Skocz do zawartości

EM-10 Bielik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, jetfan napisał:

Tak sobie czytam, oglądam i naprawdę podziwiam, super robota! Ja już raczej do takiego poziomu projektów nie dojdę. Naprawdę jestem pod dużym wrażeniem.

 

BTW: sądzisz, że ten model będzie mieć szanse latać z trawiastego lotniska tzn jakiej wielkości koła będzie posiadał i jaką mniej-więcej prędkość lądowania przewidujesz?

 

Trawiaste lotnisko przetestuje. Mam nadzieje ze mnie chłopaki z Zalesia ugoszczą na oblot. 

Glowne koła są 75mm. Przednie 60-65mm.

 

Prędkość do lądowania raczej spora.

EDIT: na klapach w dół ok 12 m/sek czyli nie najgorzej. Oczywiście o ile uda mi sie utrzymać zakładana masę 2.7kg a juz widzę ze będzie troszeczkę więcej.

Opublikowano

Dzisiaj był "unboxing":)

Regulator mam FVT 80A z 4A becem. Myślę, aby do zasilania podwozia dać oddzielnego BECa, a z regla puścić tylko serwa sterolotek, klap i st kierunku.

IMG_20200527_182351.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
54 minuty temu, robertus napisał:

Spojrzałem na wagę pakietu, ponad 700g. Nie, jednak napędy 6S to jednak nie dla mnie :)

 

Taaa - ten jest megaśny. Jakby nim rzucić to można kogoś zabić. Kupiłem też dla porównania Zippy 6S 4000 25C - waży prawie 100g mniej i jest o jakieś 20% (albo i więcej) chudszy.

 

 

EDIT: Natomiast zdziwiłem się, bo na stronie BG podana jest masa 327g, a moja waga pokazała 252g.

 

"- All composite materials processing and injection molding processing, light weight, power system 327 g, has ultra high rigidity and toughness."

 

Opublikowano
9 godzin temu, japim napisał:

Regulator mam FVT 80A z 4A becem. Myślę, aby do zasilania podwozia dać oddzielnego BECa, a z regla puścić tylko serwa sterolotek, klap i st kierunku.

Jeśli to ta turbina: https://www.banggood.com/pl/FMS-70mm-Pro-12-Blades-Ducted-Fan-EDF-With-3060-6S-1900KV-Brushless-Motor-for-RC-Airplane-Ducted-Fan-Plane-p-1578763.html?gpla=1&gmcCountry=PL&currency=PLN&createTmp=1&cur_warehouse=CN, to regiel masz "na styk". Nie obawiasz się, że to trochę za mało będzie?

Wiem, że to droższe ("nieco" ;)), ale ja bym walnął co najmniej  takie coś: https://www.banggood.com/Hobbywing-Platinum-PRO-80A-V4-3S-6S-Brushless-ESC-With-8V-10A-BEC-For-450-500-RC-Helicopter-Quadcopter-p-1527041.html?rmmds=buy&cur_warehouse=CN

Rozwiązał by się problem BECa przy okazji.

 

Opublikowano

Zaglądam co pewien czas na Twoją relacje i się zachwycam.

Patrząc na zdjęcie trzymanej przez Ciebie części kadłuba, cały model wydaje się ogromny jak na turbinę 70mm.
Ale jeżeli napęd stanowi silnik: 3060 KV1600 to  z pakietem 6s to będzie około  2600g ciągu. Zmieścisz się Przemek z wagą modelu do 3000g (RTF)?

A może owiewkę kabinę zrobisz przeszkloną ? + wnętrze+pilot oblatywacz?.

Powodzenia w dalszej budowie.

Opublikowano
21 minut temu, poharatek napisał:

Wiem, że to droższe ("nieco" ;)), ale ja bym walnął co najmniej  takie coś: https://www.banggood.com/Hobbywing-Platinum-PRO-80A-V4-3S-6S-Brushless-ESC-With-8V-10A-BEC-For-450-500-RC-Helicopter-Quadcopter-p-1527041.html?rmmds=buy&cur_warehouse=CN

Rozwiązał by się problem BECa przy okazji.

Jak już to może bardziej sprawdzony i markowy regulator rozważyć.;)

Polecam coś takiego:

http://www.castlecreations.com/en/talon-2/talon-90-esc-010-0097-00

Opublikowano
1 godzinę temu, Konrad_P napisał:

Jak już to może bardziej sprawdzony i markowy regulator rozważyć.;)

Polecam coś takiego:

http://www.castlecreations.com/en/talon-2/talon-90-esc-010-0097-00

 

Piekny. Ale strasznie drogo. Poluję na RCGroupsach na takiego.

 

1 godzinę temu, RAFALR30 napisał:

Zaglądam co pewien czas na Twoją relacje i się zachwycam.

Patrząc na zdjęcie trzymanej przez Ciebie części kadłuba, cały model wydaje się ogromny jak na turbinę 70mm.
Ale jeżeli napęd stanowi silnik: 3060 KV1600 to  z pakietem 6s to będzie około  2600g ciągu. Zmieścisz się Przemek z wagą modelu do 3000g (RTF)?

A może owiewkę kabinę zrobisz przeszkloną ? + wnętrze+pilot oblatywacz?.

Powodzenia w dalszej budowie.

 

Też wygląda na ogromnego. Mam zamiar zmieścić się do 3kg. Wygląda na to że są szanse. 2700 raczej już nie - chyba, że pozbędę się składanego podwozia.

Kabina przeszklona byłaby czadowa. Ale jak widać jest gigantyczna. Ktoś musialby mi ją wykonać - bo nie mam warunków na robienie kopyta (to może akurat da się ogarnąć przez wydruk 3D) - ani formowanie takich dużych powierzchni. Chyba, że robiłbym ją odcinkami. No i środek jest uproszczony co by nie generować zbędnej masy. Gdzieś widziałem trick z "uprzezroczyśnianiem" wydruku 3D. Nie jest idealnie przejrzyste - ale lepsze niż to co teraz widać.

 

1 godzinę temu, poharatek napisał:

 

Piękny - na RCgroupsach ktoś sprzedał takiego Hobbywinga wczoraj za 65USD - nawet akceptowalna cena. Ale nowa ze sklepu już nie. Zalecają regulator 80A. Zrobię testy na wadze i zobaczymy ile w tych danych jest prawdy zarówno pod względem ciągu jak i poboru prądu. Niby bierze 68A w piku. a ten FVT (używaliśmy ich regulatorów do quadów w rozmiarze 25 i 30A i nie miałem powodów do narzekania) ma80A ciągłego i 100A w piku - czyli 30% zapasu. 80A hobbywing (nie platinum) jest domyślnie w zestawach FMS dla tego napędu.

 

"Rozwiązałem" problem z prowadzeniem okablowania do serw - po prostu będzie na żywioł :D A co. Zrobiłem odpowiednie wpusty/przepusty z przestrzeni wewnętrznej do przestrzeni z pakietem i będzie zabawa w łowienie - przepychanie sznurków w czasie składania segmentów i tyle. Jedyne co może być nie tak - to że przewody będą wisiały sobie i nie będą podparte w kanałach jak to się zazwyczaj robi. A może jakieś tutki z papieru zamiast drukowanych i ciężkich elementów?

 

Nadal mam do rozwiązania zagadkę z dostępem/mocowaniem ESC. Chyba będzie wsuwany od przodu - z komory pakietu - z długimi przewodami - i łączony z silnikiem EDF.  Wsuwanie będzie na tacce na specjalnych szynach aby regulator był "styczny" do kanału wlotowego i był poprawnie chłodzony.

EDIT: aby  mieć zapas na ESC może wezmę taki: 

https://www.banggood.com/pl/VGOOD-100A-2-6S-32-Bit-Brushless-ESC-With-5A-SBEC-for-Fixed-Wing-RC-Airplane-p-1422418.html

Opublikowano

Dzisiaj niewielkie postępy ale sporo się nauczyłem. Wydrukowane 2 końcowe sekcje 14 i 15 aby przeprowadzić próbny montaż EDF.

Kilka wiosków:

1. Mocowanie EDF pasuje jak ulał. 

2. Pokrywka natomiast pasuje średnio w przygotowany wpust - tolerancję nadlewek z druku powodują że nie pasuje od reki i musiałem posiłkować się nożem - trzeba dodać trochę luzu na tolerancję pasowania. 

3. Sterolotka pasuje idealnie i zawias działa jak trzeba

4. Ale niestety wychył w jedną stronę trochę haczy bo płaszczyzna szczeliny między kadłubem a sterolotką nie są prostopadłe - drobna korekta w projekcie i po kłopocie. 

5. dzwignia sterolotki jest trochę za blisko krawędzi i przy wychyleniu w dół opiera się o kadłub. Tu posiłkowałem się lutownicą i wytopiłem rowek w kadłubie. 

6. Prowadzenie kabli do EDF ogólnie ok ale muszę dodać jakieś dyskretne podpórki co 20mm aby kable nie wchodziły do kanału powietrznego. 

 

Przy wydruku z PLA bardzo dobrze pracuje się właśnie lutownicą a jak szlifowanie to tylko na mokro, które od razu odbiera ciepło i nie pozwala PLA się przegrzać i mięknąć. 

20200528_213157.jpg

20200528_181711.jpg

Opublikowano

Cześć,

Pomyślałem, że jeśli walczysz z wagą może zechcesz użyć ogniw LiIon Samsunga - pakiet 6 s wazy ~400. Kolega Wojtek na Chudoby upala pakiet 6s2p przy 120 A. Dają radę bez problemu a i temperatura znośna. Trwałość również wyższa niż Lipo.

https://www.hurt.com.pl/akumulator-21700-li-ion-4000mah-samsung-inr21700-40t-p17158.html

 

 

Będę kupować 24 szt (~5E) Jeśli chcesz mogę też zamówić dla ciebie.

Opublikowano

Ciekawa opcja. Pytanie tylko jak on ma dać 70A ciągłego prądu przy konfiguracji 6s1p. Skoro ogniwa są 35A. Chyba ze w konfiguracji 6s2p ale wtedy masa takiego pakietu to 800g. Czyli 100g więcej ale 100% więcej pojemności :)

 

Obejrzałem film. Biorę 12 :D

Opublikowano

mam lepszą opcję: US18650VTC6 Murata 3120mAh Li-Ion 3.7V 30A http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=6108

 

6s3p 810g ponad 9Ah i 90A ciągłego prądu. Mam z tych ogniw pakiet 2s1p do autka 1:16 z bezszczotką. IMHO lepiej śmiga niż na pakiecie lipo noname 2000mAh 25C

 

jest jeszcze mocniejsza ale ciut mniejszej pojemności bateria US18650VTC5A Murata 2600mAh Li-Ion 3.6V 35A http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=6103 ale tych nie testowałem.

 

jak byś brał te 3120mAh to ja mogę się dołączyć. Wziął bym 18 sztuk.

Opublikowano

Też o nich myślałem. Ale to się robi giga cegłówka. Może jak będę robił  EDF90mm to rozważę taki pakiet. 

NA chwilę obecną zostanę przy tym co mam. i tak mocno nadszarpnąłem budżet a te Samsungi to już przebijają się przez dno dna...

Opublikowano

Noo nie wiem. 6s3p z muraty 3120 wychodzi 342 pln a z tych samsungów 6s2p 367 pln (w Batimexie są po 30,65). Waga +/- ta sama. 

 

edit: sprawdziłem wagę. Pakiet z muraty będzie też lżejszy. 18 * 44g daje 792g, samsung 12 * 72g daje 864g. 

Opublikowano

Piękny.  Moja drukowanka w porównaniu do Twojego to wyrob bielikopodobny. 

 

U mnie wydrukowala się druga połówka największego elementu kadłuba. Sekcja 10 to najważniejszy element, bo w niej mocowane jest główne podwozie, skrzydło i pakiet. W związku z tym jest to też najbardziej obciążony segment wymagający najwięcej wzmocnienia. Czas druku połówki to 6 godzin przy 60mm/sek. Połówki nie są jednakowe - tzn. z wierzchu są, ale w środku nie,  bo na bieżąco wprowadzałem poprawki i druga jest już ulepszona. Zostały jeszcze 4 sekcje w dwóch połówkach. Ale wcześniej musze rozwiązać szczegółowe kwestie mocowania regulatora, jego chłodzenia oraz hamulca, przez który ma być dostęp do kabli.

 

W międzyczasie rozpocząłem też następny projekt, ale o nim wkrótce. 

20200603_230428.jpg

  • Dzięki 1
Opublikowano
5 godzin temu, japim napisał:

Moja drukowanka w porównaniu do Twojego to wyrob bielikopodobny. 

Dobra, dobra .... nie bądz taki skromny Przemku???

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.