Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok, trochę odetchnąłem... Jeszcze tylko sprawdzę, czy taśma przylepna alu lub miedziana jest ognioodporna ;)

Opublikowano

Ok, trochę odetchnąłem... Jeszcze tylko sprawdzę, czy taśma przylepna alu lub miedziana jest ognioodporna ;)

 

 

Większość zawodów i tak jest na zasadzie zaufania i fair play i chyba nikt nie oszukuje :)  :)  :) . Sędziowie sprawdzają czy masz właściwy firmware w Altisie - powinien być 5.5 a nie 2.1 dla Altisa. Sędziowie sprawdzają modele raczej wyrywkowo i zwykle tych co wylatają czas. Tymi co spadną po 5 minutach to się pies z kulawą nogą nie zainteresuje. 

Opublikowano

Tymi co spadną po 5 minutach to się pies z kulawą nogą nie zainteresuje. 

 

Dzięki Wiesiu za tą informację, czyli na zawodach mam święty spokój. Nikt nie będzie mi d...p zawracał jakimiś odczytami z Altis'a itd... ;)

Opublikowano

Cześć Konrad,

 

- czy opłatę startową trzeba płacić jeżeli uczestniczy się tylko w pierwszym dniu tj. w sobotę? Domyślam się, że tak ale chcę mieć pewność,

- czy katering jest tylko w niedzielę? Domyślam się, że tak ale jak powyżej :-)

Piotrze zadałeś bardzo dobre i ważne pytanie.

 

Co do pierwszego pytania to nie odpowiem jeszcze, ponieważ nie zdążyłem o tym pogadać z dyrekcją AW. Moje osobiste stanowisko jest takie, że TAK uczestnicy sobotniego latania będą płacić wpisowe, ale tylko 25 zł i opłata będzie pobierana na lotnisku po rejestracji uczestnika.

 

Tylko piloci co będą latać w PP muszą wpłacić na konto AW tak jak jest to w Biuletynie. Piloci PP nie płacą już żadnych dodatkowych opłat więcej, czyli te 50 zł to całkowita opłata za sobotę i niedzielę.

 

Niestety tego typu imprezę robię pierwszy raz (no może nie pierwszy bo piknik już zrobiłem) ale na lotnisku aeroklubowym to pierwszy. Nie mam jeszcze wypracowanych standardów i wszystko jest tworzone na bieżąco pod potrzeby.

Na Jawor miałem przygotowaną koncepcję i wizję, ale na lotnisku AW muszę tą koncepcję niestety konsultować i przegadać z dyrekcję.

 

Co do kateringu to w sobotę będzie dowieziony na lotnisko pod jednym warunkiem. Musimy zamówić co najmniej 10 obiadów. Firmy z którymi gadałem taki postawiły wymóg. W menu będzie tylko jeden zestaw. Co innego gdybyśmy zamawiali ponad 20 obiadów wówczas można zamawiać dwa zestawy. 

Co do konkretów to pogadamy na 10 dni przed i wówczas ustalimy czy może być klasyka, czyli rosół i kotlet schabowy z surówką, czy coś innego.

 

Co do wyżywienia na MP to sprawa jest trochę inna.  Może być katering, ale nie musi i każdy pilot będzie sam sobie kupował obiad. Na MP będą food tracker -y i będzie ich hoho a może i jeszcze więcej. Ale to też ustalimy tuż przed samymi zawodami.

Opublikowano

Fajnie ze bedzie na PP-Wroclaw polskie jadlo :) Milo ze wszystkich tu z forum poznam w realu na zawodach .Jednego czego sie boje to Mlodziakow ,ktorzy pierwszy lub drugi  raz startuja na zawodach. Ci zawodnicy ktorzy jezdza i startuja na zawodach miedzynarodowych to maja juz wszystko obcykane co do Lotow,bezpieczenstwa,regulaminow,oznakowania modeli.. itp. Ja jeszcze nigdy nie bylem na zawodach na ktorych nie bylo kraksy. Mlodziaki lataja sobie na laczkach swobodnie nieraz bywa ze model im leci gdzie chce :lol: niestety na zawodach panuja inne reguly,trzeba tez uwazac na inne modele szczegolnie przy startach. Osobiscie mialem tez  zdarzenie na Bavaria open przy starcie mlodziak modelem przejechal mi po skrzydle ,naszczescie nic sie nie stalo drobne zarysowania  :( Druga sprawa to kto pierwszy znalazl komin i w nim krazy ,,Ma zawsze pierszenstwo" sam mialem przyklad w Kravi Hora .CZ. jak znalazlem thermike i pozniej podlecial jeden Czech ktory wymuszal moje pierwszenstwo w wyniku tego doszlo do kolizji On spadl :angry:  ,ja dalej latalem. :) Niestety mialem uszkodzone prawe skrzydlo :wacko:  Dobra rada dla Mlodziakow 

radze troche sie oddalic od punktu ladowania ,,nie byc pewnym siebie" wiele razy zdaza sie niedoswiadczonym zawodnika ze uderzaja modelem w siebie.

Jeszcze raz do wszystkich kolegow z F5J jesli ktos chce wystartowac w zawodach w Deutschland moge pomoc w zapisach na stronie http://am-contest.eu/de_DE/anmeldungen  ,a to kalendarz zawodow na ktorych jest juz kilka polskich zawodnikow zapisanych                                                              http://www.modellflug-im-daec.de/images/buko/leistungssport/F5J/F5J_Kalender_2018.pdf 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Co do oznaczeń bo dziwnie kombinujecie:

1. Każdy model ma mieć numer licencji min 25mm wysokości, zazwyczaj przykleja się na skrzydle

2. Każda część modelu ma mieć oznaczenie modelu na każdej części odejmowanej przy czym wystarczy np litera A, albo cyfra 1

3. Naklejkę FAI można samemu sobie zrobić. Wzory są do ściągnięcia, Eurotour mam wrażenie że nie podpada pod FAI dlatego tego nie respektują co innego jak masz Puchar Świata.

 

Przy czym z mojego doświadczenia wyżej wymienione oznaczenie sprawdzają tylko na ME i na MŚ przy okazji sprawdzania technicznego modeli.

Opublikowano

Przy czym z mojego doświadczenia wyżej wymienione oznaczenie sprawdzają tylko na ME i na MŚ przy okazji sprawdzania technicznego modeli.

 

i tak jest dokładnie. Nie ma co się spinać z oznaczaniem każdego staecznika i centropłatu. Wystarczy POL xxxx na skrzydełko i już. W Polsce i Eurotour też. Jak jedziecie na ME do Bułgarii to wszystko musi być po bożemu i tip top.

Opublikowano

Jak to nie ma co się spinać z oznaczaniem części modeli? Przecież tu wszędzie formalizmem pachnie :)

Na dodatek to bardzo mało roboty. Ja Was posprawdzam :D

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ponieważ kwietniowa impreza zbliża się dość szybko, chcę wyjaśnić dwie sprawy.

Jeśli chodzi o osoby, które będą chciały wziąć udział w treningach F5J w sobotę to sprawa ma się tak. Dobrze byłoby aby osoby były zaopatrzone w ustrojstwo zwane ALTIS. Będzie wówczas można porównać i sklasyfikować osobę w treningach. Bez też się da polatać tyle, że poza czasem osiągniętym przez zawodnika niewiele będzie można więcej powiedzieć. 

Być może będą osoby, które będą miały dwa ALTISY i będą mogły pożyczyć na lot osobie bez.

Piloci którzy wiedzą że nie będą mieć Altisa dobrze byłoby żeby mieli ewentualnie instalację tak zrobioną żeby można było łatwo i bezpiecznie wpiąć pożyczonego Altisa.

 

Co do opłaty za treningi piątkowo-sobotnie to kwota jaką trzeba będzie wpłacić do organizatora to 30 zł płatne na miejscu we Wrocku po zarejestrowaniu się.

 

Jeśli osoby, które będą uczestniczyć tylko w treningach piątkowo-sobotnie chcą zamówić obiad na sobotę to koniecznie muszą się zarejestrować na stronie f5j.pl i zaznaczyć OPEN F5J i zaznaczyć posiłek. Catering musi być zamówiony we czwartek 26.06 do godziny 10.00 inaczej nie będzie szans na posiłek na lotnisku.

 

Wszystko jeszcze raz na wszelki wypadek przypomnę w poniedziałek 23.04.2018

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Przygotowania do sezonu trwają. Dzisiaj odpalona we Wrocławiu nowa maszyna :)

Wieczorkim wiatr trochę osłabł i udało się oblatać. Całkiem fajny modelik.

post-9515-0-79494900-1523138488_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Gratuluję nabytku i niech spełni oczekiwania ;)

   Gratuluje Tomku.fajna maszyna ale pamietaj ze to tez ,,SIECIOWKA"  :D

Opublikowano

Piotr lepiej bym tego nie ujął.

Dodam jeszcze, że z produkcji masowej, tak jak Volkswageny, Mercedesy, Toyoty czy Subaru.

Nie to co Aston Martin CC100 czy McLaren X-1, no żeby chociaż Bentley czy Rolls Royce ;)

Opublikowano

Wojtek, daj już spokój z tym wątkiem o lepszych i gorszych modelach.

Lepiej polataj tym co masz, niż pisz farmazony, bo niektórym już nerwy puszczają.

A jak chcesz podkręcić się i towarzysko to na zawodach pokaż jak to się robi i wygrywa :)

 

best regards,

  • Lubię to 2
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.