Jump to content
Sign in to follow this  
matiss333

Problem z silnikiem Volantex

Recommended Posts

Witam wszystkich kolegów a wiedz jak w temacie problem z silnikiem elektrycznym firmy Volantex po dodaniu raptownie gazu silnik dziwnie zaczyna skwierczeć taki odgłos jak ślizgajacy sie pasek klinowy! Ale jak powoli dodaje gazu to nic sie nie dzieje nawet na pełnych obrotach i jeszcze jak tak zaczyna piszczeć to czuć że maleje moc! SAmolot GeeBee texaco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli silnik nie przejawia oznak uszkodzeń mechanicznych (łożyska, coś obluzowane i wpadające w wibracje) to stawiam na nieodpowiedni timing. W takim przypadku musiałbyś pobawić się ustawieniami regulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkręciłem silnik przykręciłem na stół i ewidentnie widać jak obudowa z magnesami podczas pracy powyżej 70%mocy wychodzi do przodu o jakieś 3,5 mm i wtedy silnik tak dziwnie robi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jeszcze o czymś takim nie słyszałem, ale poczekaj na kogoś bardziej doświadczonego, ale na mój gust tak być nie powinno.

Rozumiem, że piszesz o wychodzeniu obudowy bez założonego śmigła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no wszystko z tym jest ok. a powiedz mi jak mogę ustawić ten timing?? 


i na dodatek jak ściągnę śmigło nie dzieje się nic nawet jak zacznę gwałtownie drążek ruszać

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko się wyjaśniło zmiana śmigła z 12x6 na 10x5 i nic sie nie dzieje


Nie wiem czy stary czy nowy typ Volantex B4023/kv850


Czy silnik z tego powodu może być obciążony że tak robi większe śmigło zakładam i od razu wariacja


Nowy silnik Może 30 minut wylatane nigdy tak nie robił

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, to może być sygnał przeciążenia nieodpowiednim śmigłem.

 

Masz silnik, masz specyfikację, zalecane śmigła, pobór prądu - porównaj i wszystko będzie jasne.

Jeśli kiedyś na 12 calowym latał, a teraz nie, to może oznaczać, że nowy silnik dawał radę, potem z biegiem czasu, nadmiernie obciążany, być może przegrzewany, w końcu powiedział "nie".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bartku , nieśmiało się z tobą nie zgodzę, Mam 2 takie silniki, dawałem im w kość naprawdę nieżlę , doszedłem nawet do 13 x 6  ale takich objawów nie doświadczyłem .  Sugeruję natomiast najprostszą i dosyć tanią rzecz -czyli wymianę ośki silnika, jeden z moich silników tego typu też głupiał ,choć na oko wszystko było w porządku .Po zmianie ośki  ciągnie model  poprawnie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Włodek, niema się co ze mną zgadzać/nie zgadzać :). Ja o możliwym przeciążeniu silnika śmigłem tylko teoretyzuję, bo nie znam parametrów silnika. Powinien znać je Mateusz. Jeśli sprawdziłeś i nie w tym jest problem to dobrze.

Pytanie do Mateusza: czy regulator ma odpowiednią wydajność prądową?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrycznie montowane jest śmigło 12x6.Z twojego opisu wynika że gubi synchronizację.Regulator masz oryginalny Volantex?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie regulator jest ABC Power i 40A.  Dzisiaj jeszcze zaryzykuje zmienić regla zobaczymy czy coś się poprawi ale dziwi mnie to że po zmianie śmigła na mniejsze nic się nie dzieje??Silnik pracuje równo nie ma żadnych drgań ani tego dziwnego hałasu metalicznego.


A nie znam do końca historii tego samolotu ponieważ go kupiłem sprzedający mówił że latał nim około 5 razy no ale ile w tym prawdy to też nie wiem i jakie miał przygody po drodze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkręciłem silnik przykręciłem na stół i ewidentnie widać jak obudowa z magnesami podczas pracy powyżej 70%mocy wychodzi do przodu o jakieś 3,5 mm i wtedy silnik tak dziwnie robi.

Silnik gubi synchronizację.

Powodem może być nie tylko zły timing, ale ten ruch osiowy 3,5mm

Odwróć śmigło, zmień obroty silnika i sprawdź.

Jak dziwne zachowanie ustanie, to musisz zablokować jakoś wał, żeby rotor się nie wysuwał.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich po wszelkich oględzinach silnika regulatora i po sprawdzeniu regulatora stwierdziłem ze jest z nim coś nie tak! Po podłączeniu tego samego regla do innego silnika który jest w bardzo dobrym stanie i latam na nim Cessna i co się okazało po przekroczeniu 70% przepustnicy silnik zaczyna wariować słabnie zaczyna głośno chodzić. Czyli wina regla :) Jak mogę ustawić ten timming?


Silnik gubi synchronizację.
Powodem może być nie tylko zły timing, ale ten ruch osiowy 3,5mm
Odwróć śmigło, zmień obroty silnika i sprawdź.
Jak dziwne zachowanie ustanie, to musisz zablokować jakoś wał, żeby rotor się nie wysuwał.

Podłączyłem inny regiel pod ten silnik i jest wszystko tak jak powinno być. Aten timming? jak ustawić:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

obudowa z magnesami [...] wychodzi do przodu o jakieś 3,5 mm

:blink:...! To powinno być mechanicznie uniemożliwione. Coś tam masz nie tak z ustaleniem poosiowym (wzdłużnym) wirnika, tak jak Hubert pisze.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

:blink:...! To powinno być mechanicznie uniemożliwione. Coś tam masz nie tak z ustaleniem poosiowym (wzdłużnym) wirnika, tak jak Hubert pisze.  

Witaj AMC już to zlikwidowałem ale dalej jak podłącze ten gegiel to jest lipa daje nowy i od razu lepiej nic sie nie dzieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj AMC już to zlikwidowałem ale dalej jak podłącze ten gegiel to jest lipa daje nowy i od razu lepiej nic sie nie dzieje

Są trzy możliwości :

 

 - regulator jest uszkodzony

 - program roboczy tego regulatora nie radzi sobie z pewnymi typami silników pod obciążeniem

 - ogranicznik nadprądowy tego regulatora nie działa właściwie, co w praktyce może być równoznaczne z uszkodzeniem.

 

Masz instrukcję (manual) do tego regielka ? Do wielu można znależć w necie, często są linki na stronach sklepów przy tym produkcie. Jak już znajdziesz, to spróbuj zmienić wyprzedzenie komutacji, czyli wzmiankowany powyżej przez Kolegów timing - zwykle są najwyżej cztery możliwości : wczesny, średni, póżny i automatyczny. Właśnie na opcji auto (-matyczny) dzieją się czasem takie niespodzianki, ale to nie reguła.

Jeżeli to nie da rezultatu, to zmień częstotliwość PWM - zaprogramuj wyższą, jeżeli nie będzie poprawy - to niższą i zobacz, czy się pogorszyło. Daj znać - powodzenia  ;)

 

Edit: przypomnij mi jeszcze : z jakiego napięcia zasilasz ten zestaw ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są trzy możliwości :

 

 - regulator jest uszkodzony

 - program roboczy tego regulatora nie radzi sobie z pewnymi typami silników pod obciążeniem

 - ogranicznik nadprądowy tego regulatora nie działa właściwie, co w praktyce może być równoznaczne z uszkodzeniem.

 

Masz instrukcję (manual) do tego regielka ? Do wielu można znależć w necie, często są linki na stronach sklepów przy tym produkcie. Jak już znajdziesz, to spróbuj zmienić wyprzedzenie komutacji, czyli wzmiankowany powyżej przez Kolegów timing - zwykle są najwyżej cztery możliwości : wczesny, średni, póżny i automatyczny. Właśnie na opcji auto (-matyczny) dzieją się czasem takie niespodzianki, ale to nie reguła.

Jeżeli to nie da rezultatu, to zmień częstotliwość PWM - zaprogramuj wyższą, jeżeli nie będzie poprawy - to niższą i zobacz, czy się pogorszyło. Daj znać - powodzenia  ;)

 

Edit: przypomnij mi jeszcze : z jakiego napięcia zasilasz ten zestaw ?

Zasilam z pakietu 3s 11,1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasilam z pakietu 3s 11,1

Zaprogramuj mu także soft-start, o ile nie będzie Ci to przeszkadzało w lataniu takim, jak lubisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Leszekm35
      Witam
      Jak w temacie szukam sobie na spokojnie boxera jak w temacie . Jak ktoś coś piszcie
       
      pozdrawiam
    • By Scislov
      Witam. Ostatnio odbyłem pierwszy lot swoim własnym samolotem zrobionym ze styropianu, który oczywiście jak na pierwszy lot przystało, zakończył się kraksą . Ale może zacznę od początku. samolot ma masę wraz z osprzętem 850g, długość 90cm i rozpiętość 1,20m. Na jego pokładzie znajduje się arduino z modułem wifi oraz standardowe serwa do lotek. Sterowany jest przez przerobiony stary joystick od komputera, w którym również siedzi arduino. Mocy samolotowi dostarcza bateria 2000mAh 3s 40A, regulator esc 30A i silnik 2200KV dla samolotów do 1kg ze śmigłem 9x5. Tak więc, pierwszy lot odbył się w dosyć bezwietrznych warunkach, a samolot startował z ręki, jednak po chwili stabilnego lotu zaczęła się szarpanina z samolotem, był bardzo narwany i ciężko się nim sterowało. W planach było zrobienie kółka i zawrócenie, aby wylądować, jednak nawet próba lądowania na prostej skończyła się prawie że prostopadłym upadkiem na ziemię 😛. Środek ciężkości wydawał mi się dobrze umiejscowiony - na środku skrzydeł. Podejrzewam, że przyczyną takiego lotu było ustawienie w samolocie maksymalnie możliwego wychylenia lotek, ponieważ przed lotem myślałem, że przecież mogę mniej wychylić joystick, ale pewnie wiecie jak to jest podczas pierwszego lotu . Następnym razem zredukuje ich wychylenie, jednak nie wiem o ile %, żeby było dobrze. Pomyślałem, żeby może zaprogramować w samolocie żyroskop do korekcji lotu, aby łatwiej się sterowało, co myślicie? Zdaje mi się również, że trochę brakowało mu mocy, pomimo, że masa samolotu jest mniejsza od masy maksymalnej dla silnika. Jednak podczas pomiaru prądu(na mniejszym śmigle, ponieważ 9x5 zdążyłem połamać), wyszło tylko 12A z maksymalnych 28A, może da się zmieniać moc w regulatorze? Albo śmigło za małe, jakie polecacie? Jakie by było najlepsze? Czekam na wasze rady co trzeba zmienić, poprawić i przestawić, w modelach latających jestem całkowicie początkujący. Jeśli znacie odpowiedzi na pytania to prosiłbym odpowiedzieć na wszystkie, ponieważ potem dyskusja się ciągnie, a odpowiedzi na pozostawione w temacie pytania brak. Pozdrawiam .
      VID_20200511_181558(0).mp4
      A to filmik ze śmigłem 7x3,5.
      VID_20200511_174905(0).mp4 VID_20200512_144722.mp4
    • By CryFlay
      Skończyłem swój pierwszy model ToTo 0. Dzisiaj poszedłem na pierwsze loty, model po rzucie poszybował kilka metrów i lądował. Mimo że przepustnica ustawiona na maksa model nie chciał się wznieś, jak by brakowało mu mocy.
      Wyposażenie modelu:
      https://allegro.pl/oferta/redox-1500-mah-7-4v-20c-pakiet-akumulator-lipo-7975560682
       
      https://allegro.pl/oferta/silnik-a2212-1000kv-2-3s-135w-ciag-820g-8461171450
       
      https://allegro.pl/oferta/esc-abc-power-air-30a-2-3s-bec-1a-prosty-regulator-8947886898
       
      https://allegro.pl/oferta/smiglo-abc-power-8x4-orange-wkladka-redukcyjna-8958445056
      Masa modelu to 503g z wyposażeniem, model był prawidłowo wyważony.
      Jak rozwiązać ten problem?
       
       
       
    • By Depesz
      Cześć.
       
      Jak w tytule. Silnik nowiutki. Cena dobra. Polecam. LINK.


    • By semp
      Kupię silnik elektryczny 2-2,5kW na10s
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.