Jump to content
kinemax

Plus, czyli najbardziej nowatorski (najgadżeciarściejszy) model F5J

Recommended Posts

Gdyby jeszcze nie embargo nałożone na bolszewię ze strony wolnego świata, na materiały hi - tech w tym na włókno węglowe. model byłby zapewne całowęglowy. Zatem możemy przyjąć że Plus jest spóźniony co najmniej o 35 lat. Hehe. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z wątku na RCGroups wynika, że ten układ płatowca jest znany od dość dawna, ale może Grzegorz był pierwszy ... Szkoda, że nie pociągnął tego dalej..

Może w innych dyscyplinach, np. F3F :) też by dobrze działał ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie Jeti tylko Taranis, natomiast winne były płaskie antenki zbytnio dociśnięte (powietrzem, bo miały se zwisać luźno) do klapy. Gdy dałem zwykłe i odpowiednio odstające to "Signal Low" się skończyło...

A model po obrażeniach z Bielska dostał "upgrade" w postaci dłuższych belek ogonowych i lata dużo stabilniej. W związku z tym zamówiłem trochę materiałów w Easycomposites (rurki "tkane" 12x11, taśmę węglową 15mm i inne "na zapas") i stare, krótkie, połamane belki zmieniły się w długie i całe. Jak będzie trochę spokojniej to je oblatam, ale wygląda,  że wagi dużo nie dodają, a sztywność mają podobną do oryginałów nowego typu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako że dziś kończy się dobra pogoda, a brak słońca ogranicza termikę, postanowiłem "ćwiczyć kółeczka" wg zaleceń kolegów. Termiki faktycznie prawie wcale nie było, wiatru też więc warunki idealne do ćwiczeń ręki. Właczyłem gadające alti, więc miałem natychmiastową ocenę opadania w różnych kółeczkach lub bez...

Najciekawszym, jak dla mnie, rezultatem jest fakt, że najlepsze szerokie kółeczka Plus robi sam - po delikatnym wejściu w krążenie puszczam stery i se krąży, z chwilowym opadaniem 0,2-0,5m/s. Ciasniejsze kółeczka najlepiej wychodziły na lotkach z domiksowanym lekkim ogonem - opadanie 0,3-0,5m/s....

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By TommyTom
      Cześć, otwieram temat związany z modelami, ustawieniami, regulaminem i tym co jest związane lataniem w konkurencji F5J - motoszybowce z napędem elektrycznym -
       
      Zasadniczo, konkurencja oparta jest na zadanym maksymalnym czasie lotu - 600 sekund oraz lądowaniu w zadany punkt dokładnie w ostatniej sekundzie określonego czasu oraz limitowanym użyciem silnika - max 30 sekund wraz z limitowaną max wysokością wyłączenia silnika.
       
      Brzmi ciekawie
       
      Modelowy lot, punktowany maksymalnie powinien wyglądać tak:
       
      - start na sygnał - wcześniejsze uruchomienie silnika - pkt karne
      - maksymalny czas uruchomionego silnika - 30 sekund
      - po wyłączeniu silnika i upływie 10 sekund pułap nie może być wyższy niż 200 m - za każdy metr pow 200 m pkt karne.
      - utrzymanie sie w powietrzu do 10 minuty od startu
      - lądowanie dokładnie w 600-tej sekundzie od staru.
      - ładowanie jak najbliżej markera - każdy centymetr odległości od markera - pkt karne.
       
      Łatwe? Łatwe. Spróbujcie sami
       
      Im niżej rozpoczynamy lot już bez silnika i im bliżej wyładujemy markera i im bliżej momentu lądowania od 600 tej sekundy zakończenia rundy tym bliżej wygranej !
       
      Problemy:
      Łatwo przekroczyć pułap 200 metrów - jak używa sie mocnego silnika
      Strategia szybkiego wyłączenia silnika lub wożenia sie na włączonym silniku w poszukiwaniu noszenia - może zabraknąć noszenia na 10 min lotu
      Lądowanie w zadanym punkcie dokładnie w zadanej chwili
      Niedobór lub przelot markera w ostatniej sekundzie rundy
       
      Dalej łatwe? Teraz już mniej...
       
      Szybowce do tej konkurencji - głównie termiki 3,5 - 4,0 metra rozpiętości z napędem elektrycznym
      Wymagany logger wysokości - najpopularniejszy Altis V4 - logger odcina zasilanie silnika w 30 sekundzie od uruchomienia i nie pozwala uruchomić silnika ponownie, mierzy maksymalną wysokość po 10 sek od wyłączenia silnika.
       
      Konkurencja fajna - róžnorodnošć zadań i wymagań.
       
      Zacząłem treningi - moje spostrzeżenia:
      Latam Jantarem Themisto 3,5 m
      Ciężko w danych warunkach uzyskać powtarzalne czasy lotu modelem ok 10 minut.
      Lądowanie w punkcie w danej chwili - tu wymagany poważny trening
       
      Pytania:
      Czy dopuszczone przekroczenie pułapu 200 m po wyłączeniu silnika i upływie 10 sek - moment pomiaru loggera, innymi słowy czy w przypadku dobrego noszenia można utrzyma sie na wysokim pułapie celem dolatania reg. 10 minut?
       
      Chętnie poznam Wasze obserwacje w tym temacie.
    • By rosik
      Witam serdecznie szanownych forumowiczów - modelarzy .

      Jestem tu nowym - raczkującym na forum. Przyglądając się tym wszystkim cudeńkom tworzonym przez kolegów modelarzy ośmieliłem się również przedstawić mój nowy projekt nazwany przeze mnie ,,SZYBOLOT'', który ma łączyć cechy samolotu i motoszybowca z przewagą na to drugie. Ma mi głównie posłużyć do nauki latania z zastosowaniem klap i lotek. Zbudowałem sporo modeli latających, jednak głównie w klasie modeli ,,Parkflyer'' - chociaż trafiały się i większe (ponad 3m). Od razu piszę o ew. uwagi odnośnie właściwego umieszczenia tego postu - ,,dopiero raczkuję na forum,,. Model powstaje na bazie planów modelu ,,MONARCH 05'' dostępnych w internecie. Ale z oryginalnych planów pozostał tak naprawdę tylko kształt. Rozpiętość została zwiększona do 200cm. Również cała konstrukcja włącznie z użytymi materiałami została zmieniona. Z uwagi na to, że mam zapasy sklejki gospodarczej (meblowej) gr. ok.2,6mm, to model chcę wykonać z wykorzystaniem tych materiałów. Profil płata SD7037, klapy oraz lotki, kierunek, wysokość, obroty silnika - napęd elektryczny. Model zacząłem kreślić zimą i w tym też czasie powstały pierwsze elementy. Jako, że kiedyś popełniłem własny ploter frezujący, to elementy staram się wycinać na tej maszynie. Projekt powstaje w Corelu - oczywiście legalnym. Elementy wewnętrznej części kadłuba widoczne na zdjęciach spasowane na razie na ,,sucho'' bez kleju. Wręgi wykonane ze sklejki mod. 2mm i 3mm. Na początek kilka zdjęć wewnętrznych elementów kadłuba. Wszelkie uwagi mile widziane.

      Pozdrawiam - Grzegorz .



















    • By rosik
      Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.
      Modelarstwem lotniczym fascynuję się praktycznie od dzieciństwa. Chociaż trafiały się i przerwy - wiadomo jak to w życiu. Poza tym interesuję się też tematyką CNC. Na forum myślę podzielić się moimi pracami oraz skorzystać z cennych porad użytkowników forum. Pozdrawiam - Grzegorz
    • By Sztosik
      Witam,
      Chcę zakupić motoszybowiec Vento w wersji KIT, jestem początkującym modelarzem, będzie to mój pierwszy model tego typu. Mam prośbę abyście skontrolowali czy dobrze dobrałem do siebie części i czy o niczym nie zapomniałem.
       
      Moja lista części:
       
      - Szyb. elektr. Vento KIT - 
      https://modelemax.pl/pl/szybowce-elektr/14598-szyb--elektr--vento-kit-1855-mm.html
       
      - RAY G2 SILNIK C2836-1120 + RAY 30A  (zestaw silnik + regulator)- 
      https://modelemax.pl/pl/silniki-ray/18368-ray-g2-silnik-c2836-1120---ray-30a-3ea-0136c-combo.html
       
      -RAY G2 ŁOŻE SILNIKA C28XX 3,2 MM (3EA01 80) - 
      https://modelemax.pl/pl/loza-ray/18391-ray-g2-loze-silnika-c28xx-32-mm-3ea01-80.html
       
      -AERO ŁOPATKI SKŁADANE 9*5 WĘGLOWE - 
      https://modelemax.pl/pl/lopatki-aero-cam/412-aero-lopatki-skladane--9x5-weglowe-723-4-19.html
       
      - REDOX LI-POL 11,1V/2200MAH 30C / XT-60 - 
      https://modelemax.pl/pl/li-pol-redox/15536-redox-li-pol-111v-2200mah-30c---xt-60.html
       
      Jaką ładowarkę polecacie? Czy do montażu będę potrzebował jakiegoś kleju? Z wyborem aparatury i serwomechanizmów nie mam problemów. Zastanawiam się też czy nie dodać FPV macie jakieś propozycje / sprawdzone rozwiązania?
    • By PiotrekWLKP
      Witam, 
       
       Jak w temacie poszukuje planow na papierze lub pod laser( glownie rozchodzi się o skrzydlo) szybowiec/moto Grand Esprit lub podobny 
      3m+ do pokojnego bujania w termice. 
       
       Pozdrawiam Piotr.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.