Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, Ryszard_I napisał:

Podczas rejestracji do Horic jedyną akceptowalną formą wpisania FAI ID było wpisanie POL spacja xxxxxx. 

Bo ten system rejestracji na stoupaku jest beznadziejny i przewidziany był tylko dla czeskich zawodników. My mam trochę inne numery i żeby się zarejestrować piszemy bzdury.

Samba ma swój i jest logiczny.

Opublikowano

Może ktoś podpowie jak uruchomić altis w trybie emergency? Która wersja softu, i czy trzeba coś ustawiać w menu czy jest to już ustawione?

 

Pozdrawiam

Wojtek

Opublikowano

soft 5.8 automatycznie po uaktualnieniu motor ma możliwość kolejnego startu . Tak to przynajmniej u mnie  wyglądało a robiłem aktualizacje w  weekend.

Opublikowano

Altis V4+ versja soft 5.8 do pobrania wgrania ze strony Aerobtec. Wgrywasz i działa

A konkretnie, musisz zainstalować aplikację Altis Flight Manager (ze strony Aerobtec). Podłączasz Altisa przez USB + przez aplikację aktualizujesz oprogramowanie do wersji 5.8. 

Po aktualizacji softu Altis gotowy do użycia.

 

PS. na zawodach trzeba być ostrożnym z wykorzystaniem tej wersji. Można stracić czujność :), nawet wielokrotnie ;) 

  • Lubię to 1
Opublikowano

A ja jestem inny i do treningów mam wgrana wersje 2.x. Mam vario, mogę włączać silnik jak mi się zachce, mogę robić kolejne loty mierzone bez lądowania. A po wylądowaniu nie muszę wyłączać zasilania - Altis sam się zresetuje. Takie wygodne Bajery ?

Opublikowano

I ja jestem inny i twierdzę że stosowanie nawet w początkowym okresie nauki wetsji 5.8 jest zle. To że na tych zawodach prawie każdy kto miał wersję 5.8 miał problem to jedno. Drugie to ta wersja oducza dobrych nawyków podczas treningów. Potem można się mocno zdziwić.
Nie mam i nigdy nie będę stosował tej wersji softu.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No dzięki, zauważyłem w międzyczasie że w wersji 2.7 można chyba też ustawiać wszystkie parametry. 

 

W wersji 5.8 zrobiłem próbę w pokoju na małych obrotach i nic. Nie wyłącza silnika po 30 sek. Co robię źle?

 

Wtyk altisa wpięty do THR w odbiorniku a gniazdo altisa poszło do regulatora.

Opublikowano

Może dlatego, że na wolnych obrotach, chociaż nie powinno mieć to wpływu.

Poza tym zrób sobie taką przejściówkę do podłaczenia Altisa, nie koniecznie na kablu Y, przecież te kabelki można poskracać i polutować samodzielnie.

Pozwala to zasilać odbiornik poza Altisem, co zapobiega wypalaniu się ścieżek w Altisie, a nikt by nie chciał aby z powodu Altisa stracić zasilanie w odbiorniku ;)

1142568012_AltisJakpodczyprzezY.thumb.jpg.3893c2f6e45678716f006e6f2b457ede.jpg

Opublikowano
20 minut temu, Quant napisał:

No dzięki, zauważyłem w międzyczasie że w wersji 2.7 można chyba też ustawiać wszystkie parametry. 

 

W wersji 5.8 zrobiłem próbę w pokoju na małych obrotach i nic. Nie wyłącza silnika po 30 sek. Co robię źle?

 

Wtyk altisa wpięty do THR w odbiorniku a gniazdo altisa poszło do regulatora.

Ja polecam 2.7 do treningu i do zabawy. 
masz problem z zakresem gazu. Zawsze najpierw włączaj nadajnik, potem zasilanie modelu.  Ustaw failsafe w nadajniku. To tyle na początek. 

Opublikowano

No działa - dzięki za pomoc musiałem przeinstalować jeszcze raz altisa, pewnie coś nie zatrybiło.

 

Dzięki za pomoc.

 

Będę dzisiaj próbował na łączce.

 

W 2.7 można ustawić chyba wszystkie parametry. Czy jest tam coś fajnego do ustawienia?

Można chyba pułap wyłączenia ustawić co może być ciekawą opcją na trening np. wyłącz na 80m.

 

Wojtek

Opublikowano

Wojtek jeszcze raz namawiam Cię abyś nie kombinował. To że są takie możliwości to jedno a drugie to czy musisz akurat z nich korzystać.

No ustawisz sobie te 80m i co zrobisz jak akurat termika będzie brała dopiero od 90m.

Oprogramowanie 5.7 jest jedynym sensownym z jakiego powinieneś korzystać. Jak pisałem już wyżej każde inne może spowodować nabieranie od samego początku złych nawyków z którymi później niepotrzebnie będziesz musiał walczyć. Boisz się rozwalić model to staraj się tak latać żeby tego nie zrobić. A że to może spowodować że twoje loty będą przez to krótsze to absolutnie nie szkodzi.  

Ucz się tak latać żeby w przyszłorocznych zawodach w Tuszowie latać prawidłowo i nie łazić po model kilometrami. Ucz się tak latać aby w każdej chwili móc wrócić.

Jasne że wersja 5.8 jest fajna bo można sobie podlecieć do nogi zamiast chodzić po model ale w zawodach sobie nie podlecisz. 

 

 

 

Opublikowano

Konrad

Nie kombinuj :) jak ma się altisa to nie trzeba zakładać ze głównie będzie się latać w zawodach. W trybie 2.x jest vario które może być pomocne na początku. I ma znacznie więcej opcji treningowych niz 5.x. Ja od zawsze na tym latam treningowo  i wycieczki miewam bardzo mało. Bo latać trzeba z głową. A w tym altis nie przeszkadza. Jakbyś nie miał go ustawionego :)

Opublikowano

Jurek.

To co napisałem nie tyczyło się Ciebie:). Ty jesteś bardzo doświadczony pilot i masz setki jak nie tysiące wylatanych godzin i wiesz na co Cię stać.

Oczywiście jak ktoś tylko chce sobie polatać rekreacyjnie to tak, ale jak ktoś myśli o zawodach to ja bym jednak radził od początku 5.7

Dobra koniec o software niech każdy sobie sam potestuje i wybierze. 

 

A teraz trochę o moich planach co do przyszłego roku.

Jest duże prawdopodobieństwo, że w przyszłym roku zorganizuję co najmniej 2x PP a jest też duża szansa, że nawet 3x oraz być może znów się targnę na organizację MP. (W tych zawodach na pewno będzie niedozwolone stosowanie innego oprogramowania niż 5.7):)

 

Mogę oficjalnie już powiedzieć, że jedne zawody klasy PP odbędą się w Tuszowie Narodowym. Otrzymałem oficjalną zgodę i zaproszenie od prezesa aeroklubu Tuszowskiego. Drugie zawody planuję na zachodzie ale jeszcze miejsca nie mogę podać bo trwają ustalenia. 

Co do trzeciej edycji PP oraz MP 2022 też trwają rozmowy. Wszystko będzie zależało czy podejmę się organizacji MP od tego, czy uzyskam pomoc w sprawach formalnych oraz czy terminy podpasują.

Żeby było jasne, terminy zawodów PP oraz ewentualnych MP 2022 będą podporządkowane kalendarzowi ET. Jeśli uda się tak dobrać terminy żeby nie kolidowały z ET oraz aby nie było konfliktu z zawodami na tych lotniskach na których planuję organizację PP i MP to przyszły rok zapowiada się ciekawie i bardzo intensywnie.  :)

Co do miejsc będę wiedział wszystko pod koniec października ale co do terminów to dopiero pewnie w marcu 2022 bo zazwyczaj wtedy ukazywał się kalendarz ET.

Pożyjemy zobaczymy co z tych planów wyjdzie.

 

 

Opublikowano

W moich na pewno nie.

Ale czy coś będzie,  to trzeba pytać organizatora który chciał w 2020 i 2021 zorganizować zawody ET a covid wszystko wywalił w powietrze.:(

Opublikowano

Dzięki Wam za rady. Nie będę kombinował.

Pewnie chwile polatam na 5.8 tak na wszelki wypadek bo w okolicy chaszcze po pachy. Czasem nie chce mi się lądować po krótkim locie a trawa jest czasem wysoka bo to zwykła łąka choć wiem że to jest błąd. Ale za chwile na pewno przejdę na 5.7 bo takie są wymagania. Tak jak napisałem wcześniej 5.8 to z lenistwa choć nie mam zamiaru tego trybu używać. Po przyglądnięciu się zawodom w Tuszowie postaram się w następnych zawodach już wystartować. Może coś po drodze się jeszcze znajdzie blisko. Wiem na co zwrócić szczególną uwagę, a miła atmosfera i towarzystwo tyko zachęca do tego.

Na razie tyle pozdrawiam czytających.

 

Z vario już latałem kilka lat temu ale wydaje mi się że lepsze wyniki są "na oko", bo tam człowiek słucha a nie patrzy.

 

 

ps: Dzisiaj po godzinie 18 na Quantumie

 

 

 

210810-1.thumb.png.d9de256afb0d5f712fef9dae01c5b1aa.png

 

 

  • Lubię to 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.