Marca 2016 W końcu coś mogłem ruszyć, przez ostatni tydzień nie miałem chęci - po powrocie ze szkoły już mi się nie chciało . Na zdjęciach to co zrobiłem dzisiaj, niewiele ale zawsze coś. Muszę kupić listewki drewniane na wzmocnienie kadłuba. Ster kierunku wzmocniłem węglem w środku, ster wysokości tak jak w planach. Do skrzydeł przykleiłem dodatkowe listwy z depronu i zamierzam zrobić tak jak pisałem, czyli na dolnym płacie KFm 1 a na górnym KFm 2 . Kabinki otwartej raczej nie zrobię, nie mam jakoś pomysłu co tam wsadzić IMGP4213 by czarobest, on FlickrIMGP4214 by czarobest, on FlickrIMGP4215 by czarobest, on FlickrIMGP4216 by czarobest, on Flickr Mam jeszcze pytanie: Jakie kupić serwa? Używałem Tower Pro SG-90 w ToTo i nie mam większych zastrzeżeń, tylko w jednym ukręciłem zębatkę, ale to z mojej winy - jak ToTo spadł. Nie mam porównania do innych serw.Tutaj stery, a szczególnie ster kierunku są dużo większe. Może doinwestować do czegoś podobnego do MG-90S, lub Sanwy 94805, a może jeszcze coś innego? Tylko czy jest sens ? Bo muszę jednak kupić 4 1
modelarz115 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 Serwa ABC power 9g ze sklepu ABC RC są nie do zajechania. Mam jedno takie centralnie na lotkach (jedno na 4 lotki) i chodzi już od niecałych dwóch lat w moim ultku V1 a teraz w v2. Jedno i te same i nie ma luzów a ile kretów przeżyło to już nie liczę co do kabiny...
czarobest Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Opublikowano 5 Marca 2016 Ok dzięki, co do kabinki - widziałem ją już na forum Ale zostanę raczej przy zamkniętej, ewentualnie kiedyś ją zmienię.
modelarz115 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 A czym oklejasz? zwykłą taśmą pakową czy czymś innym?
czarobest Opublikowano 6 Marca 2016 Autor Opublikowano 6 Marca 2016 Dzisiaj tylko okleiłem skrzydło i ster kierunku oraz wsporniki skrzydeł. Zamontowałem także dźwignie sterów i wkleiłem zawiasy w drugim skrzydle. Z kadłubem będę mógł ruszyć w przyszłym tygodniu, ponieważ zamówiłem już kilka elementów i będę mógł go wzmacniać. Co do serw; zakupię chyba Tower Pro MG90S tu - LINK Za 5 zapłacę 70 zł czyli za sztukę 14 zł . Chyba się opłaca, bo w całości plastikowe SG-90 kosztują 10 zł, a te teoretycznie full metal z łożyskami. Jedyny minus, że będą u mnie może w ciągu miesiąca Zdjęcia z małej przymiarki IMGP4217 by czarobest, on FlickrIMGP4218 by czarobest, on Flickr PS: Sorki za posta pod postem
czarobest Opublikowano 13 Marca 2016 Autor Opublikowano 13 Marca 2016 calkiem, calkiem Czyli co jest nie tak? Dzisiaj znów niewiele, wzmocnie kadłuba, ten balsowy "ażurowany" element nie jest wzmocnieniem. Zrobiłem go, aby przetrzymał górny kadłub, w miejscu kabinki, w zaokrągleniu - równo z linią kadłuba. Zrobiłem również obudowy wywietrzników . Ten duży wlot jest na środkowym elemencie, na dolnym jest wlot i wylot. Skleiłem żywicą wręgę silnika, kadłub + sklejka. Ten element jeszcze muszę przeszlifować, ale jak już wyschnie. Otwór do dostępu do elektroniki zrobiłem z balsowych wsporników i magnesu, który dodatkowo przetrzymuje właz. Od środka jest to brzydko oklejone, ale nie widzę celu oklejania tego od wewnątrz. IMGP4219 by czarobest, on Flickr IMGP4220 by czarobest, on Flickr IMGP4221 by czarobest, on Flickr IMGP4222 by czarobest, on Flickr IMGP4223 by czarobest, on Flickr IMGP4224 by czarobest, on Flickr Zważyłem to co mam i to czego nie mam i tak to wygląda. Wszystko oprócz skrzydeł - 100g Skrzydła -110g i to było by na tyle z rzeczy które posiadam. do tego pakiet 2200mAh 3s ok. 180g i tu mam jeszcze dylemat czy nie brać mniejszego? Odbiornik 13g Serwa MG90S 4x czyli ok. 60g są już wysłane z Chin Tak licząc wychodzi 463g, dojdzie jeszcze regulator i oczywiście silnik. (I jeszcze podwozie, jednak nie będzie to jakoś dużo) Liczę to właśnie, by dobrać silnik, chcę wziąć z zapasem - może 1kg ciągu, Silniki Cobra faktycznie wyglądają całkiem ok (głównie chodzi o pobór prądu) tylko, że bardzo ciężko będzie mi kupić którykolwiek z ich silników w Polsce. Ze Stanów dostawa wychodzi sporo .I tu mam pytanie czy ktoś zna sklep, miejsce gdzie mógłbym dostać np. silnik Cobra C-2221/16 ?
modelarz115 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 Może zwykły redox 900/1200 tani i ciągu na pewno starczy. Trzeba tylko przełożyć mocowanie na ''przed wręgą" Wszystko pięknie i super dopracowane, ale ta pionowa listewka powinna się łączyć z tą podłużną. Ale to tylko moja opinia.
czarobest Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Może zwykły redox 900/1200 tani i ciągu na pewno starczy. Trzeba tylko przełożyć mocowanie na ''przed wręgą" Wszystko pięknie i super dopracowane, ale ta pionowa listewka powinna się łączyć z tą podłużną. Ale to tylko moja opinia. Wybacz, że dopiero teraz odpisuję, miałem przerwę w budowie i szukałem mojego wybranego silnika. No właśnie - udało mi się dowiedzieć, że będzie do kupienia u Nas silniczek Cobra 2221/16, także taki raczej będzie u mnie . Niestety dostępny będzie dopiero na początku Maja. Co do listewki - oczywiście masz rację, i poprawię to wklejając tam jeszcze ciasno kawałek listewki. Postępów na razie nie ma, już dość dawno przyszły serwa MG90S z Chin. Tak wyglądają w środku, jeśli ktoś jest ciekawy. Moim zdaniem są ok. Chociaż w niektórych nawalili bardzo dużo smaru. IMGP4262 by czarobest, on Flickr IMGP4261 by czarobest, on Flickr IMGP4259 by czarobest, on Flickr Z uszkodzonego starego serwa z ToTo zrobiłem przełącznik do ledów, które też zamówiłem z Chin . Działa i próbna dioda świeci się i gaśnie w zależności od przełącznika w aparaturze. Kilka fotek: IMGP4660 by czarobest, on Flickr IMGP4661 by czarobest, on Flickr IMGP4664 by czarobest, on Flickr IMGP4665 by czarobest, on Flickr
skrzydlaty smok Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Wlasnie tez po temacie Mirka zachcialem miec ten model, wlasnie jest,brak tylko serw i kol. Poczytalem wasze wpisy i niestety,zadnych nie robilem wzmocnien,z balsy lub wegla,oby sie to nie zemscilo?
czarobest Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Ładne malowanie, naprawdę mi się podoba. Model zresztą też . Co do wzmocnień - gdyby nie porady kolegów zrobiłbym tylko listwy w skrzydle, moim zdaniem jednak model faktycznie potrzebuję chociaż małej listewki wzdłuż kadłuba. U mnie jeszcze nie sklejone boki są już bardzo sztywne, jednak w planach nie ma wzmocnień w kadłubie więc bez nich też powinien dać radę .
miro-er1 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Marcin w skrzydle tez nie masz zadnych usztywnien ?????
skrzydlaty smok Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Nie ,nie w skrzydlach jest balsa w obu,tylko mi chodzilo o kadlub . Okleilem tylko spod i bok kadluba tasma papierowa tak do polowy waga 384 g Z gory troche przekombinowalem z tym malowaniem;
modelarz115 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 nie powinien się rozpaść ale SK zrobiłbym dwuwarstwowy
Rekomendowane odpowiedzi