Skocz do zawartości

TommyTom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Altis NIE jest li tylko loggerem. poprawnie to "controller" bo sam wyłącza/odcina silnik po 30 s. Zapisuje (loguje) największą wysokość od włączenia silnika do 10 sek po wyłączeniu (tak jak Krzyś napisał). To jest po to aby uniemozliwić przynurkowanie i wyjscie wyżej z energii kinetycznej - cwany jest nie idzie oszukać. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł chyba nie masz racji. 

Altis jest to loger zapisujący przede wszystkim wysokość na jakiej został wyłączony silnik. 

 

Chyba mam :) instrukcja strona 3 : zapis- wysokosc, napiecie, temperatura, sygnal gazu dodatkowo zapis powtornych wlaczen silnika w czasie lotu zawodniczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mam :) instrukcja strona 3 : zapis- wysokosc, napiecie, temperatura, sygnal gazu dodatkowo zapis powtornych wlaczen silnika w czasie lotu zawodniczego

Nie da sie włączyć ponownie silnika po wyłączeniu i to wszystko jedno czy Ty wyłączyłeś po 3 sek czy Altis wyłaczył po 30.przynajmniej w obowiązkowym na zawodach firmwarze 5.5. Żeby ponownie włączyć silnik trzeba fizycznie odłączyć zasilanie i włączyć ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Wiesławie calkowicie nie rozumiem odpowiedzi ;) Ja rozumiem ze nie wolno i koniec. Altis zapisuje dane ktore wymienilem i koniec jest to fakt. Chodzi mi o ograniczanie AWARYJNEGO wlaczenia silnika. Jest mozliwe zapisanie takiego wydarzenia w czasie lotu i naliczenia kary. Niema natomiast nic bezpiecznego w ladowaniu od siebie 800m ;) Mam wrazenie ze nie rozumiecie o co chodzi. Jesli ktos bedzie chcial oszukiwac to bedzie to robil. zade altis w tym nie przeszkodzi. prosty przyklad silnik podlaczony pod inny kanal niz "gaz"  i po temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, jak podłączysz silnik pod inny kanał to jak Altis zapisze fakt wyłączenia silnika? Jeżeliten sygnał nie przejdzie przez Altisa to nie zostanie zapisany, a za nim wysokość 10s po wyłączeniu silnika. Możesz przybliżyć ten wariant podłączenia. o którym piszesz? Coś tu jednak nie pasuje.

Prośba o schemat, żeby to lepiej zrozumieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawody to umiejętności, szczęście ale i ocena podjęcia ryzykownych decyzji. Jak za bardzo zaszalejesz to naprawisz lub kupujesz nowy model. Nie widzę powodu żeby ryzykant lub szaleniec miał mieć bonus względem kolegów. Pamiętajcie ze może być sytuacja odwrotna - zaryzykujesz i wygrasz. Taka forma blefu.

Ten pomysł z innym kanałem jest intrygujący ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Mam wrazenie ze nie rozumiecie o co chodzi. ...

 

Ależ rozumiemy. Takie są ustalone przez FAI przepisy a udział w zawodach jest dobrowolny. Latanie daleko też nie jest obowiązkowe. Wielokrotnie widziałem, że rundę wygrywali ci co dolecieli i wylądowali nawet po 5 min i 50 m od punktu bo inni po prostu spadli i szukali modelu i 2 km od startu. 

 

Wystarczy sprawdzić czy z Altisa do ESC idzie tylko jeden przewód sygnałowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie w podobnym klimacie: Czy na czas startu w zawodach wyjmujesz czujniki telemetrii z modelu, np. wariometr?

odpinam od odbiornika. w modelu może być. nie może transmitować. Jak Wiesiek napisał - altisa nie trzeba odłączać, byle wgrać właściwe firmware

 

Z drugiej strony ja i tak normalnie z vario nie korzystam. Chyba ze do wstępnych doregulowań modelu i do późniejszego oglądania co porabiał w powietrzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, poddaje się :) Inny światopogląd mam jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Co do oszukiwania.. to jest jakaś dziedzina sportu gdzie nie da się oszukiwać? Z góry przepraszam za podsunięcie pomysłu z kanałem gazu. Sprawdzenie tego jest banalne. Komisyjne sprawdzanie instalacji w modelu i tyle.


Nie wolno korzystać z wario ani innych czujników poza bezpieczeństwem modelu. Praktycznie jedyna dopuszczalna telemetria to napiecie baterii/zasilania radia.

 

EDIT: Altis też może robić za vario. Tylko w firmwarze 2.x - niedozwolony na zawodach.

 

Bardziej istotna sprawa to jakość połączenia nadajnika z obornikiem. To też jest dozwolone na zawodach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no. Tylko musi byc komisja :)

Tak to jest w zawodach. Bezpieczeństwo pilota, zawodników i widzów. Lot zawodniczy to ryzyko pilota - że podejmie złą decyzję i uszkodzi model lub w coś trafi. Tak jest w każdej kategorii szybowcowej i pewnie nie tylko.

W głowie zawsze powinno być światełko - latamy tak jak nasze umiejętności pozwalają. Pod umiejętności np. można tez podpiąć słabszy wzrok lub roztargnienie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.