Jump to content
kinemax

Plus, czyli najbardziej nowatorski (najgadżeciarściejszy) model F5J

Recommended Posts

Czy najlepszy pokaże historia, ale na pewno ciekawy i nowatorski ;)

 

Dziś, dzięki krótkiemu "okienku pogodowemu" oblatałem model w konfiguracji proponowanej przez producenta i wg proponowanych na jego stronie ustawień. Waga do lotu 1090gram, w tym 60g balastu w dziobie.

Pogoda dziś była niespecjalnie termiczna, a i tak było czuć drobne wachnięcia - przypuszczam, że mała długość z jednej strony zmniejsza stabilność modelu, ale z drugiej ułątwia wyczucie termiki.. Poćwiczę to będę wiedział lepiej, a na razie, jak pogoda pozwoli, będę się wczuwał w model (znaczy napawał).

Na początek kilka fotek, filmik jutro, jeśli kolega zdąży zmontować.

post-789-0-53979700-1508864193_thumb.jpgpost-789-0-20712000-1508864152_thumb.jpgpost-789-0-51518900-1508864170_thumb.jpgpost-789-0-40728100-1508864216_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluję modelu  :) . Zdecydowanie przypomina Hike-a FPV.

Niepokoją mnie tylko, te "dyndające" antenki odbiornika  :(  - wiem, że nie mogą być schowane, bo to chyba wungiel  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też podobnie jak Tomek zapytam przy jakim wietrze da się tym modelem latać. Miałem już zamówienie na model (nie Plusa) o wadze do lotu 1100g ale zrezygnowałem. Naoglądałem się w tym sezonie lotów Wojtka i Tomka modelami o wadze 1350-1550g i doszedłem do wniosku, że to nie waga modelu decyduje o sukcesie. 

 

Bardzo, ale to bardzo gratuluje nowego modelu. Chyba pierwszy w naszym kraju. Świetnie, że się polscy zawodnicy rozwijają. Teraz troche potrenować i wybrać się z nami na jedne czy kilka zawodów.

Bardzo jestem ciekaw jak Ci się będzie nim latało.

 

PS

W Dubnicy mieli Litwini, którzy się rozbili obok nas, ale nie latali w zawodach bo wiało około 2-3m/s. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z wątku na RCG wynika, że latać można przy całkiem sporych wiatrach - sprawdzę!  Na pewno będę nim latał przy 2-3-5m/s....

Ważne, żeby aerodynamika pasowała do wagi, a to gwarantuje projektant modelu Joe Wurts.

A balast do niego też mam, zmyślny zestaw producenta...

 

Ja to po prostu takie brzydactwa uwielbiam :)  Mam kilka latających skrzydeł i bardzo je lubię, a to mam wrażenie, że w sensie własności lotnych jest gdzieś pomiędzy klasyką i skrzydełkami.

 

A ponieważ kolega się sprawnie uwinął (dzięki Marcel!), to poniżej film... Jak widać przeceniłem moc napędu/sprawność baterii (starej!) i niewiele brakowało do kraksy, ale potem to już bajka :)

https://youtu.be/X9HnIkl7qvQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten model ma jedną zasadnicza wadę, jest niestabilny jak się lata daleko od siebie. Spowodowane jest to wbrew pozorom małymi statecznikami. Nie mniej robi wrażenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze Pawle przetlumaczysz mi to ? Czy juz tak ze mna zle,ze jezyka Polskiego zapominam :) i nie moge tego przeczytac :(

najgadżeciarściejszy ????

Jesli chodzi o twoj model to jest Fajny  ,no i ciekawa konstrukcja .Moj kolega Vitaly tez mial taki model ,nawet niezle nim latal ale juz go sprzedal :(

Ta tym filmiku widze ze nie za bardzo masz platz do latania ,pelno drzew na pierwsze obloty to troche rezykowne .Coz Fajny model pewnie Worek pieniedzy kosztowal waga tez mala Zycze powodzenia w dalszych lotach.

Fajna sprawa do F5J i nie tylko :) Wywazarka CG POLECAM :) :) 

                     http://www.modellbau-pollack.de/index.php?page=cg-waage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze Pawle przetlumaczysz mi to ? Czy juz tak ze mna zle,ze jezyka Polskiego zapominam :) i nie moge tego przeczytac :(

najgadżeciarściejszy ????

Też przyłączam się do prośby Piotra :) ...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No przecie to po polskiemu jest:

gadżet -> gadżeciarski -> gadżeciarściejszy (bo bardziej gadżeciarski nie ćwiczy tak dobrze języka!) -> najgadżeciarściejszy...

 

Jeśli władze forum, po konsultacji z prof. Bralczykiem uznają, że tak nie wolno to prosze zmienić na najciekawszy, lub coś równie nudnego...

 

Cena oczywiście nie jest niska (co łatwo sprawdzić), ale też nie odbiega znacząco od innych np. Pike Dynamic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Cena oczywiście nie jest niska (co łatwo sprawdzić), ale też nie odbiega znacząco od innych np. Pike Dynamic...

Zwłaszcza, że Valdimir ma sympatię do byłego demoludu.

 

Z filmiku widać, że model prowadzi się rewelacyjnie. Tyle że tak jak Rafał zauważył ma krótką "dupę" i przez to może być wrażliwy. Do tego chyba ciut ciut za małe stateczniki. Ale lata pięknie. Myślę, że Pawłowi bardzo podpasuje, bo widać, że chłop specjalizuje się w takich wynalazkach. :)  ;)

Tylko Paweł kurde uważaj na niego. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No przecie to po polskiemu jest:

gadżet -> gadżeciarski -> gadżeciarściejszy (bo bardziej gadżeciarski nie ćwiczy tak dobrze języka!) -> najgadżeciarściejszy...

 

Nie żebym był upierdliwy  ;)  ale drążąc temat, to wpisując w gogle ten wyraz - najgadżeciarściejszy- wyskakują 2 odpowiedzi  (chyba że nie potrafię znaleźć czegoś sensownego)

 

https://www.google.pl/search?dcr=0&source=hp&ei=0D3yWfKyG8XP6ASRnI3wBw&q=najgad%C5%BCeciar%C5%9Bciejszy&oq=najgad%C5%BCeciar%C5%9Bciejszy&gs_l=psy-ab.12...5765.5765.0.7484.5.2.2.0.0.0.117.117.0j1.2.0....0...1.2.64.psy-ab..1.3.114.6..35i39k1.102.alLbLwA_cTM

 

I tylko dotyczą Twojego tematu...Czyli wymyśliłeś sobie wyraz ,neologizm :rolleyes: .Taki trochę dziwny,psujący fajny temat o modelu..

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shock -

W ten sposób się rozwija język  :P

Zmieniam tytuł żeby zamknąć ten off-top...

 

Konrad - zgadzam się, że model ze swoim wyglądem najbezpieczniejszy byłby na ścianie ;)

Zamierzam latać nim sporo i w różnych warunkach, licząc się oczywiście z różnymi ewentualnośiami... W najbliższy wtorek prognoza zapowiada nienajgorszą pogodę z wiatrem ok 5m/s, więc jakby ktoś miał ochotę zobaczyć co się będzie działo (w moim standartowym miejscu za Wisłą - namiary na priv) to zapraszam ok 10-ej. Pewnie nie będę miał kamerzysty, mam już za to nowe baterie ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ten nietypowy statecznik non stop zwraca na siebie uwagę... nie sposób patrzeć na model jak na tradycyjny :) .

Dla mnie powoduje to że momentami tracę orientację(kierunek) jak model leci ,nie masz też takiego wrażenia podczas lotu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Paweł, nie szalej z tym modelem przy 5m/s. Szkoda sprzętu.

Ale jak masz balast i nadmiar mocy w silniku (czego na razie nie było widać) to ok.

Pod taki wiaterek model może stanąć dęba ...

Trzymam kciuki żebyś cało wrócił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też uważam że 5 m/s to proszenie się o kłopoty. To jest gazeta ;)  :). Oczywiście latać będzie bo niby dla czego nie, ale lądowanie może być ciekawe, zresztą start też. :) Jak się odważysz to nakręć kawałek filmu z lądowania. Jestem ciekaw jak się będzie zachowywał. Moja Maxa jak jest ciut powyżej 5m/s jest już trudna w lądowaniu, trzeba być mocno skoncentrowanym i przygotowanym na odejście w razie kłopotów..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy lądowaniu w większym wietrze trzeba lądować z większa prędkością co poprawia pilotaż i zachowanie modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To prawda. Niestety czasami zapominam o tym i ze zdziwieniem patrze jam Maxa 10-15 m ode mnie już leży na ziemi. Nie ma problemu jak leciała nisko, ale już tak miałem, że z 1m spadła mi nagle i niespodziewanie. 

Niestety trzeba o tym pamiętać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By TommyTom
      Cześć, otwieram temat związany z modelami, ustawieniami, regulaminem i tym co jest związane lataniem w konkurencji F5J - motoszybowce z napędem elektrycznym -
       
      Zasadniczo, konkurencja oparta jest na zadanym maksymalnym czasie lotu - 600 sekund oraz lądowaniu w zadany punkt dokładnie w ostatniej sekundzie określonego czasu oraz limitowanym użyciem silnika - max 30 sekund wraz z limitowaną max wysokością wyłączenia silnika.
       
      Brzmi ciekawie
       
      Modelowy lot, punktowany maksymalnie powinien wyglądać tak:
       
      - start na sygnał - wcześniejsze uruchomienie silnika - pkt karne
      - maksymalny czas uruchomionego silnika - 30 sekund
      - po wyłączeniu silnika i upływie 10 sekund pułap nie może być wyższy niż 200 m - za każdy metr pow 200 m pkt karne.
      - utrzymanie sie w powietrzu do 10 minuty od startu
      - lądowanie dokładnie w 600-tej sekundzie od staru.
      - ładowanie jak najbliżej markera - każdy centymetr odległości od markera - pkt karne.
       
      Łatwe? Łatwe. Spróbujcie sami
       
      Im niżej rozpoczynamy lot już bez silnika i im bliżej wyładujemy markera i im bliżej momentu lądowania od 600 tej sekundy zakończenia rundy tym bliżej wygranej !
       
      Problemy:
      Łatwo przekroczyć pułap 200 metrów - jak używa sie mocnego silnika
      Strategia szybkiego wyłączenia silnika lub wożenia sie na włączonym silniku w poszukiwaniu noszenia - może zabraknąć noszenia na 10 min lotu
      Lądowanie w zadanym punkcie dokładnie w zadanej chwili
      Niedobór lub przelot markera w ostatniej sekundzie rundy
       
      Dalej łatwe? Teraz już mniej...
       
      Szybowce do tej konkurencji - głównie termiki 3,5 - 4,0 metra rozpiętości z napędem elektrycznym
      Wymagany logger wysokości - najpopularniejszy Altis V4 - logger odcina zasilanie silnika w 30 sekundzie od uruchomienia i nie pozwala uruchomić silnika ponownie, mierzy maksymalną wysokość po 10 sek od wyłączenia silnika.
       
      Konkurencja fajna - róžnorodnošć zadań i wymagań.
       
      Zacząłem treningi - moje spostrzeżenia:
      Latam Jantarem Themisto 3,5 m
      Ciężko w danych warunkach uzyskać powtarzalne czasy lotu modelem ok 10 minut.
      Lądowanie w punkcie w danej chwili - tu wymagany poważny trening
       
      Pytania:
      Czy dopuszczone przekroczenie pułapu 200 m po wyłączeniu silnika i upływie 10 sek - moment pomiaru loggera, innymi słowy czy w przypadku dobrego noszenia można utrzyma sie na wysokim pułapie celem dolatania reg. 10 minut?
       
      Chętnie poznam Wasze obserwacje w tym temacie.
    • By rosik
      Witam serdecznie szanownych forumowiczów - modelarzy .

      Jestem tu nowym - raczkującym na forum. Przyglądając się tym wszystkim cudeńkom tworzonym przez kolegów modelarzy ośmieliłem się również przedstawić mój nowy projekt nazwany przeze mnie ,,SZYBOLOT'', który ma łączyć cechy samolotu i motoszybowca z przewagą na to drugie. Ma mi głównie posłużyć do nauki latania z zastosowaniem klap i lotek. Zbudowałem sporo modeli latających, jednak głównie w klasie modeli ,,Parkflyer'' - chociaż trafiały się i większe (ponad 3m). Od razu piszę o ew. uwagi odnośnie właściwego umieszczenia tego postu - ,,dopiero raczkuję na forum,,. Model powstaje na bazie planów modelu ,,MONARCH 05'' dostępnych w internecie. Ale z oryginalnych planów pozostał tak naprawdę tylko kształt. Rozpiętość została zwiększona do 200cm. Również cała konstrukcja włącznie z użytymi materiałami została zmieniona. Z uwagi na to, że mam zapasy sklejki gospodarczej (meblowej) gr. ok.2,6mm, to model chcę wykonać z wykorzystaniem tych materiałów. Profil płata SD7037, klapy oraz lotki, kierunek, wysokość, obroty silnika - napęd elektryczny. Model zacząłem kreślić zimą i w tym też czasie powstały pierwsze elementy. Jako, że kiedyś popełniłem własny ploter frezujący, to elementy staram się wycinać na tej maszynie. Projekt powstaje w Corelu - oczywiście legalnym. Elementy wewnętrznej części kadłuba widoczne na zdjęciach spasowane na razie na ,,sucho'' bez kleju. Wręgi wykonane ze sklejki mod. 2mm i 3mm. Na początek kilka zdjęć wewnętrznych elementów kadłuba. Wszelkie uwagi mile widziane.

      Pozdrawiam - Grzegorz .



















    • By rosik
      Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.
      Modelarstwem lotniczym fascynuję się praktycznie od dzieciństwa. Chociaż trafiały się i przerwy - wiadomo jak to w życiu. Poza tym interesuję się też tematyką CNC. Na forum myślę podzielić się moimi pracami oraz skorzystać z cennych porad użytkowników forum. Pozdrawiam - Grzegorz
    • By Sztosik
      Witam,
      Chcę zakupić motoszybowiec Vento w wersji KIT, jestem początkującym modelarzem, będzie to mój pierwszy model tego typu. Mam prośbę abyście skontrolowali czy dobrze dobrałem do siebie części i czy o niczym nie zapomniałem.
       
      Moja lista części:
       
      - Szyb. elektr. Vento KIT - 
      https://modelemax.pl/pl/szybowce-elektr/14598-szyb--elektr--vento-kit-1855-mm.html
       
      - RAY G2 SILNIK C2836-1120 + RAY 30A  (zestaw silnik + regulator)- 
      https://modelemax.pl/pl/silniki-ray/18368-ray-g2-silnik-c2836-1120---ray-30a-3ea-0136c-combo.html
       
      -RAY G2 ŁOŻE SILNIKA C28XX 3,2 MM (3EA01 80) - 
      https://modelemax.pl/pl/loza-ray/18391-ray-g2-loze-silnika-c28xx-32-mm-3ea01-80.html
       
      -AERO ŁOPATKI SKŁADANE 9*5 WĘGLOWE - 
      https://modelemax.pl/pl/lopatki-aero-cam/412-aero-lopatki-skladane--9x5-weglowe-723-4-19.html
       
      - REDOX LI-POL 11,1V/2200MAH 30C / XT-60 - 
      https://modelemax.pl/pl/li-pol-redox/15536-redox-li-pol-111v-2200mah-30c---xt-60.html
       
      Jaką ładowarkę polecacie? Czy do montażu będę potrzebował jakiegoś kleju? Z wyborem aparatury i serwomechanizmów nie mam problemów. Zastanawiam się też czy nie dodać FPV macie jakieś propozycje / sprawdzone rozwiązania?
    • By PiotrekWLKP
      Witam, 
       
       Jak w temacie poszukuje planow na papierze lub pod laser( glownie rozchodzi się o skrzydlo) szybowiec/moto Grand Esprit lub podobny 
      3m+ do pokojnego bujania w termice. 
       
       Pozdrawiam Piotr.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.