Konrad_P Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Paweł chyba nie masz racji. Altis jest to loger zapisujący przede wszystkim wysokość na jakiej został wyłączony silnik.
Krzys20000 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Altis zapisuje max h w czasie do 10 s po wyłączeniu silnika. Jak wyłączysz silnik w 30s (lub altis Ci go wyłączy) to bierze max h w ciągu 40s, ale jak wyłączysz silnik po np. 10 s do bierze max h w ciągu 20s
mmarkow Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 dzięki za wyjaśnienie teraz jest to dla mnie jasne
Konrad_P Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Sie kurde czepiają kilku sekund.
Wiesiek1952 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Altis NIE jest li tylko loggerem. poprawnie to "controller" bo sam wyłącza/odcina silnik po 30 s. Zapisuje (loguje) największą wysokość od włączenia silnika do 10 sek po wyłączeniu (tak jak Krzyś napisał). To jest po to aby uniemozliwić przynurkowanie i wyjscie wyżej z energii kinetycznej - cwany jest nie idzie oszukać. :-)
Gość Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Paweł chyba nie masz racji. Altis jest to loger zapisujący przede wszystkim wysokość na jakiej został wyłączony silnik. Chyba mam instrukcja strona 3 : zapis- wysokosc, napiecie, temperatura, sygnal gazu dodatkowo zapis powtornych wlaczen silnika w czasie lotu zawodniczego
Wiesiek1952 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Chyba mam instrukcja strona 3 : zapis- wysokosc, napiecie, temperatura, sygnal gazu dodatkowo zapis powtornych wlaczen silnika w czasie lotu zawodniczego Nie da sie włączyć ponownie silnika po wyłączeniu i to wszystko jedno czy Ty wyłączyłeś po 3 sek czy Altis wyłaczył po 30.przynajmniej w obowiązkowym na zawodach firmwarze 5.5. Żeby ponownie włączyć silnik trzeba fizycznie odłączyć zasilanie i włączyć ponownie.
Gość Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Panie Wiesławie calkowicie nie rozumiem odpowiedzi Ja rozumiem ze nie wolno i koniec. Altis zapisuje dane ktore wymienilem i koniec jest to fakt. Chodzi mi o ograniczanie AWARYJNEGO wlaczenia silnika. Jest mozliwe zapisanie takiego wydarzenia w czasie lotu i naliczenia kary. Niema natomiast nic bezpiecznego w ladowaniu od siebie 800m Mam wrazenie ze nie rozumiecie o co chodzi. Jesli ktos bedzie chcial oszukiwac to bedzie to robil. zade altis w tym nie przeszkodzi. prosty przyklad silnik podlaczony pod inny kanal niz "gaz" i po temacie
TommyTom Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Paweł, jak podłączysz silnik pod inny kanał to jak Altis zapisze fakt wyłączenia silnika? Jeżeliten sygnał nie przejdzie przez Altisa to nie zostanie zapisany, a za nim wysokość 10s po wyłączeniu silnika. Możesz przybliżyć ten wariant podłączenia. o którym piszesz? Coś tu jednak nie pasuje. Prośba o schemat, żeby to lepiej zrozumieć.
Konrad_P Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 .... Mam wrazenie ze nie rozumiecie o co chodzi. .... Chyba faktycznie ale to nie problem. Jak się spotkamy to wszystko sobie omówimy.
cZyNo Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Zawody to umiejętności, szczęście ale i ocena podjęcia ryzykownych decyzji. Jak za bardzo zaszalejesz to naprawisz lub kupujesz nowy model. Nie widzę powodu żeby ryzykant lub szaleniec miał mieć bonus względem kolegów. Pamiętajcie ze może być sytuacja odwrotna - zaryzykujesz i wygrasz. Taka forma blefu. Ten pomysł z innym kanałem jest intrygujący ????
Wiesiek1952 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 ... Mam wrazenie ze nie rozumiecie o co chodzi. ... Ależ rozumiemy. Takie są ustalone przez FAI przepisy a udział w zawodach jest dobrowolny. Latanie daleko też nie jest obowiązkowe. Wielokrotnie widziałem, że rundę wygrywali ci co dolecieli i wylądowali nawet po 5 min i 50 m od punktu bo inni po prostu spadli i szukali modelu i 2 km od startu. Wystarczy sprawdzić czy z Altisa do ESC idzie tylko jeden przewód sygnałowy.
cZyNo Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Wystarczy mały, cienki, czarny przewodzik
Czaro Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Pytanie w podobnym klimacie: Czy na czas startu w zawodach wyjmujesz czujniki telemetrii z modelu, np. wariometr?
Wiesiek1952 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Nie wolno korzystać z wario ani innych czujników poza bezpieczeństwem modelu. Praktycznie jedyna dopuszczalna telemetria to napiecie baterii/zasilania radia. EDIT: Altis też może robić za vario. Tylko w firmwarze 2.x - niedozwolony na zawodach.
cZyNo Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Pytanie w podobnym klimacie: Czy na czas startu w zawodach wyjmujesz czujniki telemetrii z modelu, np. wariometr? odpinam od odbiornika. w modelu może być. nie może transmitować. Jak Wiesiek napisał - altisa nie trzeba odłączać, byle wgrać właściwe firmware Z drugiej strony ja i tak normalnie z vario nie korzystam. Chyba ze do wstępnych doregulowań modelu i do późniejszego oglądania co porabiał w powietrzu
Gość Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Ok, poddaje się Inny światopogląd mam jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Co do oszukiwania.. to jest jakaś dziedzina sportu gdzie nie da się oszukiwać? Z góry przepraszam za podsunięcie pomysłu z kanałem gazu. Sprawdzenie tego jest banalne. Komisyjne sprawdzanie instalacji w modelu i tyle. Nie wolno korzystać z wario ani innych czujników poza bezpieczeństwem modelu. Praktycznie jedyna dopuszczalna telemetria to napiecie baterii/zasilania radia. EDIT: Altis też może robić za vario. Tylko w firmwarze 2.x - niedozwolony na zawodach. Bardziej istotna sprawa to jakość połączenia nadajnika z obornikiem. To też jest dozwolone na zawodach
cZyNo Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 no. Tylko musi byc komisja Tak to jest w zawodach. Bezpieczeństwo pilota, zawodników i widzów. Lot zawodniczy to ryzyko pilota - że podejmie złą decyzję i uszkodzi model lub w coś trafi. Tak jest w każdej kategorii szybowcowej i pewnie nie tylko. W głowie zawsze powinno być światełko - latamy tak jak nasze umiejętności pozwalają. Pod umiejętności np. można tez podpiąć słabszy wzrok lub roztargnienie
Rekomendowane odpowiedzi