dziobak Opublikowano 28 Czerwca 2017 Opublikowano 28 Czerwca 2017 Z tego co pamiętam ,to w Energy 3D była wstawka z listewki sosnowej 3.pdf
przemo Opublikowano 30 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2017 Tak było a ja zrobiłem chyba wstawkę z pręta węglowego 2 mm ... ogólnie widzę że rozmiar deseczek do wykonania sterów muszę jednak zwiększyć ... chce dać 6x4 ale to raczej będzie słabo i dam jak w ENERGY czyli 4x10 ... wielkość podobna więc nie ma co szaleć Dzięki Władku SW oczywiście zostanie Wojtku wzmocniony
przemo Opublikowano 30 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2017 No to nadszedł ten dzień ... inwestor strategiczny (czytaj "żona" ) zaakceptowała projekt, mam zielone światło więc .... BUDOWA ROZPOCZĘTA Dzień 1 materiał już leżakuje w pokoju Dzisiaj wręgi sklejkowe wrzuciłem do pdf'a w wielkości A4 żeby było łatwiej wydrukować w warunkach domowych na papieże przylepnym do zadruku kupionym w sklepie papierniczym. tutaj wydrukowane i wrzuciłem serwo 9 g dla zobrazowania mniej więcej skali Oczywiście wręga silnika nie jest ze sklejki balsowo lipowej tylko ze zwykłej ale grubość 4 mm ... dlaczego 4 mm ano dlatego, że silnik będzie mocowany na nakrętkach kłowych a 3 mm to grubość za mała i nakrętki wystają a w 4 mm idealnie się chowają. i wręga silnika wycięta, otwory powycinane tylko oszlifować ... muszę się rozglądnąć za silnikiem. A póki co czeka mnie większa wycinanka CDN ... 1
poharatek Opublikowano 30 Czerwca 2017 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Zamiast nakrętek kłowych od pewnego czasu używam czegoś takiego: http://www.sklep.modelarnia.pl/p85,obsada-sruby-m3-mpj1004.html Bo w kłowych - to (jak u Ciebie) kły często wystawały i trzeba było podkładki robić, a i gwint w nich jest taki, że właściwie dopiero pierwsze wkręcenie śruby je gwintuje Te natomiast "chowają się" w sklejce 3mm, wklejam je na żywicę i po problemie.
Boogie Opublikowano 30 Czerwca 2017 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Na przyszłość wydrukuj sobie na drukarce laserowej plany jako lustrzane odbicie, przyłóż wydrukowaną stroną do balsy/sklejki i porządnie przesączonym ręcznikiem papierowym odbij plany na materiale. Nie musisz wówczas usuwać papieru
mayster8405 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Opublikowano 30 Czerwca 2017 " przesączonym ręcznikiem papierowym" ale w czym!?
arek1989 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Opublikowano 30 Czerwca 2017 acetonem. Nie działa dla druku tuszem.Ja używam wacików kosmetycznych, a po przesączeniu dociskam łyżką
przemo Opublikowano 30 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2017 Zamiast nakrętek kłowych od pewnego czasu używam czegoś takiego: http://www.sklep.modelarnia.pl/p85,obsada-sruby-m3-mpj1004.html Bo w kłowych - to (jak u Ciebie) kły często wystawały i trzeba było podkładki robić, a i gwint w nich jest taki, że właściwie dopiero pierwsze wkręcenie śruby je gwintuje Te natomiast "chowają się" w sklejce 3mm, wklejam je na żywicę i po problemie. Ja tam na kłowe nie narzekam ale z miłą chęcią się przyjrzę tym co podpowiadasz i nie omieszkam przy przyszłym projekcie nie skorzystać z tych co proponujesz ogólnie kłowe mi zostały więc wyrobić trzeba Na przyszłość wydrukuj sobie na drukarce laserowej plany jako lustrzane odbicie, przyłóż wydrukowaną stroną do balsy/sklejki i porządnie przesączonym ręcznikiem papierowym odbij plany na materiale. Nie musisz wówczas usuwać papieru Próbowałem tej metody ale jakoś ta mi bardziej przypadła do gustu choćby z tego powodu że niestety nie mam dostępu do drukarki laserowej Troszeczkę już powcinałem ale jak oszlifuje to się pochwale dziękuje za zainteresowanie tematem
przemo Opublikowano 1 Lipca 2017 Autor Opublikowano 1 Lipca 2017 Powoli powoli wycinam wręgi i taka na szybko przymiarka na tzw "pałe" ... w poniedziałek mam w planach wycinać już boki kadłuba wraz z górną częścią. Teraz się zastanawiam nad rozmiarem dźwigara ... w planach dałem 2x3 mm ale chyba to za mało i lepiej dać 2x5 mm ? Rozpiętość 900 mm wychodzi ... 1
przemo Opublikowano 3 Lipca 2017 Autor Opublikowano 3 Lipca 2017 Dzisiaj coś tam udało mi się popchnąć do przodu ... nie za wiele ale na chwilę obecną wszystko wycinam, przymierzam i jak będę miał wszystko będę kleił ... a póki co tak to wygląda ... silnik mam iBM 313 W 1100 kv, śmigło 10x5 ale z tego co pamiętam na 9x6 też dawał sobie świetnie radę silnik latał w Energy więc tutaj sobie też spokojnie da rade o ile poleci Cały czas notuje błędy i nanoszę na plany ... aktualna waga 78 g z pierwszymi dwoma żebrami. Bagnet rurka 8 mm a kieszenie rurka 10 mm. Próbowałem zwijać z papieru ale normalnie nie idzie mi to a przy okazji rurka długości ponad 20 cm wydaje się być ciężka w porównaniu do ruraki 8 mm o długości 1 metra. Dla ciekawości muszę to zważyć CDN ...
przemo Opublikowano 4 Lipca 2017 Autor Opublikowano 4 Lipca 2017 Kolejny dzień na budowie ... w zasadzie ślamazarnie bo wycinania jest sporo i troszeczkę schodzi ... Mam pytanie do znawców tematu wycinaki laserowej ... plik pdf nadaje się w jakiś sposób do wycinki laserem ? Dobra póki co modelu dosłownie ciut przybyło ... wycinanie podłużnej wręgi z balso sklejki 3 mm. Taśma dwustronna na to plany i się wycina. przymiarka Wręgi garbu połączone prętem węglowym 1,5 mm Garb sobie wymyśliłem dość "kwadratowy" i powiem że wyzwanie jest żeby okleić ale na pomoc przyszedł płyn do szyb i jakoś się udało Przymiarka silnika W kadłub od spodu wkleiłem wzmocnienia z pręta węglowego 2 mm Tam gdzie poszycie boczne wydawało się za wiotkie miejsce znalazł pręt węglowy Wkleiłem wzmocnienie pod statecznik poziomy tylko od spodu a będzie jeszcze od góry żeby zrobiła się na nie go kieszonka Przymiarka pakietu tutaj 3S 1800 ale ma być 3S 1300 ... pakiet 1800 wchodzi na wcisk pod podłużną wręgę ... mało miejsca Kilka luźnych zdjęć I waga samego drewna bez silnika CDN ... EDIT ... No to jeszcze dokładam kabinkę ... konstrukcja: wręgi balso sklejka i sosna 3x3 mm, poszycie balsa 1,5 mm. Widać że gdzie nie gdzie balsa pękła ale to chyba za krótko moczyłem w płynie do szyb. Z przodu blokada na kołek fi 6 mm a z tyłu kabinki magnes neodymowy. Delikatnie ją zwichrowało ale będziemy prostować. waga kabiny łącznie na chwile obecną 118 gram CDN ...
f-150 Opublikowano 4 Lipca 2017 Opublikowano 4 Lipca 2017 Zależy jak wygenerowany PDF.Jak w krzywych to tak.Podeślij plik to Ci sprawdzę.
poharatek Opublikowano 4 Lipca 2017 Opublikowano 4 Lipca 2017 Kolejny dzień na budowie ... w zasadzie ślamazarnie bo wycinania jest sporo i troszeczkę schodzi ... Mam pytanie do znawców tematu wycinaki laserowej ... plik pdf nadaje się w jakiś sposób do wycinki laserem ? Żadne ze mnie znawca, ale podeślij plik Wojtkowi - jeśli skeczap jakiś cudów nie robi z krzywymi przy eksporcie do pdf (np,. nie "sra pierdyliarda" punktów ) to pewnie się da. Miałem Ci już to znacznie wcześniej zaproponować, ale myślałem, że jesteś "modelarzem Zen", którego uspokaja i wycisza wycinanie części (A Wojtka jako wycinacza polecam stale i szczerze)
przemo Opublikowano 4 Lipca 2017 Autor Opublikowano 4 Lipca 2017 Zależy jak wygenerowany PDF.Jak w krzywych to tak.Podeślij plik to Ci sprawdzę. Hej ... pliki poszły Żadne ze mnie znawca, ale podeślij plik Wojtkowi - jeśli skeczap jakiś cudów nie robi z krzywymi przy eksporcie do pdf (np,. nie "sra pierdyliarda" punktów ) to pewnie się da. Miałem Ci już to znacznie wcześniej zaproponować, ale myślałem, że jesteś "modelarzem Zen", którego uspokaja i wycisza wycinanie części (A Wojtka jako wycinacza polecam stale i szczerze) Ogarnięcie tego po laser było by spoko ale jeszcze muszę ogarnąć wyrysowanie tego na "tip top" bo błędów jest sporo do naprostowania póki co działam nad egzemplarzem "proto" i mam nadzieję że choć troszeczkę będzie chciał latać o ile dotrwam do końca budowy. Jak ogarnę kadłub to płaty skrzydła powinny pójść z górki a przynajmniej tak mi się wydaje bo sterów to już nie liczę
przemo Opublikowano 7 Lipca 2017 Autor Opublikowano 7 Lipca 2017 Pojawił się nadzieja w postaci wycinanki laserowej więc pierwszy prototyp powstaje wycinany ręcznie ale drugi może uda się wyciąć już laserem póki co cierpię na brak materiału w postaci rurki węglowej i sosny 2x5 na dźwigary. Zamówienie mam już opłacone tylko czekam aż fizycznie przyjdzie na sklep rurka więc pewnie koło wtorku środy powinna się paczka u mnie zjawić. Ale żeby nie marnować wolnego czasu zabrałem się za rysowanie i wprowadzanie już pewnych poprawek które przy budowie kadłuba się nasunęły ... przy okazji wrzuciłem grubszy profil z NACA 0018 na NACA 0020. Jak mam być fun fly to niech będzie pełnym skrzydłem Przy okazji bardziej zaokrągliłem garby ... taki kanciasty mam swój urok ale wyklejenie to balsą bez jej pęknięcia to chyba nie wchodzi w grę, więc troszeczkę zyskał krągłości ale nie za wiele. Skrzydło zrobiłem na szybko żeby zobaczyć jak będzie wyglądał prawie że w całości przekrój powiększyłem troszeczkę półkę pod nad rurką i wzmocnienia w bokach kadłuba. (ten element okrągły bardziej z lewej jakoś nie wiem skąd się wziął ale ma go nie być) Dorobiłem element ustalający kąt pierwszej wręgi garbu Udało mi się troszeczkę powiększyć wysokość na pakiet żeby nie wchodził na wcisk a luźno (przedtem 24 mm a obecnie 27 mm) Mocowanie statecznika poziomego. Dwie połówki SW będą na łączniku z drutu jak w Energy. SW jak kiedyś zasugerował F-150 żeby wzmocnić jest wzmocniony ale jakoś mi się do zdjęć wrzuciło starszą wersję ... teraz wygląda tak Wstępnie szukanie SC wskazało że będzie to w okolicach dźwigara i żeby nie zminimalizować kłopot z wyważeniem postanowiłem zrobić domek silnika ... postanowiłem bo jeszcze go nie ma ale jest w planach i wręga silnika jest już na to przygotowana. Co do rozmiarów nie wiem ale nie większy jak 4 cm. Coś mi się program rozjechał do SC i nie wiem za bardzo do czego liczby są ale wiem tylko gdzie wskazuje SC ... może mi ktoś pomóc w rozszyfrowaniu ... szukam powierzchni jaką ma mieć model Co do poprawek to muszę jeszcze nie co skrócić SK bo wychodzi po za obrys kadłuba ale to już tylko kosmetyka CDN ...
cyrax_ojz Opublikowano 7 Lipca 2017 Opublikowano 7 Lipca 2017 z tym garbem to nie było by łatwiej zrobić taki jaki był w extrimie? i kanciastość była by zachowana
przemo Opublikowano 7 Lipca 2017 Autor Opublikowano 7 Lipca 2017 z tym garbem to nie było by łatwiej zrobić taki jaki był w extrimie? i kanciastość była by zachowana o coś takiego Ci chodzi ? Jak o to chodzi to nawet fajnie wygląda i w zasadzie łatwiej by było go zrobić choć teraz tylko nie co stracił na kanciastości a balsa na takich gięciach się podda. Z drugiej strony w Energy też był spoko patent na wykończenie garbu. Wręgi były ścięte na prosto i jak dobrze pamiętam na górę garby naklejało się pasek grubej balsy i szlifowało się do zaokrąglenia więc takim sposobem można by było zrobić "kwadratowy" garb ale pasek grubej balsy raczej ciężej wyjdzie jak poszycie z balsy 1,5 mm choć mogę się mylić. Domek silnika narysowany ... w zasadzie chyba mam wszystko narysowane teraz na spokojnie muszę jeszcze raz wszystko przeglądnąć.
arek1989 Opublikowano 7 Lipca 2017 Opublikowano 7 Lipca 2017 a gdyby wkleić w rogach wręg listewki balsowe 5x5, resztę okleić deską 1.5 i zeszlifować? Coś takiego jak na rysunku
przemo Opublikowano 8 Lipca 2017 Autor Opublikowano 8 Lipca 2017 Już nie kombinuje zostawiam tak jak jest ... zaczynam się powoli gubić w rysowaniu więc nie będę już mieszał
przemo Opublikowano 10 Lipca 2017 Autor Opublikowano 10 Lipca 2017 Kolejny dzień bojów na placu budowy ... W zasadzie prawie skończyłem kadłub ... pozostało tylko zrobić "obsadę" statecznika pionowego i wkleić sklejkową kanapkę do mocowania podwozia ... Garb oklejony ... załamanie na spokojnie zrobione z kilku pasków balsy 1,5 mm. Wcale nie było tak źle przy klejeniu więc kanciasty kształt pozostał i to mnie cieszy więc taki pozostanie najprawdopodobniej Dolne poszycie wyklejone ... przy okazji przed jego przyklejeniem wkleiłem wzmocnienia pod serwa z balso sklejki ale nie zrobiłem zdjęć Jak widać zabrałem się za połówki skrzydła ... no i jakoś mi to poleciało do czasu ale o tym później Przy okazji profil kadłub i widoczny jeden z płatów skrzydła oczywiście nie obyło się bez małego "fopa" ... albo już było kiedyś późno albo browar wziął swoje ... oto mój podpis raczej nie powinno to wpłynąć na właściwości lotne ale dało mi to do myślenia, żeby wzmocnić swoją czujność ... jak widać długa moja droga do doskonałości ... ciamajda po całej linii ze mnie Z racji że model nie duży i idąc za radą doświadczonych kolegów (Wojtku (f-150) dzięki, mam nadzieję że Cię dobrze zrozumiałem ) zrezygnowałem z pochwy bagnetu w skrzydle tylko postanowiłem zrobić wzmocnienia ze sklejki do prowadzenia bagnetu. Sklejka 3 mm i wpierw powiercone dziury później wycinanka no i wzmocnienia w skrzydle, wzmocnienia przyklejone do wypełnienia między dźwigarowego z balsy 1,5 mm Późniejsze klejenie ... keson 1.5 mm i ... ... i brakło balsy 1.5 mm ... stoimy z budową CDN ...
Rekomendowane odpowiedzi