Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To nie jest Black Widow tylko jakiś składak. Dostałem go z tyłem od BW ale zbiornikiem od Baby Bee, więc nie było jak napełnić zbiornika :) Założyłem zbiornik plastikowy 8cmi wywierciłem w nim dziurki do napełniania paliwem. Cylinder ma dwa porty przelotowe i SPI, jak w BW, głowicę miałem odkręconą ale zapomniałem sprawdzić z jakiego silnika on a jest. Skrzynka korbowa jest ze zwykłego Baby Bee, pewnie z tego samego egzemplarza co oryginalny zbiornik.

Opublikowano

Eksperyment z modelem ze śmigłem pchającym niestety nieudany ;)

https://www.youtube.com/watch?v=SDlZ2jEqJDY&feature=youtu.be

 

LWS 3 Mewa z Coxem PeeWee też poleciała: 

https://youtu.be/xhWayILSsLc

Jednak po kilku lotach zawiodła gumka mocująca zastrzały skrzydeł i w ciasnym zakręcie skrzydła się złożyły.

Z dobrych wiadomości - silnik robił 16.5k obr/min na śmigle 4.5x2, chociaż obroty były dość nierówne.  

  • Lubię to 1
Opublikowano

A jaki skład paliwa miałeś - ile nitrometanu ?

COXy lubią tak z 15 - 20% a nawet do 25% ! Szczególnie te najmniejsze pojemności !!☺☺

I trochę rycynki !

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jacku, zdaje się, że QZ (Quiet Zone), to Baby Bee z tłumikiem, nie TeeDee.

mam TeeDee QZ 0.51 :) , stąd też  moja odpowiedz,

 

ale masz rację wg.American model engine encyclopedia  str 57  Baby Bee QZ  049....zastanawiam  sie  skąd to 051 TeeDee  QZ a tak opisane dostałem ze Stanów  ???

Opublikowano

A jaki skład paliwa miałeś - ile nitrometanu ?

COXy lubią tak z 15 - 20% a nawet do 25% ! Szczególnie te najmniejsze pojemności !!☺☺

I trochę rycynki !

 

Dokładnie, moje paliwo miało 25% nitro, ale tylko 10% oleju, więc musiałem drugie 10 dolać rycyny, co daje jakieś 22% nitro.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Silnik powinien zatem ładnie chodzić, ale może trzeba mu dopieścić regulację, sprawdzić membranę lub wymienić uszczelkę między zbiornikiem a karterem  !!  :)

Czasem jakiś "paproch" podejdzie pod membrankę zaworu ssącego i psuje regulację albo i złe umieszczenie lub docięcie wężyka ssącego w zbiorniku... :rolleyes:

Edytowane przez kaszalu
Opublikowano

Ja nawet nie odpalam żadnego używanego silnika bez pełnego serwisu - przede wszystkim wyczyszczenie zaworu membranowego, sprawdzenie (i zazwyczaj wymiana) uszczelki zbiornika i uszczelki venturiego, sprawdzenie ciągłości elektrycznej świecy i potwierdzenie obecności uszczelki głowicy.
W silnikach 0.33cmod razu też wywalam sprężynę igły rozpylacza i zastępuję ją odcinkiem przewodu paliwowego.

Opublikowano

Z mojego doświadczenia z COXami 0.82 i 0.32cmwynika, że te ostatnie są bardziej wrażliwe na ustawienie igły, obroty bardziej im pływają, lubią same z siebie zubożyć mieszankę w połowie zbiornika, trudniej startują i ogólnie są bardziej upierdliwe od stosunkowo bezproblemowych 049.

Opublikowano

Taka ciekawostka nt. COXów z 2017r. Co prawda Andrzej pokazywał już boxery, V-ki, trójkącik i nawet pięć COXików na jednej przekładni (strona 8-ma wątku, czyli COXPERFORMERS  :D  ), ale to już totalna profanacja COXików  ;)  , autentyczny (?) 5-cylindrowy silnik gwiazdowy 4ccm z silników dwusuwowych Coxa Babe-Bee:

 

post-18069-0-07646900-1561404273.jpg

 

post-18069-0-71164300-1561404286.jpg

 

... i szwajcarski konstruktor: Christian Grogg ze swoim motorkiem:

 

post-18069-0-52626400-1561404361.jpg

 

Cały artykuł przeczytacie na 52 str.:

 

Maschinen im Modellbau 2017-05.pdf

  • Lubię to 1
Opublikowano

Przy okazji, nie wiem czy to jest odpowiednie miejsce na takie ogłoszenie, ale gdyby ktoś miał do sprzedania COXa Baby Bee to prosze o kontakt na PW.

Opublikowano

Taka ciekawostka nt. COXów z 2017r. Co prawda Andrzej pokazywał już boxery, V-ki, trójkącik i nawet pięć COXików na jednej przekładni (strona 8-ma wątku, czyli COXPERFORMERS  :D  ), ale to już totalna profanacja COXików  ;)  , autentyczny (?) 5-cylindrowy silnik gwiazdowy 4ccm z silników dwusuwowych Coxa Babe-Bee:

 

attachicon.gifCOX-5c-1.jpg

 

attachicon.gifCOX-5c-2.jpg

 

... i szwajcarski konstruktor: Christian Grogg ze swoim motorkiem:

 

attachicon.gifCOX-5c-3.jpg

 

Cały artykuł przeczytacie na 52 str.:

 

attachicon.gifMaschinen im Modellbau 2017-05.pdf

najczystsza postać do powielenia z wykorzystaniem elementów SiM-2b. Ale po kolei...  :)  

Opublikowano

Ooo, Mariusz, TO CIEKAWE!!! Wiem, wiem, że na to czasu trzeba, będę śledził temat o Simie, choć spalinki u mnie, to już tylko we wspomnienach pozostaną, ale nie ma to jak pierwsza miłość! ;)

Opublikowano

"choć spalinki u mnie, to już tylko we wspomnienach pozostaną"

 

Jurek , moze warto jakiegos "koksika" w jednym z Twoich maluchow miec ......

 

Sam wiesz ; te zaolejone lapki !   Tego Ci nie da  zaden elektryk  ;)

Opublikowano (edytowane)

SPA na grabule w czystej postaci i do tego ciężkiej kasy płacić nie trzeba ( pomijając koszty silnika oczywiście, ale to jest już wartość dodana) !! :P:)

Często zażywam jak to widać powyżej w poście # 205 ! :D

Tak "a propos" tej pięciocylindrowej COXowej gwiazdki - zauważyliście jaką ma ciekawą pompę - sprężarkę łopatkową w karterze do podawania mieszanki do cylindrów ?

Widać to na przekroju zamieszczonym w czasopiśmie !

post-3419-0-84470300-1561466039.png

post-3419-0-59047700-1561466052.png

Edytowane przez kaszalu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.